Topklasse '10/'11

Gestart door AthleticHolanda, aug 11, 2010, 00:03:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op okt 17, 2010, 22:18:19
Wat mij vanavond opviel, is het gigantische aantal doelpunten dat Spakenburg al heeft gescoord. 36 in 10 wedstrijden....

Die Ruben Wilson heeft er toch al aardig wat in liggen?

Joost

Baronie v EVV trok 200 toeschouwers.

AthleticHolanda

JVC - FC Lienden 1200...

spons

Citaat van: AthleticHolanda op okt 18, 2010, 19:18:27
JVC - FC Lienden 1200...

ben bij deze wedstrijd geweest en 1.200 zou inderdaad wel kunnen kloppen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

#79
Deze week slechts één Topklasse wedstrijd, stuitte wel op wat nieuws over Dijkse Boys...

Citaat van: EDHoofdsponsor Dijkse Boys trekt zich terug

HELMOND - Leendert Gerrits heeft zich per direct teruggetrokken als hoofdsponsor van de Helmondse topklasser Dijkse Boys.
Dat bevestigde hij zondag desgevraagd. De voormalig technisch manager en initiator van de stichting van voetbalclub Dijkse Boys is vertrokken vanwege een verschil van inzicht met mensen in en rond de club.
"De laatste jaren is Dijkse Boys in sportief opzicht hard gegroeid maar de rest is niet meegegroeid. Ik wil vooruit en niet achteruit. Doorgroeien is geen mogelijkheid. Dit is het maximaal haalbare. Het is trekken aan een dood paard."
Met het vertrek van Gerrits is Dijkse Boys zijn grote geldschieter kwijt. "Als ik reëel ben, dan denk ik dat de club een derde- of vierdeklasser wordt."

Nog niet duidelijk is wat de consequenties op korte termijn zijn.

Citaat van: dijkseboys.nlIn hetzelfde gesprek blikte de gemeente vooruit naar volgend seizoen. Dijkse Boys verhuist dan naar sportpark De Braak, waar het samengaat met Oranje Zwart. De gemeente heeft aan Helmond Sport verzocht te bekijken of Dijk­se Boys dan zijn thuiswedstrijden in het stadion kan afwerken. De topklasser had eerder aangegeven een tribune te willen bij bouwen bij het hoofdveld van Oranje Zwart. En ze heeft een voorkeur voor het spelen op zaterdagavond.

Als ze nog bestaan gaan ze dus spelen op Sportpark de Braak, waarschijnlijk bij zesdeklasser Oranje Zwart, tenzij ze in de Topklasse blijven, dan misschien bij Helmond Sport.

De bekerwedstrijd tegen Genemuiden spelen ze bij Sparta'25 in Beek en Donk. Deze club beschikt over een prima hoofdveld mét (en dat is het belangrijkste) verlichting. Deurne speelde vorig seizoen ook al twee keer bij Sparta'25.

hgrm

Het zal voor dit seizoen waarschijnlijk niet zo veel betekenen. Zover ik weet gelden voor de topklasse nog steeds de transferregels van de amateurs. Dus: overschrijven tot 1 juni en daarna schluss, tenzij het vertrek naar betaald voetbal of buitenland betreft (in de winterstop). De spelers zouden wel gek zijn om er de brui aan te geven; ze kunnen zich beter in de etalage spelen en een leuke club vinden voor komend seizoen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Gerrit-Jan

Citaat van: hgrm op okt 25, 2010, 19:48:32
overschrijven tot 1 juni

Overschrijven kan sinds dit seizoen tot 15/16 juni. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.

ðe waan

Voor spelers met een contract gelden volgens mij sinds dit seizoen de regels die ook voor profs gelden. Als ze elders een (amateur)contract kunnen tekenen mogen ze dus weg in de winterstop.

Bovendien denk ik niet dat alle spelers nog zin hebben om voor nop te gaan spelen. Dat was destijds bij Turkiyempsor ook zo.

Jammer dat dit niet een paar maand eerder is gebeurd. Nu krijg je toch een soort van competitievervalsing. Met de club zelf heb ik geen medelijden, want het is een lege huls.

Hielke

Stanley Menzo weg bij Cambuur. Hij wordt assistent-trainer van Vitesse. Wat tot gevolg heeft dat Harkemase Boys-trainer Henk de Jong -de aardigste trainer van Nederland- als assistent op de Cambuur-bank gaan zitten als tweede man van Alphons Arts.

HJanneman

Mijn onderbuurman zal nu wel een vreugdedansje doen, want dit lijkt me een winwin-situatie voor Cambuur.
Het werktte niet meer met Menzo, maar ze hadden geen geld om hem te ontslaan, maar op deze manier kost het ze geen geld en zijn ze toch van hem af.

Wat vind jij er van, Hugo?

AthleticHolanda

Zaterdag
Rijnsburgse Boys - ARC 4-1 (1600)
Flevo Boys - FC Lisse 3-0 (800)
CSV Apeldoorn - SC Genemuiden 1-2 (1000)
Capelle - Spakenburg 2-0 (950)
IJsselmeervogels - Barendrecht 1-0 (2000)
Sparta Nijkerk - Katwijk 1-0 (1351)
HHC Hardenberg - Hoek 0-1 (800)
Harkemase Boys - Excelsior '31 2-2 (1500)

Er heeft zich inmiddels een duidelijke top-5 gevormd met Genemuiden als enige verrassing, de rest was daar voor het seizoen wel verwacht.
Onderin deden Sparta Nijkerk met haar nieuwe trainer David Nascimento en Hoek goede zaken. CSV zakt steeds verder naar onderen terwijl ook Barendrecht op moet gaan letten.

Stand
01. Spakenburg 11-24
- - - - -
02. Rijnsburgse Boys 11-23
03. Katwijk 11-23
04. SC Genemuiden 11-22
05. IJsselmeervogels 11-21
06. HHC Hardenberg 11-16
07. Flevo Boys 11-16
08. Excelsior '31 11-15
09. Harkemase Boys 11-15
10. Capelle 11-15
11. Barendrecht 11-14
12. Sparta Nijkerk 11-10
- - - - -
13. CSV Apeldoorn 11-9
- - - - -
14. Hoek 11-8
15. FC Lisse 11-6
16. ARC 11-6

Zondag
FC Oss - Dijkse Boys 1-0
Hollandia - De Treffers 0-2
VVSB - AFC 2-2
Argon - FC Hilversum 1-0
FC Lienden - Baronie 6-2 (700)
EVV - Haaglandia 0-0
Achilles '29 - Quick'20 2-1
Gemert - JVC Cuijk 1-2

Rode lantaarn Dijkse Boys, wiens spelers door de financiële problemen slechts twee keer trainden in de afgelopen veertien dagen, hield erg goed stand bij koploper FC Oss maar verloor uiteindelijk toch met een minimale marge.
FC Oss blijft zo zorgenloos aan kop maar achtervolgers De Treffers, JVC en Argon maakten geen fout. Het is opmerkelijk om regerend algeheel Zondagkampioen Gemert zo in sportieve problemen te zien.

Stand
01. FC Oss 11-26
- - - - -
02. De Treffers 11-21
03. JVC Cuijk 11-20
04. Argon 11-20
05. Achilles '29 11-18
06. AFC 11-18
07. Hollandia 11-17
08. VVSB 11-15
09. Lienden 11-15
10. Quick'20 11-14
11. EVV 11-14
12. Baronie 11-11
- - - - -
13. Haaglandia 11-10
- - - - -
14. FC Hilversum 10-9
15. Gemert 11-8
16. Dijkse Boys 10-7

AthleticHolanda


Joost

250 bij EVV v Haaglandia.

AthleticHolanda

Ik zie trouwens dat de Topklasse ook periodekampioenen kent, heeft dat te maken met kwalificatie voor de KNVB Beker?

Zo ja, hoe gaat de kwalificatie in zijn werk? Ik ging er vanuit dat alle Topklassers wel automatisch geplaatst zouden zijn...

En welke hoofdklassers plaatsen zich, buiten de amateurbeker om?

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op nov 01, 2010, 18:40:18
Ik zie trouwens dat de Topklasse ook periodekampioenen kent, heeft dat te maken met kwalificatie voor de KNVB Beker?

Zo ja, hoe gaat de kwalificatie in zijn werk? Ik ging er vanuit dat alle Topklassers wel automatisch geplaatst zouden zijn...

En welke hoofdklassers plaatsen zich, buiten de amateurbeker om?

1.21.10 Plaatsing KNVB beker seizoen 2011/'12 (BV/AV)
Voor de KNVB beker plaatsen zich 56 teams uit het amateurvoetbal:
1. alle elftallen die zich hebben geplaatst voor de topklasse seizoen 2011/‟12 (32 elftallen);
2. de vier halve finalisten van de districtsbeker  2010/‟11 (24 elftallen);
3. indien een vereniging zowel deelname verkrijgt vanuit plaatsing voor de topklasse seizoen 2011/‟12 alsmede
vanuit de halve finales om de KNVB beker voor amateurs, dan komt de opvulling vanuit de verliezend
kwartfinalisten van de betreffende districtsbekercompetitie. 

Plaatsing voor deelname aan de KNVB beker BV/AV is alleen mogelijk voor standaardelftallen. Indien één of
meerdere reserve-elftallen de halve finale van de districtsbeker bereiken, organiseert het desbetreffende district
een wedstrijdenreeks tussen de verliezende standaardelftallen uit de kwartfinales. De winnaar van deze
wedstrijdenreeks plaatst zich alsnog voor de KNVB beker BV/AV.