The Wolverhampton Whiplash

Gestart door Han, jun 01, 2008, 21:25:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: Joost op mei 30, 2011, 21:25:33
Over Zwolle gesproken.

Wordt er in de rest van het land ook nog steeds, 20 jaar na dato, gesproken over PEC Zwolle ipv FC Zwolle?

De naam FC Zwolle is helemaal ingeburgerd.

Han

Overall Table Of Divisional Appearances Since 1958






Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Dit zijn de lijstjes die ik graag zie.

Joost

Citaat van: Han op mei 30, 2011, 22:11:12
Als mosterd na de maaltijd kan met terugwerkende kracht Luton Town toegevoegd worden.

@Joost: de voertaal is FC Zwolle.

PEC keert misschien terug!

Bier und Bratwurst

Citaat van: Joost op apr 14, 2012, 17:11:13
PEC keert misschien terug!

1 juli zullen we het weten of de naam terugkeerd.
Het ene stadion is het andere niet!

Han

Fleetwood Town is de 116de club die sinds de invoering van vier nationwide divisions in 1958 toetreedt tot de league. Daarbij aangetekend dat Wimbledon, MK Dons en Wimbledon AFC beschouwd worden als drie 'unieke entiteiten'.

Het lukte de volgende clubs om onmiddellijk na de promotie uit de Conference ná een jaar vierde divisie door te stoten naar het derde niveau:

Carlisle United
Stevenage Borough
Doncaster Rovers
Macclesfield Town

Het lukte géén van hen het jaar erop te promoveren naar de tweede divisie.

Ook Crawley Town promoveerde na één jaar vierde divisie, namelijk dit seizoen. De 'kleine' Red Devils zouden volgend seizoen geschiedenis kunnen maken met opnieuw een promotie.

Inclusief 2012/13 is sprake van 55 seizoenen vanaf 1958.

Koplopers op het hoogste niveau zijn en blijven Arsenal en Everton met een 100% score.

In de tweede divisie zijn dat:
Portsmouth 37
Charlton Athletic 36
Crystal Palace 33
Cardiff City 33
Derby County 31

Welke zijn 'typische' derde divisie clubs?
Bournemouth 41
Walsall 39
Brentford 39
Bristol Rovers 33

Welke clubs zijn de 'usual suspects' op het laagste niveau?
Rochdale 47
Darlington 47
Torquay United 42
Hartlepool United 42

Van alle 116 clubs spelen/speelden er 57  in de eerste divisie cq Premier League. Van de volgende clubs bleef het seizoen tot één beperkt:
Barnsley
Leyton Orient
Swindon Town
Carlisle United
Northampton Town

Wimbledon, Wigan Athletic en Oxford United zijn en blijven (voorlopig) de enige clubs die vanuit de non-league geleidelijk aan 'doorpromoveerden' naar de hoogste divisie.

Oxford United, Carlisle United en Luton Town zijn de drie clubs die op enige moment afzakten naar de Conference na ooit op het hoogste niveau gespeeld te hebben.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

In 2009/10 stond Crystal Palace op de rand van de derde divisie, het niveau waarop The Glaziers voor het laatst actief waren in 1976/77. De winnaar van de play-offs op het tweede niveau kunnen een financiële injectie van circa 90mio pound steling tegemoet zien.

Crystal Palace is de eerste club die promotie naar de eerste divisie afdwong op zowel het oude Wembley, the Millennium en het nieuwe Wembley.

De Londenaren promoveerden vier keer eerder naar de Premier League en degradeerden nadien ogenblikkelijk. Deze vijfde pomotie is een record sinds de eerste divisie werd omgedoopt tot Premier League.

Divisional Appearances since 1958:
Crystal Palace   14   33   6   3   56

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Met inbegrip van komend seizoen is sprake van 56 seizoenen sinds de introductie van 'four nationwide leagues'.

Eenendertig clubs kwamen sindsdien uit in alle vier divisies:



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Ik heb een, niet per se brandende, vraag aan 'wiskundig onderlegden' op dit platform. Of misschien wel aan excel-fetisjisten.

Hoe zou men qua database te werk moeten gaan om het volgende te kunnen 'determineren':

'welke leagues waren sinds 1958 in enig voorkomend seizoen samengesteld uit dezelfde clubs?'

Dat dus, bij voorbeeld, de derde divisie van 1976/1977 een exacte kopie was van een ander seizoen.





Strangely Devoted or Mentally Disturbed

spons

Citaat van: Han op mei 27, 2013, 22:58:43
Ik heb een, niet per se brandende, vraag aan 'wiskundig onderlegden' op dit platform. Of misschien wel aan excel-fetisjisten.

Hoe zou men qua database te werk moeten gaan om het volgende te kunnen 'determineren':

'welke leagues waren sinds 1958 in enig voorkomend seizoen samengesteld uit dezelfde clubs?'

Dat dus, bij voorbeeld, de derde divisie van 1976/1977 een exacte kopie was van een ander seizoen.

Ik denk dat je het antwoord ook zonder allerlei rekenmodellen wel kunt verzinnen, ik denk namelijk dat dat nog nooit voorgekomen is
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: Han op mei 27, 2013, 22:58:43
Ik heb een, niet per se brandende, vraag aan 'wiskundig onderlegden' op dit platform. Of misschien wel aan excel-fetisjisten.

Hoe zou men qua database te werk moeten gaan om het volgende te kunnen 'determineren':

'welke leagues waren sinds 1958 in enig voorkomend seizoen samengesteld uit dezelfde clubs?'

Dat dus, bij voorbeeld, de derde divisie van 1976/1977 een exacte kopie was van een ander seizoen.

Je zou een alle clubnamen achter elkaar kunnen plakken en die middels een kruistabel vergelijken.
Ik zal je morgen wel even mailen.

Joost

Citaat van: Han op mei 27, 2013, 22:58:43
Ik heb een, niet per se brandende, vraag aan 'wiskundig onderlegden' op dit platform. Of misschien wel aan excel-fetisjisten.

Hoe zou men qua database te werk moeten gaan om het volgende te kunnen 'determineren':

'welke leagues waren sinds 1958 in enig voorkomend seizoen samengesteld uit dezelfde clubs?'

Dat dus, bij voorbeeld, de derde divisie van 1976/1977 een exacte kopie was van een ander seizoen.

Ik heb het als volgt gedaan.

Eerst heb ik iedere club een uniek nummer gegeven, daarbij naamswijzigingen even overrulen zoals Hartlepool / Hartlepools en Stevenage / Stevenage Borough.
Daarna een draaitabel gemaakt met de som van de unieke nummers per seizoen per divisie.

Vervolgens heb ik via de functie aantal.als gezocht hoe vaak het resultaat van die optelling voorkwam in alle seizoenen van die divisie.

Een aantal keer waren de optellingen gelijk en van die seizoenen heb ik de deelnemers naast elkaar gezet.

De conclusie is heel eenvoudig; buiten de eerste twee seizoenen van de Football League in 1888-89 en 1889-90 is het nooit voorgekomen dat een divisie niet een unieke samenstelling had.
Dat is dan gemeten in alle divisies op niveau 1 t/m 4 sinds 1888 en op niveau 5 sinds 1979.

Ik zoek nog naar een modus om uit te vinden welke seizoenen het dichtst bij elkaar kwamen. Morgen zal ik dezelfde exercitie eens uitvoeren voor de Eredivisie. Ik denk dat er daar wel een mogelijkheid bestaat.

Hugo

Citaat van: Joost op mei 28, 2013, 22:25:10
Ik heb het als volgt gedaan.

Eerst heb ik iedere club een uniek nummer gegeven, daarbij naamswijzigingen even overrulen zoals Hartlepool / Hartlepools en Stevenage / Stevenage Borough.
Daarna een draaitabel gemaakt met de som van de unieke nummers per seizoen per divisie.

Vervolgens heb ik via de functie aantal.als gezocht hoe vaak het resultaat van die optelling voorkwam in alle seizoenen van die divisie.

Een aantal keer waren de optellingen gelijk en van die seizoenen heb ik de deelnemers naast elkaar gezet.

De conclusie is heel eenvoudig; buiten de eerste twee seizoenen van de Football League in 1888-89 en 1889-90 is het nooit voorgekomen dat een divisie niet een unieke samenstelling had.
Dat is dan gemeten in alle divisies op niveau 1 t/m 4 sinds 1888 en op niveau 5 sinds 1979.

Ik zoek nog naar een modus om uit te vinden welke seizoenen het dichtst bij elkaar kwamen. Morgen zal ik dezelfde exercitie eens uitvoeren voor de Eredivisie. Ik denk dat er daar wel een mogelijkheid bestaat.

Excel rulezzzzzzzzzzz

Joost

Citaat van: Hugo op mei 28, 2013, 22:36:58
Excel rulezzzzzzzzzzz

Ik bedacht net dat als ik de ploegen alfabetisch rangschik en vervolgens die cumulatief aan elkaar plak ook die andere vraag zo beantwoord is.

Morgen eens uitproberen.

hgrm

Citaat van: Joost op mei 28, 2013, 23:45:34
Ik bedacht net dat als ik de ploegen alfabetisch rangschik en vervolgens die cumulatief aan elkaar plak ook die andere vraag zo beantwoord is.

Morgen eens uitproberen.

Je kunt voor elk seizoen de clubs sorteren op divisie en binnen die divisie op alfabet. Vervolgens kijken of er rijen namen identiek zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen