Amateurs 2011/2012

Gestart door AthleticHolanda, jun 28, 2011, 21:37:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ðe waan

Misschien moet RBC maar hopen op een gevalletje Young Boys in het zondagvoetbal. Weet niet hoe levensvatbaar Dijkse Boys inmiddels is?

Sebastiaan_W

AH, dat er veel mis is bij de bond, daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar dan denk ik meer aan de verkapte promotie/degradatieregeling van de topklasse naar de eerste divisie, het verplicht aantal full-profs voor bvo's(kan in deze tijd gewoon niet) en de afscheiding tussen de zaterdag en de zondag. Echter kan ik ze in het geval van RBC geen ongelijk geven. Die hadden dit probleem al eerder aan kunnen pakken.

Overigens heb ik persoonlijk het gevoel dat de afscheiding tussen de zaterdag en zondagamateurs zal gaan verdwijnen. Langzaamaan zie je steeds meer clubs wedstrijden op zaterdagavond afwerken om meer publiek te trekken. Misschien is dit een positieve tendens. Zou denk ik goed zijn voor het amateurvoetbal als deze afscheiding vervalt.

Joost

Citaat van: witte leeuw op okt 07, 2011, 09:11:35
AH, dat er veel mis is bij de bond, daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar dan denk ik meer aan de verkapte promotie/degradatieregeling van de topklasse naar de eerste divisie, het verplicht aantal full-profs voor bvo's(kan in deze tijd gewoon niet) en de afscheiding tussen de zaterdag en de zondag. Echter kan ik ze in het geval van RBC geen ongelijk geven. Die hadden dit probleem al eerder aan kunnen pakken.

Overigens heb ik persoonlijk het gevoel dat de afscheiding tussen de zaterdag en zondagamateurs zal gaan verdwijnen. Langzaamaan zie je steeds meer clubs wedstrijden op zaterdagavond afwerken om meer publiek te trekken. Misschien is dit een positieve tendens. Zou denk ik goed zijn voor het amateurvoetbal als deze afscheiding vervalt.

Zondagclubs die op zaterdag gaan spelen, dat is geen enkele beweging richting een gecombineerde klasse. Andersom zou dat wel het geval zijn.

Het valt te hopen dat de amateurs en de profs in alles wat dichter bij elkaar gaan komen, dan volgt de doorstroming vanzelf.

Cyclebob

De wedstrijd in de Hoofdklasse A tussen Young Boys en v.v. Sparta Nijkerk gaat a.s. zaterdag niet door. Diverse leden en een bestuurslid van Young Boys zijn door de politie aangehouden. De verdenking richt zich op wietteelt en illegale gokpraktijken. De KNVB heeft besloten de wedstrijden van Young Boys vooralsnog te schrappen. Welke consequenties dit voor het verder verloop van de competitie heeft maar ook voor Young Boys, is op dit moment niet te overzien.

Komt er een plekje vrij voor RBC op zaterdag?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Op Radio Noordholland was vanochtend de burgemeester van Haarlem aan het woord en hij meldde dat hangende het onderzoek de boel op slot blijft. En hij liet doorschemeren dat hij niet denkt dat Young Boys nog aan voetballen toe komt. Ouders van pupillen werd de hint gegeven uit te kijken naar een andere vereniging.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Bij Young Boys hebben ze geen pupillen.

Die "club" is historie, dat kan niet anders.

wekke

Ik wist niet goed waar ik de vragen moest plaatsen dus doe ik het hier maar.

Kan iemand me uitleggen hoe het jeugdvoetbal werkt in Nederland? Spelen ze allen onder de KNVB of zijn er meerdere bonden? Worden de jeugdelftallen ook ingedeeld per twee leeftijden zoals hier? Is er een handige link met clubinfo/adressen en de wedstrijddata? Worden er ook nog papieren wedstrijdformulieren ingevuld en kan/mag men die ergens opvragen?

hgrm

Citaat van: wekke op okt 12, 2011, 14:50:57
Ik wist niet goed waar ik de vragen moest plaatsen dus doe ik het hier maar.

Kan iemand me uitleggen hoe het jeugdvoetbal werkt in Nederland? Spelen ze allen onder de KNVB of zijn er meerdere bonden?


Alles valt onder de KNVB.
De landelijke competities (hoogste klassen bij beloften, A en B-jeugd) wordt namens de landelijke KNVB door district West I geregeld, de rest is verantwoordelijkheid van districten.


Citeer

Worden de jeugdelftallen ook ingedeeld per twee leeftijden zoals hier?


We hebben in NL A t/m F:

A = 16-18
B = 14-16
C = 12-14
D = 10-12
E = 8-10
F = 6-8

Citeer

Is er een handige link met clubinfo/adressen en de wedstrijddata?


Op de site van de KNVB kun je registreren en dan vervolgens alle wedstrijdprogramma's zien, jeugd en senioren.


Citeer

Worden er ook nog papieren wedstrijdformulieren ingevuld en kan/mag men die ergens opvragen?


