League Two 2007/2008

Gestart door TeeZee, okt 13, 2007, 21:29:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Op bijna een kwart van het seizoen kunnen we stellen dat Paul Ince het goed doet met MK Dons, niettemin is het bovenin bijzonder spannend. De eerste zes staan op 3 punten van elkaar en de grootste verrassingen zijn mijnsinziens Hereford United (4e) en Barnet (6e). Nu zag ik Barnet op de eerste speeldag niet onverdienstelijk spelen bij Morecambe en concludeerde ik toen al dat Barnet het linkerrijtje zou gaan halen, toch vind ik de huidige play-offplek onverwacht.

Brentford (17), Bradford City (21, begin deze eeuw nog Premier League!!) en Lincoln City (23) vallen tot nu toe bijzonder tegen. League Two vind ik al jaren een totaal onvoorspelbare competitie en ook dit seizoen is de rangschikking op z'n minst opmerkelijk te noemen.

TeeZee

Een nieuwe manager voor Notts County (P19) en een nieuwe speelronde dit weekend:

Vanavond spelen middenmoters Accrington Stanley en Macclesfield tegen elkaar. Ik verwacht een gelijkspel. Vorig seizoen waren de ontmoetingen tussen deze twee erg doelpuntrijk, 3-2 voor Stanley thuis en 3-3 bij Macclesfield.

Morgen het volgende programma:
Bradford v Darlington
De laatste ontmoeting op competitieniveau was in 1992, ook toen in de vierde divisie. Daarna speelde de clubs nog 5x tegen elkaar in League Cupverband en Bradford won eigenlijk altijd met grote cijfers: 7-2, 6-1, 5-0... De laatste ontmoeting was in 2003 en toen won Darlington na strafschoppen.

Bury v ShrewsBury
Chesterfield v Dagenham & Redbridge
Hun eerste competitieve ontmoeting ooit.

Hereford United v Milton Keynes Dons
De nummer 4 tegen de koploper. Het verschil tussen de twee is vier punten. De topper van dit weekend.

Lincoln City v Peterborough (early kick-off)
Mansfield v Notts County (local derby)
Rochdale v Brentford
Rotherham United v Morecambe
De eerste keer dat ze in Leagueverband tegen elkaar spelen. In het seizoen 1979/80 wel een dubbele ontmoeting in de FA Cup. Morecambe won de replay.

Stockport County v Chester City
Wrexham v Barnet
Wycombe v Grimsby

TeeZee

Citaat van: Albion op okt 19, 2007, 08:41:15Vanavond spelen middenmoters Accrington Stanley en Macclesfield tegen elkaar. Ik verwacht een gelijkspel. Vorig seizoen waren de ontmoetingen tussen deze twee erg doelpuntrijk, 3-2 voor Stanley thuis en 3-3 bij Macclesfield.
Wederom 3-2 voor Stanley. Ik denk te weten waar de terugronde in zal eindigen.

Erkaa

Ik volg deze competitie toch net iets minder dan in voorgaande jaren. Het blijft toch één van de leukere Engelse competities samen met o.a. The Championship.

Grote tegenvaller is toch Wrexham en ook wel Lincoln City. The Imps zijn al jaren op rij goed voor een plek in de subtop, misschien dat de nieuwe manager de weg naar boven weer kan vinden

TeeZee

Gisteren gespeeld:
Peterborough v Accrington Stanley 8-2
3x Boyd, 3x Mclean

Typisch zo'n fixture die je op voorhand niet boeiend vindt, maar plots 10 doelpunten oplevert.