Week 50 / 08 - 14 dec 2008

Gestart door Maroboduus, nov 11, 2008, 10:42:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: witte leeuw op dec 12, 2008, 09:00:45
Met Rinus A. naar Wuppertaler SV - Rot Weiss Erfurt. Hugo zal d'r ook zijn

Nice; een meet & greet met Rinus A.!

TeeZee

De heer hgrm mms'te mij onderstaande foto:


Geen idee waar dit is, aan de sintelbaan te zien is het Duitsland.

Stadionhopper

Citaat van: TeeZee op dec 14, 2008, 10:15:41
De heer hgrm mms'te mij onderstaande foto:


Geen idee waar dit is, aan de sintelbaan te zien is het Duitsland.

Dit is het Ludwigparkstadion van 1.FC Saarbrücken
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Gisteren werd het nieuwe ADO-stadion bezocht. Het is een ovaaltje maar enkele leuke elementen zoals de erg steile tribunes en een uitstekend akoestiek.





Ondanks dat er dagverkoop was waren er slechts 8.000 mensen maar dat werd beindvloed door de kou hoewel het een dag eerder bij Cambuur v Veendam nog een graadje kouder was.

Ici c est Paris

FC Utrecht-FC Volendam was het voorbeeld van een verkeerd gekozen zondagmiddag. Wat een aanfluiting.

Joost

Na drie eerdere mislukte pogingen kon ik eindelijk de Esserberg bezoeken. Een heerlijke oude ground, goed te vergelijken met bijvoorbeeld De Kraal in Venlo al zag eigenlijk ieder stadion in Nederland, Belgie of Engeland er vroeger zo uit.

Ik vond vooral de achterzijde van de hoofdtribune geweldig.












Ici c est Paris

Ziet er mooi uit. Waar ligt de Esserberg en wie was de bespeler?

Joost

Citaat van: Ici c est Paris op dec 14, 2008, 22:55:33
Ziet er mooi uit. Waar ligt de Esserberg en wie was de bespeler?
Het stadion wordt bespeeld door Be Quick 1887 uit Groningen/Haren. Het stadion ligt halverwege Haren en Groningen aan de Rijksstraatweg. Be Quick speelde in de beginjaren van het profvoetbal zo'n 8 seizoenen bij de (semi-)profs om daarna vrijwillig terug te keren.

hgrm

Citaat van: Joost op dec 14, 2008, 23:03:16
Het stadion wordt bespeeld door Be Quick 1887 uit Groningen/Haren. Het stadion ligt halverwege Haren en Groningen aan de Rijksstraatweg. Be Quick speelde in de beginjaren van het profvoetbal zo'n 8 seizoenen bij de (semi-)profs om daarna vrijwillig terug te keren.

Maar het stadion zelf (althans, de hoofdtribune) dateert uit de jaren 30. In die tijd kon Be Quick zich meten met de top en werden er zelfs enkele landskampioenschappen behaald.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Dennis1981 op dec 14, 2008, 10:28:52
Dit is het Ludwigparkstadion van 1.FC Saarbrücken

Klopt. Mooiere foto's, gemaakt met een echte camera, alsmede het verhaal volgen binnenkort.

Een tipje van de sluier:
-inbreken in een stadion
-Frans-Duitse verbroedering
-Sinterklaas aan de aftrap
-floodlighthopping
-licht-basisch mineraal water
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HJanneman

Citaat van: Joost op dec 14, 2008, 23:03:16
Het stadion wordt bespeeld door Be Quick 1887 uit Groningen/Haren. Het stadion ligt halverwege Haren en Groningen aan de Rijksstraatweg. Be Quick speelde in de beginjaren van het profvoetbal zo'n 8 seizoenen bij de (semi-)profs om daarna vrijwillig terug te keren.

In dit stadion heb ik nog furore gemaakt met vv Appingedam(C1,B1), zeges op Be Quick waren één van de mooieren, omdat de trainers van beide ploegen vaak ook tegenover elkaar stonden in de hoofdklasse.
Mooie club, ik geloof zelfs één van de weinige hoofdklassers die het nog zonder serieuze salarissen doen, en dat er spelers zijn met clubliefde dat is wel duidelijk nadat de topscorer(W Lanjouw) tweemaal een aanbod van FC Groningen naast zich neerlegde..
Wel een elite-clubje: vv Helpman, de andere bespeler van het sportpark is daarentegen veel meer de club van het volk.

Houseman

Een aanrader is het Eurovoetbaltoernooi gespeeld op dit complex. Ga ik eigenlijk altijd wel even kijken.

Joost

Citaat van: Houseman op dec 15, 2008, 08:32:31
Een aanrader is het Eurovoetbaltoernooi gespeeld op dit complex. Ga ik eigenlijk altijd wel even kijken.
Ruim 4 uur rijden voor een jeugdtoernooi vind ik wat te gek eigenlijk. Ik hoop ooit nog Roda er voor de beker te zien.

Houseman

Tot afgelopen jaar waren het voetballers van rond de 18 jaar geloof ik, nu doen ze het met een leeftijdscategorie jonger omdat men de echt grote clubs niet meer naar Groningen kon lokken. Dus nu is 4 uur reizen wellicht niet aantrekkelijk genoeg, voor de daarvoor durf ik te beweren dat dat wel zo was. De beste spelers zaten vaak net tegen een doorbraak in het eerste elftal aan. Beste spelers in het verleden waren o.a. Ulf Kirsten, Clarence Seedorf, Arjen Robben, Patrick Kluivert, Fernando Gago, Daniël Jensen, en Stefan Nijland recent nog.

Maar goed het is makkelijk praten als het op slechts 10 minuten fietsen is.

Joost

Citaat van: Houseman op dec 15, 2008, 09:49:25
Tot afgelopen jaar waren het voetballers van rond de 18 jaar geloof ik, nu doen ze het met een leeftijdscategorie jonger omdat men de echt grote clubs niet meer naar Groningen kon lokken. Dus nu is 4 uur reizen wellicht niet aantrekkelijk genoeg, voor de daarvoor durf ik te beweren dat dat wel zo was. De beste spelers zaten vaak net tegen een doorbraak in het eerste elftal aan. Beste spelers in het verleden waren o.a. Ulf Kirsten, Clarence Seedorf, Arjen Robben, Patrick Kluivert, Fernando Gago, Daniël Jensen, en Stefan Nijland recent nog.

Maar goed het is makkelijk praten als het op slechts 10 minuten fietsen is.
De reputatie van het toernooi is mij bekend en wanneer het dichterbij zou zijn geweest was ik er misschien wel al eens geweest. Misschien ooit eens combineren met wat schoonfamiliebezoek daar in de buurt en BV Veendam op vrijdag. Hoeveel mensen komen er op zo'n finale af?