Zover ik weet worden de wedstrijdformulieren opgestuurd naar de KNVB. Ik denk niet dat ze die zomaar ter beschikking stellen.
Ik neem aan dat het je om gegevens vanwege scouting gaat?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: wekke op okt 12, 2011, 14:50:57
Ik wist niet goed waar ik de vragen moest plaatsen dus doe ik het hier maar.

Kan iemand me uitleggen hoe het jeugdvoetbal werkt in Nederland? Spelen ze allen onder de KNVB of zijn er meerdere bonden? Worden de jeugdelftallen ook ingedeeld per twee leeftijden zoals hier? Is er een handige link met clubinfo/adressen en de wedstrijddata? Worden er ook nog papieren wedstrijdformulieren ingevuld en kan/mag men die ergens opvragen?

Wat wil je precies met die formulieren doen?
Ik heb als scheidsrechter regelmatig zo'n formulier ingevuld.

wekke

Ik krijg de opdracht om de scouting van de jeugd in hande te nemen bij een bepaalde club. Zij willen op termijn ook de mogelijkheden bij de Nederlandse jeugd in de regio rond Tilburg leren kennen. Het is de bedoeling om iemand uit die streek daarvoor aan te nemen, maar zelf wil ik natuurlijk ook wel weten hoe het daar in zijn werk gaat en wat de verschillen zijn met ons land.

Hier in België legt men de wedstrijdformulieren vaak gewoon in de kantine en maken ze er meestal geen bezwaar tegen als je er informatie van wil noteren. Nu wist ik dus niet of men in Nederland daadwerkelijk nog met geschreven formulieren werken, raar dat men dat in dit internet-tijdperk nog steeds niet heeft aangepast, en hoe de clubs daar tegenover staan.

Sebastiaan_W

Citaat van: wekke op okt 12, 2011, 18:19:19
Ik krijg de opdracht om de scouting van de jeugd in hande te nemen bij een bepaalde club. Zij willen op termijn ook de mogelijkheden bij de Nederlandse jeugd in de regio rond Tilburg leren kennen. Het is de bedoeling om iemand uit die streek daarvoor aan te nemen, maar zelf wil ik natuurlijk ook wel weten hoe het daar in zijn werk gaat en wat de verschillen zijn met ons land.

Hier in België legt men de wedstrijdformulieren vaak gewoon in de kantine en maken ze er meestal geen bezwaar tegen als je er informatie van wil noteren. Nu wist ik dus niet of men in Nederland daadwerkelijk nog met geschreven formulieren werken, raar dat men dat in dit internet-tijdperk nog steeds niet heeft aangepast, en hoe de clubs daar tegenover staan.

Bij landelijke A en B-jeugd worden meestal wel opstellingformulieren voor de wedstrijd uitgedeelt.


Joost

Citaat van: wekke op okt 12, 2011, 18:19:19
Ik krijg de opdracht om de scouting van de jeugd in hande te nemen bij een bepaalde club. Zij willen op termijn ook de mogelijkheden bij de Nederlandse jeugd in de regio rond Tilburg leren kennen. Het is de bedoeling om iemand uit die streek daarvoor aan te nemen, maar zelf wil ik natuurlijk ook wel weten hoe het daar in zijn werk gaat en wat de verschillen zijn met ons land.

Hier in België legt men de wedstrijdformulieren vaak gewoon in de kantine en maken ze er meestal geen bezwaar tegen als je er informatie van wil noteren. Nu wist ik dus niet of men in Nederland daadwerkelijk nog met geschreven formulieren werken, raar dat men dat in dit internet-tijdperk nog steeds niet heeft aangepast, en hoe de clubs daar tegenover staan.

Zie onderstaande;


CiteerIn het seizoen 2010/'11 is het digitale wedstrijdformulier fasegewijs in gebruik genomen. De KNVB speelt hiermee in op een lang gekoesterde wens van de verenigingen om het handgeschreven wedstrijdformulier te vervangen door een digitaal formulier.
...

Het ligt in het voornemen om het Digitaal Wedstrijd Formulier vanaf februari 2012 in Fase 4 aan alle overige elftallen die uitkomen in categorie A uit te leveren
Categorie A zijn alle standaardelftallen plus de hoogst spelende jeugd.


ðe waan

Citaat van: hgrm op okt 12, 2011, 15:35:24
Op de site van de KNVB kun je registreren en dan vervolgens alle wedstrijdprogramma's zien, jeugd en senioren.

Maar dan wel www.voetbal.nl en niet www.knvb.nl.


spons

Citaat van: Breda op okt 13, 2011, 00:08:47
Gelukkig maar, anders zou het toch al eenheidsworsterige zaterdagvoetbal één van de weinige afwijkende/kleurrijke verenigingen zijn kwijtgeraakt.

Op een club zonder historie en zonder basis en achterban ( slechts 4 elftallen ) die met heel fout geld zich de afgelopen jaren naar boven heeft gekocht zitten we in het zaterdagamateur voetbal echt niet te wachten

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen