Gladbach-Fener, Europa League 2012-2013 (groepsfase)

Gestart door Victor Charlie Hotel, okt 06, 2012, 01:05:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Victor Charlie Hotel

Beste voetbalvrienden, de kop is eraf! Hieronder mijn eerste bijdrage. Moet nog wel schaven aan mijn profiel, ervaring opdoen in het schrijven, et cetera, maar zoals ene JC het zei: "niet geschoten is altijd mis".

Daarom een verslag van de Europa League-wedstrijd tussen Borussia Mönchengladbach (hierna: BMG) en het Turkse Fenerbahce (hierna: Fener). Dat beloofde een geweldige pot te worden en daarom togen we donderdagavond 4 oktober 2012 naar het Borussia Park om het spektakel te aanschouwen. En spectaculair werd het: na een fel begin van BMG (met de 1-0 van de Man van 16 miljoen, Luuk de Jong) nam Fener het initiatief over. Meireles en companen heersten op het middenveld en Dirk Kuyt (die de (Turkse) poen verkoos boven een rentree bij Feyenoord) strooide kwistig met slimme passjes en steekballen, spelend achter de diepe spits Sow. Het veldspel van Fener was geweldig en BMG kwam er nauwelijks aan te pas. De Turken kwamen op 1-1 (geweldige vrije trap) en Meireles maakte er nog voor de rust met een geweldige poeier 1-2 van. Na de pauze probeerde BMG nog wel het initiatief te nemen, maar nadat een paar kansen werden verprutst, stond Kuyt aan het einde van een vloeiende aanval van Fener, 1-3. De Camargo gaf BMG nog wel hoop (2-3), maar Fener werd er niet warm of koud van en benutten de zee van ruimte die de Duitsers weggaven, 2-4.

Al met al een geslaagde avond en na consumptie van de gebruikelijke Bier und Bratwurst vertrokken we tussen de uitzinnige Turken weer richting Nederland.

Volgende stop: zondag 7 oktober 2012, Sclessin: Standard-Anderlecht ...

Gegroet voetbalvrienden!

FCT1980

Wat vond je van het stadion?
Wil dit jaar Gladbach misschien ook een keer aandoen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Freekos79

Citaat van: FCT1980 op okt 06, 2012, 11:22:55
Wat vond je van het stadion?
Wil dit jaar Gladbach misschien ook een keer aandoen.

Ben al vaker bij Gladbach geweest, het stadion is een nieuwe bak. Veel beton buiten de stad. 's avonds is de arena groen verlicht van buiten en binnen wat wel weer mooi uitziet. Mooie sfeer, clublied en lekkere bratwurst!
Volgende wedstrijd: ?

hgrm

Van de nieuwe stadions is het één van de betere. Al die groene stoeltjes en de vele staanplaatsen geven het iets eigens.
De infrastructuur daarentegen vind ik minder geslaagd. Vorig seizoen ben ik er door omstandigheden 4 maal geweest (Wolfsburg, Schalke, 2 maal Bayern) en steeds was het zowel heen als terug vanaf de snelweg tot aan het stadion filerijden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Victor Charlie Hotel

Beste FCT1980, de beschrijvingen van Freekos79 en hgrm kloppen. Ik wil daar als tip aan toevoegen dat als je met de auto komt, je beter in de buurt van Mönchengladbach Hauptbahnhof kunt parkeren en vandaaruit met de pendelbus naar het Borussia Park kunt reizen. Is gratis voor de fans met een wedstrijdkaartje, maar ze controleren dat toch niet. Scheelt een hoop filestress. Wat betreft het wedstrijdkaartje: via de website van de club is het uiteraard het goedkoopst. Gewoon jezelf laten registreren als online customer en daarna in het ticketportaal je favoriete wedstrijd uitzoeken. De kaarten worden naar je huisadres gestuurd. Het is redelijk makkelijk om aan kaarten te komen, ook als Bayern op bezoek komt. Dus je hoeft niet per se op de sites van Viagogo en Seatwave te kijken. Veel plezier!

