The FA Cup starts here... 2008

Gestart door TeeZee, okt 15, 2007, 20:35:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

De eerste echte rond wordt in het weekend van 10 november gespeeld, maar voor het zover is zijn er een aantal voorrondes met de amateurclubs.

De laatste voorronde wordt over twee weken gespeeld en daarna volgt dan de loting voor R1.

Opvallende namen in de laatste voorronde:

Bradford Park Avenue won met grote cijfers in de vorige voorronde en speelt nu thuis tegen een andere ex-League club: Gainsborough Trinity. Een van deze twee clubs zal dus de First Round Proper gaan halen en ik vind dat op voorhand al geweldig.

Hetzelfde geldt voor Southport en Northwich Victoria. Beide ex-League, een van beide haalt de eerste ronde.

Workington v Boston.
Idem. Ik heb een grote voorkeur voor Boston, die dan thuis Carlisle in de eerste ronde loten.

Bath City v Torquay United is fantastisch omdat het op het mooie Twerton Park is.

AFC Wimbledon zit er ook nog in, al moet het nog de replay winnen tegen Horsham.

Kortom, het is weer begonnen.

Erkaa

Een zware pot voor de Gulls op Twerton Park. Zo'n 1,000 TUFC supporters zullen hun cluppie gaan aanmoedigen en hopelijk ook zien winnen morgenmiddag. 

TeeZee

Citaat van: Erkaa op okt 26, 2007, 11:52:42
Een zware pot voor de Gulls op Twerton Park. Zo'n 1,000 TUFC supporters zullen hun cluppie gaan aanmoedigen en hopelijk ook zien winnen morgenmiddag. 
Niet heel verleidelijk voor jou om de Gulls op Twerton Park te zien spelen?

Erkaa

Citaat van: Albion op okt 26, 2007, 12:15:27
Citaat van: Erkaa op okt 26, 2007, 11:52:42
Een zware pot voor de Gulls op Twerton Park. Zo'n 1,000 TUFC supporters zullen hun cluppie gaan aanmoedigen en hopelijk ook zien winnen morgenmiddag. 
Niet heel verleidelijk voor jou om de Gulls op Twerton Park te zien spelen?

Een weekendje Bath in combinatie met deze pot is zeer verleidelijk. Helaas had ik al andere plannen voor dit weekend mede doordat ik het vorige weekend al in York zat.

Een bezoek aan de City Ground of Elland Road in de eerste ronde zou ook mooi zijn, morgenavond weten we meer.

TeeZee

Het was vanavond weer zover: de loting voor de First Round Proper van de FA Cup. Voor mij persoonlijk een van de leukste dingen van het seizoen. Dit jaar zal ik niet in de gelegenheid zijn om een wedstrijd te bezoeken (zit al bij Sunderland v Newcastle), maar toch heb ik de loting met interesse gevolgd. Vet gedrukt zijn de wedstrijden die ik wel interessant vind.

Grappig is Accrington Stanley v Huddersfield Town. 4 jaar geleden was dit ook een First Round fixture. Die werd toen live uitgezonden op de Beeb, Accrington won in de laatste minuut door een strakke volley van een vadsige lokale cultheld die ingevallen was en ondergetekende en hgrm waren er bij aanwezig.

Hereford United v Leeds United maakt grote kans om live uitgezonden te worden schat ik zo in. En het spijt me voor CreweAlex, maar zijn cluppie gaat het lastig krijgen.

Darlington v Northampton Town
Hampton & Richmond v Dagenham & Redbridge
Torquay v Yeovil
Leyton Orient v Bristol Rovers
Bury v Workington
Barnet v Gillingham
Accrington Stanley v Huddersfield Town
Farsley Celtic/Barrow v Bournemouth
Eastleigh/Forest Green v Rotherham United
Southend United v Rochdale
Team Bath v Chase Town
Bradford City v Chester City
Morecambe v Port Vale
Hereford United v Leeds United
Mansfield Town v Grays Atheltic/Lewis
Gainsborough Trinity v Hartlepool United
Exeter City v Salisbury City/Stevenage Borough
Oldham Athletic v Doncaster Rovers
Peterborough v Wrexham
Evesham/Halixax Town v Burton Albion
York City v Havant and Waterlooville
Harrogate Railway v Droylsden
Rushden & Diamonds v Macclesfield Town
Ware v Kidderminster Harriers
Walsall v Shrewsbury Town
Horsham v Maidenhead United
Altrincham v Millwall
Cheltenham Town v Brighton
Stockport County v Staines Town
Crewe Alexandra v MK Dons
Lincoln City v Nottingham Forest
Stafford v Cambridge United v Crawley Town/Aldershot Town
Notts County v Histon
Oxford United v Northwich Victoria
Billericay Town v Swansea City
Carlisle United v Grimsby Town
Eastbourne Borough v Weymouth/Hitchin Town
Chesterfield v Tranmere Rovers
Wycombe Wanderers v Swindon Town
Luton Town v Brentford

