Hoofdmenu

FC Limburg

Gestart door Stadionhopper, okt 21, 2008, 18:21:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: TeeZee op nov 13, 2008, 14:08:29
nu.nl

Natuurlijk komen alleen zulke acties in het nieuws. Dat Huub Narinx bedreigd wordt is vreemd want hij is nog steeds tegen. Helaas is het Roda zo dat niet het dagelijks bestuur onder leiding van dhr. Narinx het beleid bepaald maar de Raad van Commissaris; dhr Kuijer.

De supportersverenigingen en ook ik zijn het overigens niet eens met zulke geweldadige acties en momenteel worden alleen publieksvriendelijke acties gehouden.

Maroboduus

Citaat van: Joost op nov 13, 2008, 14:52:25
Als je met eerstgenoemde opmerking mij bedoeld zit je toch echt mis.

Je hapt anders wel en dat niet ten onrechte overigens. Als ik de berichten in dit topic lees kan ik niet anders dan tot deze conclusie komen.

Vaig

Wat moet ik er nog allemaal aan toevoegen.. Mijn clubje, Fortuna, houdt op met bestaan, zoveel is wel duidelijk. Natuurlijk is het vechten van Fortuna tegen alles, misschien wel tegen beter weten in. Maar alle Fortuna supporters halen hun vreugde uit kleine dingetjes, zoals afgelopen vrijdag. Dat we deze vreugde nooit meer mogen meemaken, valt me zwaar, heel zwaar...( en dan druk ik het nog zacht uit)
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Hielke

Heel onwerkelijk lijkt me dat. Als de mededeling komt dat je geacht wordt voortaan als supporter van een andere club door het leven te gaan. Dat je dan geen enkele boodschap hebt aan wat voor argument dan ook, al zijn ze nog zo steekhoudend, lijkt me logisch.

Onlangs was ik in het kader van de KNVB-beker nog in Maastricht, bij MVV. Zo'n club mag dan weinig uitzicht hebben op sportieve hoogtepunten; men is er trots op de lokale trots, heeft het gezellig en wie de tegenstander is doet er weinig toe. De financiële situatie van Fortuna zal ongetwijfeld hopeloos zijn, het opheffen van een voetbalclub (daar kun je in dit geval toch van spreken) vind ik gelijk staan aan een moord met voorbedachte rade. 

HJanneman

Zou het erg triest vinden als een club als Fortuna verloren gaat.
Hopelijk gaat er maar één club uit de Eerste divisie, en dat is de ploeg die op dit moment(en hopelijk ook aan het einde van de rit)onderaan staat.

Han

De vrijage van de Roda Judas Combinatie  uit Kirchroa met  het armlastige Fortuna uit Sittard is een goed getimed charme-offensief  van deze gemankeerde proletenclub om de  KNVB gunstig te stemmen in haar plannen om de personele bezetting van de eerste divisie te kunnen dicteren.

Deze georchestreerde geste, gedicteerd vanuit Zeist, dient dan ook beloond te worden. Inmiddels is de scheidsrechterscommissie in Zeist geïnstrueerd om dit hypocrietenensemble uit de periferie van Spekholzerheide niet langer te benadelen. Langs sportieve weg is de uiterste houdbaarheidsdatum van de Roda Judas Combinatie in de eredivisie namelijk passé. Roda Judas Combinatie zal dus na haar  Sittardse doodskus op instigatie van Kesler met arbitraire dwalingen kunstmatig in de eredivisie worden gehouden.


De nieuwe fusieclub gaat NSB heten, short voor Nieuw Spekholzerheider Bondgenootschap. Gelegerd in Kerkrade. Roda JC zou het goed gedaan hebben in de blessuretijd van de Tweede Wereld Oorlog.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

RKSVW

Persoonlijk ben ik wel voor een FC Limburg maar dan anders dan men nu door probeert te drukken.
Dat de 4 Limburgse clubs (ik pak er VVV ook maar even bij want uiteindelijk gaat het draagvlak voor hen ook te klein zijn als de andere 3 daadwerkelijk samen gaan) 1 nieuwe club gaan vormen acht ik als onmogelijk. In plaats van 1 club krijg je dan 4 clubs die niet meer bestaan en 1 monster dat niemand wenst te gaan volgen en dus binnen de korste keren ten onder zal gaan. Resultaat: geen betaald voetbal meer in Limburg.
Een betere oplossing zou zijn dat 2 van de 4 als amateruclub door gaan en dat de andere 2 de volledige steun van de provincie en het provinciale bedrijfsleven gaan krijgen. Een naamsverandering voor de overgebleven twee zou dan ook wel nodig zijn. Bijvoorbeeld: een team Limburg-Noord en een Limburg-Zuid. Met de nakende hervorming van het nederlandse betaalde voetbal kunnen de amateurclubs dan als ze goed genoeg zijn vanzelf promoveren naar het betaalde voetbal. Ik zou haast het Duitse systeem voor willen stellen waar in principe iedere club kan degraderen of promoveren als ze goed genoeg zijn. In andere sporten werken regionale teams wel dus wellicht in voetbal ook. Waarom geen Limburgse competitie voor de 4 clubs en de beste spelers mogen dan voor Limburg spelen? Dat zoiets in voetbal nog niet bestaat zegt wel iets over de bekrompenheid van sommige supporters. Tegenwoordig zijn er in Limburg meer "supporters" voor PSV en Ajax dan voor de Limburgse clubs en dat is toch absoluut belachelijk????
Ik weet dat het verregaande maatregelen zijn maar het is niet slecht om eens buiten het normale bestel te denken toch nu we hebben gezien dat de normale. conservatieve ideeen niet werken.

----------------
Now playing: The Ting Tings - Shut Up And Let Me Go
via FoxyTunes

Joost

Ik twijfel of onderstaand stuk thuishoort bij persparanoia maar ik zet 't toch maar hier neer. De manier waarop de lokale (en landelijke) media berichtgeven over 'de stuurgroep' is ronduit schandalig. Onder de categorie; wat er niet in het nieuws komt en omdat bart het nu eenmaal mooi verwoord het volgende:
Citeer
Hebt u de afgelopen weken (of laten we zeggen maanden) al eens geprobeerd om onze Algemeen Directeur telefonisch of via e-mail te pakken te krijgen? Dan zult u er net als ons achter gekomen zijn dat de beste man, die toch voor een slordige € 160.000,- per jaar op de loonlijst van onze club staat, niet meer bereikbaar is. Niet alleen voor ons als supporters (toch een niet onbelangrijk onderdeel van onze club), maar ook voor sponsoren. Blijkbaar heeft de volledige censuur van ome Arie de Zeeuw dan toch echt definitief toegeslagen. Lees verder over de dubieuze praktijken van Huub Narinx, de schandalige behandeling van Roda JC-sponsoren en over Harry Laeven, directeur van hoofdsponsor Aevitae die door Servé Kuijer benaderd werd voor de functie van Voorzitter.

Nadat Huub ons had medegedeeld dat hij het nodig vond om in de stuurgroep te stappen, naar eigen zeggen vanwege het bewaken van de Roda Stand Alone-versie, werd afgesproken dat de supporters van iedere stap op de hoogte gehouden zouden worden. Afspraak was dat er iedere 2 weken even bij elkaar gekomen werd om de voortgang te bespreken. De eerste weken gebeurde dit braaf, maar nadat er meer en meer smerigheid naar boven kwam en de supporters eenvoudig door de resultaten van de zogenaamd 'objectieve' stuurgroep heen prikten (resultaten die Huub zelf zeer gretig voor waarheid aan neemt) was het uit met de veertiendaagse bezoekjes aan het PLS. Dit uiteraard ook naar aanleiding van een periode van rust na al het 'leed' dat 'die arme mijnheer Kuijer' werd aangedaan.. Daarover later nog meer.

Inmiddels zijn we toch alweer anderhalve maand verder en ieder verzoek tot een afspraak met dhr. Narinx wordt of genegeerd of dhr. Narinx meldt zich daags voor het overleg met halfslappe smoezen ('werkoverleg') af. Waar dhr. Narinx het zo druk mee heeft is een compleet raadsel. Met Roda JC is hij in ieder geval níet bezig. Want tja, als Huub nu overleggen met ons moet afzeggen omdat hij een afspraak met een sponsor heeft, wie zijn wij dan om onszelf belangrijker te maken dan we zijn?
Maar Huub heeft het óók te druk voor belangrijke sponsoren. Neem nu Heuts Automaterialen. Toch een voor Roda-begrippen niet onbelangrijke sponsor. Deze sponsor deed de afgelopen periode tevergeefs pogingen om in contact te komen met Huub. Na meermaals bellen en berichten achterlaten op de Voice-mail van Huub (zonder reactie) besloot dit bedrijf maar uit pure ellende om dan maar de sponsoring te beëindigen. En geef ze eens ongelijk? De fax was nog warm op de burelen van Roda JC of Huub belde toch maar eens op. Tevergeefs dit keer natuurlijk, een sponsor laat ook niet met zich sollen.

Deze hele ellende gaat nu dus nog eens twee hele maanden voortduren. Maanden waarin echt helemaal NIETS van de grond zal komen bij onze club. Welke zichzelf respecterende sponsor stapt er nu in een club waarvan men geen idee heeft welke kant het op gaat? Maar nog erger (kan dat dan?): een club met een werknemer die voor waarschijnlijk 5 keer uw en mijn jaarsalaris op de loonlijst staat die dus geen seconde tijd heeft voor die club! En doordat deze man niet wenst te doen waar hij voor betaald wordt zit eigenlijk ook de commerciële afdeling voor nop op haar werkplek. Je reinste kapitaalsvernietiging die het pure wanbeleid binnen onze club nog eens extra onderstreept. Kan het nog gekker?

Ja, dat kan het. Dan hebben we het over het Servé Kuijer-huil-verhaal. Deze arme clubman die moest opstappen na 'ernstige bedreigingen' (is er al iemand aangehouden voor deze wandaden?) benaderde daags voor zijn 'uiterst schokkende' verhaal dhr. Laeven van hoofdsponsor Aevitae. Of hij het van hem wilde over nemen, Servé had behoefte aan een opvolger met 'een harde hand'. Servé had beter moeten weten. Harry Laeven is een fervent tegenstander van de smerige praktijken van Kuijer. Harry Laeven wordt nog liever de grootste sponsor van een club in de Jupiler League dan dat hij Roda opgeeft. Kuijer kreeg dus nul op het rekest en stapte toen, daags na deze ontmoeting, met een geheel geregiseerd huilverhaal op als voorzitter.

Harry Laeven zou wat ons betreft een geweldige voorzitter zijn. Maar dan uiteraard niet in het 'project Kuijer', maar als het in het IBC-plan gememoreerde boegbeeld. Harry Laevens Aevitae is namelijk Roda JC-sponsor vanwege de club Roda JC. Zulk soort mensen dienen gekoesterd te worden. Laten we dan ook maar hopen dat op het moment dat straks zou blijken dat Roda JC toch als zelfstandige club verder kan gaan een man als Harry Laeven opstaat en belangrijk gemaakt wordt, als startsein voor het nieuwe Roda JC, dat verlost is van mensen die niets om de club geven! Wordt Harry Laeven op deze manier de nieuwe Joop Munsterman?

Houseman

Het lijkt vanaf komende zomer dan toch echt te gebeuren.. een fusie tussen Fortuna en Roda. Sterkte gewenst aan de betrokken (ex?) supporters van dit forum. Ik zou echt niet weten wat te doen als het mijn club zou betreffen, afgezien van het doorknippen van je seizoenkaart.

Joost

Citaat van: Houseman op feb 03, 2009, 10:56:06
Het lijkt vanaf komende zomer dan toch echt te gebeuren.. een fusie tussen Fortuna en Roda. Sterkte gewenst aan de betrokken (ex?) supporters van dit forum. Ik zou echt niet weten wat te doen als het mijn club zou betreffen, afgezien van het doorknippen van je seizoenkaart.

Wie de propagandabronnen geloofd komt inderdaad tot die conclusie.

Ik heb echter nog hoop want de stichting is nog helemaal niet akkoord.

Tevens is garantstelling van bedrijven gebaseerd op enkele gesprekken van van de Wall Bake waaraan hij een 'goed gevoel'  heeft overgehouden. De begroting zou rond 15 miljoen liggen terwijl minstens 20 was beloofd...

Houseman

Ok, ik las het slechts op voetbalzone, daar stond het vrij definitief.

Joost

Citaat van: Houseman op feb 03, 2009, 11:27:07
Ok, ik las het slechts op voetbalzone, daar stond het vrij definitief.

Het wordt inderdaad vrij definitief gebracht net zoals alle propaganda die de afgelopen weken/maanden de wereld in is gesmeten.

Houseman

De persverklaring lezende denk ik toch dat het uiteindelijk doorgaat. De druk op de stichting wordt nu erg hoog om gewoon akkoord te gaan. Daarbij is de KNVB op een missie om de eerste divisie in te krimpen, op welke manier dan ook. Die zullen ook de nodige druk uitoefenen.

