Nacompetitie amateurs 2010/2011

Gestart door AthleticHolanda, mei 29, 2011, 22:05:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Topklasse
De Klasseperiodekampioenen zijn bijna allemaal bekend. Zij komen samen met de herkanser uit de Topklasse in een knock-out systeem.

Zaterdag
Klasseperiodekampioen HK A: nog onbekend.
Klasseperiodekampioen HK B: Montfoort
Klasseperiodekampioen HK C: Staphorst
Topklasse herkanser: CSV Apeldoorn

Programma
Halve finales
7 juni - Montfoort - Klasseperiodekampioen HK A
31 mei - CSV Apeldoorn - Staphorst

Returns
11 juni - Klasseperiodekampioen HK A - Montfoort
4 juni - Staphorst - CSV Apeldoorn

Finale
18 juni - finale over één wedstrijd op neutraal terrein

Zondag
Klasseperiodekampioen HK A: SC Feyenoord
Klasseperiodekampioen HK B: Blauw Geel'38
Klasseperiodekampioen HK C: nog onbekend
Topklasse herkanser: FC Hilversum

Programma
Halve finale
2 juni - Blauw Geel'38 - FC Hilversum
??? - Feyenoord amateurs - Klasseperiodekampioen HK C

Returns
??? - FC Hilversum - Blauw Geel'38
??? - Klasseperiodekampioen HK C - Feyenoord amateurs

Finale
??? - finale over één wedstrijd op neutraal terrein

IEMAND DIE DE DATUMS VOOR DEZE WEDSTRIJDEN WEET?

- - - - - - - - - -

Hoofdklasse

Zaterdag
De laatste twee uit de Hoofdklassen zijn direct gedegradeerd (totaal zes), nummers 11 en 12 komen in de nacompetitie.
De vijf kampioenen uit de Eerste Klasse promoveren direct. Vijftien periodewinnaars komen in de nacompetitie samen met de zes herkansers. De 21 teams worden verdeeld over zeven groepen van drie, de groepswinnaars promoveren naar de Hoofdklasse.

Ondertussen zijn ze halfweg.
Op VoZ wordt alles prima bijgehouden.
http://www.voetbalopzaterdag.com/nieuws/5941/Nacompetitie_hoofdklasse/eerste_klasse/

Zondag
Op Zondag zijn er zes i.p.v. vijf Eerste Klasse's. De kampioenen promoveren direct. Achttien periodewinnaars komen in de nacompetitie samen met de zes herkansers uit de Hoofdklasse.
Deze vierentwintig teams worden verdeeld over drie groepen van acht. Via een knockoutsysteem komen per groep twee winnaars die promoveren naar of blijven in de Hoofdklasse.


Groep 1 (winnaars naar Zondag HK A)
Alphense Boys - EDO 6-2
EDO - Alphense Boys 2-1

Stormvogels IJVV - Excelsior'20 1-1
Excelsior'20 - Stormvogels IJVV ?-?

FINALE
June 2nd: Alphense Boys - Excelsior'20
???: Excelsior'20 - Alphense Boys

Purmersteijn - SJC 2-2
SJC - Purmersteijn 2-5

Westlandia - Blauw Wit A'dam 3-1
Blauw Wit A'dam - Westlandia 0-1

FINALE
2 juni: Westlandia - Purmersteijn
5 juni: Purmersteijn - Westlandia

Groep 2 (winnaar naar Zondag HK B)
Deurne - HVCH 5-3
HVCH - Deurne 1-0

JEKA - OSS'20 1-1
OSS'20 - JEKA 2-3

FINALE
2 juni: Deurne - JEKA
5 juni: JEKA - Deurne

Juliana'31 - Vlissingen 4-0
Vlissingen - Juliana'31 2-1

Brabantia - Bekkerveld 0-2
Bekkerveld - Brabantia 5-1

FINALE
2 juni: Juliana'31 - Bekkerveld
5 juni: Bekkerveld - Juliana'31

Groep 3 (winnaar naar Zondag HK C)
Rigtersbleek - GVAV Rapiditas 2-0
GVAV Rapiditas - Rigtersbleek 1-1

De Bataven - Achilles 1894 1-1
Achilles 1894 - De Bataven 4-2

FINALE
???: Rigtersbleek - Achilles 1894
???: Achilles 1894 - Rigtersbleek

Sneek Wit Zwart - Germania 5-1
Germania - Sneek Wit Zwart 1-2

Achilles'12 - Dalen 3-2
Dalen - Achilles'12 3-4

FINALE
2 juni: Sneek Wit Zwart - Achilles'12
5 juni: Achilles'12 - Sneek Wit Zwart

MartijNFR

Weet wel, dat mocht CSV de finale halen van de nacompetitie, zij niet op de 18e juni willen spelen. Dit omdat zij dan in Spanje zijn.
Laatste ground: 09/12/2017 Sportpark de Wetering (SC Genemuiden - vv Staphorst)

Verwijderd lid

#2
Quick Boys heeft 't voor het tweede jaar niet gered. Thuis tegen Young Boys is het 0-1 geworden.
Young Boys en Montfoort gaan het in de halve finale tegen elkaar opnemen.
De winnaar van die pot speelt de finale tegen, waarschijnlijk, CSV Apeldoorn.

