Staantribune Groundhopdag 30 maart 2019

Gestart door Jim, jan 17, 2019, 16:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ALenstra

Als ik het goed begrepen heb zegt hij de 92 gedaan te hebben maar anderen zeggen van niet.

Jef400


Kölsche Bosschenaar

Citaat van: ALenstra op mrt 24, 2019, 20:19:28
Als ik het goed begrepen heb zegt hij de 92 gedaan te hebben maar anderen zeggen van niet.
Met zijn persoonlijke voetbalmuseum zou hij toch makkelijk moeten kunnen bewijzen dat hij de 92 heeft gedaan?
FC Den Bosch
1.FC Köln

FC_Emmen

Hij was wel mede-eigenaar van Swansea in de tijd dat ze vanuit L2 naar de PL gingen, dus helemaal onmogelijk is het niet dat hij het daadwerkelijk gedaan heeft. 
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Sebastiaan_W

Citaat van: ALenstra op mrt 24, 2019, 20:19:28
Als ik het goed begrepen heb zegt hij de 92 gedaan te hebben maar anderen zeggen van niet.

John van Zweden heeft de 92 niet gedaan. Hij heeft de 96 gedaan.
Hij beweert ook dat hij de eerste Nederlander was die het heeft voltooid. Dat is sowieso een fabeltje.

Ruud Baars is overigens Peter Baars en heeft de 92 een jaar of tien terug voltooid.

FCT1980

Je kunt zeggen en vinden van John van Zweden wat je wilt maar die man ademt wel voetbal en gaat ook voor een potje in de bijvoorbeeld de Isthmian league naar Engeland. Heb hem eens gesproken en hij is echt bij heel veel clubs geweest dus geloof ook wel dat hij de 92 heeft volbracht.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Begrijp ik goed dat er rond John van Zweden niet altijd even vlijende verhalen zijn ontstaan, dat Van Zweden niet kan bewijzen dat hij overal is geweest en daarom de vinckagenten hem niet geloven? Is dat het verhaal, of zit het anders?

Hugo

Citaat van: Jef400 op mrt 25, 2019, 10:44:54
Begrijp ik goed dat er rond John van Zweden niet altijd even vlijende verhalen zijn ontstaan, dat Van Zweden niet kan bewijzen dat hij overal is geweest en daarom de vinckagenten hem niet geloven? Is dat het verhaal, of zit het anders?

Ik heb de beste man nooit face-to-face gesproken maar hij komt niet bescheiden over. En dat is een waarneming maar geen oordeel. Mijn beeld is dat sommige mensen daar slecht mee om kunnen gaan.

Bewijzen? Kom op zeg, waar gaat dit over? Maak het a.u.b. niet belangrijker dan het is. Als iemand zegt de '92 "gedaan" te hebben dan geloof ik dat in principe. Mocht het niet zo zijn dan hou je toch vooral jezelf voor de gek?

Jef400

De een hecht er meer belang aan dan de ander is mijn idee. Ik ben het verder met je eens dat het niet iets heiligs betreft hoor, maar ik zou wel graag willen weten waar de scepsis vandaan komt.

Hugo

Genoeg discussie voor TeeZee om te faciliteren tijdens de groundhopdag :-)

FCT1980

Citaat van: Hugo op mrt 25, 2019, 11:00:13
Ik heb de beste man nooit face-to-face gesproken maar hij komt niet bescheiden over. En dat is een waarneming maar geen oordeel. Mijn beeld is dat sommige mensen daar slecht mee om kunnen gaan.

Bewijzen? Kom op zeg, waar gaat dit over? Maak het a.u.b. niet belangrijker dan het is. Als iemand zegt de '92 "gedaan" te hebben dan geloof ik dat in principe. Mocht het niet zo zijn dan hou je toch vooral jezelf voor de gek?

Is een echte Hagenees met alles wat daar bij hoort.
Bewijzen van het voltooien en die stropdas enz vind ik zoiets engs. Iedereen weet voor zichzelf wel waar hij is geweest en waar niet. Ben het helemaal met je eens Hugo.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

TeeZee

#26
Het lijstje zou er als volgt uit kunnen zien:

13/04/1985 Ruud V @ Hereford
30/04/1988 Johannes de B @ Walsall
??/??/1988 Peter B @ ?
??/??/1989 John van Z @ ?
05/11/1994 Eric v/d P @ Northampton Town
16/10/1999 Peter van K @ Scunthorpe United
03/04/1999 Eric van D @ Darlington
30/03/2002 Paul van M @ Tranmere Rovers
19/04/2003 Han van E @ Oldham Atletic
24/02/2007 Ad P @ Yeovil Town
31/08/2013 Joris v/d W @ Port Vale
16/03/2019 Thom Z @ Notts County

Vragen die open blijven staan: waarom zegt Sebastiaan dat Peter pas 10 jaar geleden de 92 voltooide, terwijl ik ooit 1988 doorgekregen heb? Jij hebt volgens mij persoonlijk contact met hem, zou je hem om uitsluitsel kunnen vragen? Het is totaal niet belangrijk verder, maar ik denk wel dat ik er beter van ga slapen.

Verder, over John van Zweden. Dat hij volhoudt de 96 voltooid te hebben klinkt rammelend, maar omdat de 96 wel betekenis heeft in de Engelse voetbalhistorie, is het ook niet uit te sluiten dat hij getallen door elkaar haalt. Ik zou wel willen weten bij welke club hij de 92 voltooide. Hij zegt 27 te zijn geweest, dus dat komt overeen met 1989. (Al staat in het boek van Tom van Hulsen, Kick and Rush, weer 26).

Overigens was het in het seizoen 1991/92 tot maart 1992 mogelijk om de 93 te voltooien. Aldershot ging in maart 1992 failliet, maar tot die tijd was er een extra club in de League vanwege de herstructurering voor de op te richten Premier League.

De publiekswissel

Wie op dit forum heeft ook de noodzaak de 92, 96 of 116 te doen? Ik zie het zelf niet als een levenswerk om dit te voltooien overigens....
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Vinnn

Het lijkt me geweldig om de 92 te voltooien, maar dat is een utopie. Dan had ik veel eerder moeten beginnen.

Kölsche Bosschenaar

De teller staat na QPR over twee weken pas op 9, dus de 92 als doel uitroepen lijkt me nog erg voorbarig. Zou het wel tof vinden als ik over een jaar of 20 alle stadion heb kunnen vincken. Ben pas begin 20, dus nog tijd genoeg. Weet alleen niet of ik mezelf kan motiveren voor pak 'm beet Wigan of Milton Keynes als er dichtbij genoeg leukere alternatieven zijn.
FC Den Bosch
1.FC Köln