Hoofdmenu

sc Heerenveen

Gestart door Hielke, mrt 01, 2009, 22:35:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Zou Menzo geen goede kandidaat zijn? Hij is al bekend met het leiden van een Frieze club en wil graag hoger op.

Hielke

Dan is Ruud Brood een goede kandidaat voor PSV, hij heeft immers ervaring bij een Brabantse club. ;)

Nee, Menzo zal niet in beeld komen vanwege een gebrek aan (eredivisie-)ervaring. Dat brak De Jonge ook op. De geruchten rondom Ron Jans zijn vrij serieus. En anders wordt het Henk ten Cate.

AthleticHolanda

Citaat van: Hielke op feb 07, 2010, 18:11:30
En anders wordt het Henk ten Cate.

Volgens mij heeft die net in Dubai getekend bij Al Ahli...

Houseman

Citaat van: AthleticHolanda op feb 07, 2010, 18:25:21
Volgens mij heeft die net in Dubai getekend bij Al Ahli...

Ja, voor 3,5 maanden... nog even geld harken voordat hij bij die zuinigerds uit Friesland voor een fooi mag komen werken.

Lek11

CiteerJans nieuwe trainer Heerenveen

Ron Jans wordt de nieuwe trainer van sc Heerenveen.

De huidige coach van FC Groningen heeft een tweejarig contract getekend bij de Friese club. Hij start volgend seizoen bij zijn nieuwe club. Jan Everse maakt het seizoen af bij sc Heerenveen.

Houseman

Citaat van: Hugo op feb 07, 2010, 10:13:41
Natuurlijk, Ron Jans is toch een goede trainer?

Een collega van mij loopt al een paar jaar te k#nk#r#n op Ron Jans en heeft nu al nachtmerries dat hij trainer wordt bij zijn cluppie. Maar bij Cambuur zullen we ook niet moeilijk doen als Foppe de Haan trainer bij ons wordt :-)

Bij deze wens ik je collega veel sterkte toe. Overigens: als hij zoveel klachten over Jans heeft zou hij juist blij met deze transfer moeten zijn...?

Hugo

Citaat van: Houseman op feb 22, 2010, 14:24:47
Bij deze wens ik je collega veel sterkte toe. Overigens: als hij zoveel klachten over Jans heeft zou hij juist blij met deze transfer moeten zijn...?

Ik zie al uit naar de koffiepauze a.s. maandag.

Hielke

#97
Een klassieker.

sc Heerenveen - Ajax (5-2)
Abe Lenstra stadion, 5 oktober 2008

Overspannen ruitenwissers. De rotonde bij Joure is een wildwaterbaan. De lucht is zwart, met slechts hier en daar een plukje grijs. Terwijl we de auto parkeren, zie ik de onzin van deze exercitie in. De survivaltocht door de Flevopolder was voor niets. Heerenveen - Ajax is, dat kan toch niet anders, weggeregend. Afgelast.



De paraplu helpt amper. Het stukje lopen naar het stadion duurt eeuwig. Rennen dan maar. Ik voel het water in mijn schoenen. Zeiknatte broekspijpen. Tot mijn verbazing ligt het veld -altijd een probleem in Heerenveen- er perfect bij. Goedgekeurd. Ik slobber een bakje stadionkoffie naar binnen in het supportershome. Normaal gesproken is het niet te zuipen, nu geeft het me een goed gevoel.

Vroeger waren Heerenveen en Ajax vriendjes. Dat is veranderd. Vooral de jongere generatie zet zich af tegen de hoofdstedelijke arrogantie. Terwijl ik de tribune oploop, merk ik dat de sfeer uitstekend is. De regen krijgt iets magisch. Dit wordt geen gewone wedstrijd. De lichten gaan aan. Het spektakel kan beginnen.



Na een paar minuten frommelt Gerald Sibon de 1-0 binnen. Zijn manier van juichen is intens. Hij schreeuwt het uit. Net als iedereen op de tribunes. Er zijn nog geen tien minuten gespeeld als Roy Beerens met een magnifieke uithaal de wedstrijd al beslist. Toch klinkt het 'Helemaal niets in Amsterdam!' nog voorzichtig.

Marco van Basten staat langs de zijlijn. Hij staart wezenloos voor zich uit en regent kleddernat. De Ajax-trainer is in gedachten verzonken. Hij kijkt naar het veld, maar ziet iets heel anders. 'Het lijkt wel of we voor het eerst in de regen voetbalden', verklaart hij na afloop.

's Avonds zie ik de samenvatting op Studio Sport. Commentator Frank Snoeks is in topvorm. 'Ajax krijgt werkelijk alle hoeken van het Abe Lenstra stadion te zien. Het wordt weggespeeld', kraait hij. 'Het is niet eens een wedstrijd!'

Heerenveen speelt in de eerste helft machtig. Het stapelt kans op kans en krijgt het hele stadion achter zich. De 'oehs' en 'ahs' vermengen zich met de stortregen. 'Het regent, en het regent ook kansen', dicht Snoeks in zijn microfoon. Het rustsignaal klinkt. Slechts 2-0. Snoeks: 'Marco van Basten moet naar de tekentafel. Hij heeft vijftien minuten om een plan te bedenken dat slechts vergelijkbaar is met de Deltawerken.'

Al snel wordt het 3-0. En 4-0. 'Ze worden weer geen kampioen!' schalt pesterig door het stadion. Heerenveen ook niet, trouwens. Maar dat is bij dit soort gelegenheden van ondergeschikt belang. 'Dit is geen afstraffing voor Ajax', gaat Snoeks vrolijk verder, 'dit is geen vernedering, nee, dit is een regelrechte ontgroening.'

Klaas Jan Huntelaar neemt een vrije schop, pal voor de Noordtribune. 'The Hunter' zal nooit worden vergeten in Heerenveen, maar ook hij wordt ook onderwerp van spot. 'Klaas Jan, neem die rotzooi mee!'

4-1. 4-2. Het uitvak zingt, spottend. 'Tien, tien, tien!'. De rest van het stadion is plotseling ijzig stil. Het zal toch niet? Heerenveen heeft zich wel gekkere dingen laten welgevallen. Nee, het zal niet. 5-2. Het gejuich is nu nog te horen, in een verre echo.

Een 'thrilling night', zegt men dan in Engeland. Ik wil niet naar huis. Niet door de regen. Ik blijf zo lang mogelijk in het stadion, om het euforische gevoel te rekken. In een volgepakt, nat, klef, dampend supportershome begint Studio Sport. In tien minuten wordt de wedstrijd herbeleefd. Marco van Basten is nog steeds met stomheid geslagen. Hij oogst voor het eerst deze avond gejuich. 'Ik ben nog nooit zo afgeslacht.'

Sindsdien kijk ik voorafgaand aan thuiswedstrijden altijd even naar het weerbericht. Het heeft helaas al héél lang niet meer geregend in Heerenveen.

King Nothing

Ik zit naar Heerenveen - PSV te kijken... Heeft Heerenveen een capo in dienst genomen?
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Marko

Ik heb gisteren nog de video van Heerenveen - Ajax uit 2001 gekeken :)

http://www.vi.nl/Wedstrijden/Wedstrijd.htm?dbid=77152&typeofpage=84140