'Todas de la Primera División'

Gestart door AthleticHolanda, sep 29, 2016, 19:13:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

#45
#20
Club: UD Almería
Stadion: Estadio de los Juegos Mediterraneos - Almería
Wedstrijden: 1
- 24/03/2014 - Almería - Real Sociedad 4-3 (Primera División)
Laatste seizoen in Primera: 2014/2015

Terugblik
'Si se puede, si se puede!'. Op weg naar handhaving stuwde het Andalusische publiek de ploeg vocaal fantastisch naar voren. En het hielp. Niet vaak zag ik zoveel wisselwerking tussen het publiek en de spelers met zoveel invloed op het duel. Nummer voorlaatst Almería ontving op deze maandagavond nummer vijf Real Sociedad, dat zelfs dit seizoen nog Champions League speelde. Het werd zo'n wedstrijd waarin alles gebeurt en zo een die je niet vaak ziet. Met twee ploegen die volledig op de aanval speelden werd het een open wedstrijd met onmogelijke doelpunten, onmogelijke missers, een afgekeurd doelpunt, drie penalty's, een rode kaart en nog veel meer. Uiteindelijk bleek het publiek gelijk te hebben en won Almería het duel in de blessuretijd met echt uitzinnige vreugde tot gevolg. De club zou zich dat seizoen uiteindelijk handhaven maar een seizoen later alsnog degraderen, momenteel staan ze zelfs onder de streep in de Segunda.

Erg vreemd is dat laatste overigens niet, voetbal en Almería is, vreemd genoeg gezien mijn ervaring van deze avond, geen goed huwelijk. De huidige club bestaat pas achtentwintig jaar en in deze stad zag men slechts zes seizoenen Primera-voetbal.
Het oude stadion Juan Rojas was daar in het begin stadium de stille getuige van, maar door het binnenhalen van de Middellandse Zeespelen werd een nieuw stadion gebouwd. Omdat het in eerste instantie niet voor voetbal bedoeld was en het stadion nooit vol zit, worden de 'kurve's achter de doelen niet meer gebruikt en staan er als vervanging tijdelijke tribunes. Dit verkleint de capaciteit en droeg deze avond zeker bij aan de geweldige sfeer.

Veel tijd had ik niet in Almería, deze ochtend kwam ik uit Granada en de volgende dag zou ik verder reizen naar Elche. Het alcazaba was ook nog eens gesloten op maandag en voor het oude stadion had ik geen tijd, maar de fantastische wedstrijd en de totaal onverwachte uitzinnige sfeer maakten dit korte bezoek meer dan de moeite waard.