Cyclebob

Jammer! Een instituut als Quick Boys trekt op een vrijdagavond 3000 man, terwijl Young Boys totaal geen achterban heeft
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

TeeZee

Eerste helft waren de Young Boys sterker en werd hun een 100% penalty + rode kaart voor QB onthouden (duidelijkste handsbal ooit). In de tweede helft waren de QB sterker, bestond YB uit ergerlijk veel tijdtrekkende watjes (bij het minste of geringste gaan liggen en dan blijven liggen), en kreeg QB daardoor mijn sympathie. Maar ja, de YB scoorden uiteindelijk uit een counter een gestolen overwinning.

AthleticHolanda

Niet dat ik echt fan ben van Quick Boys maar ik vind het wel een club die thuis hoort in de Topklasse en misschien zelfs wel hoger.

Toch hebben ze het zelf wederom laten liggen, volgend jaar zullen ze wel kampioen worden nu Noordwijk eruit is.

spons

Citaat van: Cyclebob op jun 03, 2011, 22:53:45
Jammer! Een instituut als Quick Boys trekt op een vrijdagavond 3000 man, terwijl Young Boys totaal geen achterban heeft

Ik vind het eigenlijk wel mooi. Quick Boys is echt een arrogante club die zich verheven voelen boven plaats en streekgenoten als Katwijk en Noordwijk die volgend jaar wel in de topklasse uitkomen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ðe waan

Ik heb geen idee bij hoeveel amateurclubs is de laatste 30 jaar ben geweest, maar Quick Boys is een van de weinige clubs, waarbij de aanhang een heel vervelende indruk op mij heeft achtergelaten. Heel veel mensen die het maar niet moe worden te melden hoe geweldig hun aanhang wel niet is. Bleehh...

En ook erg veel bijna profclub-achtige agressie.

Het publiek bij een vergelijkbaar instituut als IJsselmeervogels vond ik bijvoorbeeld veel sympathieker.


Joost

Het is ook de manier waarop Quick Boys bij mij overkomt. Zeker bij de bekerwedstrijd tegen Groene Ster enkele jaren terug.

Han

Uit de Topklasse A Zaterdag degradeerden Flevo Boys, Sparta Nijkerk en Hoek. Daarvoor komen in de plaats de kampioenen van de Hoofdklasse A, B, C, resp Quick Boys, GVVV en SVZW.

Waar ga ik de fout in mbt Quick Boys?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Verwijderd lid

Citaat van: Han op jun 10, 2011, 21:35:06
Uit de Topklasse A Zaterdag degradeerden Flevo Boys, Sparta Nijkerk en Hoek. Daarvoor komen in de plaats de kampioenen van de Hoofdklasse A, B, C, resp Quick Boys, GVVV en SVZW.

Waar ga ik de fout in mbt Quick Boys?

Ik begrijp je vraagstelling niet helemaal, maar wellicht heb je over 't hoofd gezien dat Quick Boys en Noordwijk een beslissingswedstrijd om het kampioenschap hebben gespeeld die door Noordwijk werd gewonnen ? Kampioen worden op doelsaldo kon niet in de hoofdklasse (en wellicht ook andere afdelingen, maar dat weet ik niet)

Han

Citaat van: Meester op jun 10, 2011, 21:56:17
Ik begrijp je vraagstelling niet helemaal, maar wellicht heb je over 't hoofd gezien dat Quick Boys en Noordwijk een beslissingswedstrijd om het kampioenschap hebben gespeeld die door Noordwijk werd gewonnen ?

Dat is mij inderdaad ontgaan.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Verwijderd lid

Oké, dan ben ik blij dat ik het voor je heb opgelost.

Han

De herkanser uit de Topklasse zaterdag was de nummer 13, CSV Apeldoorn.

Ik begrijp geen reet van de openingspost. Wie moesten er dan tegen elkaar spelen om de tegenstander van CSV vast te kunnen stellen?

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Verwijderd lid

Citaat van: Han op jun 10, 2011, 22:09:44
De herkanser uit de Topklasse zaterdag was de nummer 13, CSV Apeldoorn.

Ik begrijp geen reet van de openingspost. Wie moesten er dan tegen elkaar spelen om de tegenstander van CSV vast te kunnen stellen?

Is een ingewikkeld verhaal;
per hoofdklasse zijn er drie winnaars van een periodetitel. Die hebben in een onderlinge competitie gespeeld en hier is een winaar uit gekomen (Staphorst, Young Boys en Montfoort), deze drie ploegen + CSV Apeldoorn spelen een knock-out systeem (CSV - Staphorst en Young Boys - Montfoort). de winnaars van deze tweestrijd komt in de finale en neemt het op tegen de winnaar van de andere tweestrijd.

CSV Apeldoorn heeft Staphorst verslagen en is geplaatst voor de finale. Morgen wordt de andere finalist (Young Boys of Montfoort) bekend. Op neutraal terrein wordt op 18 juni de finale gespeeld. De winnaar speelt volgend seizoen in de Topklasse.

Voor de zondagafdeling precies hetzelfde, maar omdat RBC failliet is, blijft Almere City in de eerste divisie. Hierdoor is er een extra plek in de Topklasse Zondag. Waarschijnlijk spelen de beide finalisten van de nacompetitie / Play-off volgend seizoen in de Topklasse.
(FC Hilversum en WKE)