Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

ALenstra

Toegangskaartjes voor Eintracht Frankfurt zijn inderdaad geldig in het OV binnen het zogenaamde RMV-gebied.

Bier und Bratwurst

Citaat van: casper.eniesee op feb 12, 2019, 13:44:33
Hoe is de infrastructuur bij Eintracht Frankfurt? Ben je na de wedstrijd een beetje snel weg, of niet?

S-Bahn een paar haltes verderop nemen
Het ene stadion is het andere niet!

casper.eniesee

We gaan met een diesel, en er is een mileuzone.. dus dat moeten we dan even uitzoeken. Thanks!
Instagram: Groundhopper024

Nort

Citaat van: casper.eniesee op feb 12, 2019, 23:12:40
We gaan met een diesel, en er is een mileuzone.. dus dat moeten we dan even uitzoeken. Thanks!
In Stuttgart is het vanaf januari 2019 verboden voor buitenstaanders om met een diesel in de stad te komen, dus dat wordt een station opzoeken buiten de stad.

https://www.blaue-plakette.de/de/blaue-umweltzonen/stuttgart.html

casper.eniesee

Citaat van: Nort op feb 13, 2019, 08:52:36
In Stuttgart is het vanaf januari 2019 verboden voor buitenstaanders om met een diesel in de stad te komen, dus dat wordt een station opzoeken buiten de stad.

https://www.blaue-plakette.de/de/blaue-umweltzonen/stuttgart.html
Stuttgart staat voor eind april op de planning, maar wel met een benzineauto;). Toch wel handig om allemaal te weten.
Instagram: Groundhopper024

Nort

Citaat van: casper.eniesee op feb 13, 2019, 10:56:32
Stuttgart staat voor eind april op de planning, maar wel met een benzineauto;). Toch wel handig om allemaal te weten.
Mijn excuses, verkeerd gelezen.

hgrm

Sowieso handig om een milieuvignet te kopen. Kun je via de ANWB voor 15 euro of daaromtrent regelen en is onbeperkt geldig.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

KFC Uerdingen heeft aangekondigd dat ze volgend seizoen hun thuiswedstrijden in de Merkur Spiel Arena te Düsseldorf gaan spelen. Hoofdbespeler Fortuna Düsseldorf zegt verrast te zijn door het bericht. De club wil stappen ondernemen om te voorkomen dat er nog een bespeler bij komt in het stadion.

Semper Fidelis

Citaat van: ALenstra op mrt 01, 2019, 19:05:27
KFC Uerdingen heeft aangekondigd dat ze volgend seizoen hun thuiswedstrijden in de Merkur Spiel Arena te Düsseldorf gaan spelen. Hoofdbespeler Fortuna Düsseldorf zegt verrast te zijn door het bericht. De club wil stappen ondernemen om te voorkomen dat er nog een bespeler bij komt in het stadion.

Er komt gemiddeld nog geen 4.000 man, denken ze dat er meer man komt als ze in een groter stadion gaan spelen? ;) Buiten dat blijft het natuurlijk ontzettend jammer dat ze niet in Grotenburg kunnen spelen.

FCT1980

Misschien goedkoper om te huren.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Terranova

Citaat van: Semper Fidelis op mrt 03, 2019, 15:11:30
Er komt gemiddeld nog geen 4.000 man, denken ze dat er meer man komt als ze in een groter stadion gaan spelen? ;) Buiten dat blijft het natuurlijk ontzettend jammer dat ze niet in Grotenburg kunnen spelen.

Ze zijn het Grotenburg toch aan het verbouwen om aan de eisen te laten voldoen voor 3. Liga ? Of heb ik iets gemist ? Duurt het langer ?

Terranova

Kan iemand mij wegwijs maken in de promotie/degradatie regeling voor 2018-2019 in Duitsland;
1: Klopt het dat er dit jaar 4 degradanten zijn in de 3. Bundesliga ?
2: En zo ja; hoe zit het dan met directe promotie / play-off plaatsen vanuit de diverse Regionalliga's. In het verleden waren er bijv. 2 play-off plaatsen voor RL Sud-West. Daar zie ik er momenteel maar eentje staan.

Dank.

hgrm

Citaat van: Terranova op mrt 05, 2019, 15:52:45
Kan iemand mij wegwijs maken in de promotie/degradatie regeling voor 2018-2019 in Duitsland;
1: Klopt het dat er dit jaar 4 degradanten zijn in de 3. Bundesliga ?
2: En zo ja; hoe zit het dan met directe promotie / play-off plaatsen vanuit de diverse Regionalliga's. In het verleden waren er bijv. 2 play-off plaatsen voor RL Sud-West. Daar zie ik er momenteel maar eentje staan.

Dank.

Er is veel te doen geweest over de p/d uit de RL naar de 3. Liga. Er is voor de komende tijd een soort compromis gesloten:

1) uit de 3Liga degraderen 4 ploegen ipv 3.

2) De RL Südwest doet afstand van de 2e promotieplaats maar daarvoor in de plaats is de kampioen de komende 2 seizoenen vaste promovendus. Ook Noordoost levert een vaste promovendus. Voor de 3e promotieplaats is geloot en is het lot gevallen op West. De kampioenen van Noord en Bayern spelen een play-off voor de laatste promotieplaats. Volgend seizoen zijn de rollen omgedraaid: West en Noordoost spelen play-offs en Noord en Bayern promoveren rechtstreeks. Südwest heeft dus sowieso een rechtstreekse promotieplaats.


Het is de bedoeling dat vanaf 2020/2021 er nog maar 4 Regionalliga's zijn. Dit gaat echter niet vlekkeloos. Het is de bedoeling dat de RL West en Südwest blijven bestaan zoals nu en dat de RL Nord, Nordost en Bayern worden samengevoegd tot 2 competities (dus de facto Noordoost wordt opgedeeld tussen Nord en Bayern. Vooral Bayern en Noordoost zijn hier nogal op tegen. Voor deze maand (maart 2019) is er een conferentie gepland om toch tot een oplossing te komen. En dat zal ook wel moeten, want volgend seizoen zal het kwalificatieseizoen worden.


Als schot voor de boeg mijn voorspelling voor de oplossing:

De 54 clubs uit Nord/Nordost/Bayern (3 maal 18) worden teruggebracht tot 40 clubs (2 maal 20) of misschien wel 44 (2 maal 22). Dat betekent dat er 14 clubs moeten sneuvelen. Ik vermoed dat dit vooral in Nord zal zijn, omdat daar de animo voor de RL toch al niet zo groot is. Dus bijvoorbeeld 6 uit Nord, 4 uit Bayern en 4 uit Nordost.
Verder verwacht ik dat de clubs uit Niedersachsen, Schleswig-Holstein, Mecklenburg-Vorpommern Hamburg, Bremen, Sachsen-Anhalt, Berlijn en Brandenburg bij elkaar komen enerzijds en de clubs uit Sachsen, Thüringen en Bayern bij elkaar komen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ksclgiov282

Citaat van: Semper Fidelis op mrt 03, 2019, 15:11:30
Er komt gemiddeld nog geen 4.000 man, denken ze dat er meer man komt als ze in een groter stadion gaan spelen? ;) Buiten dat blijft het natuurlijk ontzettend jammer dat ze niet in Grotenburg kunnen spelen.

Kon men dan niet doorspelen in Grotenburg tijdens de verbouwingen, toch groot genoeg zou je denken.

hgrm

Citaat van: ksclgiov282 op mrt 05, 2019, 19:53:54
Kon men dan niet doorspelen in Grotenburg tijdens de verbouwingen, toch groot genoeg zou je denken.

Leg dat maar eens uit dat de voetbalbond.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen