Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

Ook hier in Twente is het verdeeld.Achter Almelo-Hengelo-Enschede richting de grens word er behoorlijk carnaval geviert. Ik ben er niet mee opgegroiet en vind het dus ook niet veel aan.M'n vriendin echter is helemaal gek van de carnaval.Dus ik breng m'n vriendin al die dagen naar het feest en ga zelf lekker groundhoppen.
Het ene stadion is het andere niet!

georgesv

Citaat van: 3434 op feb 17, 2011, 15:13:33
90% van de Belgen is trouwens jaloers op die 'support' van Nederland. In de media komt het hier telkens aan bod, volksverhuizing, volksfeest etc etc.. Ik vind het leuk dat er zoveel mensen afzakken voor jullie nationale ploeg (bv. naar Zuid-Afrika), maar jaloers.. Dan hoor ik bij die overige 10%. Qua aantallen zeg ik zeker en vast chapeau, het verkleedpartijtje kan me totaal niet bekoren.

i agree

Sebastiaan_W

Citaat van: Bier und Bratwurst op feb 17, 2011, 16:32:53
Ook hier in Twente is het verdeeld.Achter Almelo-Hengelo-Enschede richting de grens word er behoorlijk carnaval geviert. Ik ben er niet mee opgegroiet en vind het dus ook niet veel aan.M'n vriendin echter is helemaal gek van de carnaval.Dus ik breng m'n vriendin al die dagen naar het feest en ga zelf lekker groundhoppen.

Naar welk dorp gaat ze?

Oldenzaal, Albergen, Geesteren, Losser?

Mij boeit het ook totaal niet! vond het al irritant dat clown carnaval voor de wedstrijd de aftrap nam bij Roda - Ajax.
Die onzin ook een keer bij VVV meegemaakt. Al die bende op het veld. Ga lekker in de kroeg hangen en carnaval vieren, maar niet rondom een voetbalwedstrijd.

Joost

Citaat van: Meester op feb 17, 2011, 11:14:35
Nee, juist niet. Als je je verkleed, dan doe je toch aan carnaval ? Wat doet het gros van de oranjefans bij een stadionbezoek ? Verkleden.

Er is een levensgroot verschil tussen je verkleden omdat je naar het voetbal gaat en je verkleden voor carnaval.

Bier und Bratwurst

Citaat van: witte leeuw op feb 17, 2011, 16:38:45
Naar welk dorp gaat ze?

Oldenzaal, Albergen, Geesteren, Losser?

Mij boeit het ook totaal niet! vond het al irritant dat clown carnaval voor de wedstrijd de aftrap nam bij Roda - Ajax.
Die onzin ook een keer bij VVV meegemaakt. Al die bende op het veld. Ga lekker in de kroeg hangen en carnaval vieren, maar niet rondom een voetbalwedstrijd.

Ze gaat naar Albergen en Geesteren.
De enige keer dat ik even ga kijken is op vrijdag de 4e in Tubbergen bij de verlichte optocht.
Dat duurt een dik uur en is nog wel gezellig. Vervolgens snel weer naar huis.
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Citaat van: Joost op feb 17, 2011, 16:39:17
Er is een levensgroot verschil tussen je verkleden omdat je naar het voetbal gaat en je verkleden voor carnaval.

Wat is het verschil ? in beide gevallen ( maar ook bij bijvoorbeeld het schaatsen en vele andere sporten ) gaat het volgens mij om volwassenen die zich als kleine kinderen gedragen.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Hoewel het steeds minder is heeft carnaval wel degelijk een religieuze achtergrond. Die kun je bagatelliseren maar de achtergrond van dit feest is wezenlijk anders.

Dat jij er misschien geen fluit aanvindt, prima. Maar toon wel een beetje respect voor mensen die het wel vieren.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op feb 17, 2011, 17:25:35
Hoewel het steeds minder is heeft carnaval wel degelijk een religieuze achtergrond. Die kun je bagatelliseren maar de achtergrond van dit feest is wezenlijk anders.

En (een) bloedserieuze traditie(s), hier tenminste.

TeeZee

Citaat van: Joost op feb 17, 2011, 17:25:35
Hoewel het steeds minder is heeft carnaval wel degelijk een religieuze achtergrond. Die kun je bagatelliseren maar de achtergrond van dit feest is wezenlijk anders.

Dat jij er misschien geen fluit aanvindt, prima. Maar toon wel een beetje respect voor mensen die het wel vieren.
Hoeveel promille viert carnaval vanwege die achtergrond?

Verwijderd lid

Citaat van: Joost op feb 17, 2011, 16:39:17
Er is een levensgroot verschil tussen je verkleden omdat je naar het voetbal gaat en je verkleden voor carnaval.

Snap je 't echt niet ? echt  ???

Joost

Citaat van: Meester op feb 17, 2011, 20:55:31
Snap je 't echt niet ? echt  ???

Ik snap 't prima. Jij ziet het verschil niet.

ðe waan

Citaat van: TeeZee op feb 17, 2011, 19:21:58
Hoeveel promille viert carnaval vanwege die achtergrond?

Aangezien de carnavalsgrens vrijwel volledig parallel loopt met de gebieden waar de Spanjaarden het voor het zeggen hadden tijdens de tachtigjarige oorlog (en die dus katholiek bleven) uiteindelijk toch vrijwel 1000 promille.

Overigens is in Echt, Oldenzaal, Groesbeek en Babberich de pleuris al uitgebroken omdat de KNVB het heeft gewaagd wedstrijden vast te stellen in het carnavalsweekend.

TeeZee

Citaat van: ðe waan op feb 18, 2011, 09:50:16
Aangezien de carnavalsgrens vrijwel volledig parallel loopt met de gebieden waar de Spanjaarden het voor het zeggen hadden tijdens de tachtigjarige oorlog (en die dus katholiek bleven) uiteindelijk toch vrijwel 1000 promille.
Sorry, maar ik geloof er niks van dat het voor de meesten iets anders is dan een simpel zuip- en soafeest.

ðe waan


betonrot

#374
Citaat van: TeeZee op feb 18, 2011, 10:48:23
Sorry, maar ik geloof er niks van dat het voor de meesten iets anders is dan een simpel zuip- en soafeest.

Dat noem ik dus collectieve verarming. Van Oranjefans tot mensen die Carnaval alleen nog maar zien als een zuip- en soafeest. Overigens ben ik de mening toebedeeld dat de niet carnaval vierende Nederlander zijn mond moet houden over de carnavalvierders, waarom? Ze zijn niet roomser dan de paus!!!

Als ze zelf zo'n gebruik hebben en men wil eraan tornen dan gloort er ook een massale opstand, want o wee als ze aan hun snoepdagen komen...

Ik ben zelf geen fanatiek vierder maar in mijn eigen gezin en omgeving komen ze wel voor, de fanatiekelingen. Die mensen zijn wel per saldo maanden van te voren al bezig met het vervaardigen van kostuums en praalwagens. Die mensen vatten dat op als een serieus sociaal maatschappelijk evenement waarin ze zelf gezamenlijk kunnen ontspannen en genieten van leuke culturele dingen. Ik pas er dan ook voor om Carnaval te degraderen tot hetgeen hierboven neergeplempd wordt.

Daarbij wil ik aanmerken dat onder de Carnavalsvierders het gros niet eens iets met voetbal heeft. Wij hebben dat wel, voor menig voetballiefhebber is het elk weekend een groot zuip en soafeest dus waarom zouden voetbalfans beter zijn dan carnavalsvierders?