Canariolandes

Gestart door Marc0709, jan 02, 2014, 21:37:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc0709

Ik ben Marc0709 en sinds vandaag lid van het forum! Sinds jaar en dag ben ik fan van Feyenoord en het Spaanse U.D. Las Palmas. Momenteel ben ik voor studie woonachtig in Madrid en houd ik een website bij met verslagen en foto`s van de door mij bezochte wedstrijden in Spanje.

http://canariolandes.webs.com/

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, alle feedback is welkom!

AthleticHolanda


spons

#2
Citaat van: Marc0709 op jan 02, 2014, 21:37:20
Ik ben Marc0709 en sinds vandaag lid van het forum! Sinds jaar en dag ben ik fan van Feyenoord en het Spaanse U.D. Las Palmas. Momenteel ben ik voor studie woonachtig in Madrid en houd ik een website bij met verslagen en foto`s van de door mij bezochte wedstrijden in Spanje.

http://canariolandes.webs.com/

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, alle feedback is welkom!

Zal binnenkort eens op mijn gemak op je website kijken maar je bent voor Feyenoord dus dat zijn in ieder geval al heel veel "pluspunten". :-)

Kan je trouwens volgend weekend wel even vanuit Madrid naar Marbella voor Feyenoord - FC Basel
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Ici c est Paris

Welkom. Ik ontdekte afgelopen weekend via internet het oude Estadio Insular van Las Palmas, prachtige ruïne. Weet jij of het er nog staat, en ben je er weleens geweest? Zo ja, heb je daar foto's van?

AthleticHolanda

Citaat van: Ici c est Paris op jan 03, 2014, 04:30:14
Welkom. Ik ontdekte afgelopen weekend via internet het oude Estadio Insular van Las Palmas, prachtige ruïne. Weet jij of het er nog staat, en ben je er weleens geweest? Zo ja, heb je daar foto's van?

Dat staat er zeker nog, net zoals de ruïnes in o.a. Murcia en Palma de Mallorca... die oude stadions zijn stuk voor stuk vervangen door lelijke moderne arena's die nooit vol zitten... Zonde en onbegrijpelijk.


John Sleeuwenhoek

Ik was toevallig vorig jaar maart in Las Palmas en kon het niet laten even langs te gaan bij het Insular. Helaas kwam ik niet binnen.






Marc0709

Citaat van: Ici c est Paris op jan 03, 2014, 04:30:14
Welkom. Ik ontdekte afgelopen weekend via internet het oude Estadio Insular van Las Palmas, prachtige ruïne. Weet jij of het er nog staat, en ben je er weleens geweest? Zo ja, heb je daar foto's van?

Ik ben er tijdens zomervakanties meerdere malen geweest, maar heb helaas nooit een wedstrijd in het Estadio Insular mogen meemaken. Ik volg de club sinds 2006 en toen speelden ze al in het huidige en lelijke Estadio de Gran Canaria. Op mijn website heb ik een stuk over het Insular geschreven, hieronder een quote over de huidige situatie:

Op dit moment ligt het stadion in Ciudad Jardin er verlaten en verpauperd bij, er dient nog een definitieve beslissing genomen te worden over de toekomst van het stadion. Zo wordt er gesproken om er een winkelcentrum van te maken, maar er gaan ook geluiden op dat het stadion gerenoveerd gaat worden en dat Las Palmas terug zal keren naar het Estadio Insular.

Helaas speelt het bovenstaande al sinds ze verhuisd zijn, dus ik verwacht niet dat er op korte termijn een definitieve beslissing genomen zal worden.

@ John Sleeuwenhoek

Mooie foto`s! Heb je toevallig ook het nieuwe stadion in Siete Palmas bezocht?



Nieuwe verslagen/ toevoegingen op mijn website:

Atlético Madrid - Levante

Rayo Vallecano - Villarreal

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Marc0709 op jan 09, 2014, 00:39:52
Ik ben er tijdens zomervakanties meerdere malen geweest, maar heb helaas nooit een wedstrijd in het Estadio Insular mogen meemaken. Ik volg de club sinds 2006 en toen speelden ze al in het huidige en lelijke Estadio de Gran Canaria. Op mijn website heb ik een stuk over het Insular geschreven, hieronder een quote over de huidige situatie:

Op dit moment ligt het stadion in Ciudad Jardin er verlaten en verpauperd bij, er dient nog een definitieve beslissing genomen te worden over de toekomst van het stadion. Zo wordt er gesproken om er een winkelcentrum van te maken, maar er gaan ook geluiden op dat het stadion gerenoveerd gaat worden en dat Las Palmas terug zal keren naar het Estadio Insular.

Helaas speelt het bovenstaande al sinds ze verhuisd zijn, dus ik verwacht niet dat er op korte termijn een definitieve beslissing genomen zal worden.

@ John Sleeuwenhoek

Mooie foto`s! Heb je toevallig ook het nieuwe stadion in Siete Palmas bezocht?



Nieuwe verslagen/ toevoegingen op mijn website:

Atlético Madrid - Levante

Rayo Vallecano - Villarreal

Nee, niet bij het nieuwe stadion geweest.

Had weinig trek om buiten het centrum naar een nieuwbouw stadion te zoeken.

Saltacampos

Citaat van: AthleticHolanda op jan 03, 2014, 21:03:06
Dat staat er zeker nog, net zoals de ruïnes in o.a. Murcia en Palma de Mallorca... die oude stadions zijn stuk voor stuk vervangen door lelijke moderne arena's die nooit vol zitten... Zonde en onbegrijpelijk.
Erfenis van de tijden dat de overheid in Spanje en de bouwsector hand in hand gingen en er maar op los werd gebouwd, het geld kon niet op. De nieuwe stadions zijn vaak ver van het stadscentrum, te groot, ongezellig en moeilijk bereikbaar.
Over land and sea

Marc0709

Citaat van: rrcg1899 op jan 09, 2014, 11:10:33
Erfenis van de tijden dat de overheid in Spanje en de bouwsector hand in hand gingen en er maar op los werd gebouwd, het geld kon niet op. De nieuwe stadions zijn vaak ver van het stadscentrum, te groot, ongezellig en moeilijk bereikbaar.

In het geval van Las Palmas was de bereikbaarheid juist de reden om het oude Insular te verlaten. Het huidige stadion is er qua bereikbaarheid echt op vooruit gegaan. Er zijn nu, in tegenstelling tot het oude stadion, voldoende parkeerplekken beschikbaar en er staat een bushalte zo goed als tegenover het stadion. Helaas is de bus de enige vorm van openbaar vervoer in de stad, maar zeker na een wedstrijd rijden de bussen op en aan. Met lijn 91 doe je er ongeveer een minuut of 20 over om weer bij San Telmo, het centrum, aan te komen.

De sfeer is in vergelijking met het Insular wel zwaar achteruit gegaan, voornamelijk vanwege de zogenaamde pistas tussen het veld en de tribunes. Deze hardloopbanen zijn overigens alleen maar aangelegd om zo subsidie van de EU te kunnen ontvangen, ze zijn namelijk nog nooit gebruikt. De overheid heeft ooit de opdracht gegeven om het stadion te laten bouwen, maar het stadion is tot op heden nog steeds niet af. Daar wordt op dit moment nog steeds over gesteggeld en volgens mij wordt het stadion nooit meer afgebouwd.

Op dit moment is de capaciteit van meer dan 30.000 te groot, maar toen er met de bouw van het stadion werd begonnen was het Insular wel altijd uitverkocht. Dat stadion had een capaciteit van rond de 22.000. Dus opzich geen gekke gedachte om uit te breiden. Daarna volgden er echter magere jaren met zelfs degradatie naar de Segunda B en dan is het logisch dat er minder toeschouwers komen. De ambitie is echter een terugkeer naar de Primera División, dat is toch het niveau waar de club historisch gezien thuishoort. Wanneer dat bereikt wordt ben ik ervan overtuigd dat het stadion goed vol zal zitten, net als de competitiewedstrijden tegen Tenerife

Marc0709

Nieuwe toevoegingen:

Achtste finale Copa del Rey, Rayo - Levante: http://canariolandes.webs.com/apps/blog/show/40868668-rayo-vallecano-levante-u-d-

Primera División Femenina: Rayo - CD Transportes Alcaine: http://canariolandes.webs.com/apps/blog/show/40869823-rayo-vallecano-femenino-c-d-transportes-alcaine

Ik hoop begin volgende week een verslag van de wedstrijd tussen Real Madrid Castilla en Sporting de Gijón online te hebben!