Hoofdmenu

Vakantie 2008

Gestart door TeeZee, jul 01, 2008, 16:34:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Nog maar een komkommertopic: waar gaan we naartoe op vakantie dit jaar?

Ikzelf ga naast de tripjes naar Engeland in de eerste week van oktober naar Stockholm. Daar heb ik goede verhalen over gehoord en ik ben erg benieuwd. Het zal mijn eerste kennismaking met Scandinavie zijn. Overigens ga ik er absoluut geen voetbal(stadion) bekijken.

Mijn indrukwekkendste vakantie was overigens vorig jaar, toen ik een jarenlange wens in vervulling liet gaan door naar Japan af te reizen. Het is indrukwekkend en soms onwerkelijk om in een totaal andere cultuur rond te lopen. Ook de taalbarriere is groot, maar het is dan extra leuk als het lukt om een stoeltje te reserveren voor de kogeltrein naar kyoto.

Het jaar daarvoor ging ik naar Rome, een zeer levendige en mooie stad. Over het verkeer zullen we het maar niet hebben. Je kunt er ook nog eens uitstekend eten en ik ben nog lang niet uitgekeken op die stad.

Stadionhopper

Ik ga in totaal 2 weken weg.
We zullen met de trein richting Warschau gaan waar we 4 dagen verblijven. Dan gaan we verder naar Minsk ook 4 dagen en van Minsk uit gaan we door naar Vilnius. Van Vilnius gaan we weer naar huis via Warschau.

De reis is een beetje om Dinamo Minsk - FC Gomel heengepland. Misschien dat ik in Litouwen nog een wedstrijd van jong Litouwen meepik.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hoevenen lion

Wij gaan in september rond de 16 dagen naar Italia. Om te beginnen zitten we 12 dagen in Toscane. We hebben een camping gevonden in San Baronto di Lamporecchio. Dit ligt redelijk centraal voor steden zoals Firenze, Pisa, vinci, Livorno en Lucca te bezoeken. Na deze 12 dagen ga ik en mijn vriendin heel waarschijnlijk naar Milaan. En de broer van mijn vriendin gaat heel het weekend naar monza voor de Formule 1.

HJanneman

#3
Aangezien ik aankomende vakantie ga verhuizen naar Leeuwarden wordt mijn vakantie minder spectaculair in kosten als die van vorig jaar, toen ik tijdens mijn vakantie in de Algarve: Lissabon, Sevilla en Gibraltar bezocht(ik kan nu eenmaal niet 7 dagen achter elkaar op het strand liggen, na een middag begint het alweer te kriebelen om iets in de omgeving te gaan doen).

Aankomende maandag vertrek ik met mijn vader(en mede Belgische speciaalbierenfan) naar België om onze drie favoriete bierbrouwerijen te bezoeken(Rochefort/abdij Saint-Rémy, D'Achouffe en Sint Bernardus)om af te sluiten met de Sint-Sixtus brouwerij waar het wereldberoemde Westvleterenbier gebrouwen wordt(en wij nog nooit geproefd hebben).
Maandagochtend zullen we naar La Roche en Ardenne afzakken voor 2 overnachtingen.
De eerste dag fietsen we naar D'Achouffe en op dag twee naar Rochefort.
Op dag drie vertrekken we 's morgens naar De Panne, vanwaar we de brouwerijen van Sint Bernardus en Westvleteren(Sint Sixtus) zullen bezoeken(deze liggen dichtbij elkaar).
Op donderdag zal er geen bier gedronken worden, want dan gaan we naar huis.

11 augustus ga ik met zussen+aanhang en ouders 4 dagen naar Limburg(vanwege het 30 jarig huwelijk van de ouders).

Ook zou ik nog met een vriend naar Marseille van 15 t/m 18 augustus, maar omdat Ryanair het vluchtschema rigoureus omdraaide van 8 uur 's avonds naar 8 uur 's morgens hebben wij ons geld teruggevraagd(want zo vroeg kunnen we met het openbaar vervoer niet in Eindhoven komen en het moest een low-budget vakantie worden).
De nieuwe bestemming is Bournemouth(op dezelfde data) vanwege het micro-klimaat(voor wat het waard is in Groot-Brittannië), Engeland, Engels voetbal, fietsen(mooie omgeving/nationale parken), strand(11 km aan strand kent Bournemouth en wanneer het mooi weer is in Engeland ligt het daar bomvol en wordt het weer van BBC vanaf dat strand gepresenteerd) en het studentikoze uitgaansleven van de stad.

In oktober ga ik in de herfstvakantie nog een week met mijn vriendin naar Tunesië, maar dat zal vooral een relax-vakantie worden met hier en daar een dagtripje naar een bazaar of een stukje woestijn.

Ici c est Paris

Ik zit vanaf 26 juli voor 2 weken aan de Costa Blanca. Ik hoop van daaruit ook nog Mestalla te bezoeken. Al ik terugkom wil ik nog een reisje naar Frankrijk maken, PSG, of L'OM.

Hugo

Citaat van: Ici c est Paris op jul 01, 2008, 17:44:15
Ik zit vanaf 26 juli voor 2 weken aan de Costa Blanca. Ik hoop van daaruit ook nog Mestalla te bezoeken. Al ik terugkom wil ik nog een reisje naar Frankrijk maken, PSG, of L'OM.

Een Parijzenaar-om-utens als jij gaat toch eerst naar PSG en dan later toch eens een keer naar Marseille?

Ici c est Paris

Citaat van: Groundhopping on the moon op jul 01, 2008, 21:04:53
Citaat van: Ici c est Paris op jul 01, 2008, 17:44:15
Ik zit vanaf 26 juli voor 2 weken aan de Costa Blanca. Ik hoop van daaruit ook nog Mestalla te bezoeken. Al ik terugkom wil ik nog een reisje naar Frankrijk maken, PSG, of L'OM.

Een Parijzenaar-om-utens als jij gaat toch eerst naar PSG en dan later toch eens een keer naar Marseille?

Dat zou je wel zeggen he, dat is ook het plan, voorlopig is het plan er om het in 1 weekend te doen. Kan je alleen maar gelijk geven. Echter zijn de mensen waarmee ik ga veel happiger op Marseille dan PSG.... Moet wel zeggen dat ik liever alleen naar Marseille ga dan naar allebei niet, mocht het zo lopen.

Sebastiaan_W

Dit jaar een weekje naar Duitsland op vakantie. Voor de rest wordt het flink sparen, want volgend jaar zal ik gaan trouwen en willen we een huis kopen.

hgrm

Over tweeënhalve week vertrek ik naar het Noorden: via Denemarken en Zweden naar Noorwegen en dan weer terug naar Denemarken. Natuurlijk staan er wat potjes voetbal op het programma (was erg blij met de loting voor de Europese voorrondes), maar ik ga me vooral vergapen aan de natuur daar.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Het noorden wordt toch het zuiden.

Een kombinatie van de wel erg hoge kosten in Scandinavië, de enorme afstanden en het geringe aantal te bezoeken wedstrijden heeft me toch doen kiezen voor de Auftakt in de 3. Liga. En hoe langer ik op kicker.de kijk, hoe meer leuke potten ik zie. Het programma zoals het er nu voor staat:

25-07-08: Erfurt-Dresden - De èchte Auftakt op vrijdagavond en nog een Ostderby ook.
26-07-08: München II - Union Berlin - Eindelijk een keer naar het Grünwalder Stadion.
26-07-08: Rheindorf Altach - Sturm Graz - Het RKC van Oostenrijk.
27-07-08: FC Aarau - FC Zürich - Streekderby in Zwitserland
30-07-08: Bayern Hof - Erlangen - Bayernliga
31-07-08: Lech Poznan - FC weetikveel uit Armenië - Voorronde UEFA Cup
02-08-08: Union Berlin - Stuttgart II - Ich bin ein Berliner
03-08-08: Eintracht Braunschweig - Erfurt - Auf der Heimreise

Kortom, 10 dagen, 8 potten, 4 landen.

Informatie over Polen is overigens welkom. Vooral de do's en don'ts wat betreft autorijden en voetbal kijken daar.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Let op je autospiegels, deze willen ze er nog wel eens afhalen en daarna verkopen op de markt in Poznan:-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

De vakantie is aangepast. Helaas stuitte het visum verkrijgen voor Wit-Rusland nog al op wat problemen. We gaan nu eerst 4 dagen naar Warschau, daarna reizen we door naar Kiev (Oekraine) waar we waarschijnlijk ook Dinamo Kiev aan het werk zullen zien. Na Kiev staat Krakau gepland met een bezoekje aan Auschwitz.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

Nog een ochtendje werken en dan zit ik heerlijk een weekje in een bungalow op een camping in Duitsland. Ik verblijf er al sinds afgelopen zaterdag, maar moest deze week gewoon werken.

Morgen zal ik naar de wedstrijd Kickers Emden - Wuppertaler SV gaan en voor de rest wordt het gewoon een weekje relaxen.

Mach

2.5 week lekker thuis, geen gereis afgezien van mogelijk een dagtripje her en der, en lekker uitrusten en vooral niet aan werk denken, en af en toe lekker naar het strand.

Ici c est Paris

Om 5 uur morgenvroeg vlieg ik naar de Costa Blanca voor 2 weken, hopelijk de stadions van Valencia, Elche en Alicante bezoekend.