Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KRCM1904

Gisteren o.a. naar een thuiswedstrijd van Alemannia Aachen II geweest. Tamelijk onvoorbereid er naartoe geweest. Ok, ik wist het adres en het aanvangsuur, normaal moet deze informatie volstaan.  Ik krijg via mijn Tomtom de mededeling dat het stadion zich rechts van mij bevindt.  Ik zie daar meteen een parkeergarage, dus dat is dik in orde.  Naast de parkeergarage zie ik daar een voetbalveldje liggen, ik vermoed dus dat het daar is.  Blijkbaar fout gedacht, er was daar enkel een team aan 't trainen.  Het voetbalveld waar ik wel moest zijn, lag blijkbaar op het dak van de parkeergarage !  Je moet het maar weten, ik had het alleszins niet verwacht.  Een kunstgrasveldje zonder meer, waar aan 1 lange zijde voor een wedstrijd een tijdelijke boarding wordt geplaats.  Van stadion kun je dus eigenlijk niet spreken.  De wedstrijd zelf kon mij wel bekoren.  Zelden op kunstgras zo'n intensieve wedstrijd gezien, waarbij echt wel fel in het duel werd gegaan.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Robbie

#4066
Citaat van: Arjen op mrt 27, 2016, 16:21:16
Zojuist een rondje gemaakt in stadion de Wageningse Berg. De sta-tribune aan de lange zijde en de ligging zijn erg mooi. Leuk stadion. Het zou mooi zijn als er weer in dit stadion gevoetbald kan worden (nieuwe ronde tweede divisie of oefenwedstrijden).

De Tweede Divisie (in de zin van de competitie tussen failliete clubs) zal er niet meer komen. Het gras wordt door vrijwilligers onderhouden en ligt er inderdaad mooi bij. Het zou zonde zijn als daar niet meer op gevoetbald zou worden. Deze lente of zomer vindt er een jeugdtoernooi plaats en zo af en toe slaat een club er een trainingskamp op, zoals afgelopen zomer door FC Twente. Eens in de zoveel tijd komen oud-supporters en oud-spelers nog bijeen op de Berg in de spelershome om oude herinneren op te halen.

ALenstra

We hebben het toch aan hooligans te danken dat het 2e divisie toernooi niet meer gespeeld wordt?

Robbie

Citaat van: ALenstra op mrt 28, 2016, 12:38:46
We hebben het toch aan hooligans te danken dat het 2e divisie toernooi niet meer gespeeld wordt?

Ja klopt, tijdens de wedstrijd Haarlem - FC Wageningen ging het mis, waarna de andere wedstrijden verboden werden tot grote teleurstelling van de echte supporters.

Saltacampos


Groundhop nummer: 174
Datum: 28-03-2016
Uur: 15.00
Land: België
Wedstrijd: KVVE Massemen-VSV Gent 1-1
Reeks: Derde Provinciale B
Niveau reeks: 7
Afgelegde afstand (enkel): 17,2 km
Transportmiddel: Trein
Reistijd (enkel): 0u55
Weer: 11° –  Zonnig, winderig
Prijs ticket: 5€
Toeschouwers: 70 (geschat)

Deze ochtend dramatisch weer met veel regen en stormwind, dus alweer zag het er niet best uit om te gaan groundhoppen, maar in de loop van de dag verbeterde het en besloot ik naar Massemen te gaan. Het dichtstbijzijnde station is Wetteren en van daar was het nog een half uur stappen, voorbij het stadion van RFC Wetteren, dat aan de Massemensesteenweg ligt, en daarna een leuke wandelroute langs typisch Vlaamse velden met knotwilgen, genietend van de stilte en het zonnetje.

Aan de ene lange zijde bevond zich een korte tribune met metalen treden en dak en daarnaast de kantine, verder enkel reclameborden rond het veld. Toevallig zag ik deze wedstrijd ook in de heenronde, toen was Massemen nog de fiere leider en stond VSV in de middenmoot en werd het verrassend 1-1. Intussen is Massemen in de middenmoot beland en moet VSV, dat vorig seizoen nog de eindronde voor promotie naar Tweede Provinciale speelde, knokken tegen de degradatie.

VSV begon heel sterk aan de wedstrijd, dwong verscheidene kansen af, maar wist niet te scoren. Op de letterlijk eerste tegenaanval van Massemen kwam het wel meteen 1-0 achter, toen de doelman onvoldoende snel reageerde op een voorzet. Tot aan de rust hetzelfde spelbeeld, een goed spelend VSV was sterker dan de thuisploeg, maar verknalde al zijn kansen, het verklaart meteen waarom ze onderaan het klassement staan.



Na rust had VSV de wind tegen, maar ook nu waren ze de betere ploeg, maar die bal erin krijgen lukte pas kort voor tijd, meteen probeerden ze ook de winning goal te scoren, maar dat lukt niet meer. Genietbare wedstrijd, het niveauverschil met de technisch zwakke wedstrijd die ik zaterdag in Balegem zag in de top van Vierde Provinciale was heel erg groot.
Over land and sea

Joost

Wat een moeras!

Voetbalman

KSC Grimbergen - K Bocholter VV 1-0

Doelpunt voor de underdog vier minuten voor tijd, altijd lekker. Sportief gezien zwakke wedstrijd, de omkadering was dan weer wel erg mooi. Gelegen in het Prinsenbos, een tiental kilometer van de luchthaven van Zaventem, staat een aparte tribune die ineens dienst doet als kantine. Een lekkere lentezon, een drassig parcours rond de lage omheining, enorm vriendelijke Brusseleirs, een oorverdovende minuut stilte en een lekkere blonde Grimbergen. Ah nee zekers?

Het Prinsenbosstadion is de moeite waard om een bezoek te brengen, al zou ik de zomerperiode of herfstperiode afwachten om de mooiste plaatjes te verkrijgen qua natuur.

KRCM1904

28/03/2016  1 FC Bocholt - 1 FC Mönchengladbach 4-1.

De wedstrijd werd gespeeld in de Stölting Arena, dat is de commerciële benaming dat dit stadion kreeg sinds december 2015.
De vroegere zittribune is blijkbaar in de zomer van 2012 afgebroken.  In de zomer van 2016 zou er een nieuwe zittribune voor 500 toeschouwers gebouwd worden.  De wedstrijd zelf was een aangenaam kijkstuk met geregeld felle duels, maar in de Oberliga lijkt me dat meer regel dan uitzondering.  De scheidsrechter maakte zich er ook niet druk in en beperkte zich tot de hoofdnoodzakelijke gele kaarten.  De trainer van FC Bocholt is, in mijn ogen, ook een attractie op zich, staat de hele wedstrijd te brullen en speelt daarbij ook nog wat scheidsrechter. De thuisploeg won uiteindelijk verdiend met 4-1.
Het stadion zoals het er momenteel uitziet is best te bezoeken bij mooi weer, want er zijn momenteel geen overdekte staan/zitplaatsen, of je zou in een dranktentje moeten kruipen.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Robbie

Van het weekend naar de derby Carpi-Sassuolo geweest. Mijn eerste keus voor dit weekend was Juventus-Empoli, maar Juventus doet wel erg lang over de aanvraag van een supporterkaart. Ik heb een kaart twee maanden geleden aangevraagd (en betaald) en kreeg pas vorige week te horen dat het in behandeling is. Dat was dus te laat voor mij. Verder was Juventus niet bereikbaar, noch bereidwillig om mij op een andere manier aan een toegangsbewijs te helpen.
Enfin, Carpi antwoordde na een mail direct en een kaartje zou voor mij klaarliggen bij de kassa op de dag van de wedstrijd.
Vanaf de luchthaven in Bergamo een auto gehuurd. Na dik twee uur gereden te hebben kwam ik op tijd aan bij het stadion. Het kaartje lag klaar en had nog tijd om rond het stadion te lopen en een sjaal te kopen. Voor het stadion (niet van Carpi) in Modena hoef je het niet te doen. Het lijkt enigszins op het stadion van Paderborn wat ik zo op TV heb gezien. Alleen in Carpi is niet alles overdekt. Het bezoekersvak (zoals te verwachten was) zat helemaal vol, het stadion was echter verre van vol. De sfeer was niet echt die van derby (ik had het idee dat de derby Carpi-Sassuolo niet zo leeft lokaal), maar toch prima. Een echte voetbalsfeer zonder toeschouwers met die selfie-stokken in ieder geval.
Het stadion ligt vlak bij het centrum en na de wedstrijd nog genoten van een overheerlijke pizza en een lokaal biertje. Ik moest de volgende ochtend weer vroeg op om het vliegtuig te halen, dus kon het niet laat maken.
Overal waar ik kwam waren de lokalen zeer vriendelijk en behulpzaam. Het was voor mij een lange tijd geleden dat ik in Italië ben geweest, en had een hele andere ervaring in Rome en Venetië. Geef mij het Italië van Modena maar.

Koning Kriel

Vrijdagavond naar KAA Gent – Zulte Waregem geweest. Om vijf uur vertrokken vanuit het werk maar omdat ze in België sinds vrijdag tol vragen aan vrachwagenchauffeurs stond er een enorme file bij de grens. Uiteindelijk waren we om half acht in Gent en konden we de auto parkeren bij de Aldi in de buurt van het UZ Gent (dat had ik hier ergens gelezen). Snel naar het stadion want de wedstrijd begon om acht uur dachten wij, toen iedereen om ons heen echter geen haast leek te maken keken we nog eens op de tickets om te zien dat de wedstrijd pas om half negen begon, macht der gewoonte denk ik om aan te nemen dat de vrijdagwedstrijd om acht uur is. Iets meer tijd dan gedacht dus waardoor er nog ruimte was om voor de wedstrijd iets te eten. Helaas hebben ze in Gent bedacht dat je alleen met een kaart kan betalen waardoor je twee keer in de rij moet gaan staan voordat je wat te eten hebt, daarbij melden ze doodleuk dat je de kaart na de wedstrijd nergens kan inleveren zodat je eerst moet gaan uitrekenen hoeveel geld je ongeveer op de kaart moet gaan zetten. Met een kaart op zak twee broodjes Mexicano, een biertje en een fanta gehaald en maar eens op zoek naar onze plek. De wedstrijd begon met een indrukwekkende minuut stilte (ik klaag vaak dat er te vaak een minuut stilte wordt gehouden maar deze was zeker terecht en doordat het echt muisstil was ook indrukwekkend) wat de stilte voor de storm bleek te zijn. KAA Gent bestormde werkelijk de goal van Zulte Waregem zonder dat het echt heel gevaarlijk kon worden, het resultaat was een paar kansen en een heleboel corners. De sfeer op de tribune zat er inmiddels goed in en ik moet zeggen dat ik de Ghelcamo Arena (doe dan maar het Otten stadion) een prima stadion vind, de akoestiek is prima en ondanks dat er een brede gracht is heb je niet het idee dat je heel ver van het veld zit. Zulte Waregem besloot inmiddels middels een counter een keer van de eigen helft te komen en het was ineens 0-1, dat bleek meteen ook de ruststand te zijn. Na rust bleef KAA Gent de betere ploeg maar door de druk zij naar voren zetten kwam er meer ruimte voor counters van Zulte Waregem. Ook nadat het 1-1 was geworden bleef het spelbeeld zo waardoor we een leuke wedstrijd zagen. Nadat ook in de vijf minuten extra tijd niet meer gescoord was konden we een eindstand van 1-1 noteren en tevreden weer naar huis. Al met al een prima avondje Gent met als enige nadeel die stomme kaart die nu weer ergens op mijn rommelkamer slingert.

Zaterdag speelde Willem II thuis en hoewel we na 17 seconden voor stonden en voor rust zelfs naar 2-0 uitliepen konden we weer een nederlaag noteren. Eigenlijk was het een hele leuke open wedstrijd met een fantastische Ziyech op het veld maar als Willem II supporter is het op dit moment wel moeilijk om daar van te genieten. Het is nu vooral hopen dat Excelsior geen punten meer gaat pakken.

hgrm

Gisterenmiddag heb ik iets gedaan wat ik al langer van plan was: het Röntgenstadion van FC Remscheid bezocht voor een wedstrijd. Nadat ik het Stadion an der Herman Lönsweg in Solingen al had gemist door een te langdurige 'komt wel een keer-mentaliteit' had ik me voorgenomen dat niet te laten gebeuren bij de 'buren' van Remscheid. Zeker nu de geruchten blijven aanzwellen dat het wel een snel over kan zijn met het stadion.

FC Remscheid (in 1993 voor het laatst in de 2e Bundesliga) speelt momenteel in de Verbandsliga Niederrhein, ofwel op het zesde niveau, waar tegen degradatie wordt streden. Tegenstander Ronsdorf bezet vrij hopeloos de laatste plaats.
Ondanks de precaire situatie van de club was het gezellig druk. Een kwartier voor aanvang stond er zelfs een rij(tje) voor de kassa. Uiteindelijk waren er zo'n 500 toeschouwers binnen. Best veel voor niveau zes.

Bij vlagen werd er best aardig gespeeld. Na een half uur kwam Remscheid op voorsprong via een prima aanval. Ondanks kansen op een grotere voorsprong bleef het lang 1-0. Tien minuten voor tijd leek Remscheid afgestraft te worden voor het gebrek aan scorend vermogen. De linksbuiten van Ronsdorf mocht ongehinderd voorzetten en vond het hoofd van een ploeggenoot: 1-1. Vijf minuten later kwam Remscheid opnieuw op voorsprong waardoor het uiteindelijk de verdiende overwinning binnensleepte.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

jona93

Citaat van: Koning Kriel op apr 04, 2016, 09:28:37
Vrijdagavond naar KAA Gent – Zulte Waregem geweest. Om vijf uur vertrokken vanuit het werk maar omdat ze in België sinds vrijdag tol vragen aan vrachwagenchauffeurs stond er een enorme file bij de grens. Uiteindelijk waren we om half acht in Gent en konden we de auto parkeren bij de Aldi in de buurt van het UZ Gent (dat had ik hier ergens gelezen). Snel naar het stadion want de wedstrijd begon om acht uur dachten wij, toen iedereen om ons heen echter geen haast leek te maken keken we nog eens op de tickets om te zien dat de wedstrijd pas om half negen begon, macht der gewoonte denk ik om aan te nemen dat de vrijdagwedstrijd om acht uur is. Iets meer tijd dan gedacht dus waardoor er nog ruimte was om voor de wedstrijd iets te eten. Helaas hebben ze in Gent bedacht dat je alleen met een kaart kan betalen waardoor je twee keer in de rij moet gaan staan voordat je wat te eten hebt, daarbij melden ze doodleuk dat je de kaart na de wedstrijd nergens kan inleveren zodat je eerst moet gaan uitrekenen hoeveel geld je ongeveer op de kaart moet gaan zetten. Met een kaart op zak twee broodjes Mexicano, een biertje en een fanta gehaald en maar eens op zoek naar onze plek. De wedstrijd begon met een indrukwekkende minuut stilte (ik klaag vaak dat er te vaak een minuut stilte wordt gehouden maar deze was zeker terecht en doordat het echt muisstil was ook indrukwekkend) wat de stilte voor de storm bleek te zijn. KAA Gent bestormde werkelijk de goal van Zulte Waregem zonder dat het echt heel gevaarlijk kon worden, het resultaat was een paar kansen en een heleboel corners. De sfeer op de tribune zat er inmiddels goed in en ik moet zeggen dat ik de Ghelcamo Arena (doe dan maar het Otten stadion) een prima stadion vind, de akoestiek is prima en ondanks dat er een brede gracht is heb je niet het idee dat je heel ver van het veld zit. Zulte Waregem besloot inmiddels middels een counter een keer van de eigen helft te komen en het was ineens 0-1, dat bleek meteen ook de ruststand te zijn. Na rust bleef KAA Gent de betere ploeg maar door de druk zij naar voren zetten kwam er meer ruimte voor counters van Zulte Waregem. Ook nadat het 1-1 was geworden bleef het spelbeeld zo waardoor we een leuke wedstrijd zagen. Nadat ook in de vijf minuten extra tijd niet meer gescoord was konden we een eindstand van 1-1 noteren en tevreden weer naar huis. Al met al een prima avondje Gent met als enige nadeel die stomme kaart die nu weer ergens op mijn rommelkamer slingert.

Zaterdag speelde Willem II thuis en hoewel we na 17 seconden voor stonden en voor rust zelfs naar 2-0 uitliepen konden we weer een nederlaag noteren. Eigenlijk was het een hele leuke open wedstrijd met een fantastische Ziyech op het veld maar als Willem II supporter is het op dit moment wel moeilijk om daar van te genieten. Het is nu vooral hopen dat Excelsior geen punten meer gaat pakken.

Ik volg je met het verslag van Gent wij waren ook naar deze wedstrijd afgezakt waren daar op uitnodiging van Napoleon Games die sponsor zijn daar welk vak zat je?
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Koning Kriel

Citaat van: jona93 op apr 04, 2016, 23:04:06
Ik volg je met het verslag van Gent wij waren ook naar deze wedstrijd afgezakt waren daar op uitnodiging van Napoleon Games die sponsor zijn daar welk vak zat je?

De eerste helft stonden we op de fanatieke tribune, de tweede helft zaten we op de lange zijde.


jona93

Citaat van: Koning Kriel op apr 05, 2016, 08:01:53
De eerste helft stonden we op de fanatieke tribune, de tweede helft zaten we op de lange zijde.
We zaten aan de lange zijde vak 321 2e helft hadden ze daar iemand de tribune uitgesmeten op handen en voeten
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12