Hoofdmenu

België 2014-2015

Gestart door Breda, jun 11, 2014, 23:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Langemannetje

#90
Citaat van: Freebird op jan 06, 2015, 13:30:12
Mooi beschreven. Ik heb het boek 'Puur Topklasse' van Boor en Geerds gekocht en gelezen, en het lijkt een prachtige competitie. De namen alleen al. Kozakken Boys, Ijsselmeervogels, FC De Treffers als 'k het goed heb. Schitterend toch.

De Spakenburg derby is waarschijnlijk de meest beladen wedstrijd in het amateurvoetbal?
Vroeger had je ook de Veensche derby; DOVO-GVVV en vice versa. Rood tegen blauw, het geld (DOVO) tegen hard werken (GVVV). Deze burenruzie trok niet zoveel toeschouwers als de derby van Spakenburg of Katwijk, ik gok 2000-3000, maar was qua beleving altijd een feest. Halfnaakte vrouwen met blauw geverfde tieten op het veld, blauw gespoten kippen die op het hoofdveld dartelden aan de 'rooie' kant van 't Panhuis...
Ik kan me nog een zinderende derby bij DOVO herinneren. Veel strijd, sfeer en vuurwerk, 2-2 in de slotfase en als ik het me goed herinner werd DOVO bij winst kampioen van de Hoofdklasse B. 91e minuut kegelde Michel Boerebach (ex-Twente) via een vrije trap randje zestien de 3-2 binnen.

Gek genoeg is GVVV net als Katwijk naar de Topklasse gepromoveerd en heeft DOVO enkele magere jaren in de Hoofdklasse achter de rug waardoor de derby al meer dan een decennium verleden tijd is. Aangezien Hansie Hansie ( Kraay jr.) nu de trainer van de rooien is denk ik dat het een kwestie van tijd is voor ook DOVO zijn entree maakt in de Topklasse. De businessclub van DOVO wordt groter en groter, o.a. Serhat Koc (ex Groningen) heeft er getekend.
73 grounds in 14 verschillende landen

Voetbalman

Citaat van: Langemannetje op jan 06, 2015, 20:27:51
Vroeger had je ook de Veensche derby; DOVO-GVVV en vice versa. Blauw tegen rood, het geld (DOVO) tegen hard werken (GVVV). Deze burenruzie trok niet zoveel toeschouwers als de derby van Spakenburg of Katwijk, ik gok 2000-3000, maar was qua beleving altijd een feest. Halfnaakte vrouwen met blauw geverfde tieten op het veld, blauw gespoten kippen die op het hoofdveld dartelden aan de 'rooie' kant van 't Panhuis...
Ik kan me nog een zinderende derby bij DOVO herinneren. Veel strijd, sfeer en vuurwerk, 2-2 in de slotfase en als ik het me goed herinner werd DOVO bij winst kampioen van de Hoofdklasse B. 91e minuut kegelde Michel Boerebach (ex-Twente) via een vrije trap randje zestien de 3-2 binnen.

Gek genoeg is GVVV net als Katwijk naar de Topklasse gepromoveerd en heeft DOVO enkele magere jaren in de Hoofdklasse achter de rug waardoor de derby al meer dan een decennium verleden tijd is. Aangezien Hansie Hansie ( Kraay jr.) nu de trainer van de rooien is denk ik dat het een kwestie van tijd is voor ook DOVO zijn entree maakt in de Topklasse. De businessclub van DOVO wordt groter en groter, o.a. Serhat Koc (ex Groningen) heeft er getekend.

Held uit mijn jeugd, die Boerebach. En inderdaad een vrije trappen fenomeen. Kan me hem zo voor de geest halen, tof om zijn naam nog eens te lezen.

Die blauwgeverfde tieten trekken me wel aan. Duimen op een snelle terugkeer dan van DOVO! :D

Langemannetje

Boerebach verloor niet lang daarna zijn 2 zoons bij een auto ongeluk. Heeft een tijd in de put gezeten en is aan de drank geraakt. Gaat nu wel weer beter met hem, dacht dat 'ie ergens assistent was.
73 grounds in 14 verschillende landen

Voetbalman

Citaat van: Langemannetje op jan 06, 2015, 20:39:30
Boerebach verloor niet lang daarna zijn 2 zoons bij een auto ongeluk. Heeft een tijd in de put gezeten en is aan de drank geraakt. Gaat nu wel weer beter met hem, dacht dat 'ie ergens assistent was.

Ai, bah. Ik heb hem ff gegoogeld en op z'n boek 'Nooit meer zaterdag' gebotst. Ga ik ineens bestellen.

wekke

Citaat van: Freebird op jan 06, 2015, 15:28:37
Dan wil ik zeker je hulp voor minstens 1 ticket. Ik ben dit jaar gestart met een leuk groundhopproject, en deze wedstrijd zou perfect binnen dit opzet passen. Bedankt alvast!

Foto's zijn knap, absoluut de soort van beleving waarnaar ik op zoek ben. Die kleine rakkers met hun oranje geverfd haar, schitterend toch.

Jammer dat het in mijn werkweekend valt, anders had ik me graag kandidaat gesteld om je te vergezellen ;-)

Heb je eigenlijk een heel programma uitgestippeld bij je project of bekijk je het week per week?

Voetbalman

Citaat van: wekke op jan 07, 2015, 09:38:59
Jammer dat het in mijn werkweekend valt, anders had ik me graag kandidaat gesteld om je te vergezellen ;-)

Heb je eigenlijk een heel programma uitgestippeld bij je project of bekijk je het week per week?

Hey W, had leuk geweest om een compagnon bij te hebben die net zo gek is van het spelletje.

Ik heb het zonder zwanzen pas op 31 december beslist, daarvoor zelfs nog niet over nagedacht. Het wordt dus vooral nu de eerste anderhalve maand een race tegen de klok om tickets te krijgen voor interessante wedstrijden. Zo wordt het bijvoorbeeld aartsmoeilijk voor Wolfsburg - Bayern München aangezien de wedstrijd al uitverkocht is. Uit principe ook geen Viagogo-man, al heb ik het vroeger wel eens gebruikt vooraleer ik het aan echte groundhoppen begon.

Volgend weekend de dubbel KV Turnhout op zaterdag en FC Turnhout op zondag op de radar staan. Lijkt me een leuk gegeven om de beide clubs te koppelen met de recente historie bij beide teams. Verder de Praagse derby, Everton - Liverpool, Wigan Athletic - Backburn Rovers, Leyton Orient - Sheffield United, hopelijk Cambuur - Heerenveen en Roda - PSV, Vfl Osnabrück - Arminia Bielefeld, ...

't Is een heel geplan :)





GH-Experiences

#96
Citaat van: Freebird op jan 07, 2015, 11:09:58
Hey W, had leuk geweest om een compagnon bij te hebben die net zo gek is van het spelletje.

Ik heb het zonder zwanzen pas op 31 december beslist, daarvoor zelfs nog niet over nagedacht. Het wordt dus vooral nu de eerste anderhalve maand een race tegen de klok om tickets te krijgen voor interessante wedstrijden. Zo wordt het bijvoorbeeld aartsmoeilijk voor Wolfsburg - Bayern München aangezien de wedstrijd al uitverkocht is. Uit principe ook geen Viagogo-man, al heb ik het vroeger wel eens gebruikt vooraleer ik het aan echte groundhoppen begon.

Volgend weekend de dubbel KV Turnhout op zaterdag en FC Turnhout op zondag op de radar staan. Lijkt me een leuk gegeven om de beide clubs te koppelen met de recente historie bij beide teams. Verder de Praagse derby, Everton - Liverpool, Wigan Athletic - Backburn Rovers, Leyton Orient - Sheffield United, hopelijk Cambuur - Heerenveen en Roda - PSV, Vfl Osnabrück - Arminia Bielefeld, ...

't Is een heel geplan :)


Ik heb kaarten besteld voor de Osnabruck - Bielefeld (2 stuks) maar ik ga die dag naar Parijs om PSG te kijken. Als je wil kun je ze van me overnemen. zijn staanplaatsen.


Voetbalman

Citaat van: GH-Experiences op jan 07, 2015, 11:38:13

Ik heb kaarten besteld voor de Osnabruck - Bielefeld (2 stuks) maar ik ga die dag naar Parijs om PSG te kijken. Als je wil kun je ze van me overnemen. zijn staanplaatsen.

Auch .. heb vannacht een ticket besteld. Ik hoor eens rond of ik iemand meekrijg, mocht je er niet vanaf geraken. 'k Laat je zo snel mogelijk iets weten, en je moet ze niet voorbehouden. Als je ze kwijt kan, niet twijfelen :)

Joost

Wat is dat project eigenlijk?

wekke

Citaat van: Freebird op jan 07, 2015, 11:09:58
Hey W, had leuk geweest om een compagnon bij te hebben die net zo gek is van het spelletje.

Ik heb het zonder zwanzen pas op 31 december beslist, daarvoor zelfs nog niet over nagedacht. Het wordt dus vooral nu de eerste anderhalve maand een race tegen de klok om tickets te krijgen voor interessante wedstrijden. Zo wordt het bijvoorbeeld aartsmoeilijk voor Wolfsburg - Bayern München aangezien de wedstrijd al uitverkocht is. Uit principe ook geen Viagogo-man, al heb ik het vroeger wel eens gebruikt vooraleer ik het aan echte groundhoppen begon.

Volgend weekend de dubbel KV Turnhout op zaterdag en FC Turnhout op zondag op de radar staan. Lijkt me een leuk gegeven om de beide clubs te koppelen met de recente historie bij beide teams. Verder de Praagse derby, Everton - Liverpool, Wigan Athletic - Backburn Rovers, Leyton Orient - Sheffield United, hopelijk Cambuur - Heerenveen en Roda - PSV, Vfl Osnabrück - Arminia Bielefeld, ...

't Is een heel geplan :)

Het contrast tussen KV en FC Turnhout zal heel groot zijn. Het terrein aan de Leemshoeve stelt niets voor, maar er komen meer toeschouwers dan bij KVT. FCT speelt bovendien best wel leuk voetbal. Ik zag er dit seizoen één van mijn mooiste goals ooit. Ikzelf zit iets verder bij Branddonk - Ternesse te scouten. Branddonk is trouwens ook best een gezellige club om eens te bezoeken. Eigenlijk bevalt de 1e provinciale me gewoon prima :-)

Ik ben erg benieuwd naar al je wedstrijden. Het zal niet makkelijk worden om alle dagen een wedstrijd te kunnen bezoeken.


3434

Het is gewoon een kwestie van tijd tot het nieuwe Turnhout terug in het stadion speelt van KVT, dat tegen dan niets meer zal voorstellen (of al verdwenen is).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Citaat van: 3434 op jan 07, 2015, 12:02:55
Het is gewoon een kwestie van tijd tot het nieuwe Turnhout terug in het stadion speelt van KVT, dat tegen dan niets meer zal voorstellen (of al verdwenen is).

De stad Turnhout wil (voorlopig) het stadspark niet verhuren aan FC Turnhout. FC Turnhout had voor het huidige seizoen plannen om in het stadspark te gaan spelen of op de terreinen van Oud-Turnhout. Maar inderdaad, KVT zal zeer snel verdwijnen en FCT zal die plaats invullen.

GH-Experiences

Citaat van: Freebird op jan 07, 2015, 11:44:34
Auch .. heb vannacht een ticket besteld. Ik hoor eens rond of ik iemand meekrijg, mocht je er niet vanaf geraken. 'k Laat je zo snel mogelijk iets weten, en je moet ze niet voorbehouden. Als je ze kwijt kan, niet twijfelen :)

Oke dank voor de moeite in ieder geval ik hoor het wel.

voetbalfan

Citaat van: Joost op jan 07, 2015, 11:57:29
Wat is dat project eigenlijk?

Ik veronderstel dat ik de link hier gewoon mag posten, Freebird?
http://honderddagenvoetbal.com/

Hoe kom je trouwens aan een ticket voor Cambuur - Heerenveen als ik vragen mag?

Voetbalman

Citaat van: voetbalfan op jan 07, 2015, 12:11:00
Ik veronderstel dat ik de link hier gewoon mag posten, Freebird?
http://honderddagenvoetbal.com/

Hoe kom je trouwens aan een ticket voor Cambuur - Heerenveen als ik vragen mag?

Geen probleem, mag zeker.

Wel, ik heb de vraag hier gesteld en zoals steeds schiet er wel een leuke Noorderbuur te hulp. Zeker van het ticket ben ik nog niet, maar de lieve man gaat alvast wel proberen. De wedstrijd was vorig jaar namelijk op 8 minuten stijf uitverkocht. Maar goed, zonder die onzekerheden en moeite zou het maar een saaie boel worden dan denk ik :D