Hoofdmenu

TV-tips

Gestart door TeeZee, jul 26, 2009, 14:00:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Tv is een oud medium sinds de opkomst van het internet, doordat ik de tv niet dagelijks meer aanzet heb ik het idee dat ik soms hele mooi programma's mis.

Een juweeltje (naar mijn bescheiden mening) wordt momenteel uitgezonden door de VPRO: Stephen Fry in America. De titel zegt het al, Stephen Fry doet verslag van zijn bezoek aan de VS. Hij bezoekt alle staten en laat in zes afleveringen zien wat hij daar meemaakt. Met typisch onderkoelde Britse humor en prachtige beelden is dit een boeiende documentaireserie die ik nog wel eens op dvd/blu-ray wil aanschaffen in de toekomst. Ook is er een boek van uitgekomen dat ik 'moet' hebben.

Stephen Fry in America, zondag (vandaag dus ook) 18:00, Nederland 2.


HJanneman

Bedankt voor de tip: dit was toch wel genieten van twee culturen die me interesseren.
Ik had trouwens net mn bord op schoot toen hij de 'bodyfarm' bezocht, dat was nogal een slechte timing..

georgesv

ik zag gisteren deze aflevering terug
Jiskefet - Stiften #1 ( Debiteuren / Crediteuren )
klag terug plat :-))

herinneringen aan die jiskefet jaren!!!!


ff een uitlegrondje:
* aas en 9 kun je terugspelen op boer = beginstift
(event. de boer terugnemen op de vrouw)
* 8 (zwart) bij de 9 (rood) vervolgens 10 terugnemen = dubbelstift

* 9, vrouw, boer, samen met aas terug nemen met 7, 10 erbij halen (eventueel een 3tje erbij..)
* dan kun je hem terugnemen, en de inzet verdubbelen.

* 4, 5 & 7: deze kun je terugnemen.
* met 2 kun je naar onderen halen.
* en met boer, vrouw & aas kun je ondersteken.
* meegaan kan alleen op 2, op 5 is verdubelen!

* +6 (zwart) geeft pot in het midden (dan is zwart de kleur die leidt).
* boer dan op 4 (zwart) leggen, met vrouw geeft "Jack-in-the-box"!
* Je kunt ook een aas vragen, met combo 1-2, 2-7 kun je dan afstiften!

Vergeet niet:

- blindstiften mag ook, maar je moet wel gelijk de pot verdubbelen.
- alleen boer spelen bij 1e of 2e stift (2 en 4 heeft dan geen zin!)
- een 3 is een 2 in dit spelletje!

:-))))

Joost

Laatst ook weer eens gezien. Fantastisch!

Zijn er eigenlijk ook echte regels voor?

georgesv

kzou t nie weten :-)

Ici c est Paris

Haha ik viel er gister ook in op Canvas. Blijft geweldig.

AthleticHolanda

Las net dat a.s. maandagavond Lauren verslaat de passie voor FC Barcelona wordt herhaald.

Vond het zelf zeer zeker de moeite waard om te kijken, iemand die niets van voetbal weet en er vrijwel blanco instapt probeert uit te vinden wat Barça betekent voor het volk van Catalunya. Dat ze de uitspraak 'Catalunya es una gran naciò' van Guardiola uit wist te lokken is nog breed uitgemeten in de pers daar.
http://esports.e-noticies.cat/catalunya-es-una-gran-nacio-28287.html
Overigens mag Lauren zelf er natuurlijk ook wel zijn... ;-).

Voor degene die geen tijd hebben:
http://www.veronicatv.nl/web/show/id%3D445551/langid%3D43/media%3D81548

Joost

Deze week is er 'de Top 50 van Studio Sport'. Vanavond nummer 50 t/m 41. Als extraatje doen ze ook iets met mensen die iets met Studio Sport hebben. Ik kreeg laatst de vraag of ik wilde meewerken omdat ik via That Final Day fan zou zijn geworden van Exeter City. Dat klopt niet en heb ze toen verwezen naar iemand die dat wel is. Roeland komt vanavond op TV met vast ook beelden van St. James Park!

Stadionhopper

Citaat van: Joost op dec 14, 2009, 19:06:08
Deze week is er 'de Top 50 van Studio Sport'. Vanavond nummer 50 t/m 41. Als extraatje doen ze ook iets met mensen die iets met Studio Sport hebben. Ik kreeg laatst de vraag of ik wilde meewerken omdat ik via That Final Day fan zou zijn geworden van Exeter City. Dat klopt niet en heb ze toen verwezen naar iemand die dat wel is. Roeland komt vanavond op TV met vast ook beelden van St. James Park!

Je bedoeld vast het sportsdirect.com@St. James' Park stadion? :-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost


Stadionhopper

Citaat van: Joost op dec 15, 2009, 09:30:23
Ehhm nee?

Was ook een flauw grapje naar aanleiding van de ombenaming in Newcastle.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Stadionhopper op dec 15, 2009, 10:57:31
Was ook een flauw grapje naar aanleiding van de ombenaming in Newcastle.

Ik ken 'm, maar the real St. James Park ligt in Exeter :p

TeeZee

Citaat van: Joost op dec 14, 2009, 19:06:08
Deze week is er 'de Top 50 van Studio Sport'. Vanavond nummer 50 t/m 41. Als extraatje doen ze ook iets met mensen die iets met Studio Sport hebben. Ik kreeg laatst de vraag of ik wilde meewerken omdat ik via That Final Day fan zou zijn geworden van Exeter City. Dat klopt niet en heb ze toen verwezen naar iemand die dat wel is. Roeland komt vanavond op TV met vast ook beelden van St. James Park!
Ik heb het gezien, gisteravond. Leuk item. That Final Day was ook wel een schitterende documentaire, die prima de ziel van het Engelse voetbal wist bloot te leggen. Althans, zoals ik het zie.

georgesv

vanavond, nogal laat, docu over het heizeldrama , op Canvas


Joost

Tennis op Wimbledon: Mahut tegen Isner staat 53-54 in set 5.