Hoofdmenu

België 2014-2015

Gestart door Breda, jun 11, 2014, 23:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Ik vraag mij wel af wat Kahn met België van doen heeft.

HRM1880

Citaat van: Hugo op mrt 07, 2015, 07:43:32
Ik vraag mij wel af wat Kahn met België van doen heeft.
Praga Khan is een bekende Belgische muzikant.

3434

Ik liet gewoon de absurditeit van het bananenverhaal zien van in Rotterdam.. Bananen werden/worden niet alleen naar Afrikanen gegooid hehe..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HRM1880

3434 weet niet of je gisteren zelf aanwezig was. Maar respect voor jullie spandoek!

3434

Ik was er inderdaad, kheb het nog helpen 'spuiten' ;)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Het reguliere seizoen in eerste klasse is beëindigd dus hoogste tijd om maar weer eens aandacht te gaan besteden aan de stijgers en dalers.

Eerste Klasse
Club Brugge, AA Gent,  Anderlecht, Standard en Kortrijk plaatsten zich al eerder voor Play-off I. Gisteren kwam daar Charleroi bij, zij profiteerden van Genk dat verloor bij Standard terwijl een enkel punt voldoende zou zijn geweest.

Lierse en Cercle mogen uitmaken wie er uit vliegt. De manier waarop Cercle dit lot overkwam is nogal bijzonder. In eigen huis tegen KV Mechelen maakte de ploeg 10 minuten voor 't einde de 2-0. Met de andere standen in het achterhoofd voldoende voor handhaving. Vanaf de 89e minuut ging het echter helemaal mis en binnen 4 minuten was het van 2-0, 2-3 geworden.

Tweede Klasse
Op dit niveau is het belangrijker om je energie in een licentie dan in een spelersgroep te stoppen. Met STVV zit dat hoogstwaarschijnlijk wel goed, zij staan een straatlengte voor de concurrentie en hebben de voorbereidingen voor het kampioensfeest waarschijnlijk al afgerond. Voor de nacompetitie heeft OH Leuven zich met de winst in de eerste periode al geplaatst. Als er geen verrassing volgt in de 3e periode zal Lommel zich er ook voor plaatsen, zij hebben 7 punten meer dan de nummer 4 Seraing. Eupen staat derde en maar 3 punten boven Seraing.

Onderin zijn met RC Mechelen en KVW Zaventem de degradanten allang bekend, deze twee vroegen immers geen licentie aan. In theorie zouden Heist en Patro dus een boeiend gevecht aan moeten gaan om te bepalen wie zich handhaaft en wie het via de nacompetitie moet proberen. Harde realiteit is echter dat beide teams zich waarschijnlijk beter kunnen concentreren op de uitspraken van de licentiecommissie. Bergen staat onder curatele en de laatste mogelijk overnemer heeft afgehaakt. 31 maart zal de rechter uitspraak doen en de club failliet verklaren tenzij er nog een typische Belgische miraculeuze draai aan wordt gegeven.

Er is overigens al wat licentienieuws naar buiten gekomen. Lommel, Dessel en Heist hebben naar eigen zeggen al groen licht gekregen.

Derde Klasse A

Slechts vier teams vroegen een licentie aan voor Tweede en komen dus in aanmerking voor promotie, als ze die tenminste krijgen. Daaronder koploper Coxyde dat al kampioen had kunnen zijn maar met 3 nederlagen op rij de laatste weken de voorsprong zag halveren tot 18 punten. Ook het ambitieuze Deinze, de huidige nummer 2 vroeg de licentie aan en VW Hamme en Dender. Deelname aan de eindronde is voor Dender echter alleen mogelijk als ze zich sportief weten te handhaven. Dat leek lange tijd een enorm karwei maar de laatste tijd is de ploeg meer op dreef en zelfs 2e in de periode, het gat met Zele op plek 14 is 6 punten.

Doornik heeft zo weinig punten, die zullen degraderen. Izegem met 25 en Zele op 27 punten staan nu op de degradatie en herkansingsplaats. Athois daar 3 punten boven.

Derde Klasse B

Hier vroegen zelfs maar 3 teams een licentie aan en dat was niet Cappellen dat wel met een flinke voorsprong op het kampioenschap afstevent. De titel mag dan wel al bijna vergeven zijn, de drie clubs die wel willen promoveren maken het lekker spannend. Union met 56, Hasselt met 51 en Bocholt met 51 en een duel minder zijn de drie kandidaten. Het team dat van deze drie het beste eindigt stijgt automatisch naar Tweede Klasse. Enige voorwaarde is dat het team wel minstens top 5 eindigt maar dat is geen onmogelijke klus want de buffer is inmiddels 10 punten.

3B zit vol met financieel zwakke ploegen. Tienen heeft betalingsproblemen, Verviers speelt met jeugd, Turnhout gaat een fusie aan om faillissement af te wenden en Visé speelt onder curatele en hoe dat precies afloopt weet ik niet.

Vierde Klasse A
Petegem, Harelbeke, Sint Niklaas en Ingelmunster zijn in een heftige strijd verwikkeld rond de titel. Onderin is Boezinge afgelopen weekend gedegradeerd en zal RC Waregem binnenkort ook dat lot ondergaan.

Vierde Klasse B
Hier gaat de strijd om de titel tussen Tempo Overijse en Francs Borains. De laatste ploeg verloor dit weekend en kent een achterstand van 3 punten. Nummer 3 Deux-Acren won de 2e periode en is al zeker van de Eindronde. Knap voor een ploeg die een anderhalf jaar eerder pas vlak voor aanvang van het seizoen weer werd teruggehaald uit de provinciale reeksen om de 4e klasse op te vullen.

De degradatiestrijd is nog helemaal open. Nummer laatst Binche staat maar 4 punten achter een veilige plek en nummer 8 Rebecquoise heeft maar 6 punten meer dan de ploeg net onder de streep.

Vierde Klasse C
Beerschot-Wilrijk had de laatste weken al een buffertje opgebouwd doordat Esperanza Pelt enkele keren niet won, zaterdag werd het onderlinge duel ook gewonnen en dus is de titel nog slechts een kwestie van tijd.

Voor Witgoor en VC Herentals is degradatie zo goed als zeker. Bree met 21 punten mag nog hoop houden met 3 punten achter Leopoldsburg, Vosselaar staat daar weer drie punten boven op een veilige plek.

Vierde Klasse D
Sinds de nederlaag in de derby bij Tilleur is FC Luik aan een onwaarschijnlijke reeks bezig met 14 zeges in 15 duels waaronder 12 zeges op rij. De titel is dus bijna binnen. Waremme plaatste zich met de eerste periode al voor de eindronde. Voor de twee andere plaatsen is de strijd helemaal open.

Mormont en Onhaye vliegen er volgende week uit en ook voor Tilleur, op 7 punten, lonkt de 1e provinciale. Wie er moet herkansen is wel nog erg spannend.

Provincialen
Antwerpen. Lille heeft 4 punten meer dan GR Katelijne met nog 5 duels te gaan, daarvan speelt Lille er ook nog eens 4 thuis.
Brabant. Stockel en Betekom houden elkaar in evenwicht op 51 punten en spelen komend weekend tegen elkaar.
Limburg. Tessenderlo haalt woensdag in bij Jeuk en speelt zaterdag thuis tegen Lindelhoeven. Halen ze in die twee duels 4 punten dan is de titel zeker.
Oost Vlaanderen. Dikkelvenne heeft met nog 5 duels te gaan 3 punten meer dan Ninove, over 3 weken spelen ze tegen elkaar.
West Vlaanderen. Nog vier duels en Adinkerke heeft 3 punten meer dan Wingene, over twee weken het onderlinge duel.
Henegouwen. Nog 5 duels en Olympique Charleroi heeft 5 punten meer dan Genly-Quevy.
Namen. Nog 8 duels, Nismes heeft 2 puntjes voorsprong op Loyers
Luik. Met nog 6 duels te spelen kan het nog alle kanten op. Lensois en DC Cointe zijn met 52 punten koploper, Richelle volgt op 2 punten, Beaufays en Dison op 4 maar Dison mag nog een keer meer spelen. Spa heeft overigens 23 gespeeld, 23 verloren en een doelsaldo van 9-191.
Luxemburg. Met nog 10 rondes te spelen duurt het nog even voor ze hier klaar zijn. Longlier is de koploper.

Voetbalhopper

Wanneer zijn de speeldata bekend van de playoffs

Arjen


watergatehopper


stonden die van cercle na 89 minuten te douchen ofzo? Dit is toch onmogelijk?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Voetbalman

Citaat van: watergatehopper op mrt 17, 2015, 13:37:06
stonden die van cercle na 89 minuten te douchen ofzo? Dit is toch onmogelijk?

Heel bizar inderdaad, ook het feit dat het eerste doelpunt van KV Mechelen twee meter buitenspel was op een stilstaande fase met een perfect gepositioneerde lijnrechter maakt het er niet minder verdacht op. Gelijk met een penalty en dan nog de winning goal van Mechelen, en dat allemaal in de drie laatste minuten van de wedstrijd inclusief extra tijd.

jona93

Citaat van: Freebird op mrt 17, 2015, 14:16:27
Heel bizar inderdaad, ook het feit dat het eerste doelpunt van KV Mechelen twee meter buitenspel was op een stilstaande fase met een perfect gepositioneerde lijnrechter maakt het er niet minder verdacht op. Gelijk met een penalty en dan nog de winning goal van Mechelen, en dat allemaal in de drie laatste minuten van de wedstrijd inclusief extra tijd.
Wat het nog meer verdachter maakte vorig seizoen Mechelen moest winnen op het veld van Cercle na 88 minuten stond het 0-2 voor om dan uit eindelijk nog te verliezen met jawel 3-2
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

watergatehopper

Is de chinees terug?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

wekke


Voetbalman

Als het effectief omkoping zou zijn, dan denk ik dat het iets subtieler zou aangepakt worden, en niet in de laatste seconden van de wedstrijd. Feit is dat de arbitrage in België op het laagste niveau staat van zolang ik me kan herinneren. Ik houd m'n hart vast voor de bekerfinale en/of play-offs. Als bijvoorbeeld Brugge de titel misloopt door een arbitrale fout, dan vallen er doden.

HRM1880

Citaat van: Freebird op mrt 18, 2015, 19:14:59
Als het effectief omkoping zou zijn, dan denk ik dat het iets subtieler zou aangepakt worden, en niet in de laatste seconden van de wedstrijd. Feit is dat de arbitrage in België op het laagste niveau staat van zolang ik me kan herinneren. Ik houd m'n hart vast voor de bekerfinale en/of play-offs. Als bijvoorbeeld Brugge de titel misloopt door een arbitrale fout, dan vallen er doden.
Dan vier ik, en met mij vele Antwerpsupporters vermoed ik, een waanzinnig groot feest.