Hoofdmenu

Topklasse

Gestart door hgrm, jun 07, 2009, 20:04:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

De kogel is eindelijk door de kerk: de topklasse komt er.

Even op een rijtje:

* vanaf 2010/2011 twee topklassen van 16 ploegen, één zondag en één zaterdag.
* nrs. 1 t/m 4 van de hoofdklasse 2009/2010 plaatsen zich rechtstreeks.
* de 12 nrs. 5 en 6 spelen om zes plaatsen
* de onderste twee van de eerste divisie krijgen de laatste 2 plaatsen

* aan het einde van het seizoen 2010/2011 spelen de twee kampioenen van de topklasse om het amateurkampioenschap.
* de amateurkampioen heeft het recht te promoveren naar de eerste divisie. Mocht deze niet willen, mag alleen de verliezend finalist zijn plaats in nemen.

* geen eisen aan de accomodatie
* geen eisen wat betreft floodlight
* geen nieuwe eisen wat betreft ordemaatregelen


Nu vraag ik me dus af:

- Mag een club die degradeert uit de eerste divisie professioneel blijven?
- Aan welke licentie-eisen moet een promoverende club naar de eerste divisie voldoen? Vrijwel geen enkel amateurcomplex voldoet aan de eisen die in de eerste divisie gelden? Wordt bijvoorbeeld Spakenburg met 500 zitplaatsen en 5000 staanplaatsen toegelaten of moeten de Westmaat oog ge-allseaterd gaan worden? Of hoeft er alleen maar ergens een uitvak gecheft te worden? En mogen clubs als Haarlem en Telstar hun terracing dan ook weer opengooien?

Het wordt in ieder geval een bijzonder interessant kwalificatie-jaar.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Mijn prognose wat betreft de deelnemers aan de topklasse (dat wordt weer lachen over een jaar)

Zaterdag:

Rijnsburgse Boys
Quick Boys
Noordwijk
Lisse
Ter Leede

IJsselmeervogels
Spakenburg
GVVV
Sparta Nijkerk
Bennekom
DOVO

Harkemase Boys
Genemuiden
Hardenberg
Excelsior'31


Zondag:

Argon
AFC
FC Hilversum
VVSB
Elinkwijk
Westlandia

De Treffers
Achilles
Lienden
Be Quick
HSC'21

Baronie
EVV
Schijndel
SV Meersen

Eerste divisie:

FC Eindhoven (mits licentie)
Fortuna Sittard (mits licentie)
anders: AGOVV en/of FC Emmen

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op jun 07, 2009, 20:09:27
Mijn prognose wat betreft de deelnemers aan de topklasse (dat wordt weer lachen over een jaar)

Zaterdag:

Rijnsburgse Boys
Quick Boys
Noordwijk
Lisse
Ter Leede

IJsselmeervogels
Spakenburg
GVVV
Sparta Nijkerk
Bennekom
DOVO

Harkemase Boys
Genemuiden
Hardenberg
Excelsior'31


Zondag:

Argon
AFC
FC Hilversum
VVSB
Elinkwijk
Westlandia

De Treffers
Achilles
Lienden
Be Quick
HSC'21

Baronie
EVV
Schijndel
SV Meersen

Eerste divisie:

FC Eindhoven (mits licentie)
Fortuna Sittard (mits licentie)
anders: AGOVV en/of FC Emmen



je hebt WKE de kampioen bij de zondagamateurs er niet bij staan en DOVO wel bij de zaterdagamateurs terwijl die dit seizoen nog een beslissingswedstrijd nodig hadden om niet te degraderen ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Klopt. De trainer van WKE, André Paus, vertrekt naar Spakenburg. Ik verwacht dat WKE als een kaartenhuis ineenzakt.
En DOVO is een grote naam hier in de buurt waar een hoop geld zit. Ik denk dat er wel wat suikerooms de beurs zullen trekken om te zorgen dat er goed ingekocht kan worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op jun 07, 2009, 21:18:55
Ik denk dat er wel wat suikerooms de beurs zullen trekken om te zorgen dat er goed ingekocht kan worden.

dat is als het goed is al bekend de overschrijvingstermijn is tenslotte op 31 mei gesloten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Ben trouwens vanmiddag naar Westlandia - WKE geweest ( tweede helft in de stromende regen ) en WKE heeft in 90 minuten slechts een halve kans gecreeerd.

Weet niet of het de bedoeling was en dat ze bewust op 0-0 ( waar ze voldoende aan hadden en wat uiteindelijk ook de uitslag was ) hebben gespeeld maar vond het maar erg matig, denk dat ze volstrekt kansloos zijn tegen Rijnsburgse Boys om de algehele amateurtitel
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: Breda op jun 07, 2009, 21:39:55
Je denkt dat Omniworld o.l.v. Henk Wisman degradatie naar de Topklasse zal weten te voorkomen?

En wat gebeurt er trouwens met de amateurs van Omniworld als de profs naar de Topklasse degraderen?

Ik denk dat Omni het wel gaat halen. Want "het kàn in Almere"

Wat betreft de tweede vraag: ik ken de structuur niet van Omniworld. Als het twee verschillende inschrijvingen bij de KNVB zijn, dan zouden ze beide tegelijkertijd in de topklasse moeten kunnen spelen (of de één in de topklasse en de ander in de hoofdklasse). Is het één en dezelfde vereniging, dan zal het amateurteam van Omniworld naar de reservecompetitie moeten. Dan wordt het amateurteam namelijk het tweede team en tweede teams mogen niet in de standaardklassen (topklasse t/m 7e klasse) spelen.
Andere oplossing: Omniworld-prof wordt Omniworld-zaterdag. Dan mag het amateurteam wel in de zondagcompetitie blijven.


Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: spons op jun 07, 2009, 21:50:59
Ben trouwens vanmiddag naar Westlandia - WKE geweest ( tweede helft in de stromende regen ) en WKE heeft in 90 minuten slechts een halve kans gecreeerd.

Weet niet of het de bedoeling was en dat ze bewust op 0-0 ( waar ze voldoende aan hadden en wat uiteindelijk ook de uitslag was ) hebben gespeeld maar vond het maar erg matig, denk dat ze volstrekt kansloos zijn tegen Rijnsburgse Boys om de algehele amateurtitel

De laatste 10 jaar ofzo is de zaterdagkampioen bijna altijd ook algeheel kampioen geworden, dus het zou me niks verbazen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: spons op jun 07, 2009, 21:47:32
dat is als het goed is al bekend de overschrijvingstermijn is tenslotte op 31 mei gesloten

Dennis Heijkamp        Be Quick '28        DOVO
Danny Kuijer        SVL Langbroek     DOVO
Casper Nelis        SO Soest             DOVO
Roy Schaap        FC Utrecht        DOVO
Taoufik Amerziane   Dijkse Boys      DOVO


Zegt me niet heel veel, eerlijk gezegd.
Ze mogen nog wel ex-profs halen. Dat zal ook wel gaan gebeuren nu ze zeker zijn van behoud.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op jun 07, 2009, 22:23:38
De laatste 10 jaar ofzo is de zaterdagkampioen bijna altijd ook algeheel kampioen geworden, dus het zou me niks verbazen.

valt wel mee laatste 10 jaar 4 keer de zondagkampioen en 6 keer de zaterdagkampioen ( wel 5 van de laatste 6 jaar )

1999    HSC '21
2000    Katwijk
2001    Baronie
2002    AGOVV
2003    Huizen
2004    Quick Boys
2005    ASWH
2006    IJsselmeervogels
2007    Argon
2008    FC Lisse
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op jun 07, 2009, 21:18:55
Klopt. De trainer van WKE, André Paus, vertrekt naar Spakenburg. Ik verwacht dat WKE als een kaartenhuis ineenzakt.
En DOVO is een grote naam hier in de buurt waar een hoop geld zit. Ik denk dat er wel wat suikerooms de beurs zullen trekken om te zorgen dat er goed ingekocht kan worden.

En John de Wolf wordt trainer bij WKE. Maar ondanks dat denk ik dat het wel goed komt met WKE.

Ik weet niet of het succes aan André Paus alleen te danken is. Ze hebben daar geloof ik wel een aardige selectie met veel ex FC Emmen spelers.

Sebastiaan_W

Citaat van: Breda op jun 08, 2009, 16:01:30
Rijnsburg is sowieso de favoriet. Ik heb WKE in Emmen zien spelen tegen Baronie. Het is geen wonderploeg; vooral een vechtploeg, die het laatste jaar echter wel een reputatie in uitwedstrijden heeft opgebouwd.

Er is inderdaad een behoorlijk aantal ex-profs dat bij WKE speelt. De bekendste daarvan is Rick Slor, die ooit zelfs bij FC Groningen onder contract stond.

En John de Wolf als trainer bij WKE? Dat is echt een geweldige combinatie!

Hij komt toch steeds bij een hoofdklasser(SVVSMC en Turkiyemspor) aan de slag, maar volgens mij heeft hij weinig gepresteerd bij deze clubs.

King Nothing

Citaat van: hgrm op jun 07, 2009, 20:09:27
Mijn prognose wat betreft de deelnemers aan de topklasse (dat wordt weer lachen over een jaar)

FC Eindhoven (mits licentie)
Fortuna Sittard (mits licentie)
anders: AGOVV en/of FC Emmen

Wait, wut? FC Emmen? Hoe kom je daar zo bij dan? Dit seizoen was bagger ja, ik reken er toch niet op dat er nog zo'n kutseizoen komt. Mocht Emmen degraderen naar de Topklasse gaat de club failliet trouwens, dan blijft er helemaal geen supporter meer over.

Citaat van: Breda op jun 08, 2009, 16:01:30
Rijnsburg is sowieso de favoriet. Ik heb WKE in Emmen zien spelen tegen Baronie. Het is geen wonderploeg; vooral een vechtploeg, die het laatste jaar echter wel een reputatie in uitwedstrijden heeft opgebouwd.

Er is inderdaad een behoorlijk aantal ex-profs dat bij WKE speelt. De bekendste daarvan is Rick Slor, die ooit zelfs bij FC Groningen onder contract stond.

En John de Wolf als trainer bij WKE? Dat is echt een geweldige combinatie!
Als ik me goed herinner bestond de basisopstelling van WKE aan het begin van dit seizoen uit 10 ex-profs. De meeste daarvan hebben bij FC Emmen gespeeld, zijn daarna uitgevlogen naar bijvoorbeeld Veendam en SV Meppen en nu bij WKE terecht gekomen.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

spons

Citaat van: witte leeuw op jun 08, 2009, 16:34:29
Hij komt toch steeds bij een hoofdklasser(SVVSMC en Turkiyemspor) aan de slag, maar volgens mij heeft hij weinig gepresteerd bij deze clubs.

hij is ook nog trainer van Haaglandia geweest in de hoofdklasse maar ook daar heeft hij niets bijzonders gepresteerd
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

SVVSMC heeft-ie in de hoofdklasse gehouden, toen-ie weg was degradeerden ze.
Haaglandia is toen hij trainer was uit de competitie genomen (later is het ongedaan gemaakt maar toch) wegens herhaaldelijk ondisciplinair gedrag jegens scheidsrechters en tegenstanders.
Turkiyemspor zat al in de problemen toen De Wolf kwam; daarop is-ie lastig te beoordelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen