Topklasse '10/'11

Gestart door AthleticHolanda, aug 11, 2010, 00:03:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels_Zitterd

De financiële malaise gaat waarschijnlijk ook een slachtoffer maken in de zondag Topklasse.


HELMOND - Voorzitter Hans van de Vijfeiken van Dijkse Boys verwacht dat donderdagavond het doek valt voor zijn club.

Topklasser Dijkse Boys ging gisteravond voor de beker met 9-1 onderuit tegen SC Genemuiden. De club uit Helmond kampt al langer met financiële problemen en een flink aantal spelers heeft na de blamage tegen Genemuiden laten weten de club per direct te zullen verlaten. Voorzitter Van Vijfeijken spreekt van minstens negen spelers. Volgens hem wordt er al drie weken niet meer getraind en hebben de spelers al lange tijd geen salaris meer gekregen. Vanavond houdt de club een ledenvergadering, waarna het dus hoogstwaarschijnlijk einde oefening is.

Niels_Zitterd

Citaat van: Breda op nov 11, 2010, 12:14:15
Wat een treurigheid, erg jammer. Ik kan me nu ook voorstellen dat ze bij Be Quick Groningen balen dat zij als gezonde club niet tot de topklasse zijn doorgedrongen in plaats van dit zootje ongeregeld. Naar verluidt is dat in de nacompetitiewedstrijd Dijk-Be Quick met behoorlijk wat intimidatie van de zijde van spelers en supporters van de thuisclub gepaard gegaan.

Een maat van mij is supporter van FC Oss. Die zei ook al dat Dijkse boys niet echt een frisse club is.

Mocht Dijkse Boys inderdaad uit de competitie gaan dan zal een zelfde scenario in werking treden als vorig seizoen in de Jupiler League met Haarlem.

De stand in de zondag Topklasse zou dan als volgt uit komen te zien. (even schaamteloos gekopieerd van de supportersvereniging van FC Oss)

------
Er is gekeken naar de huidige top 7 van de ranglijst. Van deze 7 ploegen wisten FC Oss, De Treffers, Hollandia, Achilles '29 en AFC allen hun wedstrijd te winnen. Argon bleef steken op een gelijk spel. JVC Cuijk is de enige ploeg die verloor van de Helmonders. De (eventuele) nieuwe stand zal er dan als volgt uit zien:
1 FC Oss         24 punten
2 JVC Cuijk     23 punten
3 De Treffers  21 punten
4 Argon          19 punten
5 Hollandia     17 punten
6 Achilles '29  16 punten
7 AFC              15 punten
------

Sebastiaan_W

JVC nadert Oss nu tot een punt. Beginnen ze in Oss al te zweten na het doemscenario van vorig seizoen?

Niels_Zitterd

#93
Citaat van: witte leeuw op nov 11, 2010, 12:58:52
JVC nadert Oss nu tot een punt. Beginnen ze in Oss al te zweten na het doemscenario van vorig seizoen?

In Oss zien ze hun voorsprong van 5 punten slinken naar 1 punt in dit geval.
Ze zijn er alles behalve blij mee, dat mag duidelijk zijn.

Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op nov 11, 2010, 13:23:03
In Oss zien ze hun voorsprong van 5 punten slinken naar 1 punt in dit geval.
Ze zijn er alles behalve blij mee, dat mag duidelijk zijn.

Ze moeten in Oss niet zeuren, dit zijn nu eenmaal de regels mocht een club ermee ophouden.

Niels_Zitterd

Citaat van: Joost op nov 11, 2010, 13:41:44
Ze moeten in Oss niet zeuren, dit zijn nu eenmaal de regels mocht een club ermee ophouden.

Met de huidige stand op de ranglijst van Fortuna vind ik het niet erg dat het in de Topklasse spannender wordt. Als Oss niet mee zou doen aan de finale van Topklasse is handhaving voor Fortuna een stuk dichterbij.  Want op eigen kracht wordt het al lastig genoeg om in de Jupiler League te blijven.

TeeZee

Citaat van: Joost op nov 11, 2010, 13:41:44
Ze moeten in Oss niet zeuren, dit zijn nu eenmaal de regels mocht een club ermee ophouden.
Zou dit niet al de tweede keer zijn voor Oss?

Niels_Zitterd

Citaat van: TeeZee op nov 11, 2010, 15:18:37
Zou dit niet al de tweede keer zijn voor Oss?

Inderdaad, vorig jaar, met verdwijnen Haarlem hebben ze in dezelfde situatie gezeten.

Joost

Citaat van: TeeZee op nov 11, 2010, 15:18:37
Zou dit niet al de tweede keer zijn voor Oss?
Klopt maar ze hebben vorig jaar nog kans genoeg gehad dat zelf ongedaan te maken. Daarnaast, hoe wil je het anders oplossen? Typisch geval van shit happens.

Vaig

Zoals Niels weet, snap ik de redenatie en de boosheid van FC Oss nog steeds niet maar goed..
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Niels_Zitterd

Citaat van: Vaig op nov 11, 2010, 15:55:29
Zoals Niels weet, snap ik de redenatie en de boosheid van FC Oss nog steeds niet maar goed..

Die hele situatie heeft ons ook 3 punten gekost, dus wat dat betreft heeft Oss niets te zeuren daarover.
Ik heb inderdaad jouw berekening gelezen als Haarlem wel was blijven bestaan.
Ook dan was Oss het bokkie geweest.

Pak je genoeg punten dan blijf je erin, anders vlieg je er (terecht) uit.
Ik hoop van harte dat wij met Fortuna genoeg punten nog gaan pakken!

Sebastiaan_W

Als het maar minder dan Telstar is vind ik het goed.


AthleticHolanda

Citaat van: Niels_Zitterd op nov 11, 2010, 16:20:08
Die hele situatie heeft ons ook 3 punten gekost, dus wat dat betreft heeft Oss niets te zeuren daarover.
Ik heb inderdaad jouw berekening gelezen als Haarlem wel was blijven bestaan.
Ook dan was Oss het bokkie geweest.

Pak je genoeg punten dan blijf je erin, anders vlieg je er (terecht) uit.
Ik hoop van harte dat wij met Fortuna genoeg punten nog gaan pakken!

Buiten dat blijft het wel zuur dat een gezond Oss eruit vliegt terwijl er talloze clubs met punten in mindering beginnen vanwege wanbeleid...

Het beste zou ik het overigens vinden als er gewoon twee of drie clubs (verplicht) promoveren, de KNVB moet dan maar wat coulant zijn wat betreft accommodatie eisen. Het enige waarmee ze niet zonder kunnen is fatsoenlijk kunstlicht, maar verder kan een JVC bijvoorbeeld elke club uit de JL ontvangen.


Cyclebob

En weer een ploeg die als een luchtbel uiteenspat.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Citaat van: Cyclebob op nov 12, 2010, 06:49:16
En weer een ploeg die als een luchtbel uiteenspat.
Bij Dijkse Boys was het wachten op dit moment.

Waarom ze naar 5e en niet naar 6e kunnen zakken snap ik niet.