Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robt

Hoi,
Iemand tips voor een leuke ploeg/stadion in er lagere divisie in België of Duitsland?
Heb zelf al wel een aantal stadions/ wedstrijden gezien in die landen maar misschien heeft iemand nog Tips. Ben zelf wat van de " nostalgische" stadions...

Robt

Ik was zelf aan het denken aan Preusen Munster , VFL Osnabrück , Rot Weis Oberhausen en in België, Boom, Luik of OHL Leuven. Iemand ervaring met deze clubs?

ALenstra

Lijken me allemaal leuke clubs. Ga op je gevoel af.

Berend11

Citaat van: Robt op okt 12, 2014, 19:38:03
Ik was zelf aan het denken aan Preusen Munster , VFL Osnabrück , Rot Weis Oberhausen en in België, Boom, Luik of OHL Leuven. Iemand ervaring met deze clubs?

19 oktober is de wedsstrijd Preussen Münster - Arminia Bielefeld, zeker een aanrader! Kaarten te koop via https://www.eventimsports.de/shop/55/47197/allareas

cafebac

Gaat die wedstrijd net als tegen Osna strak uitverkocht worden?

Berend11

Citaat van: cafebac op okt 12, 2014, 21:15:18
Gaat die wedstrijd net als tegen Osna strak uitverkocht worden?

Dat weet ik niet, maar ik denk niet dat er veel plaatsen over zullen zijn.

Terranova

Duitse voetbal kwam dit weekend vervelend in het nieuws door de grote demonstratie in Keulen van afgelopen weekend. Waar de media eerst berichten dat het hier ging op 'hooligans'  van diverse clubs die de handen ineen hadden geslagen tegen IS, werd de berichtgeving al snel ' extreem rechtse dronken hooligans protesteren tegen de islam '.
Wie weet het fijne hier vanaf ?

3434

Dat is in principe niets nieuws. 2 of 3 jaar geleden toen er rellen waren met extremisten in de UK kwamen grote groepen van Engelse hooligans ook samen op bepaalde plekken te verdedigen. Zelfs in België gebeurde dit Brugge, Beerschot, Anderlecht die hun lokale belangen verdedigden.

Vanaf 1.15, blijkbaar is het langer geleden als ik dacht (2008).
https://www.youtube.com/watch?v=r8Y3Q7uj1BQ
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

ALenstra

In de 80er jaren had je al het Borussenfront (extreem rechtse aanhangers van Borussia Dortmund) die rond thuiswedstrijden flink tekeer gingen in allochtone buurten.

GiertjeNL

Weet iemand of het gratis reizen met het OV, ook geldt voor een kaartje van Fortuna Dusseldorf?

Freekos79

Citaat van: GiertjeNL op okt 29, 2014, 20:36:45
Weet iemand of het gratis reizen met het OV, ook geldt voor een kaartje van Fortuna Dusseldorf?

jep, wel alleen in VRR gebied.
Volgende wedstrijd: ?

GiertjeNL

Citaat van: Freekos79 op okt 29, 2014, 20:47:27
jep, wel alleen in VRR gebied.

Behoord de Intercity Express vanuit Nederland daar ook bij? Want op die manier kan ik vanuit Nederland met studenten OV gratis naar de pot reizen :)

Freekos79

pff dat weet ik niet. In de trein vanuit Venlo is het kaartje iig geldig. Verder volgens mij alleen in "Nahverkehr". Dus geen ICE's en dergelijke.
Volgende wedstrijd: ?

ALenstra

Niet geldig in fernverkehr zoals IC, EC en ICE. De ICE Amsterdam-Frankfurt dus ook niet. Wel in de Eurobahn Venlo-Düsseldorf.

GiertjeNL

Citaat van: ALenstra op okt 29, 2014, 21:24:06
Niet geldig in fernverkehr zoals IC, EC en ICE. De ICE Amsterdam-Frankfurt dus ook niet. Wel in de Eurobahn Venlo-Düsseldorf.

Top bedankt voor de info!
Dan maar 10 minuutjes eerder weg, want die ICE is echt schreeuwend duur..