Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Berend11

Ik merk dat er redelijk vaak mensen zijn met vragen over het reizen met het OV met een wedstrijdkaart in Duitsland, misschien iemand die een rijtje kan maken met clubs die hieraan meewerken? Ik heb dit alleen gehoord van Schalke 04, Fortuna Dusseldorf en Borussia Monchengladbach, mensen nog meer?

hgrm

Even door mijn kaartjescollectie heen gelopen geeft de volgende conclusie:

1. en 2. Bundesliga: (bijna*) altijd
3. Liga: soms
Regionalliga en lager: (bijna) nooit




*uitzondering die ik ben tegengekomen: e-ticket van Leverkusen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

watergatehopper

#932
Citaat van: hgrm op okt 30, 2014, 22:16:30
Even door mijn kaartjescollectie heen gelopen geeft de volgende conclusie:

1. en 2. Bundesliga: (bijna*) altijd
3. Liga: soms
Regionalliga en lager: (bijna) nooit




*uitzondering die ik ben tegengekomen: e-ticket van Leverkusen.

Leverkusen heeft wel gratis pendelbussen richting verschillende parkeerplaatsen en het stadscentrum.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

belfast

is het te doen 2 kaarten te regelen voor Schalke of Dortmund? Kun je deze online bestellen (wanneer je snel bent natuurlijk)?
D3T=Lief

Freekos79

Citaat van: belfast op nov 03, 2014, 12:58:06
is het te doen 2 kaarten te regelen voor Schalke of Dortmund? Kun je deze online bestellen (wanneer je snel bent natuurlijk)?

Dortmund is te doen, maar je moet inderdaad wel snel zijn.
Voor Schalke zijn bij mindere wedstrijden wel redelijk wat kaarten over.
Volgende wedstrijd: ?

belfast

Citaat van: Freekos79 op nov 03, 2014, 15:13:40
Dortmund is te doen, maar je moet inderdaad wel snel zijn.
Voor Schalke zijn bij mindere wedstrijden wel redelijk wat kaarten over.

okay, thanks. moet je member zijn, of kun je gewoon een account aanmaken en bestellen?
D3T=Lief

hgrm

Dortmund werkt met Eventim, Schalke dacht ik ook.
Je moet je iig per club registreren. Da's verder gratis. 

Doe het wel bijtijds zodat je direct (en dan bedoel ik ook echt direct, als in: exact op het moment dat de vrije verkoop begint) kunt bestellen en niet dan nog een account moet aanmaken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

jvdreumel2

Wedstrijden van Schalke zijn gemakkelijker te bezoeken bij een CL wedstrijd dan in de Duitse Bundesliga.

watergatehopper

Citaat van: belfast op nov 03, 2014, 12:58:06
is het te doen 2 kaarten te regelen voor Schalke of Dortmund? Kun je deze online bestellen (wanneer je snel bent natuurlijk)?

Wedstrijden bij Schalke die volgens de site al zijn uitverkocht komen vlak voor tijd soms weer in de verkoop. Dit komt dan omdat de uitspelende ploeg niet voldoende kaarten verkocht krijgt. Je komt dan wel in een gemend vak op de tweede ring terecht.
Als je dit zou willen kun je middels een account gewoon bestellen via de website.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

belfast

Citaat van: watergatehopper op nov 03, 2014, 20:13:12
Wedstrijden bij Schalke die volgens de site al zijn uitverkocht komen vlak voor tijd soms weer in de verkoop. Dit komt dan omdat de uitspelende ploeg niet voldoende kaarten verkocht krijgt. Je komt dan wel in een gemend vak op de tweede ring terecht.
Als je dit zou willen kun je middels een account gewoon bestellen via de website.

okay. is het uitvak ook een optie, als een kleine club komt, of heb je daar ook uitkaarten en zo? Ik ga met mijn zoontje, kun je plaatsen kiezen zodat je naast elkaar zit?
D3T=Lief

hgrm

Je kunt het dan ook via de uitclub proberen te regelen. Clubcardverplichtingen, combiregelingen en dat soort ongein, daar doen ze in Duitsland meestal niet aan.
Op die manier is het mij gelukt om toch voor de rest uitverkochte wedstrijden te bezoeken (te weten: Mainz via Hoffenheim en Karlsruhe via Bochum).
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Berend11

Citaat van: belfast op nov 04, 2014, 10:00:58
okay. is het uitvak ook een optie, als een kleine club komt, of heb je daar ook uitkaarten en zo? Ik ga met mijn zoontje, kun je plaatsen kiezen zodat je naast elkaar zit?

Ja bij sommige clubs is dit een optie, maar lang niet bij alle. Zo weet ik uit ervaring dat je van Hertha kaarten kan laten verzenden, maar alleen binnen Duitsland en dat Augsburg wel kaarten voor uitwedstrijden naar Nederland verzendt. Maar een staplek in het uitvak raad ik wel af met je zoontje als hij niet zo groot/oud is want de uitvakken zijn meestal helemaal volgepakt waardoor je niet bijzonder veel ziet.

Voetbalman

Juist 16 tickets aangekocht voor de wedstrijd Borussia Mönchengladbach - Werder Bremen op 17 december. Eerste maal dat we naar het Borussia-Park gaan, we zijn benieuwd.

spons

Citaat van: Freebird op nov 04, 2014, 21:21:55
Juist 16 tickets aangekocht voor de wedstrijd Borussia Mönchengladbach - Werder Bremen op 17 december. Eerste maal dat we naar het Borussia-Park gaan, we zijn benieuwd.

Stel je er niet al teveel van voor. Een groot blok beton in een desolate omgeving.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

belfast

Citaat van: Freebird op nov 04, 2014, 21:21:55
Juist 16 tickets aangekocht voor de wedstrijd Borussia Mönchengladbach - Werder Bremen op 17 december. Eerste maal dat we naar het Borussia-Park gaan, we zijn benieuwd.

Is dat eenvoudig, daar kaarten kopen?
D3T=Lief