Erkaa

#5
De twee live wedstrijden uit de 1e ronde op de BBC en Sky Sports:
Hereford v Leeds (Sky) op de vrijdagavond en Torquay v Yeovil (BBC) op de zondagmiddag!

Mooie loting ook voor de Gulls en wat extra pondjes voor de 'transer window' in januari. En Yeovil nu eens "aan de andere kant". 

TeeZee

Zeer leuk stukje op de website van de beeb:
CiteerThe Magic of the FA Cup
by Steve Wilson - MOTD commentator 31 October 2007

My biggest thrill of last weekend? Commentating on Liverpool v Arsenal came close, but for sheer edge-of-the-sofa tension it was hard to beat Saturday afternoon's draw for the FA Cup first round proper.

OK, maybe I'm not quite that tragic, but for me the draw is definitely one of the highlights of the season.

For all bar one of the last five years, I've commentated on BBC1's live game in the first round of the competition.

This year it will be Torquay against Yeovil; a West Country affair and a clash between one side who are top of the Conference, the other impressing in League One.

As a result, instead of being at a Premiership game on Saturday, I'll be in the stands at Plainmoor to watch Torquay play Cambridge. On the following Tuesday, I'll pitch up at Cheltenham for their game against Yeovil.

It's all part of my preparation for the commentary on November 11th and a chance to meet the managers who, I hope, will talk me through their squads and tip me off on their team selection before the big day.

By the time the clubs got my phone calls on Monday, they already knew they were in for a big windfall of TV money, and looking forward to their clash.

Four years ago it was rather different. I felt like I was handing out a lottery win to Oldham chief exec Alan Hardy when I called to arrange a meeting with him and the then manager Brian Talbot after the BBC had selected their game at Thurrock.

It was the first he knew about it. To be the bearer of such good news to a club in financial trouble was pretty memorable.

Then again, Thurrock manager Colin McBride was even more chuffed; after all for them to lose to Oldham on live TV would not be the end of the world. For Oldham to lose to Thurrock however...as it turned out Oldham won fairly comfortably.

There was nothing comfortable about Oldham's second first round appearance on BBC1 a season later when they visited Chasetown, a tiny club representing the Midland Football Alliance. By then Ronnie Moore was in charge and he was more than happy to draw 1-1 and earn a replay after a huge scare in the first game.

On the day, Chasetown's average gate of about 100 was swelled to 2,000, with over two million more watching on TV. Mike Joiner, the club's chief exec, told me the TV money and gate receipts were the equivalent of around ten years' revenue in one game.

The replay, which they lost, was memorable for the huge following which travelled to Boundary Park. Such was the exposure that the next season Chasetown's shirts were sponsored by Richard Branson's Virgin.

I'm still in touch with Chasetown boss Charlie Blakemore, and it's great to see they're back in the first round proper this season against Team Bath; a club who are another great Cup story in their own right.

Incidentally, Premiership ref Alan Wiley is from the area and follows Chasetown keenly. We often chat about how well the club are doing. They're hard not to like.

Of course, it's a million miles removed from the week-to-week business of covering the Premiership. Being paid to watch a match like Liverpool versus Arsenal last Sunday is a privilege you never quite get used to.

But for making memories and making friends, the start of another FA Cup campaign is just unbeatable.

TeeZee

Ik vond het al met al een erg leuke ronde. Torquay v Yeovil was ronduit spectaculair te noemen en ik gun de thuisclub de 4-1 overwinning van harte. Ik zag bij MOTD de meest waanzinnige doelpunten en leuke stadionnetjes met golfplatendaken. Accrington Stanley leek de stunt van 4 jaar geleden te gaan herhalen (toen ze Huddersfield versloegen in de eerste ronde) door 2-0 voor te komen tegen Huddersfield. Helaas verloren ze uiteindelijk nog!

De uitslagen:
Accrington 2-3 Huddersfield
Altrincham 1-2 Millwall
Barnet 2-1 Gillingham
Barrow 1-1 Bournemouth
Bradford 1-0 Chester
Billericay 1-2 Swansea
Bury 4-1 Workington
Cambridge Utd 2-1 Aldershot
Carlisle 1-1 Grimsby
Cheltenham 1-1 Brighton
Chesterfield 1-2 Tranmere
Crewe 2-1 MK Dons
Darlington 1-1 Northampton
Eastbourne 0-4 Weymouth
Exeter 4-0 Stevenage
Gainsborough 0-6 Hartlepool
Halifax 0-4 Burton
H'ton & R'mond 0-3 Dag & Red
Harrogate Railway 2-0 Droylsden
Hereford 0-0 Leeds
Horsham 4-1 Maidenhead Utd
Leyton Orient 1-1 Bristol Rovers
Luton 1-1 Brentford
Lincoln City 1-1 Nottm Forest
Morecambe 0-2 Port Vale
Mansfield 3-0 Lewes
Notts County 3-0 Histon
Oldham 2-2 Doncaster
Oxford Utd 3-1 Northwich
Peterborough 4-1 Wrexham
Rushden 3-1 Macclesfield
Southend 2-1 Rochdale
Stockport 1-1 Staines Town
Team Bath 0-2 Chasetown
Walsall 2-0 Shrewsbury
Wycombe 1-2 Swindon
Ware 0-2 Kidderminster
York 0-1 Havant and W

Enkele replays moeten nog gespeeld worden, maar de loting voor ronde twee is al enkele dagen een feit:

Friday, 30 November 2007
Horsham v Swansea, R2 (live op Sky)

Saturday, 01 December 2007
Bradford v Tranmere, R2, 15:00
Burton Albion v Barnet, R2, 15:00
Bury v Exeter, R2, 15:00
Cambridge Utd v Weymouth, R2, 15:00
Dag & Red v Kidderminster, R2, 15:00
Darlington/ Northampton v Walsall, R2, 15:00
Hereford/ Leeds v Hartlepool, R2, 15:00
Huddersfield v Carlisle/ Grimsby, R2, 15:00
Leyton Orient/ Bristol Rovers v Rushden & D'monds, R2, 15:00
Luton/ Brentford v Lincoln/ Nottm Forest, R2, 15:00
Millwall v Barrow/ Bournemouth, R2, 15:00
Notts County v Havant and W, R2, 15:00
Oldham/ Doncaster v Crewe, R2, 15:00
Oxford Utd v Southend, R2, 15:00
Port Vale v Chasetown, R2, 15:00
Stockport/ Staines v Peterborough, R2, 15:00
Swindon v Forest Green/ Rotherham, R2, 15:00
Torquay v Cheltenham/ Brighton, R2, 15:00

Sunday, 02 December 2007
Harrogate Railway v Mansfield, R2, 13:10 (live op de Beeb)

TeeZee

ROUND 3

Even beginnen met de onvermijdelijke mening: de derde ronde van de FA Cup is na de eerste ronde de leukste van het hele toernooi! De clubs uit de hoogste twee afdelingen van de Engelse competitie stromen nu binnen en de kans op ontmoetingen tussen een kleine en een grote club is nu relatief groot. De kleinste van alle nog overgebleven clubs is Chasetown, dat recentelijk Port Vale wist te kicken. Zij nemen het nu op tegen Cardiff City.

De volledige loting, schaamteloos gekopieerd van de BBC-website:

5 januari 2008
Aston Villa v Man Utd, R3, 15:00
Barnsley v Blackpool, R3, 15:00
Blackburn v Coventry, R3, 15:00
Bolton v Sheff Utd, R3, 15:00
Brighton v Mansfield, R3, 15:00
Bristol City v Middlesbrough, R3, 15:00
Charlton v West Brom, R3, 15:00
Chasetown v Cardiff, R3, 15:00
Chelsea v QPR, R3, 15:00
Colchester v Peterborough, R3, 15:00
Everton v Oldham, R3, 15:00
Huddersfield v Birmingham, R3, 15:00
Ipswich v Portsmouth, R3, 15:00
Norwich v Bury, R3, 15:00
Plymouth v Hull, R3, 15:00
Preston v Scunthorpe, R3, 15:00
Southampton v Leicester, R3, 15:00
Southend v Dag & Red, R3, 15:00
Sunderland v Wigan, R3, 15:00
Swansea v Havant and W, R3, 15:00
Swindon v Barnet, R3, 15:00
Tottenham v Reading, R3, 15:00
Tranmere v Hereford, R3, 15:00
Walsall v Millwall, R3, 15:00
Watford v Crystal Palace, R3, 15:00
West Ham v Man City, R3, 15:00
Wolverhampton v Cambridge Utd, R3, 14:00

6 Januari 2008
Burnley v Arsenal, R3, 14:00
Derby v Sheff Wed, R3, 14:00
Fulham v Bristol Rovers, R3, 14:00
Luton v Liverpool, R3, 16:00
Stoke v Newcastle, R3, 18:00

Eerlijk gezegd vind ik er weinig van mijn gading bij zitten. Norwich v Bury: leuk. Twee clubs die ik nog nooit zag spelen. Echter, het zou me niks verbazen als er geen hond op afkomt. Swindon v Barnet: leuk. Barnet haalt toch maar mooi de derde ronde. Walsall v Millwall: leuk. Vanwege de mooie klankrijm. Southend v Dagenham: leuk. Een onvervalste regionale derby. Fulham v Bristol Rovers: leuk. Komt geen hond op af, maar dit klinkt als een heerlijke vierdedivisiewedstrijd. Luton v Liverpool: leuk. Maar... werd twee jaar geleden ook al gespeeld. Uitslag 3-5 nadat Luton 3-1 voorstond. Het kan onmogelijk beter worden dan toen. De sfeer zal hier echter ongetwijfeld alle andere wedstrijden overtreffen.

Mwoah. Weinig van mijn gading zei ik? Ik heb er zin in.

TeeZee

Vandaag komt er uitsluitsel over Chasetown v Cardiff City. Het probleem is dat de FA wil dat die wedstrijd op zaterdag gespeeld wordt. Op zaterdag spelen de Wolves ook thuis. Bovendien krijgt Walsall Millwall op bezoek. Walsall ligt net als Wolverhampton niet al te ver van Chasetown. Gezellig.

Rob_Mill

Citaat van: Albion op dec 14, 2007, 11:04:47
Vandaag komt er uitsluitsel over Chasetown v Cardiff City. Het probleem is dat de FA wil dat die wedstrijd op zaterdag gespeeld wordt. Op zaterdag spelen de Wolves ook thuis. Bovendien krijgt Walsall Millwall op bezoek. Walsall ligt net als Wolverhampton niet al te ver van Chasetown. Gezellig.

Bovendien ligt Villa Park op slechts 10 minuten treinen van Walsall. Laten er die dag net 5,800 Mancs langskomen.

TeeZee

Schoenmaker blijf bij je leest. Ik neem dat van harte ter harte en doe weer eens even waar ik goed in ben: het copy en pasten van internet content (meestal van de Beeb):

Aston Villa 0-2 Man Utd
Barnsley 2-1 Blackpool
Blackburn 1-4 Coventry
Bolton 0-1 Sheff Utd
Brighton 1-2 Mansfield
Bristol City 1-2 Middlesbrough
Charlton 1-1 West Brom
Chasetown 1-3 Cardiff
Chelsea 1-0 QPR
Colchester 1-3 Peterborough
Everton 0-1 Oldham
Huddersfield 2-1 Birmingham
Ipswich 0-1 Portsmouth
Norwich 1-1 Bury
Plymouth 3-2 Hull
Preston 1-0 Scunthorpe
Southampton 2-0 Leicester
Southend 5-2 Dag & Red
Sunderland 0-3 Wigan
Swansea 1-1 Havant and W
Swindon 1-1 Barnet
Tottenham 2-2 Reading
Tranmere 2-2 Hereford
Walsall 0-0 Millwall
Watford 2-0 Crystal Palace
West Ham 0-0 Man City
Wolverhampton 2-1 Cambridge Utd

Aardig wat upsets, die ik voor de aardigheid in het vet geplaatst heb. De upset van de dag is toch wel Blackburn v Coventry, alhoewel er tussen Everton en Oldham net een divisietje meer zit. Of misschien toch Swansea, dat in het eigen Liberty Stadium niet wist te winnen van Havant and Waterlooville?

Met genoegen constateer ik dat Walsall v Millwall in 0-0 geeindigd is. Dat fixture klonk op voorhand al als een draak van een wedstrijd en gezien de brilstand hou ik mezelf voor dat het verschrikkelijk geweest moet zijn geweest voor het totaal niet afgeladen Bescott.

Chasetown, de laagst geklasseerde club ooit in de derde ronde, haalde het helaas niet tegen Cardiff. De club kwam nog wel op voorsprong door een eigen doelpunt, maar nog voor rust kwam Cardiff op gelijke hoogte.

Tot slot Norwich. Dat wint niet eens van Bury. They're fucked.

Han

De termen 'cup shocks' en 'giant killing' lijken een beetje onderhevig aan erosie of gedevalueerd en daarom is het gebezigde  'upsets' misschien ook een betere terminologie. En dan wordt het tóch nog een beetje gekunsteld om uitslagen dat predikaat mee te kunnen geven. Oldham Athletic en Havant komen dan een beetje in de buurt.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Vanwege al die B-opstellingen bedoel je? Ja. Maar ook de B-elftallen en zelfs de jeugdelftallen van een PL-club zouden beter moeten zijn dan een Oldham.

Han

Je bent praktizerend katholiek en de koster in de kerk komt langs voor de collecte tijdens de mis. Hij reikt sierlijk een stok aan waaraan een velours zakje is bevestigd. In dat fluwelen zakje stop je een deel van je zakgeld. Je bent immers praktizerend katholiek.

Velours zakje. FA Cup. De loting. De FA Cup overstijgt katholieke symboliek.

Op het hoofdkantoor van de Football Association vindt de loting plaats. Door eerbiedwaardige fossielen. Houten en genummerde balletjes in velourse zakjes. De loting wordt niet live uitgezonden, er is geen internet en dus zijn supporters aangewezen op andere zintuiglijke waarnemingen.

De radio staat aan. De loting!! Het werk op de fabriek is tijdelijk stilgelegd en de bussen rijden even niet meer. De Engelse regering gaat in retraitre en is buiten-parlementair. De loting!! Chirurgen stoppen een operatie. De loting!!

De radio staat aan. Het hamertje klopt begerig ter hoogte van het oor op het aambeeld. De loting is geen loting maar een beproeving van zintuiglijke waarneming. Geen oppervlakkige internetsensatie. Muisklik. Loting. Nanoseconde.

De loting is op de radio!!. Audio-orgasme. Orenflagellantisme.

De BBC radio spreekt visuele taal. De aanhangers van Millwall en Tottenham Hotspur leggen in Januari 1967 het werk neer en het land stil. Voetbalstaking.

De loting. De arbeiders horen én zien de balletjes. De radio is hun zesde zintuig. Geoefende zintuigen, niet blind en doof gemaakt door internet. Nummers 27 en 41.

De radio spreekt verlossende woorden.

CiteerAnd this completes the draw for the third round of the FA Cup, matches to be played on 28 January 1967. Millwall are at home to Tottenham Hotspur.

Het nieuws verspreidt zich als een lopende band door de fabriek. De bussen rijden weer. De chirurg ciseleert er weer lustig op los. De kantine in de Houses of Parliament is weer open.

Millwall vs Tottenham Hotspur.

De wedstrijd zou uiteindelijk voor 41,260 zintuiglijken gespeeld worden op the Den en eindigen in 0-0. De replay op White Hart Lane, 1 Februari 1967, trok 58,189 audiofielen. Spurs won met 1-0 door een doelpunt van Gilzean.


Strangely Devoted or Mentally Disturbed