Hoofdmenu

2016 in 10 foto's

Gestart door wekke, dec 23, 2016, 15:43:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

De kans dat er nog iets bij komt dit jaar is klein, de kans dat dit de top-10 haalt nog kleiner dus daar gaat ie:


10. 
20 februari 2016  AH'78 - BVV'31

Een onbeduidend amateurwedstrijdje in de krochten van West 1 waar ik heen mocht namens de Gooi- en Eemlander. Het werd mij grootste journalistieke scoop tot nu toe: als eerste wist ik te rapporteren dat Kenneth Perez (ja, dé Kenneth Perez) trainer was geworden van BVV.





9.
10 december 2016  LSC - Frisia

Op bezoek bij één van de oudste clubs in Friesland met één van de oudste houten tribunes in Nederland.





8.
29 mei 2016  Dudelange - Mondorf

Finale Beker van Luxemburg. Waarom? Omdat het kan!





7.
21 juli 2016  Hearts - Birkirkara

Maltezen die dansen na een overwinning zie je niet zo vaak. De giantkilling van het jaar.





6.
26 februari 2016  Union Berlin - Karlsruhe

Het hoogtepunt van een zeer geslaagde trip richting Berlijn in de voorjaarsvakantie.





5.
3 april 2016  FC Remscheid - TSV Ronsdorf

Een klassiek Duits stadion waar zelfs ooit nog 2. Bundesliga is gespeeld en binnenkort plaats maakt voor een outlet center.





4.
1 november 2016  PSV - Bayern München

Vermomd als Duitser van dichtbij meemaken hoe 'slecht spelen en toch winnen' werkt.





3.
9 april 2016  Spakenburg - IJsselmeervogels

Voorlopig de laatste derby. Voor de niet-ingewijden: NAS is de oude naam van IJsselmeervogels (Na Arbeid Sport).





2.
19 juli 2016  Morton - Clyde


Een heerlijke vakantie in Schotland bracht me onder andere bij Greenock Morton. En daar hoort nu eenmaal deze foto bij.





1.
22 oktober 2016  Chemie Leipzig - Eintracht Rudolstadt

Alfred Kunze Stadion. Perfectie.


Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

cafebac

In willekeure volgorde, afgezien van de top 2:

Estadio Vicente Calderon

Al meer genoemd, een gruwelijk spannende pot, van twee kanten een gave sfeer en wat een fantatisch stadion!



RSV Stadion
Er komt helaas geen hond kijken, maar wat een schitterende vergeten bak nét voorbij Venlo



Stade Geoffroy Guichard
Gewoon een vet stadion, maar tussen de fanatieke Kroaten echt een schitterende middag beleefd. 's Middags al in de stad en ook in het stadion was het prachtig. Dat de wedstrijd vanwege een regen van vuurwerk en bijbehorende knokpartij onder is ons vak werd gestaakt maakte het toch wel een echte guilty pleasure...



Stade Vélodrome
Ik denk het mooiste stadion wat ik ooit bezocht heb. Wij zaten tussen de verrassende en bloedfanatieke Ijslandse gezinnen. Aan de overkant gaven de massaal aanwezig Hongaren het woord 'fanatiek' een andere dimensie. De gelijkmaker die hun in de volgende ronde bracht, de sprint van Kiraly naar de overkant van het veld om dit te vieren, het publiek opzwepen van onze Balasz en het letterlijk en figuurlijke vuurwerk op de tribunes. Het was super.



Adolf Jäger Kampfbahn
1.613 toeschouwers en sfeer in de Oberliga. Dit is absoluut dé cultclub van Hamburg. Alles klopt hier, van het publiek tot de massaal aanwezige honden en de kantine.



Stadion Olimp-2

Het Waterloo van 2016 voor de ploegen uit de Lage Landen. Het ultieme Europa League gevoel in de Champions League...


2 Stadion Koeban
Stiekem toch wel het hoogtepunt van de Rusland trip. Met een dikke kater vier uur in een Lada-taxi naar Krasnodar. Omdat mijn koffer bij de tussenlanding in Moskou was kwijtgeraakt zelfs zonder jas op weg naar een onoverdekte bak voor een regenpot. De één-na-laatste wedstrijd voor FK krasnodar voor ze naar hun nieuwe onderkomen verhuisden. We zagen zeven doelpunten, de wodka werd gratis aangevoerd en de taxirit terug naar Rostov in het donker met een vermoedelijk dronken chauffeur en de kachel op standje sambal was nog helser dan de heenrit. De perfecte vink.



1 Ijsseldelta Stadion

En ook deze is al door Nort genoemd en de foto van één rijtje lager genomen. Het mooiste aan voetbal is emotie en als je als fanatieke fan zulke geschiedenis vanaf de tribune mag ervaren weet je weer waar je het voor doet. De spanning in combinatie met de hitte was echt ondragelijk. De ontlading was onbeschrijflijk.


AthleticHolanda

Prachtig verhaal maar minstens zo'n mooie foto van het stadion in Krasnodar. Blijft Kuban daar wel spelen?

Robbie

#18
1. Torino-Cagliari

De eerste keer dat ik Torino bezocht. Een fantastische club met een fantastische aanhang. Sinds de trip heb ik mijn hart een beetje verpand aan de club. Helaas hadden we geen tijd om Filadelfia te bezoeken. Iets voor de volgende keer.



2. F91 Dudelange-Qarabag

Na werk een CL voorronde-wedstrijd meegepakt in Luxemburg. Het was een zeer mooie zonnige avond in een mooie omgeving en leuk stadion.



3. MSV Duisburg-RB Leipzig

Na winst mocht MSV nog hopen op lijfsbehoud in de 2de Bundesliga. Het stadion was uitverkocht. MSV degradreerde alsnog na verlies van Wurzburger Kickers.



4. ADO Den Haag-Go Ahead Eagles

De eerste thuiswedstrijd van het seizoen en de supporters hadden er al buiten het stadion zin in.



5. NEC-Vitesse

Voetballend was het niet veel, maar deze wedstrijd had alles in zich wat een derby moet zijn.



6. Den Bosch-VVSB

Met dank aan Nort. Een knotsgekke wedstrijd.



7. GVVV-Rijnsburgse Boys

Altijd mooi als in de laatste wedstrijd van het seizoen alles samenkomt. De clubs waren elkaars concurrent om een plek in de Tweede Divisie.



8. Queen of the South-Falkirk

Mijn eerste ervaring met Schots voetbal, en dat smaakte naar meer.



9. Rusland-Slowakije

Ik heb hier enigszins gemeende gevoelens bij. Mijn tenen kromden tijdens het opzweperige gedrag om de entertainers voor de wedstrijd, maar desondanks dat was het een prima dag.



10, Brentford-Wigan




maikelll043

Wat een heerlijk topic is dit ook. Het ene na het andere pareltje komt hier voorbij.

Ook ik heb een top 10 kunnen maken van mijn 106 bezochte wedstrijden in 2016:


10. Borussia Dortmund 0-2 Bayern München
Samen met mijn vader bezoek ik jaarlijks 1 of meerdere buitenlandse wedstrijden. Dit jaar viel de keuze op Borussia Dortmund dat het in het Signal Iduna Park opnam tegen Bayern München voor de super cup. Een uitgelezen mogelijkheid aangezien de kaarten niet extreem duur waren.

https://www.facebook.com/pg/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1572541123054260


9. KV Kortrijk 1-1 MVV Maastricht
In de voorbereiding op het nieuwe seizoen oefende MVV Maastricht tegen KV Kortrijk in het prachtstadion van KRC Harelbeke

https://www.facebook.com/pg/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1564929413815431