ALenstra

Pendelbussen vertrekken vanaf Rheydt Hbf als ik het goed heb.

FCT1980

Thnx boys.
Eens kijken wanneer we Gladbach een keer aandoen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Koning Kriel

Ik zorg altijd dat ik vroeg ben, dan mag je vooraan op de parkeerplaats dicht bij het stadion. Je hoeft niet ver te lopen en ik ben tot nu toe altijd binnen de 20 minuten op de snelweg gekomen omdat je kan invoegen bij de uitgang. De horrorverhalen die ik daarover ken heb ik zelf nog nooit bij Gladbach ondervonden. Bij Schalke 04 wel, daar heeft het toen 2,5 uur gekost om van de parkeerplaats te komen.

Victor Charlie Hotel

Wij gaan begin november a.s. met de auto naar Schalke '04-Arsenal, dus ik ga van tevoren maar eens goed nadenken over waar we het beste kunnen parkeren. Bedankt voor de info, Koning Kriel!

FCT1980

Bij Schalke is het inderdaad een ellende om weg te komen.
Meestal nemen we daarom na die tijd nog een paar biertjes in een Kneipe. Dan kun je zo vertrekken.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

3434

Citaat van: Koning Kriel op okt 10, 2012, 11:11:00
Ik zorg altijd dat ik vroeg ben, dan mag je vooraan op de parkeerplaats dicht bij het stadion. Je hoeft niet ver te lopen en ik ben tot nu toe altijd binnen de 20 minuten op de snelweg gekomen omdat je kan invoegen bij de uitgang. De horrorverhalen die ik daarover ken heb ik zelf nog nooit bij Gladbach ondervonden. Bij Schalke 04 wel, daar heeft het toen 2,5 uur gekost om van de parkeerplaats te komen.

Klopt, dat alleen houdt mij al tegen om vaker te gaan. Afgelopen weekend Gladbach-Frankfurt bezocht en idd op een klein half uur waren we op de baan.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

spons

Citaat van: 3434 op okt 10, 2012, 15:55:35
Klopt, dat alleen houdt mij al tegen om vaker te gaan. Afgelopen weekend Gladbach-Frankfurt bezocht en idd op een klein half uur waren we op de baan.

Bij Schalke gewoon ergens anders parkeren en met de tram naar het stadion
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Wat ik vaak doe als ik naar een club in het Ruhrgebied ga, is parkeren bij station Oberhausen. Dat is vanaf de snelweg gemakkelijk te bereiken, er is genoeg parkeerruimte en bijna alle stadions zijn gemakkelijk per S-bahn, U-bahn en/of tram te bereiken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Citaat van: hgrm op okt 06, 2012, 22:32:35
Van de nieuwe stadions is het één van de betere. Al die groene stoeltjes en de vele staanplaatsen geven het iets eigens.
De infrastructuur daarentegen vind ik minder geslaagd.

Dit dus.
Ik ben al in heel wat stadions in DLD geweest, maar Gladbach staat toch hoog in mijn verkeersergernissen top 10. Al spelen ze tegen bijvoorbeeld Freiburg, dan nog zitten de wegen en de parkeerplaatsen om het stadion verstopt.
Gelukkig is het wel maar 30 minuten rijden tot mijn voordeur ;)

hgrm

Door "omstandigheden" ben ik er vorig jaar liefst viermaal geweest (Wolfsburg, Schalke en 2 maal Bayern). Mijn reisgenoot beschikt over een invalidekaart dus parkeren an sich was geen probleem; we stonden bijna onder de tribune. Wel keer op keer al op de snelweg vast en terug ook minstens een half uur bezig om weer op de Autobahn te geraken.

De Anbindungen zijn an sich nog niet eens zo slecht, maar het onbreken van serieus openbaar vervoer zorgt er voor dat er een veel groter percentage bezoekers per auto komt dan pakweg in Dortmund, Keulen of Schalke. En dan loopt het vast.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen