Chester City is no more

Gestart door Peenvogel, mrt 10, 2010, 15:51:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peenvogel

CHESTER CITY have been wound up by the High Court - but Cardiff and Southend have been handed lifelines.

City were liquidated over debts owed to Her Majesty's Revenue and Customs in a brief hearing.

But a fans' group have vowed to resurrect the club, who were recently kicked out of the Conference.

David Evans of Chester City Fans United said: "125 years of history have been extinguished today but that's just the body of the club - its soul lives on.

"Today is the day to say to everybody that our club will be run in a professional way and be a credit to our city and to football.

"Our model is AFC Wimbledon or AFC Telford, where a new club has been run on a very prudent basis.

"We want to atone for the way the club has been run - we see this as our responsibility even though it wasn't our fault."

Meanwhile, Cardiff have been give 56 days to pay their outstanding tax bill of £1.75million.

And League One club Southend have five weeks to resolve their debt of £200,000.

hgrm

Gezien het al jaren voortdurende wanbeleid met de ene na de andere schimmige figuur aan de macht is het logisch dat het er een keer van zou gaan komen. Maar desalniettemin jammer.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Gert

Ook in de UK groeien de bomen allang niet meer tot aan de hemel blijkt maar weer voor de zoveelste keer. Ik had niet al te veel met de club, maar toch jammer, al is het maar omdat de geweldige borderderby met Wrexham nu niet meer gespeeld wordt. Blij dat ik die nog mee heb gemaakt.

hgrm

Of bomen tot in de hemel groeien of als klimop over de grond kruipen, maakt in feite niet uit. Het is een kwestie van goed management. Natuurlijk speelt dat in magere tijden meer een rol dan in vette, maar ook als het slecht gaat, kan een club het hoofd boven water houden als je niet meer geld uitgeeft dan dat er binnenkomt. Dus vooral niet denken dat je een grotere club bent dan dat je in werkelijkheid bent.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

De club deed mij nooit wat. Het stadion was saai, al was de mythe leuk dat een gedeelte (ik geloof niet meer dan een deurklink) in Wales lag en een gedeelte in Engeland. Niettemin is het altijd een verlies als een former league club verdwijnt, of moeten we het zien als onderdeel van de mooie historie? Ik ben er nog niet uit.