Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: spons op nov 04, 2014, 23:56:18
Stel je er niet al teveel van voor. Een groot blok beton in een desolate omgeving.

Ik vind dat je daarmee het Borussiapark tekort doet. Het is natuurlijk een modern stadion dat de doorleefdheid van de Bökelberg mist maar ik vind het zeker niet lelijk. Er zijn veel "ergere" staaltjes. Bovendien is het groot (groter dan Keulen, Hamburg, Frankfurt) en zeker nu het goed gaat altijd bijna vol (of bijna altijd vol) en is de sfeer er prima.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Citaat van: spons op nov 04, 2014, 23:56:18
Stel je er niet al teveel van voor. Een groot blok beton in een desolate omgeving.

Ik ken weinig nieuwe stadions die ze midden in een woonwijk hebben geplaatst... dus waar doel je op met desolate omgeving? Stadion ligt in een buitengebied, maar is goed bereikbaar.
Daarnaast van binnen een prachtig stadion en qua sfeer zit het er ook altijd wel goed. Beton, ja, ijzerwerk, ja, maar dat is de nieuwe stijl van bouwen. Wat wij nu ' cult '  vinden zal de generatie na ons wellicht van dit soort stadions vinden.

Voetbalman

Citaat van: belfast op nov 05, 2014, 08:08:26
Is dat eenvoudig, daar kaarten kopen?

Heel gemakkelijk via de online ticketing. Je kan je plaatsen kiezen, ineens afrekenen en de kaarten worden toegestuurd.

spons

Over dat prachtige van binnen bij Mönchengladbach denk ik duidelijk anders maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld Hamburg, Düsseldorf en vele andere nieuwe zielloze stadions
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wormonline

Citaat van: Freebird op nov 05, 2014, 11:49:39
Heel gemakkelijk via de online ticketing. Je kan je plaatsen kiezen, ineens afrekenen en de kaarten worden toegestuurd.
Und Gänsehaut gibt's gratis!

watergatehopper

Citaat van: spons op nov 05, 2014, 12:52:39
Over dat prachtige van binnen bij Mönchengladbach denk ik duidelijk anders maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld Hamburg, Düsseldorf en vele andere nieuwe zielloze stadions

Ik moet zeggen dat ik het prediken over ouwe meuk ook wel eens overtrokken vind op het forum. Ik kan ook genieten van vervallen stadions en zo maar vind een nieuwe arena zoals Borussia Park ook leuk om te bezoeken. Zowel op de NordKurve als in het uitvak met een paar duizend Aachener heb ik me prima vermaakt!
http://www.watergatehopper.nl/page/monchengladbach-borussia-park

Iedereen beleefd groundhoppen op zijn eigen manier denk ik en heeft zijn eigen voorkeuren. En dat is maar goed ook!
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Bier und Bratwurst

Citaat van: watergatehopper op nov 05, 2014, 17:25:23
Ik moet zeggen dat ik het prediken over ouwe meuk ook wel eens overtrokken vind op het forum. Ik kan ook genieten van vervallen stadions en zo maar vind een nieuwe arena zoals Borussia Park ook leuk om te bezoeken. Zowel op de NordKurve als in het uitvak met een paar duizend Aachener heb ik me prima vermaakt!
http://www.watergatehopper.nl/page/monchengladbach-borussia-park

Iedereen beleefd groundhoppen op zijn eigen manier denk ik en heeft zijn eigen voorkeuren. En dat is maar goed ook!

Zo is het. Ik ben ook benieuwd naar het Borussia Park. Tegen SG Eintracht Frankfurt zal ik er voor de eerste keer zijn
Het ene stadion is het andere niet!

Freekos79

Citaat van: spons op nov 04, 2014, 23:56:18
Stel je er niet al teveel van voor. Een groot blok beton in een desolate omgeving.

Ik vind het Borussia Park ook niet erg bijzonder. De groene lichten zijn wel leuk om te zien als het donker is, maar overdag vind ik de buitenkant erg "ongezellig". Hier hadden ze meer uit kunnen halen, zoals bijvoorbeeld in Koeln. Van binnen is het een prima voetbalstadion met dito sfeer, maar meer ook niet IMO.
Volgende wedstrijd: ?

jvdreumel2

BMG was voor mij het tweede bezochte stadion in Duitsland. Dat blijft iets bijzonders natuurlijk. Stadion is prima, supporters zijn vriendelijke en qua eten en drinken hoef je niets tekort gekomen. Enige nadeel van mij is dat ik in drie wedstrijden BMG slechts vier doelpunten gezien heb en een heel negatief spelbeeld in twee van die wedstrijden. Dit jaar lijkt mij alles anders en attractiever en wellicht dat ik in het voorjaar toch nog maar eens ga kijken. Vergeleken met bijvoorbeeld Bayer Leverkusen is het Borussia Park toch een leuk stadion.

Voetbalman

Bedankt allemaal voor de reacties. Watergatehopper, jouw verhaal over je bezoek aan Borussia Mönchengladbach zal ik zeker nog doornemen.

Ik heb door al het lezen en ervaringen ondertussen ook door dat 'groundhopping' meer betekent dan enkel de oudste, meest nostalgische stadions bezoeken of in recordtempo competities willen afstrepen. Ieder geeft er zijn eigen invulling aan.

Zo had ik contact met twee fans van Everton die na de match Lille - Everton doorreisden naar België en waar ik tickets voor voorzag voor Lierse - KV Mechelen. De ene wou de totaalbeleving meepakken, tussen de fans staan, was blij dat hij nog eens een grote staantribune kon beklimmen met een biertje in de hand. We hebben met mijn kameraden de match vanop 'Den Berg' meegepikt, hij vond het geweldig. De tweede persoon wou in het meest oninteressante vak met de meeste bewegingsruimte omdat hij vooral goede foto's wou nemen van de drukbezette vakken. Hij sprak van 'a cracking evening'.

Ieders zijn invulling. Ik leun meer aan bij de eerste, maar heb ook heel veel respect voor de andere.

belfast

Citaat van: Bier und Bratwurst op nov 05, 2014, 17:44:07
Zo is het. Ik ben ook benieuwd naar het Borussia Park. Tegen SG Eintracht Frankfurt zal ik er voor de eerste keer zijn

ga ik ook heen. laatste keer dat ik BMG zag spelen speelden ze thuis in het stadion van Düsseldorf.
D3T=Lief

Berend11

Afgelopen zondag nog naar Borussia Park geweest met een aantal vrienden, kaarten kopen is geen enkel probleem. Over het stadion zijn de meningen verdeeld zie ik al, ik vind het juist een erg gaaf nieuw stadion! Je moet wel bedenken dat echte pareltjes niet meer gebouwd worden, en zeker niet meer in woonwijken. Door de locatie is het stadion juist goed bereikbaar, alleen dat systeem met de pendelbussen werkt niet ideaal omdat er te veel mensen in een keer weg willen. Ik vind de sfeer ook altijd wel goed, en de kaarten zijn ook goed betaalbaar.

belfast

Citaat van: Berend11 op nov 06, 2014, 17:25:44
Afgelopen zondag nog naar Borussia Park geweest met een aantal vrienden, kaarten kopen is geen enkel probleem. Over het stadion zijn de meningen verdeeld zie ik al, ik vind het juist een erg gaaf nieuw stadion! Je moet wel bedenken dat echte pareltjes niet meer gebouwd worden, en zeker niet meer in woonwijken. Door de locatie is het stadion juist goed bereikbaar, alleen dat systeem met de pendelbussen werkt niet ideaal omdat er te veel mensen in een keer weg willen. Ik vind de sfeer ook altijd wel goed, en de kaarten zijn ook goed betaalbaar.

heb je een parkeertip?
D3T=Lief

3434

Zeker voldoende parking. Zelf parkeer ik liever iets verder ipv 1-2u op de parking te ritsen. Al gaat het invoegen wel beter in Duitsland dan in de Benelux.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Berend11

Citaat van: belfast op nov 11, 2014, 16:27:54
heb je een parkeertip?

Wij hebben geparkeerd op P2 en dat ging prima. Ik zal als ik jou was in ieder geval niet die pendelbussen vanaf het station nemen.