Werk in uitvoering

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 09:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: ðe waan op dec 26, 2011, 21:58:34
Ik heb er de laatste tijd niks meer over gehoord, dus dat zal vast nog wel wat later worden denk ik.

Dat vermoed ik eigenlijk ook wel ja, maar we zullen zien...

hgrm

Ben ook benieuwd of Achilles de plannen om te willen promoveren gaat doorzetten. Tenminste, als Haaglandia ze niet de kaas van het brood gaat eten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: hgrm op dec 26, 2011, 22:16:13
Ben ook benieuwd of Achilles de plannen om te willen promoveren gaat doorzetten. Tenminste, als Haaglandia ze niet de kaas van het brood gaat eten.

Voor zover ik weet wil Achilles wel promoveren, maar zich niet aanpassen. D.w.z. niet verplicht zestien contractspelers, niet thuis op vrijdagavond voetballen en geen dure onnodige aanpassingen aan de accommodatie.
De KNVB gaat daar natuurlijk nooit mee akkoord dus mocht de gelegenheid er zijn dan gaat het toch niet door, maar de bal ligt bij de KNVB.

Volgens mij geldt trouwens hetzelfde voor Rijnsburg.

hgrm

Op deze manier wordt het nooit wat....
Het wordt tijd dat die 16 contractspelers losgelaten wordt (schijnt echter moeilijk te liggen, in verband met de CAO).
De speeldag en de eisen aan het complex, daar kan de KNVB wel wat aan doen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Verwijderd lid

Een poosje geleden moesten de clubs al bij de KNVB aangeven of ze wilden promoveren of niet.
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij wilde alleen Rijnsburgse Boys dit.

AthleticHolanda

Citaat van: Meester op dec 27, 2011, 08:23:35
Een poosje geleden moesten de clubs al bij de KNVB aangeven of ze wilden promoveren of niet.
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij wilde alleen Rijnsburgse Boys dit.

Ik weet 100% zeker dat dat Rijnsburg én Achilles waren, beide echter alleen volgens bovengenoemde (belangrijkste) voorwaarden. :-)

MartijNFR

Laatste ground: 09/12/2017 Sportpark de Wetering (SC Genemuiden - vv Staphorst)

AthleticHolanda

Citaat van: omroep brabantEINDHOVEN - De gemeente Eindhoven vindt het bouwen van één nieuw stadion voor Helmond Sport en Eindhoven een serieuze optie. Zo reageert het college van burgemeester en wethouders op vragen van het CDA.

Het Jan Louwers Stadion zou op termijn moeten verdwijnen aan de Aalsterweg vanwege de herontwikkeling van de Genneper Parken en de vestiging van de Fontys Sporthogeschool.

Helmond Sport is ook bezig met een nieuw stadion, maar ook daarvoor is nog geen definitieve locatie vastgesteld. Hoewel FC Eindhoven al heeft laten weten dat de club niets ziet in een stadion buiten de gemeente, gaat het college deze mogelijkheid toch ter sprake brengen.

Grondig tegen het licht houden
B en W willen de uitvoerbaarheid van het Masterplan Genneper Parken wel eerst nog eens grondig tegen het licht houden. Dit vanwege de huidige financiële positie van de gemeente en de discussie over het Meerjaren Investerings Programma. "In dat kader zullen we ook de positie van FC Eindhoven opnieuw beschouwen", laat het college weten op vragen van de raadsfractie van het CDA.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1697781513/Combistadion+FC+Eindhoven+en+Helmond+Sport+optie.aspx

Ik dacht dat voor Helmond wel al een definitieve locatie was vastgelegd, ergens richting Deurne toch? Als die twee samen gaan spelen dan doen ze dat beter in Nuenen of Geldrop ofzo lijkt me.

Bier und Bratwurst

Ze moeten helemaal niet samengaan in een stadion
.
Eindhoven is groot genoeg voor 2 profclubs!
Het ene stadion is het andere niet!

AthleticHolanda

Citaat van: omroepbrabant.nlNieuw stadion Helmond Sport dichterbij
woensdag 29 februari 2012 - 09:24

HELMOND - De bouw van een nieuw stadion voor Helmond Sport lijkt een stap dichterbij. Maandag maakte een groep investeerders bekend dat het gaat samenwerken om tot een multifunctioneel sportcomplex op recreatiegebied Berkendonk te komen.

De Stichting Belangen Helmond Sport, projectontwikkelaar Volker Wessels en een groep investeerders onder leiding van oud-voetballer Willy van de Kerkhof willen groen licht van de gemeente Helmond en de provincie, die nog wel akkoord moeten gaan met de plannen.

Het stadion gaat zo'n twaalf miljoen euro kosten en biedt plaats aan 6.000 toeschouwers. Als alles doorgaat kan het stadion er in 2014 staan.

cafebac

Eindhoven zal sowieso niet in gaan trekken bij dit nieuwe stadion. De voorzitter heeft al aangegeven dat spelen buiten (Zuid)Eindhoven onbespreekbaar is.

De gemeente Eindhoven was de initiator van de potentiële verhuizing van de FC, maar door de huidige financiële situatie van de gemeente is de noodzaak voor deze verhuizing eigenlijk ook verdwenen. Mocht FCE definitief aan de Aalsterweg blijven zal er echter wel aan het stadion gesleuteld moeten worden, de (commerciële) voorzieningen kunnen écht niet meer. Ik denk dat dit ook een veel betere optie is voor de club.

Joost

Citaat van: cafebac op mrt 01, 2012, 17:56:24
Eindhoven zal sowieso niet in gaan trekken bij dit nieuwe stadion. De voorzitter heeft al aangegeven dat spelen buiten (Zuid)Eindhoven onbespreekbaar is.

De gemeente Eindhoven was de initiator van de potentiële verhuizing van de FC, maar door de huidige financiële situatie van de gemeente is de noodzaak voor deze verhuizing eigenlijk ook verdwenen. Mocht FCE definitief aan de Aalsterweg blijven zal er echter wel aan het stadion gesleuteld moeten worden, de (commerciële) voorzieningen kunnen écht niet meer. Ik denk dat dit ook een veel betere optie is voor de club.

Een nieuwe hoofdtribune is het enige dat eigenlijk dan vervangen dient te worden (en de onvriendelijke stewards)

hgrm

Laten ze die oude (waarvan de kern uit de begintijd van het stadion stamt) toch lekker staan!
Ze kunnen beter iets moderns met goede faciliteiten bouwen op plek achter de goal waar nu helemaal niks staat.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

cafebac

Achter de goal staat inmiddels het nieuwe gebouw van Fontys Speco, dus die vlieger gaat al niet meer op!

Het centrale deel van de hoofdtribune is inderdaad nog deels authentiek, al is daar behalve de vorm weinig meer aan af te lezen. De business club is op het moment goed gevuld dankzij het dynamische, jonge bestuur + de goede resultaten en de sfeer die rondom  de club hangt, maar op termijn is een modernisering wel echt noodzakelijk.

AthleticHolanda

Vanmiddag vertelde een Achilles'29 fan me dat de huidige zittribune in de zomer verplaatst zal worden naar het kunstgrasveld, en op deze plaats een nieuwe tribune met 700 zitjes zal verrijzen, die voor het nieuwe seizoen al klaar moet zijn.