Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Laurens Jobse

Ik ga rond 30 April voor een paar dagen naar omgeving London en zou graag de wedstrijd Chelsea - Tottenham Hotspur mee willen pakken.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de eerdere twee tripjes naar Engeland (Sunderland en Arsenal) en ook mijn volgende (Fullham) heb ik geboekt via kant en klare reisorganisaties als Gebo, DFDS en Voetbaltravel... Ik weet dat dat voor een groundhopper not done is en ik wil daar zelf, mede om het financiële aspect ook vanaf.

Nu zit ik vervolgens met het probleem van de ticketing. Ik neem aan dat de stadsderby in de premier league uitverkocht raakt en er geen verkoop aan stadion plaatsvind. Eigenlijk wil ik mijn kaartje al geregeld hebben voor ik die kant op ga.

Wie o wie kan mij advies geven?

Alvast bedankt.

Voetbalhopper

Citaat van: Laurens Jobse op feb 15, 2011, 21:07:26
Ik ga rond 30 April voor een paar dagen naar omgeving London en zou graag de wedstrijd Chelsea - Tottenham Hotspur mee willen pakken.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de eerdere twee tripjes naar Engeland (Sunderland en Arsenal) en ook mijn volgende (Fullham) heb ik geboekt via kant en klare reisorganisaties als Gebo, DFDS en Voetbaltravel... Ik weet dat dat voor een groundhopper not done is en ik wil daar zelf, mede om het financiële aspect ook vanaf.

Nu zit ik vervolgens met het probleem van de ticketing. Ik neem aan dat de stadsderby in de premier league uitverkocht raakt en er geen verkoop aan stadion plaatsvind. Eigenlijk wil ik mijn kaartje al geregeld hebben voor ik die kant op ga.

Wie o wie kan mij advies geven?

Alvast bedankt.

Tickets bij Chelsea is vrijwel onmogelijk. Het enige wat ik je aanraad is een membership kopen. kosten daarvan zijn 12,5 dan heb je wel een grote kans dat het je lukt.

Joost

Is Chelsea v Tottenham een must?

Chelsea heeft op viagogo een seatexchange optie. Vier weken voor aftrap kunnen mensen die niet kunnen daar hun eigen tickets aanbieden. Daar heb je een kans mee om voor een redelijk prijs aan een ticket te komen. Anders betaal je dik voor een kaartje.

Voetbalhopper

Citaat van: Joost op feb 15, 2011, 21:26:03
Is Chelsea v Tottenham een must?

Chelsea heeft op viagogo een seatexchange optie. Vier weken voor aftrap kunnen mensen die niet kunnen daar hun eigen tickets aanbieden. Daar heb je een kans mee om voor een redelijk prijs aan een ticket te komen. Anders betaal je dik voor een kaartje.

Ook daar MOET je member zijn

spons

Citaat van: AthleticHolanda op nov 18, 2010, 16:24:46
Carnaval is leuk maar niet in voetbalstadions.

Carnaval is niks en zeker niet in een voetbalstadion, daarom heb ik ook zo'n hekel aan het gemiddelde oranje publiek
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Verwijderd lid

Citaat van: spons op feb 17, 2011, 07:20:00
Carnaval is niks en zeker niet in een voetbalstadion, daarom heb ik ook zo'n hekel aan het gemiddelde oranje publiek

Amen !

Joost

Citaat van: spons op feb 17, 2011, 07:20:00
Carnaval is niks en zeker niet in een voetbalstadion, daarom heb ik ook zo'n hekel aan het gemiddelde oranje publiek

Correctie, jíj vindt carnaval niks.

Daarnaast is carnaval totaal wat anders dat het Oranje publiek.

hgrm

Een jaar of twee geleden ben ik eens op de carnavalsvrijdag naar FC Eindhoven gegaan. De wedstrijd was zoals te verwachten: slecht, weinig mensen en weinig sfeer. Daar gelukkig geen carnavalsgedoe.
Maar onderweg naar het stadion toe...Ik heb me nog nooit zo vervreemd gevoeld. Alsof ik een Bosjesman was die door een merkwaardig kwantumeffect opeens naar Trafalgar Square was geteleporteerd.
Een mengeling van ongeloof, droefheid en de neiging hard weg te lopen maakte zich van me meester toen ik tussen de carnavalsvierders in de bus zat tussen het station en het stadion. Een gevoel dat al snel plaats maakte voor een diep medelijden. Voor het eerst in mijn leven bekroop me een gevoel van superioriteit. En schaamte dat ik tot dezelfde soort behoor.

Met andere woorden: ik heb helemaal niets met carnaval en vind dat het zuiden, Hoogland en Laren gedurende die tijd hermetisch van de rest van het land moeten worden afgesloten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Verwijderd lid

Citaat van: Joost op feb 17, 2011, 10:14:26
Correctie, jíj vindt carnaval niks.

Daarnaast is carnaval totaal wat anders dat het Oranje publiek.

Absoluut niet. Het Oranjepubliek komt verkleed en doet raar in het stadion. Verkleden doe je als je kleuter bent in de poppenhoek van de klas (oude soepjurken en zo) of tijdens carnaval. Niet bij een bezoek aan een voetbalwedstrijd. Supporters dragen een sjaaltje/petje/shirtje, that's it.
Geen bossen wortelen op hun hoofd, oranje sinterklaaspakken en dat soort flauwekul

Joost

Citaat van: Meester op feb 17, 2011, 11:01:55
Absoluut niet. Het Oranjepubliek komt verkleed en doet raar in het stadion. Verkleden doe je als je kleuter bent in de poppenhoek van de klas (oude soepjurken en zo) of tijdens carnaval. Niet bij een bezoek aan een voetbalwedstrijd. Supporters dragen een sjaaltje/petje/shirtje, that's it.
Geen bossen wortelen op hun hoofd, oranje sinterklaaspakken en dat soort flauwekul

Dan zijn we het toch juist eens?

Verwijderd lid

Nee, juist niet. Als je je verkleed, dan doe je toch aan carnaval ? Wat doet het gros van de oranjefans bij een stadionbezoek ? Verkleden.

hgrm

Waar ik me het meest aan erger is dat het oranjepublek (waar dan ook, lang niet alleen bij voetbal) niet komt voor de sport, maar voor zichzelf. Een wel erg groot 'kijk mij eens gek doen-gehalte'.
Laatst nog meegemaakt in Thialf: de oranje-maffia zet de wave en maakt een hoop herrie terwijl de speaker tot drie keer toe vraagt om stilte voor de start. Dan heb je dus totaal geen respect voor de sport en de sporters.

Bovendien: In de meeste landen waar je een uitwedstrijd speelt, is de sfeer op zijn minst licht onvriendelijk en vaak intimiderend voor de uitspelende ploeg; precies datgene wat je verwacht bij een uitwedstrijd en waar het thuisvoordeel vandaan komt. In Nederland niet. Daar is alles hela-hela-holala. Het enige wat Nederlandse nationale teams een thuisvoordeel kan opleveren is de collectieve lachstuip bij de tegenstander na het zien van zoveel idioten op de tribune.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

betonrot

Triest volk is dat :"zeg waarom heb jij geen oranje kaasblok op je hoofd en rood-wit-blauwe klompen aan?"

Nou....

Dat is pas echt verarming van de voetbal cultuur!!! Mensen gaan dus niet meer omdat ze gepassioneerd zijn voor de ploeg maar omdat ze er zelf dom bij willen lopen...

3434

90% van de Belgen is trouwens jaloers op die 'support' van Nederland. In de media komt het hier telkens aan bod, volksverhuizing, volksfeest etc etc.. Ik vind het leuk dat er zoveel mensen afzakken voor jullie nationale ploeg (bv. naar Zuid-Afrika), maar jaloers.. Dan hoor ik bij die overige 10%. Qua aantallen zeg ik zeker en vast chapeau, het verkleedpartijtje kan me totaal niet bekoren.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Citaat van: 3434 op feb 17, 2011, 15:13:33
90% van de Belgen is trouwens jaloers op die 'support' van Nederland. In de media komt het hier telkens aan bod, volksverhuizing, volksfeest etc etc.. Ik vind het leuk dat er zoveel mensen afzakken voor jullie nationale ploeg (bv. naar Zuid-Afrika), maar jaloers.. Dan hoor ik bij die overige 10%. Qua aantallen zeg ik zeker en vast chapeau, het verkleedpartijtje kan me totaal niet bekoren.

Ik word er gek van dat de meeste Vlaamse café's zich dan ineens voordoen alsof ze op Nederlands grondgebied staan. Gans de kempen heeft dan plots een geweldige adoratie voor Oranje. Met alle respect voor de Nederlanders hier, maar ik was blij dat Spanje de wereldtitel won. Gewoonweg om al die "oranje Vlamingen" een ferme hak te zetten.