8. Lille OSC 1-1 OGC Nice
Mijn eerste wedstrijd in Frankrijk was die tussen Lille OSC en OGC Nice en ook meteen de eerste en tot nu toe enige wedstrijd met gesloten dak

https://www.facebook.com/pg/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1501300460178327


7. Aubel FC 2-1 RFC Huy
Een pareltje in Belgie, gelukkig heb ik dit terrein nog in volle glorie mogen aanschouwen. Jammer genoeg is er niet veel meer van dit pareltje over

https://www.facebook.com/pg/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1514417622199944


6. Royal Spa FC 4-0 RFC Goé B
Een ander pareltje in Belgie is toch echt wel het stadion van Royal Spa FC. Helaas is Royal Spa FC zo erg afgezakt in het voetbal dat het alleen nog maar uitkomt tegen 2e teams desalniettemin is het een absolute aanrader.

https://www.facebook.com/pg/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1592366341071738


5. Go Ahead Eagles 0-0 MVV Maastricht
Wat een sfeer en wat een ongelofelijk mooi stadion heeft Go Ahead Eagles. En wat is er nu mooier dan de Jupiler League completeren in de adelaarshorst ? ... nee precies niks.

https://www.facebook.com/pg/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1518606661781040


4. RFC Tilleur 3–5 Standard de Liège
Dit stadion heeft voor mij echt alles wat ik maar kan wensen: een prachtige ligging, schitterende tribunes, een volgroeide staantribune achter het doel, uitkijk over de stad en niet te vergeten een spoorbrug naast het stadion.

https://www.facebook.com/pg/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1555686188073087


3. Alanyaspor 3-0 Trabzonspor
Al ruim 14 jaar kom ik in Alanya maar nog nooit eerder lukte het mij om een thuiswedstrijd van Alanyaspor te bezoeken. En hoe mooi was het om Alanyaspor ditmaal op het allerhoogste niveau te mogen zien spelen en ook nog ruim winnen van Trabzonspor toch wel een topclub in Turkije.
Kaarten krijgen voor deze wedstrijd bleek toch lastiger dan gedacht. In totaal ben ik 3 dagen bezig geweest met het verkrijgen van een Passolig die nodig is om een wedstrijd te kunnen bekijken in Turkije, maargoed al met al is het gelukt en mijn dag kon niet meer stuk zeker het Tuuuuuuteren na de wedstrijd zal ik nooit vergeten het was een groot feest in Alanya die dag week.

https://www.facebook.com/pg/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1586134768361562


2. Antalyaspor 1-3 Konyaspor
Na ruim 150 KM te hebben gereden met de taxi kwam ik aan bij de Antalya Arena. Kaarten krijgen op de wedstrijddag was geen probleem volgens de medewerker van Antalyaspor waarmee ik had gemaild voorafgaand aan de vakantie, een pasfoto en ID kaart was genoeg. Nu bleek na 1 uur geduldig in de rij te hebben gewacht dat wij als buitenlanders geen kaart konden krijgen. Teleurgesteld liep ik terug naar de taxi en legde het verhaal uit aan de taxichauffeur, die liet het niet gebeuren dat wij niet binnen kwamen. Om een lang verhaal kort te maken (hele verhaal kun je lezen in het fotoverslag) uiteindelijk toch binnengekomen bij deze beladen wedstrijd die flink uit de hand liep tussen beide supportersgroepen en de politie.

https://www.facebook.com/pg/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1585659485075757


1. Sporting Charleroi 1-3 Standard de Liege
Deze wedstrijd staat met stipt op 1. Deze wedstrijd had namelijk alles: een gratis kerstmuts, een uitverkocht huis, een leuke en spannende wedstrijd, sfeeracties en een uiteindelijk gestaakte wedstrijd.

https://www.facebook.com/pg/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1613953308913041



bunnet

Citaat van: rrcg1899 op dec 28, 2016, 12:03:48
Schitterende foto's en verhalen allemaal, thnx for sharing !

Dit dus. Heerlijk topic!

FC_Emmen

#21
Geen 10 foto's voor mij maar 5, in willekeurige volgorde:
1) Brentford - Cardiff City
Een heerlijke match op Boxingday in een prachtig Engels stadion.

2) SVV Scheveningen - FC Emmen
Een najaarszonnetje, vrij vervoer, een mooi sportpark en bekervoetbal. Die combinatie van factoren maakte er een mooi middagje van.

3) Wolverhampton Wanderers - Derby County
Twee wedstrijden op 1 dag in Engeland had ik nog niet eerder gedaan. Dit was de eerste wedstrijd van die dag. Dat er vanuit het uitvak 'wanker' gebaren naar mij werden gemaakt maakte de dag compleet.

4) West Bromwich Albion - Crystal Palace
De tweede wedstrijd van die dag. Een heerlijke match als afsluiter van een topdag.

5) Sevilla - Formentera
Geen bijzondere wedstrijd maar wel een heerlijk stadion, het was die dag zeer goed vertoeven in Sevilla.


Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

HRM1880

Nu dat 2016 er ook officieel opzit mijn tien foto's.

1) Braga B-Chaves 1-3

Met stip op een voor mij is deze wedstrijd. Als bij toeval ontdekt toen ik een wedstrijd wou combineren met Vitoria Guimaraes, maar wat een heerlijk stadion. Zelfs de constante gietende regen kon de pret niet bederven.



2) Rapid Wien-Austria Wien 0-2

Ik had de derby al eens gezien in het Ernst Happel, maar de eerste in het nieuwe stadion van Rapid wou ik niet missen. De wedstrijd zelf was niet echt top, maar de sfeer maakte veel goed.



3) Borussia Dortmund-Union Berlin 1-1 (penalty's gewonnen door Dortmund

Met meer dan 10.000 man in het bezoekersvak was gewoon top. De rode zee maakte het helemaal af. Dortmund dan ook nog eens tot penalty's kunnen dwingen, maakte het helemaal af.



4) Valencia-Rapid Wien 6-0

Mestalla bezoeken stond al enorm lang op mijn agenda, vorig jaar kwam het er dan ook eindelijk van. Het stadion was top, maar de wedstrijd deed het hem helemaal. De beste wedstrijd die ik vorig jaar zag. Enige jammere was dat Ultras Rapid uiteindelijk niet binnenkwamen na problemen met de politie.



5) Forest Green Rovers-Dover Athletic 1-1

Vermoedelijk mijn minst geplande trip. Op donderdag alles geboekt en vrijdag was ik op weg naar Engeland. De mogelijke plaatsing van FGR voor de play-off finale wou ik voor geen geld van de wereld missen. Het was dan ook een geweldig feest na het laatste fluitsignaal. Niet enkel in het stadion, maar ook in het nabijgelegen Stroud waar de trip naar Wembley gevierd werd met de spelers.



6) Fulham-Sheffield Wednesday 0-1

Ook Craven Cottage stond al heel lang op mijn wenslijst. Exact 364 dagen geleden was het dan zo ver. Meer duiding is niet nodig vermoed ik.



7) Boavista-FC Porto 0-5

Vooral de away fans waren imposant in deze derby. Boavista is toch echt wel de kleinere club, zowel op als naast het veld. Zonder de aanhoudende regen had deze veel hoger in de lijst kunnen staan.



8) Homburg-Stuttgart 0-3

Bekervoetbal, ik heb het daar altijd wel voor. Zeker wanneer er in een afgeladen vol stadion gespeeld wordt. Vooral de Stuttgart fans waren zeer imposant, zowel vocaal als visueel.



9) Sporting Charleroi-Standard Luik A-A

Ondanks dat de wedstrijd nooit einde kende, was de Waalse derby een echte topper. Geweldige sfeer op beide tribunes, goede wedstrijd en de nodige rivaliteit, daar kan ik echt van genieten.



10) KSC Maccabi-YB Eskabee 2-2

Een oefenwedstrijd die niet veel betekende, maar het stadion van Maccabi maakt zo veel goed.




Semper Fidelis

Door de studie en andere verplichtingen helaas niet mogelijk om elke week te hoppen, maar toch een paar meer dan prima tripjes gehad.

3. FC Twente - AZ
Toch wel de meest bijzondere wedstrijd van mijn club het afgelopen jaar. Twee keer op achterstand komen en beide keren langszij komen door Stefan Tesker, die teelbalkanker had en daar gelukkig van genezen is.

2. Preußen Münster - VfL Osnabrück
De club gebeld en gemaild of ze kaarten achter konden houden voor 3 man, maar dat was moeilijk en deden ze niet. Uiteindelijk de gok gewaagd en aan de Tageskassa zonder problemen kaarten kunnen kopen. Bij opkomst pyro aan beide kanten en een prima sfeertje en een lekkere bak, toch blijft het apart om twee fanatieke groepen bij 1 club te zien.



1. Rot-Weiss Essen - Arminia Bielefeld
Ben zelf een fervent liefhebber van de beker en dit was mijn eerste bekerwedstrijd in Duitsland. De thuisploeg - die twee divisies lager speelt - was de betere partij en maakte meer aanspraak op de overwinning en wist met 10 man de penaltyserie te bereiken. Helaas was Bielefeld hierin de betere.


Hugo

Citaat van: spons op dec 28, 2016, 07:01:17
Helaas ik maak nooit foto's

Dan maak je een top 10 zonder foto's ;-)

De Twaalfde Man

#25
Mijn top 10 van afgelopen jaar:

1. Zeljeznicar - FK Sarajevo
Wat een krankzinnige derby wat alles had en waarbij ik ook tussen de Bosniërs met pyro in de hekken mocht hangen



2. Partizan - Crvena Zvezda
Uiteraard een garantie voor spektakel. Wedstrijden meerdere keren stil gelegd en de scheidsrechter werd bekogeld met een mobiele telefoon.



3. Borussia Dortmund - Union Berlin
De cultclub die de grootmacht tot na de verlenging aan toe in bedwang hield. Op de tribunes won die Rote Wand het absoluut van die Gelbe Wand



4. Legia Warsawa - Lech Poznan
De Poolse Klassieker was fenomenaal. Legia heeft ongekende support, al miste ik wel een goede pyro show. Met twee doelpunten in de absolute slotfase maakte het gekkenhuis compleet



5. Brondby - FC Kopenhavn
De derby van Kopenhagen, waarbij ik met de harde kern van Kopenhagen mee mocht naar deze uitwedstrijd. Deense voetbal is veelal niet hoogstaand, maar de support maakt zo veel goed



6. Berchem Sport - Beerschot-Wilrijk
De andere Antwerpse derby in dit geweldige stadionnetje. Meer uit- als thuissupporters, maar Beerschot werd wel met een nederlaag naar huis gestuurd



7. Sporting Charleroi - Standard Luik
De wedstrijd die geen einde kreeg, maar wel iedere minuut boeide op het veld of op de tribunes



8. Djurgardens - Hammarby IF
Met de harde kern van Hammarby mee naar de derby tegen Djurgardens IF. Was een heet avontuurtje zowel buiten als binnen het stadion



9. België - Bosnië & Herzegovina
Hoewel ik niet van het interland voetbal ben, kon ik de uitnodiging om met BiH mee naar de uitwedstrijd in België te gaan. De wedstrijd werd ruim door België gewonnen, maar de support van de Bosniërs is geweldig!



10. FK Sarajevo - Zeljeznicar
De tweede derby van Sarajevo in het seizoen. Ditmaal mocht ik met Manijaci van Zeljo mee naar de uitwedstrijd. Ik kreeg als enige toestemming om foto's te schieten en omdat ik ook een perskaart kon krijgen, beleefde ik deze derby zowel langs het veld als in het uitvak. De wedstrijd zelf was niet om aan te zien



Druk jaar geweest met zo veel mooie tripjes. Maar liefst 13 Europese landen bezocht afgelopen jaar en de mooiste wedstrijden en derby's beleefde. Leuke uitdaging om dat in 2017 te evenaren.

AthleticHolanda

Mooie foto's Vato, maar bij hoeveel harde kernen zit je wel niet? :-)

Joost

Vato is meer fan van vuurwerk dan van voetbal.

Joost

Zeker het tweede half jaar bracht voor mij weinig voetbal en ik heb nóg minder foto's gemaakt. December was zelfs met 2 potjes echt heel erg raar.

10 memorabele duels van 't jaar in chronologische duels.

1. 8 januari. Exeter v Liverpool. Exeter is mijn favoriete Engelse club en ik heb ze al zeer regelmatig in actie gezien. St. James Park heb ik ook al eens vol gezien maar nooit tegen zo'n naam, op een avond en met de magie van de FA Cup.

2. 9 januari. Bath v Maidstone. Hugo memoreerde deze ook al. Alles was perfect en legendarisch en ik denk er met veel genoegen aan terug. Stromende regen, Hugo's glijpartij in de modder vooraf, heerlijke wedstrijd en stadion.

3. 17 januari. Oostende v Waasland-Beveren. Een echte paniektrip wegens de geplande verbouwingen. Steen, echt steenkoud. 3-3 in een waanzinnig wedstrijd die later wellicht verkocht bleek te zijn.

4. 28 januari t/m 3 februari. Roda. Het was een bijzonder vervelend jaar voor Rodasupporters die nauwelijks meer wedstrijden buiten Kerkrade zien. De periode van 7 dagen met 3 thuisduels was samen het enige hoogtepunt. Eerst scoorde Ngombo tegen Utrecht op donderdagavond de 1-0 wat onze enige thuisoverwinning bleek te zijn. 3 dagen later kopte hij in de laatste minuut de 2-2 binnen tegen Ajax en we sluiten af met een lekkere bekerwedstrijd die vooral spannend was en nipt werd verloren van Feyenoord in de extra tijd.

5. 26 maart. Boston v Brackley. Paastrip extra small. Vanwege de geplande verbouwingen en de onbereikbaarheid van Boston het leuke stadje en stadion bezocht. Zeer de moeite waard, net als de rare wedstrijd.

6. 5 juni. FC Hoensbroek v SHH. 60 minuten lang deden de teams er alles aan om te winnen maar na de 2-2 was de salonremise een feit en speelden de teams een gek laatste half uur. Onze dorpsclub handhaafde zich daarmee met grote moeite in de 2e klasse.

7. 30 juli. Birmingham City v Roda. De wedstrijd was helemaal niets, we misten ondanks zeer ruime planning zelfs de aftrap. Maar om mijn favoriete club in mijn favoriete voetballand te zien voor het eerst was bijzonder. Net als het uitgaansleven in Birmingham.

8.  21 augustus. Bologna v Crotone. Wat een heerlijk stadion is Renato dell'Ara. Zelfs de medevakantiegangers genoten ervan.

9. 5 september. Wuppertal v Alemannia. Op maandagavond na het werk racen om op tijd te komen. Bijzonder stadion, mooie pot.

10. 11 december. Heer v SHH. Hiermee completeerde ik de 2e Klasse G Zuid II en echt een heerlijk complex. SHH boekte de 4e zege op rij en mag daardoor als 3e de winterstop in terwijl handhaving de doelstelling is.

De Twaalfde Man

Citaat van: AthleticHolanda op jan 02, 2017, 15:10:39
Mooie foto's Vato, maar bij hoeveel harde kernen zit je wel niet? :-)
Dank, veel geluk gehad met de juiste mensen leren kennen waardoor ik afgelopen jaar wat minder vaak "neutraal" hoefde te zitten.