Europacupseizoen 2012/2013

Gestart door voetbalfan, jun 25, 2012, 17:30:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Citaat van: AthleticHolanda op jul 20, 2012, 15:12:59
Ben nog nooit in Kroatië geweest, alle info is welkom. Vooral hoe het zit met openbaar vervoer daar, iemand ervaring daarmee?

De tram in het centrum van Zagreb is geheel gratis (in ieder geval enkele jaren geleden). Gewoon een plattegrondje halen bij de toeristeninformatie (deze ligt tussen het station en het centrum in) daar staat precies op welk gebied gratis is met de tram.
Op het busstation Črnomerec (NIET AUTOBUSNI KOLODVOR, hier komen de internationale bussen) kun je kaartjes kopen voor omliggende dorpen als bv Zapresic waar je ook heen gaat. Let wel op de tijden want terug kan wel een probleem worden bij een avondwedstrijd. Dit busstation is met de tram naar Črnomerec te bereiken.

Je kunt naar de bergtoppen gaan van Medvednica, deze ligt net buiten Zagreb en heb je een mooi uitzicht. Hier zijn in de winter verschillende skipistes. Verder staat de TV toren ook hier, is alleen niet toegankelijk voor publiek.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Citaat van: Stadionhopper op jul 21, 2012, 21:56:51
De tram in het centrum van Zagreb is geheel gratis (in ieder geval enkele jaren geleden). Gewoon een plattegrondje halen bij de toeristeninformatie (deze ligt tussen het station en het centrum in) daar staat precies op welk gebied gratis is met de tram.
Op het busstation Črnomerec (NIET AUTOBUSNI KOLODVOR, hier komen de internationale bussen) kun je kaartjes kopen voor omliggende dorpen als bv Zapresic waar je ook heen gaat. Let wel op de tijden want terug kan wel een probleem worden bij een avondwedstrijd. Dit busstation is met de tram naar Črnomerec te bereiken.

Je kunt naar de bergtoppen gaan van Medvednica, deze ligt net buiten Zagreb en heb je een mooi uitzicht. Hier zijn in de winter verschillende skipistes. Verder staat de TV toren ook hier, is alleen niet toegankelijk voor publiek.

Cheers.

Zapresic gaat em helaas niet worden want ik moet vrijdag terug vliegen, anders werd het een veel te dure zondagochtend vlucht, hoop nu dat Dinamo Ludgorets uitschakelt, dan kan ik die nog bezoeken in Maksimir. Moet na de wedstrijd van Athletic uit Koprivnica ook op de een of andere manier terug zien te komen naar Zagreb, volgens de treinplanner lukt dat niet meer, maar gaat er wel een keer een nachttrein, dus dat wordt wsl een avondje doorhalen en 's nachts terug ;-).
Dat van die trams is goed nieuws, ga ik zeker nakijken!


AthleticHolanda

Dudelange schakelt Red Bull Salzburg uit! :-D

cafebac

Hahaha dat is nog eens Ancient Football dat Modern Football verslaat, schitterende stunt van de amateurs uit Luxemburg!

Nico1880


AthleticHolanda

Momenteel kijk ik naar via een livestream naar Dinamo Zagreb - Ludogorets Razgrad, het staat 2-2, in Razgrad was het 1-1, dus bij deze stand is Ludogorets door. Ludogorets voetbalde veel beter en kwam twee keer op voorsprong, maar heeft inmiddels een man minder en Dinamo valt aan.
Mocht Dinamo winnen, dan kan ik ze gaan zien in de volgende ronde, mochten ze verliezen dan zit dat er logischerwijs niet in, dus is het spannend :-D.

AthleticHolanda

Het ongelofelijke gebeurde, vijf minuten blessuretijd werden aangegeven, in de achtste minuut van de blessuretijd kopt uitgerekend Dolmagoj Vida (bij de kenners bekend) de 3-2 binnen.
Erg triest en wreed voor de Bulgaren, al waren ze het laatste half uur met niets anders dan tijdrekken bezig, ze voetbalden wel een stuk beter, maar voor een keer vind ik het even niet erg...

Opmerkelijk is dat ik voor de tweede keer een CL-kwalificatie wedstrijd van Sheriff Tiraspol ga zien, de Transnistriërs zag ik eerder in Tirana.

Bier und Bratwurst

Citaat van: AthleticHolanda op jul 25, 2012, 22:42:55
Het ongelofelijke gebeurde, vijf minuten blessuretijd werden aangegeven, in de achtste minuut van de blessuretijd kopt uitgerekend Dolmagoj Vida (bij de kenners bekend) de 3-2 binnen.
Erg triest en wreed voor de Bulgaren, al waren ze het laatste half uur met niets anders dan tijdrekken bezig, ze voetbalden wel een stuk beter, maar voor een keer vind ik het even niet erg...

Opmerkelijk is dat ik voor de tweede keer een CL-kwalificatie wedstrijd van Sheriff Tiraspol ga zien, de Transnistriërs zag ik eerder in Tirana.

welke wedstrijden ga je nu allemaal kijken dan in kroatie
Het ene stadion is het andere niet!

cafebac

Citaat van: AthleticHolanda op jul 25, 2012, 22:42:55
Het ongelofelijke gebeurde, vijf minuten blessuretijd werden aangegeven, in de achtste minuut van de blessuretijd kopt uitgerekend Dolmagoj Vida (bij de kenners bekend) de 3-2 binnen.
Erg triest en wreed voor de Bulgaren, al waren ze het laatste half uur met niets anders dan tijdrekken bezig, ze voetbalden wel een stuk beter, maar voor een keer vind ik het even niet erg...


Misschien ver gezocht maar toch wel een opmerkelijke confrontatie tussen Ludogorets en Dinamo, zouden ze er op de burelen van de UEFA op vertrouwen dat dit helemaal zuiver is verlopen?

spons

Citaat van: cafebac op jul 26, 2012, 05:23:29
Misschien ver gezocht maar toch wel een opmerkelijke confrontatie tussen Ludogorets en Dinamo, zouden ze er op de burelen van de UEFA op vertrouwen dat dit helemaal zuiver is verlopen?

Mij lijkt er geen enkele aanleiding om aan te nemen dat het niet zuiver zou zijn verlopen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Citaat van: Bier und Bratwurst op jul 25, 2012, 22:47:02
welke wedstrijden ga je nu allemaal kijken dan in kroatie

Dinamo Zagreb - Sheriff Tiraspol en Slaven Belupo Koprivnica - Athletic Club

Nico1880

Jammer dat Gent de 0-2 nog recht heeft gezet tegen Differdange. Kon een 2e Luxemburgse stunt zijn op enkele dagen.

Bier und Bratwurst

Citaat van: AthleticHolanda op jul 27, 2012, 14:15:54
Dinamo Zagreb - Sheriff Tiraspol en Slaven Belupo Koprivnica - Athletic Club

mooie affiches

Ben benieuwd naar je bevindingen van dinamo,volgens mij zit dat stadion altijd maar matig gevuld afgezien van de BBB
Het ene stadion is het andere niet!

AthleticHolanda

Citaat van: Bier und Bratwurst op jul 27, 2012, 22:06:45
mooie affiches

Ben benieuwd naar je bevindingen van dinamo,volgens mij zit dat stadion altijd maar matig gevuld afgezien van de BBB

Tegen Ludogorets waren, voor zover ik kon zien, de lange kanten zo goed als vol. Aan de kant van BBB zat wsl ook alleen maar BBB, en de andere kant, de uitvakkant, was volgens mij leeg of nagenoeg leeg.

spons

Gaat die wedstrijd a.s. donderdag van Athletic in Israel eigenlijk nog wel door ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen