Hoofdmenu

Breda in Bels

Gestart door Breda, jan 05, 2009, 00:17:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Breda op okt 14, 2009, 23:23:30FC ANS (Rue Gilles Magnée)

Nog weer een stukje in noordelijke richting ligt het veld van Ans, een vierdeprovincialer. Ook aan de Rue Gilles Magnée is geen levende ziel te bekennen. Hier speelde het sinds 1994 stadionloze Club Luik van 2004 tot de promotie naar tweede klasse in 2008. Je kunt het je nauwelijks voorstellen. Er staat slechts één minuscule staantribune. Direct om het veld ligt een asfaltbaantje, waarvan de functie ons volstrekt onduidelijk blijft; een wielerbaan misschien? In één van de dug-outs vinden we een halfvolle fles whisky. Waarschijnlijk zouden we in de kantine spinnenwebben, ratten op tafel en lijken in de kast aantreffen, maar het lokaal zit op slot.

In het promotiejaar kwam naast de enige gelijkwaardige tegenstander dat seizoen, KV Turnhout, ook ik langs begin februari. Zo'n 6000 toeschouwers die middag en er was een heus uitvak gecreeerd.



















Gescoord werd er niet maar de ambiance en de wedstrijd waren fantastisch.

Joost

Citaat van: Breda op okt 15, 2009, 00:07:06
Werkelijk geweldige foto's, Joost! Zo te zien was de enige permanente tribune (die je ook op mijn foto ziet) toen voorzien van stoeltjes.

Dat weet ik niet meer, toen ik aankwam (anderhalf uur voor aftrap) stond het al volledig vol. Na afloop moest ik direct weg om de trein te halen.

georgesv

op mijn site ook foto's van Club Luik @ Ans.
supernamiddag toen.
de derby Club Luik-Tongeren

georgesv

als ik het goed heb, geloof ik dat k die dag toen ook een 'package' gedaan heb zoals jullie. ook herstal, tilleur (was die dag gesloten denk k, ik ben later nog es teruggegaan), ans, montegnee, en montegnee was de laatste en ik vond er fotografisch weinig aan, had meer verwacht.

georgesv

#79
Ik heb sinds die ene Club Luik match in Ans er wel een blijvende sympathie voor die club aan overgehouden! Ik volg elk weekend hun resultaat, en ben steeds aan "t zien of ik niet es een (thuis- of uit- speelt geen rol)match kan gaan bekijken, maar het lukt niet voorlopig.
In Seraing ben ik bovendien nog nooit geweest, ik weet nu al dat ik het er leuk ga vinden :-) !!


trouwens ook superfoto's van Joost!

3434

In België blijf ik dit toch eigenlijk het meest indrukwekkende stadion (waar men nog in voetbalt) vinden. De bosuil volgt nipt, jammer van de korte zijdes die daar niet zo fraai zijn. Je hebt ook een superzicht op het veld ook al sta je op de 2de of 3de ring.

Helaas zijn er ook veel 'successupporters' die hun ploeg uitfluiten na een kwartier slecht voetbal (ook al zijn ze 2x landskampioen na mekaar+CL). Maar als je het rijtje Brugge,Anderlecht, Genk, Gent, Standard afgaat. Weet ik wel wat te kiezen.

PS: ik ben noch Standardfan noch waalsgezind. Misschien integendeel zelfs.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: georgesv op okt 15, 2009, 22:29:50
Ik heb sinds die ene Club Luik match in Ans er wel een blijvende sympathie voor die club aan overgehouden! Ik volg elk weekend hun resultaat, en ben steeds aan "t zien of ik niet es een (thuis- of uit- speelt geen rol)match kan gaan bekijken, maar het lukt niet voorlopig.
In Seraing ben ik bovendien nog nooit geweest, ik weet nu al dat ik het er leuk ga vinden :-) !!


trouwens ook superfoto's van Joost!

Alsof je me de woorden uit de mond haalt. De eerste keer dat ik ze tegenkwam was bij Vise, begin december 2007 denk ik. Na die geweldige middag moest ik ze echt eens thuis zien spelen. Dat werd eenzelfde feest. Gek genoeg heb ik ze daarna nooit meer gezien. Misschien binnenkort toch maar weers eens in Seraing tegen een grote club.

Sebastiaan_W

Ik ben in januari 2007 naar Seraing - Club Luik geweest. Samen met Peter B.(bij velen de bekende Telstar supporter) en Joris van de website doing the 116.

In het stadion waren hooguit 200 Seraing supporters ruim 3000 Club Luik supporters. Was erg genieten in die oude bak. Deze wedstrijd was nog in de 3e klasse B.

Hier een link naar het wedstrijdverslag van Joris:
http://www.freewebs.com/doingthe116/seraing.htm


Stadionhopper

Wederom een mooi verhaal. De beroemde vouwfiets is eindelijk eens een keer in beeld gekomen.
Hannutois lijkt me zeker een keer een bezoekje waard. Heerlijk om de roestige reclameborden langs het veld te zien.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

3434

http://www.youtube.com/watch?v=JPpvRyukrOA 
Hannuit in bewegende beelden.

Een 'voordeel' aan je favoriete club in de amateurreeks/4de klasse te zien is dat je wel op veel plaatsen komt waar weinig andere voetbalsupporters van gehoord hebben. Maar nu snak ik wel naar 3de.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

TeeZee

Jij mag echt nooit een auto kopen, Breda. Die vouwfiets is onderdeel van jouw persoonlijkheid.

TeeZee

Citaat van: Breda op okt 18, 2009, 23:59:26Overigens kan het - als het met mijn rijlessen en -examens zo waardeloos blijft gaan (ik heb echt iets gevonden waarin ik vreselijk slecht ben) - nog wel even duren vooraleer ik een auto kan aanschaffen.
Vertel, wat is het probleem?

TeeZee

Citaat van: Breda op okt 19, 2009, 00:10:26
Haben Sie eine Stunde? Gewoon, alles gaat moeizaam. Ik ben erg slecht in multitasken, en in een auto moet je voor mijn gevoel overal handen, voeten en ogen hebben. Om razend van te worden.
Maar het mooie is dat er zoiets als spiergeheugen bestaat. Dus na een tijdje gaat het besturen automatisch en houd je steeds meer tijd over om op het verkeer te letten. Nog veel verder ga je verkeerssituaties steeds beter herkennen en zie je dingen steeds eerder aankomen, waardoor je nóg meer tijd over hebt. Het is dus een kwestie van veel blijven rijden. Het is net als met het spelen van een instrument, het is voor een deel gevoel. Overigens speel ik zelf geen enkel instrument.

3434

Dat antwoord zal ik u helaas schuldig moeten blijven. Als ik mag gokken dan zal het wel een kantine geweest zijn. Van een clubshop hebben ze nog nooit gehoord in 3de of 4de. (Tenzij men recentelijk hoger gespeeld zou hebben uiteraard.)

Wat mij opviel is dat jullie telkens gemoedelijke mensen tegenkwamen. In Wallonië kregen wij bijna elke keer 'Sale Flamand' te horen achter ons. Voor Nederlanders valt dit misschien minder op.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

georgesv

Citaat van: TeeZee op okt 18, 2009, 22:20:12
Jij mag echt nooit een auto kopen, Breda. Die vouwfiets is onderdeel van jouw persoonlijkheid.

volledig akkoord! en eindelijk de vouwfiets in beeld!!!!!