Hoofdmenu

Elascon

Gestart door hgrm, apr 12, 2011, 00:01:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Dit terrein ligt toch vlakbij het honkbal veld waar destijds WK werd gespeeld? Die bekende moskee lag er ook vlakbij dacht ik.

hgrm

Klopt. Naast het oude Neptunus-terrein staat nu het Neptunus-familiestadion waar HCAW zaterdag de zoveelste pandoering van dit seizoen kreeg. Neptunus en RFC worden gescheiden door de spoorlijnen Den Haag/Maassluis/Schiphol (HSL) - Rotterdam. Aan de andere kant van RFC staat een behoorlijk grote moskee.
En het Kasteel ligt zo dichtbij, aan de andere kant van de Delfshavense Schie, dat je de lichtmasten kunt zien staan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

In het begin van de zeventiger jaren was De Vijverberg in Doetinchem aan de korte zijden uitgerust met Elascon-staantribunes; hetzelfde geldt voor de (voormalige?) hoofdtribune van Zeeburgia in Watergraafsmeer in Amsterdam.

Overigens óók voor de fietsenstalling van de Thorbecke-Scholengemeenschap in Zwolle in 1970.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Ik voel het kriebelen om nu naar Zwolle te rijden en het Thorbecke-college te gaan bezoeken...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Volgens Google Earth staat er bij Zeeburgia inderdaad één. Bovendien is de andere kant voorzien van een behoorlijke staantribune. Projectje voor donderdagavond derhalve
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

De laatste keer dat ik met de trein naar Amsterdam ging, stond de tribune van Zeeburgia er nog gewoon.

Gelukkig maar.

hgrm

Zeeburgia. Zie elders voor foto's van de rest van het complex



Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Toen ik twee weken terug op weg was naar Ahoy in Rotterdam zag ik naast een voetbalveld nog een Elascon staan.

hgrm

Citaat van: Hugo op jun 05, 2011, 22:17:21
Toen ik twee weken terug op weg was naar Ahoy in Rotterdam zag ik naast een voetbalveld nog een Elascon staan.

Waar, waar, waar???
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op jun 05, 2011, 22:48:13
Waar, waar, waar???

Kruising tussen Oldegaarde en Zuiderparkweg.

http://www.rvvkocatepe.nl/

Op de website van de club staat een foto van de Elascon, er wordt ook melding gemaakt van 3 tribunes. Of die om één veld staan is me niet duidelijk.

hgrm

#25
Daar ben ik wel eens langs gereden, maar heb niet gezien dat het een elascon is.

Zal binnenkort, als we tegen Sparta/Feyenoord of Neptunus spelen, eens een kijkje gaan nemen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

stadiongebod

#26
Citaat van: Hugo op jun 06, 2011, 07:51:55
Kruising tussen Oldegaarde en Zuiderparkweg.

http://www.rvvkocatepe.nl/

Op de website van de club staat een foto van de Elascon, er wordt ook melding gemaakt van 3 tribunes. Of die om één veld staan is me niet duidelijk.

Dat is een Elascon en er staan er staan aan beide korte zijdes twee overdekte statribunes. Niets bijzonders maar voor een tweede klasser zit Kocatepe er aardig bij. Overigens is het complex oorspronkelijk van een andere grote amateurclub geweest maar wie weet ik even niet.

Was er pas geleden nog dus zal binnenkort wat foto's plaatsen. Tribune is zeker de moeite waard.


stadiongebod

Overigens staat er in de buurt van Ahoy ook nog een (althans ik ben er bijna zeker van dat het een Elascon is). Die staat op het terrein van DRL. Ook die zal ik hier binnenkort eens plaatsen.

stadiongebod

Dank je, dat is de club. Ze zitten nu gefuseerd en wel op een nieuw complex verderop aan de Oldegaarde.

spons

Citaat van: stadiongebod op sep 04, 2011, 00:31:39
Overigens staat er in de buurt van Ahoy ook nog een (althans ik ben er bijna zeker van dat het een Elascon is). Die staat op het terrein van DRL. Ook die zal ik hier binnenkort eens plaatsen.

Ik ben er al honderden keren langsgekomen op weg naar de Kuip maar ik heb het nog nooit goed bekeken, zal het de eerstvolgende keer toch eens doen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen