Hoofdmenu

WK 2018 Rusland

Gestart door Nort, okt 13, 2017, 09:11:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Het valt me op dat er op dit forum geen interesse lijkt te zijn voor het aankomende WK in Rusland. Inmiddels is de inschrijving voor de 'random draw selection' gesloten, iemand die zich hier heeft 'ingeschreven' voor wedstrijden?

ALenstra

Ik heb eerlijk gezegd geen behoefte naar dit land te reizen.

Nort

Citaat van: ALenstra op okt 13, 2017, 09:31:33
Ik heb eerlijk gezegd geen behoefte naar dit land te reizen.
Omdat?

Robbie

Citaat van: Nort op okt 13, 2017, 09:48:15
Omdat?

-het openlijk racisme is het land
-de sterke geur van corruptie en omkoperij rond de toewijzing van het WK
-negatieve ervaringen van vrienden/familie die er zijn geweest
-de fan card
-MH17
-het Russisch hooliganisme tijdens het EK

Ik zou me gewoon niet op mijn gemak voelen.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Robbie op okt 13, 2017, 10:52:33
-het openlijk racisme is het land
-de sterke geur van corruptie en omkoperij rond de toewijzing van het WK
-negatieve ervaringen van vrienden/familie die er zijn geweest
-de fan card
-MH17
-het Russisch hooliganisme tijdens het EK

Ik zou me gewoon niet op mijn gemak voelen.

Twee keer in Rusland geweest. Vriendelijke mensen en heel gastvrij. Racisme is inderdaad wel een probleem daar.

Wel grappig dat mensen geen moeite hebben om naar Amerika af te reizen........

wekke

Ik wacht ditmaal de loting af. Ik heb genoeg punten om verzekerd te zijn van tickets voor elke wedstrijd van België dus ik kan even de kat uit de boom kijken. Waarschijnlijk ga ik enkel naar Rusland als België in de groepsfase in Mouskou, Sint Petersburg of Kaliningrad speelt.

ALenstra

Citaat van: Nort op okt 13, 2017, 09:48:15
Omdat?
Ik ben er halverwege jaren 90 geweest en toen trok het me al niet. Maar ook hun betrokkenheid met MH17 speelt mee.

Nort

Na mijn mening vind ik dat Rusland in de Westerse wereld te vaak als boeman wordt neergezet. Neem nu het voorbeeld van de laatste verkiezingen in Amerika. Het Westen wijst met beschuldigende vinger naar Rusland, omdat zij de verkiezingen zouden hebben gemanipuleerd. Maar de Verenigde Staten (en Europa) doen al jaren niet anders in andere landen.

Datzelfde geldt voor de Oekraine kwestie. Wij (= de NAVO landen) hebben eerst de afspraken met Rusland geschonden, waarna zij hebben ingegrepen. De manier waarop verdient niet de schoonheidsprijs, maar dat gebeurt wel vaker in de wereld. Natuurlijk is het heel pijnlijk dat er een onschuldig burgervliegtuig is neergeschoten, maar ik geloof niet in kwade opzet (=het bewust doden van Westerse/Aziatische burgers) en voor een deel zijn onze leiders hier ook verantwoordelijk voor. Maandenlang werd er vanaf de zijlijn toegekeken, totdat het fout ging.

De mensen die om deze reden Rusland mijden, zouden ook niet meer naar de Verenigde Staten moeten gaan. Hun geo-politieke overtuiging en handelen heeft miljoenen mensen het leven gekost en daardoor zitten wij nu met IS opgescheept.

Ieder heeft natuurlijk zijn eigen ervaringen, maar de mensen die ik ken zijn allemaal positief over het land en hun inwoners.

FCT1980

Net als hier heeft de gewone man daar geen enkele invloed op wat hun leiders allemaal uitvoeren en uitspoken.
Zijn waarschijnlijk, zoals al wordt verteld, gewone mensen die helemaal niets met die ellende van doen willen hebben.

Aan de andere kant heb je ook daar een donkere kant in de samenleving en die is daar misschien wat groter dan hier.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Nort op okt 13, 2017, 13:24:43
Na mijn mening vind ik dat Rusland in de Westerse wereld te vaak als boeman wordt neergezet. Neem nu het voorbeeld van de laatste verkiezingen in Amerika. Het Westen wijst met beschuldigende vinger naar Rusland, omdat zij de verkiezingen zouden hebben gemanipuleerd. Maar de Verenigde Staten (en Europa) doen al jaren niet anders in andere landen.

Datzelfde geldt voor de Oekraine kwestie. Wij (= de NAVO landen) hebben eerst de afspraken met Rusland geschonden, waarna zij hebben ingegrepen. De manier waarop verdient niet de schoonheidsprijs, maar dat gebeurt wel vaker in de wereld. Natuurlijk is het heel pijnlijk dat er een onschuldig burgervliegtuig is neergeschoten, maar ik geloof niet in kwade opzet (=het bewust doden van Westerse/Aziatische burgers) en voor een deel zijn onze leiders hier ook verantwoordelijk voor. Maandenlang werd er vanaf de zijlijn toegekeken, totdat het fout ging.

De mensen die om deze reden Rusland mijden, zouden ook niet meer naar de Verenigde Staten moeten gaan. Hun geo-politieke overtuiging en handelen heeft miljoenen mensen het leven gekost en daardoor zitten wij nu met IS opgescheept.

Ieder heeft natuurlijk zijn eigen ervaringen, maar de mensen die ik ken zijn allemaal positief over het land en hun inwoners.

Goed verwoord. Verder zullen we het ook maar vooral niet over Kosovo gaan hebben en de Amerikaanse inbreng aldaar en Camp Bondsteel.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: FCT1980 op okt 13, 2017, 13:35:51
Net als hier heeft de gewone man daar geen enkele invloed op wat hun leiders allemaal uitvoeren en uitspoken.
Zijn waarschijnlijk, zoals al wordt verteld, gewone mensen die helemaal niets met die ellende van doen willen hebben.

Aan de andere kant heb je ook daar een donkere kant in de samenleving en die is daar misschien wat groter dan hier.

Zo is het maar net. De meeste Russen die ik ken, zijn Anti-Putin. Ja, die mensen bestaan in Rusland. Een heleboel.

spons

Citaat van: John Sleeuwenhoek op okt 13, 2017, 11:08:31
Twee keer in Rusland geweest. Vriendelijke mensen en heel gastvrij. Racisme is inderdaad wel een probleem daar.

Wel grappig dat mensen geen moeite hebben om naar Amerika af te reizen........

Ik heb heel veel moeite om naar Amerika af te reizen, zal er dan ook echt nooit komen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Saltacampos

Politiek is een vuil spelletje en dat is in Rusland, de VS, Europa, China of waar dan ook niet anders, politici besturen niet in het belang van hun bevolking, maar wat hun of hun belangengroepen het beste uitkomt.

De Russen die ik ken zijn aangename en vriendelijke mensen, daar gaat Putin of wie dan ook niets aan veranderen, als je niet naar Rusland gaat omdat het WK op corrupte wijze aan dat land is toegekend, moet je naar geen enkel internationaal tornooi gaan, want het toekennen van de organisatie gebeurt bijna altijd per (illegaal) opbod. De FIFA is gewoon van top tot teen corrupt.

Ik ga niet omdat landenwedstrijden mij matig tot niet interesseren en ik in die periode toch niet weg kan wegens verplichtingen op het werk. En ik heb helemaal geen zin om tussen die als carnavalsgekken geklede simpele zielen of evenementjes/VIP-mensen te zitten die o.a. met de Rode Duivels meetrekken omdat ze door de kletskoek die in de Vlaamse pers verschijnt denken dat ze wereldkampioen gaan worden.
Over land and sea

AthleticHolanda

Citaat van: Nort op okt 13, 2017, 13:24:43
Na mijn mening vind ik dat Rusland in de Westerse wereld te vaak als boeman wordt neergezet. Neem nu het voorbeeld van de laatste verkiezingen in Amerika. Het Westen wijst met beschuldigende vinger naar Rusland, omdat zij de verkiezingen zouden hebben gemanipuleerd. Maar de Verenigde Staten (en Europa) doen al jaren niet anders in andere landen.

Datzelfde geldt voor de Oekraine kwestie. Wij (= de NAVO landen) hebben eerst de afspraken met Rusland geschonden, waarna zij hebben ingegrepen. De manier waarop verdient niet de schoonheidsprijs, maar dat gebeurt wel vaker in de wereld. Natuurlijk is het heel pijnlijk dat er een onschuldig burgervliegtuig is neergeschoten, maar ik geloof niet in kwade opzet (=het bewust doden van Westerse/Aziatische burgers) en voor een deel zijn onze leiders hier ook verantwoordelijk voor. Maandenlang werd er vanaf de zijlijn toegekeken, totdat het fout ging.

De mensen die om deze reden Rusland mijden, zouden ook niet meer naar de Verenigde Staten moeten gaan. Hun geo-politieke overtuiging en handelen heeft miljoenen mensen het leven gekost en daardoor zitten wij nu met IS opgescheept.

Beter had ik het niet kunnen verwoorden.

HRM1880

Ik heb mij opgegeven voor drie wedstrijden in Kaliningrad tussen 20 en 29 juni. Hopelijk ben ik er bij.