Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: Han op feb 08, 2010, 18:13:07
Vanmiddag El Gouna FC bezocht. Verloren door een eigen goal tegen Petrol Assyut; eerste thuisnederlaag; eerste overwinning van hekkensluiter Petrol.

Ik verlang weer naar de tweede divisie omdat de national security in de Momtaz met haar verpletterende aanwezigheid en doelloos paradeergeweld het kijkplezier tot bijna nul reduceert. Voetbal in een gevangenis.

Hoe gaat dat als Al Ahly of Zamalek op bezoek komen? Nemen deze ploegen ook (veel?) uitfans mee en zo ja zijn er dan extreem veel veiligheidstroepen? En is dat nodig?

Han

Citaat van: AthleticHolanda op feb 08, 2010, 18:43:05

Hoe gaat dat als Al Ahly of Zamalek op bezoek komen? Nemen deze ploegen ook (veel?) uitfans mee en zo ja zijn er dan extreem veel veiligheidstroepen? En is dat nodig?

Ik had vanmiddag, evenals de aanwezige pers, zoals vrijwel altijd te doen gebruikelijk een zogenaamd reportershesje aan. Voor de aanwezige uniformpauwen ben je dan doelwit en je wordt als groepje als een flipperbal door een kast gejaagd. Je wordt, volledig ongecoördineerd, overal naar toe gedirigeerd door verschillende flapdrollen, elk uitgerust met een walkie-talkie ter grootte van een koelkast.

Het ontbreekt volledig aan conceptueel denken. Er loopt national security rond,  leger, politie, oproerpolitie, toeristenpolitie en de explosievendienst die het stadion vooraf uitkamt. Politiestaat optima forma.

Er zat vanmiddag 1000 man publiek aan één kant, geen uitsupport. En tóch was elk leeg vak van het 12000 capacity stadion gemarkeerd door het leger met rekruten. Boven, onder, links en rechts; een leeg vak bewaken.

De bezoeken van Ahly en Zamalek zullen de échte vuurdoop blijken en ik vrees het ergste als dan horden van duizenden en duizenden provincialen, niet denigrerend bedoeld, hun opwachting willen maken. Dat wordt complete chaos.

In Egypte is alles geconcentreerd op verboden en geboden. Met de knuppel erop om mensen toegang te beletten. Machtsvertoon.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Vanmiddag een entertaining 1-1 tussen twee teams die beiden hadden moeten winnen om in het spoor van de koploper Misr al Maqasa te blijven. Hun spelverdeler, Ahmed Osman Ahmed, belde even na vijven om te laten weten dat ze in Minia op 0-0 waren blijven steken.

Met name ná de wedstrijd reuze naar mijn zin gehad. Gefrustreerde spelers van de thuisclub Grand Club bekogelden het provocerende uitvak met plastic stoeltjes die dienst hadden gedaan als spelersbank van de uitspelende Telefonad Beni Suef. Uiteraard werd het meubilair return geworpen maar ik was helaas nét te laat om het echte werk te kunnen youtuben.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Wat een foeilelijke shirtjes! Waarom heeft de keeper een andere sponsor?

Han

Citaat van: Joost op feb 10, 2010, 19:08:13
Wat een foeilelijke shirtjes! Waarom heeft de keeper een andere sponsor?
Het luistert op dit niveau niet nauw hier met keepersshirtjes. Zou geleend kunnen zijn.


Heb toch een linkje kunnen plaatsen over de fracas maar helaas was het toen al afgekoeld en het uitvak vrijwel leeg gemept.


Grand Club vs Telefonad 090210 Part One

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Rob_Mill

Vanavond bij Aston Villa Youth v Millwall Youth 4-1 op Villa Park geweest in de 5e ronde van de FA Youth Cup. Man van de wedstrijd was Arsenio Halfhuid met een hattrick. Kwam over van Excelsior een tijdje terug als centrale verdediger, maar speelt in Engeland regelmatig in de spits. Schijnt een neusje voor de goal te hebben en is fysiek sterk. Houden ze hier van.

Hugo

Citaat van: Rob_Mill op feb 12, 2010, 23:45:02
Vanavond bij Aston Villa Youth v Millwall Youth 4-1 op Villa Park geweest in de 5e ronde van de FA Youth Cup. Man van de wedstrijd was Arsenio Halfhuid met een hattrick. Kwam over van Excelsior een tijdje terug als centrale verdediger, maar speelt in Engeland regelmatig in de spits. Schijnt een neusje voor de goal te hebben en is fysiek sterk. Houden ze hier van.

Hoe wast op Selhurst Park?

Rob_Mill

Citaat van: Hugo op feb 14, 2010, 22:37:48
Hoe wast op Selhurst Park?

Erg leuk stadion en een vol Selhurst Park maak je sowieso al niet snel mee! Leuke cupwedstrijd, maar niet echt blij met de datum van de replay. Met een replay kan ik overigens wel leven, alleen jammer dus dat die enkele dagen voor de finale van de League Cup is.

Han

Vanmiddag verloor El Gouna FC thuis met 0-1 van ENPPI. Hoe het was:


Team Picture



Media-collegae



Harde Kern



Security




Dugout na de match

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hielke

De foto van de security is hierbij genomineerd voor de forumfoto van het jaar.

Han

Citaat van: Hielke op feb 17, 2010, 22:28:18
De foto van de security is hierbij genomineerd voor de forumfoto van het jaar.

Ik weet niet in hoeverre ik je dan teleurstel met de volgend twee opnames, genomen aan de zelfde kant van het stadion, vóór de verbouwing. De treurige waarheid is dat het niet in scene is gezet maar de volstrekte waanzin van een doorgedraaide politiestaat waarin het regime zichzelf in stand houdt:





Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Gerrit-Jan

Ongelofelijk, bizar..

Hielke

Citaat van: Han op feb 17, 2010, 22:45:39
Ik weet niet in hoeverre ik je dan teleurstel met de volgend twee opnames,

Juist niet, je brengt de waanzin prachtig in beeld.

Ik neem aan dat de politiemacht het niet erg op prijs stelt, zo'n fotograferende Nederlander?

Ici c est Paris

#88
Dit is voor het eerst dat ik hardop moet lachen om iets van dit forum, echt geweldig die laatste foto's.

Han, hoe zien de Egyptenaren om je heen deze rariteiten? Als noodzakelijk kwaad of zien ze ook wel in dat die heren daar toch wel enigszins voor niks zitten?

Lek11

Gisteren een geweldige wedstrijd in een kolkende Arena gezien. Ajax – Juventus. De sfeer was ongekend. Ajax speelde fantastisch daar waar Juventus nergens te bekennen was. En toch verlies je met 1-2. Erg zuur.