Week 22: 27 mei t/m 2 juni 2019

Gestart door De Twaalfde Man, mei 20, 2019, 11:10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjen

Citaat van: ALenstra op mei 25, 2019, 14:00:44
Goede zaak om grote voetbal-evenmenten aan minder bekende landen toe te wijzen. Het kan niet zo zijn dat alleen de zgn elitelanden dat soort evenmenten krijgen.
Ja, het WK in Qatar is ook zo'n goed idee.


Bier und Bratwurst

Citaat van: FCT1980 op mei 25, 2019, 13:40:27
En juist daar gaat het allemaal om.
Waar is dat voetbal voor bedoelt dan? Voor de UEFA en hun sponsoren of de fans? Ik had juist op dit forum andere meningen verwacht.
Dat Azerbeidszan als Europees land wordt gezien irriteert me trouwens nog het meest.

JUIST
Het ene stadion is het andere niet!

Bier und Bratwurst

Citaat van: spons op mei 25, 2019, 13:56:20
Dat heb ik meer bij Israël. Van Azerbeidzjan kan ik het nog enigszins begrijpen als voormalige Sovjet republiek

Ook die!! Hoort er ook niet bij
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op mei 25, 2019, 16:49:20
Ik ben het hier wel mee eens. Als een land aangesloten is bij de UEFA, de infrastructuur heeft en veiligheid kan garanderen, is het wat mij betreft een kandidaat om een finale te organiseren. Het argument dat de afstand te groot is, vind ik ook erg zwak. Voor hetzelfde geld had een Turkse, Oekraïense of Russische club de finale gehaald. Ik vind het juist goed dat de UEFA verder kijkt dan Londen, Madrid en München. Ben ervan overtuigd dat wanneer Eintracht Frankfurt de finale had gehaald het zou stikken van Duitsers in Bakoe. Waar een wil is, is een weg.

Helemaal mee eens.

Als ik op dit moment even zoek heb ik voor minder dan € 600 nog een retour vanuit Engeland naar Bakoe a.s. dinsdag heen en donderdag terug. Een kaartje kan je al kopen voor € 20.

Bij de CL finale zijn de duurste kaarten al bijna € 600 face value dus ik vind de locatie in dit geval geen excuus om niet te gaan


2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Moet je een lezen wat je schrijft.
Hoe moet iemand met een normale baan een vlucht voor € 600,- boeken dan? Komen alle andere kosten ook nog bij. Voetbal hoort voor alle supporters te zijn, niet enkel voor de middenklasse en elite.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

#36
Citaat van: FCT1980 op mei 26, 2019, 08:10:43
Moet je een lezen wat je schrijft.
Hoe moet iemand met een normale baan een vlucht voor € 600,- boeken dan? Komen alle andere kosten ook nog bij. Voetbal hoort voor alle supporters te zijn, niet enkel voor de middenklasse en elite.

In Engeland is het voetbal al heel lang niet meer voor alle supporters gezien de prijzen van de kaartjes en de seizoenkaarten

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Citaat van: Joost op mei 25, 2019, 01:25:26
Liverpool en Real Madrid speelden vorig jaar tegen elkaar in Kiev. Deden ze dat wel op de fiets?
Vergeet ook niet dat de EL finale veel mensen ook echt minder aanspreekt.

Het vliegveld in Kiev was vorig jaar ook maar amper berekend op de grote aantallen chartervluchten. Toen ging het transport van supporters ook moeizaam, en in sommige gevallen mis. Het vliegveld in Bakoe is nog kleiner en kan dus nog minder chartervluchten verwerken. Plus dat er in de direct omgeving amper alternatieven zijn.

Ik denk dat de absolute afstand in deze discussie geen grote rol speelt. Of het nou 1500 of 2000 kilometer naar Bakoe is, beide keren zal een chartervlucht duur zijn. Dat beide clubs uit Londen komen zal extra druk zetten op de prijzen van reguliere vluchten. Daar kan je als organisatie eigenlijk niet op anticiperen.

Dat landen anders dan de traditionele Westeuropese ook finales mogen organiseren lijkt mij niet meer dan redelijk, aan het feit dat finales de supporters geld kosten is m.i. ook geen ontkomen aan. Maar dat het vliegveld in Bakoe veel te weinig capaciteit heeft om grotere aantallen chartervluchten te verwerken mag de UEFA zich wel aanrekenen.


Kölsche Bosschenaar

#38
Citaat van: FCT1980 op mei 26, 2019, 08:10:43
Moet je een lezen wat je schrijft.
Hoe moet iemand met een normale baan een vlucht voor € 600,- boeken dan? Komen alle andere kosten ook nog bij. Voetbal hoort voor alle supporters te zijn, niet enkel voor de middenklasse en elite.
Hoe moet een mijnwerker uit Donetsk een ticket naar Sevilla of Lissabon bekostigen? Kan niet zo zijn dat de finale ieder jaar in Wenen gehouden wordt, omdat het zo lekker centraal ligt of in Dublin, omdat iedereen dan goedkoop met Ryanair kan komen.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Hugo

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op mei 26, 2019, 09:19:01
Hoe moet een mijnwerker uit Donetsk een ticket naar Sevilla of Lissabon bekostigen? Kan niet zo zijn dat de finale ieder jaar in Wenen gehouden wordt, omdat het zo lekker centraal ligt. Of in Dublin, dan kan iedereen goedkoop met Ryanair komen.

Goed idee, we gaan alle Europese bekerwedstrijden incl voorrondes in Dublin spelen.

Nort

Het heeft gewoon met prioriteiten te maken. De een geeft liever €1.000 uit om zn club in een finale te zien spelen en de ander om zich zeven dagen in Benidorm vol te gieten.

ALenstra

Wat je ook doet het is nooit goed. Er is altijd wel iemand die wat heeft. En dat argument over die arme supporter met weinig geld doet er niet meer aan toe. Je moet er gewoon wat voor over hebben als je club ver komt. Een Ajax fan die dit seizoen alle Europese uitwedstrijden heeft bezocht is ook niet iemand met weinig geld. En dat is niet alleen hier. In de VS ben je ook waanzinnig veel geld kwijt als je je club wilt zien in de Superbowl. Het leven wordt gewoon duurder en op een gegeven moment moet je keuzes maken.

FC_Emmen

Citaat van: spons op mei 26, 2019, 01:47:50
Helemaal mee eens.

Als ik op dit moment even zoek heb ik voor minder dan € 600 nog een retour vanuit Engeland naar Bakoe a.s. dinsdag heen en donderdag terug. Een kaartje kan je al kopen voor € 20.

Bij de CL finale zijn de duurste kaarten al bijna € 600 face value dus ik vind de locatie in dit geval geen excuus om niet te gaan
Ik weet niet wat jullie verdienen daar in de haven, maar € 600 voor enkel nog de vlucht vind ik een behoorlijk hoog bedrag. Ik ken genoeg mensen die trouw zijn aan hun club maar niet zomaar zo'n bedrag op tafel kunnen leggen.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Danny

Citaat van: Hugo op mei 26, 2019, 09:16:29
Het vliegveld in Kiev was vorig jaar ook maar amper berekend op de grote aantallen chartervluchten. Toen ging het transport van supporters ook moeizaam, en in sommige gevallen mis. Het vliegveld in Bakoe is nog kleiner en kan dus nog minder chartervluchten verwerken. Plus dat er in de direct omgeving amper alternatieven zijn.

Ik denk dat de absolute afstand in deze discussie geen grote rol speelt. Of het nou 1500 of 2000 kilometer naar Bakoe is, beide keren zal een chartervlucht duur zijn. Dat beide clubs uit Londen komen zal extra druk zetten op de prijzen van reguliere vluchten. Daar kan je als organisatie eigenlijk niet op anticiperen.

Dat landen anders dan de traditionele Westeuropese ook finales mogen organiseren lijkt mij niet meer dan redelijk, aan het feit dat finales de supporters geld kosten is m.i. ook geen ontkomen aan. Maar dat het vliegveld in Bakoe veel te weinig capaciteit heeft om grotere aantallen chartervluchten te verwerken mag de UEFA zich wel aanrekenen.

Joost slaat de spijker op zijn kop. De UEFA zegt het zelf: '' De Europese voetbalbond wijst in een officiële verklaring op de logistieke beperkingen van de luchthaven in de hoofdstad van Azerbeidzjan''. Bereikbaarheid/infrastructuur zou toch juist een van de belangrijkste factoren moeten zijn voor het toewijzen van een dusdanig evenement als de finale van de Europa League. Ongeschikt dus naar mijn mening.
Laatste nieuwe ground: San Siro, Milaan

Joelvginkel