Houseman

CiteerPERSBERICHT
Stuurgroep Topvoetbal in Limburg


Rapportage Stuurgroep Topvoetbal in Limburg
Fusie Roda JC en Fortuna Sittard nodig

2 Februari 2009. Een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard is nodig. Dat is het advies dat de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg heeft gepresenteerd aan de besturen van Roda JC en Fortuna Sittard om professioneel voetbal voor Limburg te behouden en topvoetbal in Limburg te ontwikkelen. Beide besturen hebben dit advies overgenomen en steunen de plannen voor een fusie. De STAK (Stichting Administratiekantoor Roda JC) en de Stichting Roda JC, die kennis hebben genomen van het advies van de Stuurgroep, beraden zich over hun standpunt. De komende twee maanden zal een business plan worden uitgewerkt en een organisatie worden gebouwd, die het mogelijk moet maken om volgend jaar met een nieuwe Limburgse club te beginnen in de Eredivisie. Deze nieuw te vormen Limburgse club zal in het Roda stadion gaan voetballen en het Fortuna stadion wordt het centrum voor talentontwikkeling.

De Stuurgroep heeft gisteren in een rapportage aan de besturen van Roda JC en Fortuna Sittard de onderzoeken naar de mogelijkheden voor topvoetbal in Zuid Limburg gepresenteerd. Hieruit blijkt dat zowel Roda JC als Fortuna Sittard alle beleidsmatige en commerciële activiteiten hebben ontwikkeld om op individuele basis het maximale aan sportieve prestaties en opbrengsten te genereren uit hun afzonderlijke verzorgingsgebieden. Echter uit een uitgebreide potentieelanalyse is gebleken dat deze initiatieven niet zullen leiden tot een gezonde basis waarop de individuele clubs professioneel voetbal op niveau kunnen blijven spelen in Limburg. Een fusie daarentegen biedt wel deze mogelijkheden.

Slechte financiële positie Roda en Fortuna
Eerder presenteerde de Stuurgroep de uitkomsten van het bureau UNO Bedrijfsadviseurs dat inzicht gaf in de exploitatie van beide clubs. Daaruit bleek dat de verwachte opbrengst van Fortuna circa
€ 1,6 miljoen bedraagt en die van Roda JC circa € 10,5 miljoen. De opbrengst zou minimaal 50% tot 70% hoger moeten zijn om op een verantwoorde manier actief te blijven in respectievelijk de Jupiler League (Fortuna Sittard) en de Eredivisie (Roda JC).

Waar vergelijkbare clubs in beide voetbalcompetities op dit moment een opwaartse trend in inkomsten laten zien, is dit niet waarneembaar bij zowel Fortuna Sittard als Roda JC.
Daarbij komt dat beide clubs dit lopende seizoen op een fors tekort afstevenen en per direct een nijpend liquiditeit probleem hebben. Er zijn extra inkomsten nodig om dit seizoen af te kunnen maken. Deze acute problemen worden ondermeer veroorzaakt door teruglopende inkomsten uit verkoop van spelers, media inkomsten en achterblijvende groei in sponsorgelden. Op dit moment proberen beide clubs er alles aan te doen om het huidige voetbalseizoen te kunnen voltooien en de verplichtingen aan hun schuldeisers en medewerkers te voldoen. Gesprekken hierover zijn gaande.
Potentieelanalyse: Groter verzorgingsgebied noodzakelijk
Naast de financiële onderzoeken heeft het Bureau Hypercube een potentieelanalyse gedaan naar de mogelijkheden van Roda JC en Fortuna Sittard individueel en de mogelijkheden bij een fusie van beide clubs. In het geval van Roda JC is gebleken dat het onmogelijk zal zijn om het huidige sportieve en financiële niveau vast te houden, laat staan verder te groeien. Belangrijkste oorzaak is gelegen in de veranderde marktomstandigheden. Sportieve stabiliteit of groei vergt meer economische bronnen dan er beschikbaar zijn in het verzorgingsgebied van Roda JC. Fortuna Sittard zal in de huidige markt structureel geld tekort blijven komen. Als de club een behoorlijke kans wil hebben te overleven moet ze naar een hoger kwaliteitsniveau. De analyse laat echter zien dat de dergelijk benodigde gelden hiervoor niet uit de markt gehaald kunnen worden. Ook minder ambitieuze scenario's leiden tot een structureel tekort op de begroting.
Bij een fusie ontstaat de situatie van een groter verzorgingsgebied met meer potentieel en mogelijkheden tot groei. Deze sluiten aan bij de ambitie om professioneel voetbal in Limburg te behouden en verder te groeien naar topvoetbal in Limburg.

