Sympathie & Antipathie

Gestart door AthleticHolanda, jul 27, 2010, 22:15:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Sympathie:
In Nederland in de eredivisie AZ en (vooral vroeger, voor het gedoe met Nuon en Aalbers) Vitesse. Een niveautje lager Telstar. Bij de amateurs Be Quick Groningen en Sparta Nijkerk.
In het buitenland heb ik voor vrijwel elke club waar ik geweest ben wel sympathie gekregen...

Antipathie:
In Nederland eigenlijk alleen Ajax (maar dan wel dusdanig dat ik sta te juichen als ze uit de Europacup vliegen) en een beetje Den Haag en RKC. In het buitenland vooral clubs die met te veel geld lopen te wapperen...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

er staat niet voor niets 'vrijwel'....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

wekke

Antipathie:
Met stip op nummer één: KV Mechelen. In het begin dat ik supporter was van Lierse had ik helemaal niets tegen KVM, maar tegenwoordig.... De incidentrijke confrontaties tussen Lierse en KVM hebben er voor gezorgd dat die club voor mij niets meer goed kan doen. Bovendien heb ik een hekel aan door de media overlekkerde en overhypte clubs zoals KVM. In het buitenland hekel ik me aan clubs zoals Real Madrid, Chelsea, Manchester City.

Peenvogel

Als Feyenoorder hoeft het geen betoog aan welke club ik een absolute hekel heb. Zelfs als ik mijn rood-witte bril afzet lukt het me niet ook maar 1 sympathiek aspect van deze club op te noemen. De lijst met onsympathieke dingen zou zelfs zonder rood-witte bril lang zijn.

Voor de rest heb ik in Nederland niet zoveel met andere clubs. Ik vond vroeger Utrecht wel aardig en Ado maar laatstgenoemde club krijgt maar geen vat op de racistische publiek van ze. En met een half elftal met donkere spelers als Feyenoord is het soms tenenkrommend om te horen wat er op de tribunes daar geroepen wordt. Je waant je weer in 1985 af en toe (inclusief haardracht).

Heel af en toe ging ik wel eens bij Sparta kijken als Feyenoord uit speelde (toen ik nog te jong was voor uitwedstrijden van Feyenoord). Maar Sparta kan al jaren niet meer op mijn sympathie rekenen. Dat geheul met ajax in het kader van 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend' is ronduit stuitend. Rotterdammers die voor Amsterdammers juichen.

Voor de rest is mijn mening nogal gekleurd door de manier van het vervoer wat ze ons opleggen en wat persoonlijke ervaringen. Groningen-uit was altijd vrij vervoer maar sinds een paar jaar een verplichte combi (zonder echt aanwijsbare reden). Groningen kan wat mij aangaat dus ook de pot op. Twente ook nadat ze ons een keer met hun vriendjes van Schalke op stonden te wachten. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Gert

Citaat van: Han op aug 02, 2010, 00:03:13
Welke media bezondigen zich naar jouw oordeel aan het hypen en iconiseren van het fenomeen 'volksclub'? Ik zou daar niet zo snel een voorbeeld van kunnen oplepelen.

Qua media: VI en Studio Sport met alles wat daaraan aan praatprogramma's verwant is. Qua clubs:  NAC, Feyenoord, Utrecht, om de meest in het oog springende voorbeelden te noemen.

Flandria

Sympathie:

Er is natuurlijk nog een verschil tussen "fan zijn" en sympathie hebben voor een club.Fc Brugge is de enige club in de wereld waar ik kan voor supporteren maar dat neemt niet weg dat er geen andere clubs zijn die me ook bevallen.
In Belgie zullen dat er weinig zijn maar Lierse en Sint Truiden bevallen me op zich wel.
In het buitenland eerder clubs die iets speciaals hebben in mijn opzicht.....Athletic de Bilbao,SSC Napoli,Dynamo Dresden,Rosario Central.....

Antipathie:

In Belgie vooral Anderlecht.De Vlaamse workingclass tegen de Brusselse franstalige bourgoisie is echt een onmogelijk huwelijk.
En ik kom uit het Gentse dus met AA Gent heb ik ook wel iets.Vooral de puberhype die er rondhangt de laatste 2,3 jaar kan wel eens op mijn zenuwen werken.
In het buitenland heb ik eigenlijk geen enkele club die ik verafschuw maar Ajax,St-Pauli en de té commerciele clubs ontwijk ik liever.

Han

Citaat van: Gert op aug 02, 2010, 18:06:55
Qua media: VI en Studio Sport met alles wat daaraan aan praatprogramma's verwant is. Qua clubs:  NAC, Feyenoord, Utrecht, om de meest in het oog springende voorbeelden te noemen.

Ik verkeer niet (meer) in de min of meer benijdenswaardige positie om daar over te kunnen oordelen en misschien is dat voor deze en gene ook wel een opluchting.

Wat mij wél bijstaat is het carnevaleske gedweep met de puberale tag 'volks' door Bredase internetzuigelingen die ooit van hun ouders naar Newcastle mochten afreizen om er vervolgens getuige te zijn van een infame pandoering.

Om vervolgens voetbalforums af te grazen op zoek naar arbeiderserkenning. Men was daar in Newcastle volgens Bredase begrippen namelijk nog nooit getuige geweest van een volkse supportersarmada.

Het draagt niet bij tot antipathie; slechts tot medelijden.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed