UEFA Champions League

Gestart door Han, mrt 18, 2010, 10:18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

De dagen van knock-out in de Europa Cup 1 zijn reeds lang geteld en soms is een versie van de Champions League leuk als de poule-fase achter de rug is.

Aanstaande vrijdag na 12:00 uur zal bekend zijn hoe de kwartfinales van de Champions League er uit zullen zien. Ook zal dan bekend worden welke clubs elkaar eventueel zullen treffen in de halve finales.

Dit zijn de kwartfinalisten:

Arsenal (Engeland)
Manchester United (Engeland)
Girondins Bordeaux (Frankrijk)
Olympique Lyon (Frankrijk)
Barcelona (Spanje)
Internazionale (Italië)
Bayern München (Duitsland)
CSKA Moskou (Rusland)

Ik weet geen reet van de Russische en Franse competities en kan er dan ook niet over oordelen of de genoemde clubs verdwaald zijn.


En dit zijn de speeldata:

Kwartfinales: 30/31 maart - 6/7 april

Halve finales: 20/21 april - 27/28 april
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: Lek11 op mrt 18, 2010, 09:22:36

Weet ook niet precies wat je van die Franse clubs moet verwachten. Bordeaux had een gunstige loting (Olympiakos) en Lyon tsjah. Schakelen Madrid uit maar toch ben ik niet onder de indruk van ze. Schat ze beide niet zo hoog in, verwacht dat beide ploegen eruit liggen volgende ronde. In de Franse competitie staan ze wel bovenin maar volgens mij zijn er nog 4 clubs die meedoen om de titel titel (Lyon, Bordeaux, Marseille, Montpellier, Lille en Auxerre). Verschil is minimaal dus geen van beide steekt er echt bovenuit.



Ik ben tijdens de laatste 16 ingestroomd na de poule fase volledig links te hebben laten liggen. Chelsea en de Champions League blijven een ongelukkig huwelijk. Voor Wesly Sneijder is het is zijn vrije rol bij Internazionale leuk dat hij verder mag bekeren.

Het is inmiddels bijna een ongewenste initimiteit geworden om hardop lovende woorden uit te spreken over het spel van Barcelona. De modieuze anti-stroming waartoe TeeZee behoort kan  haarfijn uitleggen waarom Barca-adepten een politiek-incorrect profiel hebben. 'Het voetbal heeft verloren' Je wordt als Barca-genieter onderhand net zo gedemoniseerd als het PVV-electoraat.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op mrt 18, 2010, 13:00:56De modieuze anti-stroming waartoe TeeZee behoort kan  haarfijn uitleggen waarom Barca-adepten een politiek-incorrect profiel hebben.
Ik kan net zo veel genieten van een mooi uitgevoerde aanval van pakweg RKC Waalwijk als van Barcelona. Ik vind een mooi doelpunt van Barcelona niet mooi omdát het van Barcelona is, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat voor velen dat wél meespeelt. Dan is er mijns inziens sprake van een meeloophysterie, die je soms ook terughoort bij commentatoren. Prima als je uit je dak gaat bij Messi na een schitterend doelpunt, maar die passie wil ik dan óók horen als een modale speler van een middelmatige club iets briljants doet. Sterker nog, juist dan. Voetbal kan op vele manieren mooi zijn en de voetbalwijze van Barcelona is niet de enige manier. Vaak zit de schoonheid 'm helemaal niet in de spelopvatting, maar in het wedstrijdverloop, de spanning en de dramatiek.

Nico Dijkshoorn schreef recentelijk een column in VI over dit fenomeen, dat we alleen willen zien en lezen wat we willen zien en lezen. We willen lezen dat Feyenoord hard werkt, Ajax met eigen jeugd mooi voetbal speelt en Barcelona het aller beste is. Voortschrijdende of veranderende inzichten kunnen we niet aan. We willen dogma's.

Over Barcelona heb ik verder geen enkele mening, want ik kijk al jaren niet meer naar Europees voetbal en de Spaanse competitie heeft me nog nooit geïnteresseerd.

ZZ

Punt is nu juist dat je die aanvallen van Barcelona niet ziet bij RKC Waalwijk en dat is nou juist het fijne van CL-voetbal.

Hielke

Citaat van: ZZ op mrt 18, 2010, 17:23:34
Punt is nu juist dat je die aanvallen van Barcelona niet ziet bij RKC Waalwijk

Dat kan ik na een recent bezoek aan Waalwijk bevestigen.

Gert

.
Citaat van: ZZ op mrt 18, 2010, 17:23:34
Punt is nu juist dat je die aanvallen van Barcelona niet ziet bij RKC Waalwijk en dat is nou juist het fijne van CL-voetbal.
Citaat van: Hielke op mrt 18, 2010, 17:41:57
Dat kan ik na een recent bezoek aan Waalwijk bevestigen.

Overigens kun je "Waalwijk" hier vervangen door elke willekeurige Nederlandse betaald voetbalgemeente

ZZ

CiteerOverigens kun je "Waalwijk" hier vervangen door elke willekeurige Nederlandse betaald voetbalgemeente

Door op een paar uitzondering na elke Europese voetbalgemeente.

Peenvogel

Wie heeft er CL nodig als je wedstrijden als Fulham-Juve en Werder-Valencia vanavond hebt gezien?

TeeZee

Citaat van: ZZ op mrt 18, 2010, 17:23:34
Punt is nu juist dat je die aanvallen van Barcelona niet ziet bij RKC Waalwijk en dat is nou juist het fijne van CL-voetbal.
Bij iedere club en in iedere wedstrijd zie je mooie dingen. Als je voorkeur beperkt blijft tot tik-tak-ballet, dan is het aanbod daarvan heel gering. Omvat je liefde een breder spectrum, dan kun je op ieder niveau wat van je gading vinden.

ZZ

Citeer
Bij iedere club en in iedere wedstrijd zie je mooie dingen. Als je voorkeur beperkt blijft tot tik-tak-ballet, dan is het aanbod daarvan heel gering. Omvat je liefde een breder spectrum, dan kun je op ieder niveau wat van je gading vinden.

En heb je dus het CL-niveau nodig om dit aspect ervan te zien.

Han

Citaat van: Peenvogel op mrt 18, 2010, 20:54:24Wie heeft er CL nodig als je wedstrijden als Fulham-Juve en Werder-Valencia vanavond hebt gezien?

Ik heb niet de indruk dat het bestaansrecht van de Champions League geweld wordt aangedaan door enkele incidentele toevalstreffers in de letterlijke en figuurlijke zin van het woord.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat je verlegen zit om inhoudelijke argumenten om enige apathie te kunnen ventileren. Jouw bewering dat de naamstelling onjuist zou zijn en het gedweep met de oorspronkelijke opzet bevestigen dat beeld.

Als je opmerking ironisch bedoeld is dan is wél sprake van een geslaagde opzet. Die vluchtroute reik ik je graag en onbaatzuchtig aan.

Morgen de loting voor een hopelijk boeiend vervolg van de Champions League

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Peenvogel

Laat ik het dan zo zeggen. Ik ben geen voorstander van poule-fases. De mooiste Europacupwedstrijden die ik gezien heb (en dat waren uiteraard allemaal wedstrijden van Feyenoord) waren de wedstrijden in de knock-out fase. Ik vond (de flitsen die ik ervan gezien heb) de wedstrijden van Valencia, Werder en Fulham gisteren de moeite waard. Het scoreverloop in die wedstrijden had je niet in de poulefase gezien (hoewel dat niet valt te bewijzen natuurlijk).

Maar ieder zijn eigen voorkeur. Ik kan leven met de stelling dat jij de nummer 3 van een sterke competitie (zoals Premier League) een plek in de CL gunt. Maar dan wel vanaf ronde 1 knock-out. Nu is het er teveel op gericht om de grote clubs naar de kwartfinales te loodsen. Bayern of Real worden nu niet afgerekend op 1 zwakkere wedstrijd. Het is nu voornamelijk rekenen. 3 x thuis winnen en 1 x een gelijkspel uit en je bent groepswinnaar.

Joost

Poulefases zijn niet om aan te zien maar knock-out wedstrijden zijn altijd spannend, dan maakt het niet uit of het Europa League of Champions League is. Ik heb gisteravond genoten maar een week eerder heb ik ook genoten van Fiorentina v Bayern Munchen.

ZZ

Het klopt wel dat die poulefases vaak veel rekenen zijn, maar het grote voordeel daarvan is - juist ook voor de kleine clubs - dat iedere ploeg in ieder geval verzekerd is van zes CL-wedstrijden, waarvan drie thuiswedstrijden. Is het direct vanaf de eerste ronde knock-out kan je zomaar na één thuiswedstrijd alweer klaar zijn. Een paar jaar terug waren er twee poulefases, dat was wel wat overdreven.

Peenvogel

2009/10 UEFA Champions League draw
Quarter-finals: 30/31 March & 6/7 April

1: Olympique Lyonnais (FRA) v FC Girondins de Bordeaux (FRA)

2: FC Bayern München (GER) v Manchester United FC (ENG)

3: Arsenal FC (ENG) v FC Barcelona (ESP, holders)

4: FC Internazionale Milano (ITA) v PFC CSKA Moskva (RUS)

Semi-finals: 20/21 & 27/28 April
1: Winner quarter-final 2 v Winner quarter-final 1

2: Winner quarter-final 4 v Winner quarter-final 3

Final: Santiago Bernabéu, Madrid; 20.45CET, Saturday 22 May
Winner semi-final 1 v Winner semi-final 2