Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jef400

Ik klink nu hypocriet. Want een held in fotograferen ben ik totaal niet. Maar je eerste rij foto's gaat op z'n kant naar Engeland. Ze staan op 90 graden.

Olav

Citaat van: Jampot op mrt 17, 2016, 17:00:52
Ik klink nu hypocriet. Want een held in fotograferen ben ik totaal niet. Maar je eerste rij foto's gaat op z'n kant naar Engeland. Ze staan op 90 graden.

Haha ja ik zie het nu ook. Dat programma keert ze automatisch maar heeft nu de verkeerde kant gekozen.. Maar de grote versie staat wel rechtop!

AthleticHolanda

Vandaag was het gratis reizen geblazen met het boekenweekgeschenk waarvoor ik al voorzichtig enkele terreinen zo ver mogelijk van huis had aangestipt. Uiteindelijk kregen andere dingen echter prioriteit waardoor ik het dichter bij huis moest zoeken.
Ver van het betaalde voetbal stonden er in de regio met o.a. JVC-De Treffers, SSS-Venray en BAVOS-Milheezer Boys enkele leuke derby's op het programma. Toch viel de keuze vanwege het gemak uiteindelijk op de uitwedstrijd van mijn lokale club in Oostrum, een dorp dat grenst aan Venray en per OV prima bereikbaar, aangezien het treinstation Venray in Oostrum ligt.

Bij veel clubs in de regio heb ik zelf ooit gevoetbald. Zo ook in Oostrum. In mijn gedachten was het daar een zielloos open sportpark maar ik was even het klooster achter het doel vergeten. Dat geeft het veld toch wat meer karakter.
Olympia bakt er dit seizoen niks van terwijl Oostrum met - eveneens - een plaats in de middenmoot naar behoren presteert. Het was Olympia dat in de eerste helft het heft in handen nam en voetballend door de defensie van Oostrum probeerde te komen. Het leverde een gigantische kans op maar de spits vergat te schieten nadat de keeper al omspeeld was. Doelpuntloos met rust dus.

Na rust hoopte ik stiekem op het debuut van een nieuwe speler bij Olympia. Tijdens een duel tegen een team van het asielzoekerscentrum viel er een speler op, en liet uitgerekend deze jonge Syriër nu naar Boxmeer zijn verhuisd. Naar verluidt bleek bij de overschrijving dat hij speelde hij voor Syrië onder 18 en na twee weken blijkt dat hij het niveau van de A-junioren en het tweede elftal inderdaad al ruimschoots ontstegen is.
Toch kwam het zover niet. Het harde spel van Oostrum eiste maar liefst vier slachtoffers en daarmee gepaard gaande drie noodgedwongen wissels. Tot overmaat van ramp opende de thuisploeg de score en leek het zoveelste hoofdstuk in het dramatisch lopende seizoen voor Olympia geschreven.
Toch zegevierde het recht en nam het veel beter en fairer voetballende Olympia de drie punten mee naar huis door een ingekopte corner in de 88e minuut en een snoeihard schot vanaf 25 meter een minuut later.

Stiekem hopen we in Boxmeer nog op de derde periode, zoals we in Boxmeer altijd hopen, maar eigenlijk nooit iets presteren. Missie 2e klasse in 2020 staat nog steeds, we hebben nog even...




De publiekswissel

Een verslag, de illustraties en wat foto's van het bezoek aan Stade des Trois Tilleuls (Drie Linden) en het Stade Joseph Marien voor de wedstrijd tegen White Star.

http://www.depubliekswissel.com/#!DE-MOSSELMAN-EN-EEN-NATIONAAL-MONUMENT-Union-SaintGilloise-White-Star-Bruxelles/c112t/56efd5cf0cf213d90db1df8f
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Nort

Citaat van: De publiekswissel op mrt 21, 2016, 12:37:43
Een verslag, de illustraties en wat foto's van het bezoek aan Stade des Trois Tilleuls (Drie Linden) en het Stade Joseph Marien voor de wedstrijd tegen White Star.

http://www.depubliekswissel.com/#!DE-MOSSELMAN-EN-EEN-NATIONAAL-MONUMENT-Union-SaintGilloise-White-Star-Bruxelles/c112t/56efd5cf0cf213d90db1df8f

Mooi verslag weer! Ik denk echter dat jou schatting over het toeschouwers aantal (+-5.000) wel erg optimistisch is. Volgens Soccerway trekken ze gemiddeld 2.000 toeschouwers, met een uitschieter van 3.700 tegen Cercle Brugge.

De publiekswissel

Citaat van: nort op mrt 21, 2016, 12:53:10
Mooi verslag weer! Ik denk echter dat jou schatting over het toeschouwers aantal (+-5.000) wel erg optimistisch is. Volgens Soccerway trekken ze gemiddeld 2.000 toeschouwers, met een uitschieter van 3.700 tegen Cercle Brugge.

Kon het nergens vinden en dan is het lastig schatten. Met een capaciteit van 8000 schatte ik dat iets meer dan de helft wel vol zat.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Joost

Citaat van: nort op mrt 21, 2016, 12:53:10
Mooi verslag weer! Ik denk echter dat jou schatting over het toeschouwers aantal (+-5.000) wel erg optimistisch is. Volgens Soccerway trekken ze gemiddeld 2.000 toeschouwers, met een uitschieter van 3.700 tegen Cercle Brugge.

Ik weet het niet hoor. RWDM zal wel flink wat mensen meegenomen hebben en de topwedstrijd dit seizoen trok 3500 man volgens BSDB, dat was tegen Virton.

Op basis van de foto staat het erg vol.

Nort

Citaat van: Joost op mrt 21, 2016, 13:20:14
Ik weet het niet hoor. RWDM zal wel flink wat mensen meegenomen hebben en de topwedstrijd dit seizoen trok 3500 man volgens BSDB, dat was tegen Virton.

Op basis van de foto staat het erg vol.

Ze speelden toch tegen WS Bruxelles? Ik had juist vernomen dat er slechts tientallen uitsupporters aanwezig waren.

jona93

Citaat van: nort op mrt 21, 2016, 13:36:10
Ze speelden toch tegen WS Bruxelles? Ik had juist vernomen dat er slechts tientallen uitsupporters aanwezig waren.
Ze speelden idd tegen WS Bruxelles in de heenwedstrijd waren er ook redelijk wat fans van RWDM aanwezig in het vak van union
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Joost

Citaat van: nort op mrt 21, 2016, 13:36:10
Ze speelden toch tegen WS Bruxelles? Ik had juist vernomen dat er slechts tientallen uitsupporters aanwezig waren.

Mijn fout, sorry!

Olav

In februari was ik in Italië waar ik een hoop wedstrijden heb bezocht. Vandaag heb ik de foto's geüpload en deze deel ik graag. Als je per wedstrijd klikt op een van de foto's zal je uitkomen op meer foto's van de wedstrijd, zodat dit forum niet helemaal vol komt te staan.

Op donderdag 11 februari landde ik in Rome, waar in de avond de wedstrijd Lazio - Hellas Verona op het programma stond. De Curva Nord moest dicht vanwege ongeregeldheden, dus ik verplaatste naar Zuid. De Curva Nord zou anders ook niet vol zitten; vanwege de geplaatste wand in de Curva Nord (en Sud) zijn de supporters van Lazio en Roma al het hele seizoen aan het staken. Op de derde foto de wand. Lazio won de wedstrijd overigens met 5-2. Sfeer was er niet, maar de wedstrijd was echt leuk om te zien. Aanvallend voetbal en veel goals.


De dag daarna, vrijdag 12 februari, reisde ik door naar Modena voor de wedstrijd Carpi - AS Roma. Carpi speelt nier in haar eigen stadion, omdat die niet voldoet aan de eisen van de Italiaanse voetbalbond. Zo belandde ik dus in de stromende regen in het stadion van Modena, Stadio Alberto Braglia. In een spannende wedstrijd wist Roma pas laat de winst eruit te halen. Na de 1-2 domineerde de meegereisde supporters vocaal het hele stadion, een mooi moment. Niet lang daarna werd de 1-3 gemaakt.


Op zaterdag 13 februari zou ik naar Empoli - Frosinone gaan, maar deze liet ik gaan vanwege andere plannen. In de avond stond een wedstrijd van AC Pisa in de Lega Pro gepland, maar deze is verplaatst naar zondag. Dit ging dus ook niet door.

Op zondag 14 februari was er wel een zekerheid. Lang heb ik uitgekeken om in het Artemio Franchi een wedstrijd van Fiorentina te zien. Mijn favoriete stadion in Italië. Op Valentijnsdag stond Fiorentina - Internazionale op het programma. Op het moment dat ik de tickets bestelde, was dit nummer 1 tegen nummer 2. Op 14 februari was het nog steeds een topduel, alleen dan de nummer 4 tegen nummer 5 op de ranglijst. Het stadion zat vol en Fiorentina wist in de laatste minuut de winnende goal te maken: 2-1.


Na drie dagen in Firenze ging ik op maandag 15 februari 'even snel' naar Brescia. Hier werd Brescia - Ascoli, Serie B, gespeeld. Het stadion kende ik toevallig goed van foto's. Een open en oud stadions met unieke tribunes. Zo is de tribune van de Curva Nord gebouwd vóór een andere tribune (zie derde foto). Bij aankomst stond de harde kern al in vuur en vlam; de sfeer was geweldig. De wedstrijd was ook leuk (2-2) en daarom zie ik deze wedstrijd als één van mijn hoogtepunten van de trip.


Hierna ging ik naar Athene, de verslagen/foto's van Olympiakos - Atromitos (4-0) en Panathinaikos - PAOK (2-2) op zondag 21 februari had ik vorige week gedeeld.

Bij terugkomst in Italië stond gelijk AC Milan - Torino te wachten. Op zaterdag 27 februari ging ik dus naar reusachtige San Siro, waar het uiteraard niet vol zat. Op de Curva Sud van Milan zag ik, een in mijn ogen, dramatische wedstrijd. Voor mijn gevoel werd er nauwelijks echt gevoetbald en veel grote kansen waren er ook niet. Ondanks dat wist AC Milan één goal te maken en werd de wedstrijd met 1-0 gewonnen. (hier lukte het dan weer niet om de foto's te draaien..)


Chievo Verona was de laatste. Een dag na Milaan stond op zondag 28 februari de laatste Italiaanse wedstrijd op het programma. Chievo Verona - Genoa. Het kaartje kon ik gewoon bij het stadion halen en aangezien het niet vrij leeg was had ik genoeg keuze om te zitten. De wedstrijd was leuk, Chievo won met 1-0, maar voor de rest had het niet veel speciaals. Het stadion heeft op de eerste ring wat unieke staantribunes, maar helaas waren die leeg.


Het was een mooie reis. Ik verplicht natuurlijk niets, maar ik denk dat de foto's van Brescia en Fiorentina wel de moeite waard zijn om even verder te kijken. Twee geweldige stadions en vooral het stadion van Brescia zal bij velen nog niet zo bekend zijn, lijkt mij !

Bakkie

#4061
Mooi verslag! Ben erg jaloers op je reis door Italië en Griekenland.
Wat ben je nou kwijt voor zo'n 2 weekse trip als ik vragen mag?

Olav

Citaat van: Bakkie op mrt 22, 2016, 16:45:40
Mooi verslag! Ben erg jaloers op je reis door Italië en Griekenland.
Wat ben je nou kwijt voor zo'n 2 weekse trip als ik vragen mag?

Dankjewel! Ik had ook wel mazzel met de wedstrijden die er waren.
Ik heb nog niet nageteld hoeveel, maar het reizen zelf viel echt wel mee. Een bus van Rome naar Firenze kost misschien 10,- (trein ook) en een vlucht van Bologna - Krakau in de ochtend kost ook niet meer dan 12,- als je een beetje vroeg vliegt door de weeks. Het zal niet meer dan 1000 euro kosten in totaal. De overnachtingen waren het duurste.

Saltacampos


Groundhop nummer: 173
Datum: 26-03-2016
Uur: 15.00
Land: België
Wedstrijd: KVV Balegem-K Olsene Sportief 2-1
Reeks: Vierde Provinciale C
Niveau reeks: 8
Afgelegde afstand (enkel): 22,2 km
Transportmiddel: Trein
Reistijd (enkel): 0u50
Weer: 14° –  Zonnig, veel wind
Prijs ticket: 4€
Toeschouwers: 40 (geschat)

Na een maand pauze door een combinatie van factoren, in hoofdzaak het onaangename weer, kon er weer eens gegroundhopt worden. Door de chaos door de aanslagen in Brussel eerder deze week, besloot ik in eigen provincie te blijven, ook al omdat het aanbod in deze Paasperiode vrij beperkt was. Mijn keuze viel op Balegem, waar de derde geklasseerde thuisclub de tweede in de stand ontving. Met de trein is deze trip vlot te maken, het terrein ligt ook vlakbij het station.

Bij het uitstappen en de korte wandeling naar het veld, viel de nadrukkelijke "plattelandslucht" op (in dit seizoen worden in deze streek de velden bemest). Balegem bezit een vrij uitgeleefde en rommelige accommodatie, met naast de kantine en kleedkamers achter één van beide doelen enkel een korte overdekte tribune aan de lange zijde die bestaat uit drie betontreden met een dak van golfplaten. Gezien het veld vrij hoog gelegen is en er weinig bebouwing in de buurt is, hield de wind lelijk huis. Dat bemoeilijkte het voetballen, bovendien heeft het veld een vrij stevige hellingsgraad.

In de eerste helft had de thuisclub, die mij technisch de mindere scheen, het voordeel van de helling en de wind en wist daar twee goals uit te puren die elkaar kort opvolgden halfweg de eerste helft. De eerste was het gevolg van een tegenaanval over rechts, de tweede goal viel toen de bezoekende verdediging de bal niet weggewerkt kreeg. Kort voor rust kreeg de scheidsrechter het lastig toen de bezoekers een strafschop claimden. Gezien de meerderheid van de toeschouwers de uitclub steunden, werd hij bij het betreden van de kleedkamer voor de rust, verbaal hard aangepakt.



In de tweede helft daalde het al niet bijster hoogstaande technische niveau nog verder door vermoeidheid bij de spelers. De thuisdoelman had nog een knappe redding in huis op een kopbal, maar voor het overige hield Balegem makkelijk stand. Pas helemaal op het einde wist Olsene, nadat het aan een derde tegengoal was ontsnapt, dan toch naderbij te komen, maar een gelijkspel zat er niet meer in. Hierdoor sluit Balegem aan bij de kopgroep en komende maandag staat al de volgende wedstrijd op het programma, opnieuw een topper, tegen koploper Michelbeke. Balegem behoudt zo uitzicht op een mogelijke promotie naar 3de Provinciale.
Over land and sea

Arjen

Zojuist een rondje gemaakt in stadion de Wageningse Berg. De sta-tribune aan de lange zijde en de ligging zijn erg mooi. Leuk stadion. Het zou mooi zijn als er weer in dit stadion gevoetbald kan worden (nieuwe ronde tweede divisie of oefenwedstrijden).