Nieuwe Limburgse club
De nieuw te vormen topvoetbalclub in Limburg, die vanaf het nieuwe voetbalseizoen zal beginnen, moet een club worden op subtop niveau met een nieuwe, eigen en brede Limburgse identiteit, die naast succes ook herkenbaarheid en allure uitstraalt. Deze nieuwe fusieclub komt voort uit de kracht van de identiteit van Roda JC en Fortuna Sittard. Het moet een club worden waar een ieder in Limburg Zuid zich thuis voelt en die breed wordt gedragen door supporters, toeschouwers, bedrijfsleven, maatschappelijke instellingen en overheid, als voorwaarde voor structureel sportief, en daarvan afgeleid, financieel succes.
Bij de verdere uitwerking staan een aantal uitgangspunten centraal voor het vormen van deze nieuwe Limburgse topvoetbalclub. De nieuwe club wil kunnen strijden om posities in de Eredivisie die recht geven op Europees voetbal. De club krijgt een nieuwe typische Limburgse identiteit met nationale uitstraling. Tenslotte zal de club zich sterk richten op talentontwikkeling en de uitvoering van een groot aantal maatschappelijke activiteiten, waardoor inwoners van Limburg zich kunnen identificeren met topsport.

Focus op talentontwikkeling
Europese ontwikkelingen in het voetbal, gaan in een richting waarbij eisen zullen worden gesteld aan het aantal spelers dat uit de eigen opleiding moet worden geselecteerd. Daarnaast wil de Provincie Limburg samen met partners een topcentrum voor sport ontwikkeling en vernieuwing worden. Dit biedt kansen om tot bundeling van krachten te komen. Vooral bundeling op het gebied van talentscouting, talentontwikkeling, kennis en onderzoek. De Stuurgroep ziet hier kansen voor de nieuw te vormen Limburgse topvoetbalclub. Om dit te bereiken zullen er sterke allianties tot stand moeten komen tussen topvoetbal, topsport, onderwijs, onderzoek, bedrijfsleven, instellingen, overheid en breedtesport, zoals amateurvoetbal. Van het bedrijfsleven wordt verwacht dat het zowel sponsor als partner van succes, vernieuwing en topsport wil zijn.
Van overheid en instellingen wordt verwacht dat zij dit beeld randvoorwaardelijk zullen steunen. Dit moet vooral tot uiting komen in infrastructurele- en kennisontwikkelingen.

Voetbal in Roda stadion en Fortuna stadion centrum voor talentontwikkeling
Ten aanzien van de locatie heeft de Stuurgroep verschillende opties onderzocht en is tot de conclusie gekomen dat topvoetbal het beste kan plaatsvinden vanuit het Roda stadion dat met haar moderne faciliteiten en uitstraling hiervoor een goede locatie is. Talentontwikkeling zal vanuit de locatie van Fortuna Sittard plaatsvinden. Dit sluit aan bij de ambitie van de Provincie om vanuit Sittard/Geleen de ontwikkeling van de Sport-zône te stimuleren.

Vertrouwen in steun voor nieuwe Limburgse club
De Directie en Bestuur van Fortuna Sittard en de Directie en Raad van Commissarissen van Roda JC steunen de fusie tussen de twee Limburgse voetbalclubs. De STAK (Stichting Administratiekantoor Roda JC) en de Stichting Roda JC hebben kennis genomen van het advies van de Stuurgroep en zullen op grond van verdere informatie die zij hebben gevraagd een definitief besluit nemen en beraden zich op dit moment over hun standpunt. De Stuurgroep heeft er vertrouwen in dat bedrijven en overheden de toekomstige ontwikkelingen positief zullen benaderen. Dat zal bij de uitwerking van het businessplan aan de orde komen wat zal leiden tot de nieuwe Limburgse voetbalclub waar Limburg trots op kan zijn.

Stadionhopper

Of volgend jaar Roda JC - Fortuna Sittard in de eerste divisie (zoals het er nu naar uitziet), of de verstandige beslissing nemen om te fuseren met elkaar. Sportief en financieel gezien is fuseren de best mogelijke oplossing. Maar mensen met een clubhart bij een van deze clubs bekijken het geheel subjectief, daardoor gaan clubs ook verloren.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper