023 On Tour

Gestart door Olav, okt 01, 2015, 19:41:38

Vorige topic - Volgende topic

AthleticHolanda

Boavista vond ik ook een leuk bezoek, ik was er vorig jaar in de derby tegen Porto.

Een kleine toevoeging:
Boavista verkeert momenteel in grote problemen en onzekerheid. Ze zijn in handen van Gérard Lopez, de man die ook Bordeaux ten gronde heeft gericht.

Door schulden was onlangs de stroom een week lang afgesloten en trainden de spelers noodgedwongen 30 km. verder. Daarnaast mogen ze de komende vijf transfer windows geen spelers aantrekken en is het maar de vraag hoe dit zal aflopen. Het doemscenario van Bordeaux loert om de hoek aangezien de nakende degradatie wel eens funest kan zijn.

Olav

Thanks voor de aanvulling! Het ziet er niet echt rooskleurig uit..

----

Fatih Karagümrük
Vorig jaar was ik een paar dagen in Istanbul en per toeval waren we in de buurt van dit stadion. We besloten even langs te gaan en werden verwelkomd door een behulpzame en vriendelijke man die ons van alles vertelde over de club. Helaas speelt het team momenteel niet in dit stadion (het voldoet niet aan de eisen), maar we hebben genoten van dit fotogenieke plekje.
Meer foto's: https://www.indehekken.net/flats-satellieten-en-eeuwenoude-muren-bij-fatih-karagumruk/

---
Macedonië

Eerder dit seizoen ben ik naar Macedonië gegaan en daar stonden uiteraard wat wedstrijden op het programma. Zoals velen hier begrijpen brengt de combinatie van een wedstrijdbezoek en het bezoeken van plekken die niet voor de hand liggen (of waar je niet snel zou komen) een hoop verrassingen.

We hadden geluk met een midweekse speelronde, waardoor we langs konden gaan bij Bregalnica in Stip. Veel mensen werken gewoon in de middag, dus helaas - maar wel verwacht - was het hierdoor minder druk qua publiek. Toch zorgden de randzaken ervoor dat het een mooi bezoek werd, onder meer de staantribunes met een mooi uitzicht, primitieve voorzieningen en oude meuk.

Ik snap best dat er mensen zijn die denken: wat doe je daar? Ik ben in ieder geval snel overtuigd als de planning bestaat uit zo'n wedstrijdje ver weg van de commerciële zooi, daarna een biertje doen in de buurt en rondlopen in het centrum voordat je een lokaal restaurant bezoekt.

Meer foto's en tekst hier: https://www.indehekken.net/bregalnica-stip-een-van-de-oudste-clubs-van-macedonie/

Later kwam de wedstrijd Tikves - Struga letterlijk op onze route. We verwachtten geen topwedstrijd, want Tikves had slechts vier goals in twaalf wedstrijden gemaakt en de vorige vier wedstrijden 0-0 gespeeld (ze hebben het seizoen afgesloten met een doelsaldo van 25-33 in 33 wedstrijden). Toch twijfelden we niet, want qua stadion en toeschouwersaantallen behoort de club tot de top in Macedonië.

Ook in Kavadarci was het rustiger vanwege het feit dat de wedstrijd op een doordeweekse middag gespeeld werd. We schatten zo'n 400 toeschouwers, waaronder een groepje fanatiekelingen achter het doel.

Meer foto's en tekst hier: https://www.indehekken.net/de-lokale-trots-van-kavadarci-gfk-tikves/

Saltacampos

Top, Olav, daar moet ik ook eens heen.
Over land and sea

Olav

Zou het iedereen aanraden! Mooie steden, dorpen en natuur, vriendelijk volk en goedkoop. Een redelijk klein land, dus je kan veel met de auto zien. Niet erg toeristisch zoals Kroatië en Montenegro (of Albanië dat nu heel hard gaat).

Je kan me altijd een bericht sturen als je hulp nodig hebt!