Welke stad beste uitvalsbasis?

Gestart door red28, jul 22, 2019, 09:28:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

red28

Hoppers,

16 t/m 21 augustus (vrijdag-woensdag) wil ik een klein weekje in Engeland toeven om elke dag een wedstrijdje te bezoeken en ook nog eens wat van de omgeving te zien.
Het niveau van de wedstrijden maakt mij weinig uit, als het maar geen PL is en de stadions een beetje vol zitten....ik geniet meer van vergane glorie etc.

Aangezien ik met het vliegtuig naar de UK ga is het wel handig als de clubs binnen een straal van ongveer 50km zitten.
Verder moet er in de stad wel wat vertier aanwezig zijn aangezien ik ook wel hou van een potje stappen!

Persoonlijk denk ik aan Liverpool of Southend, maar laat me graag verassen wat jullie ideeen zijn!

Alvast bedank!

hgrm

Ik weet niet of je een rijbewijs hebt. Indien ja: huur een auto. Het OV in Engeland is matig en ook behoorlijk duur. Aangezien je elke dag een wedstrijd wil doen, zitten daar onvermijdelijk avond-kickoffs bij; terugkomen bij het hotel kan dan best tricky zijn.
Uitzonderingen zijn London, Merseyside en de West Midlands. Daar zit zo veel zo dicht op elkaar dat je ook zonder een auto wel uit de voeten kunt. Voor de rest wordt het lastig.

Dat gezegd hebbend, zou ik eerst de fixture lists eens goed gaan bestuderen voor een keuze te maken. Zaterdag, zondag en dinsdag gaat wel lukken op een beetje niveau, maar maandag, woensdag en vrijdag worden lastiger. Ik zou dan ook eerst zorgen dat je die dagen gevuld hebt en dan pas verder kijken.

Zo staat er nu (22/7) voor vrijdag nog helemaal niks op soccerway (dus dat betekent dat je waarschijnlijk al op niveau 8 of lager moet gaan zien. Of kijken of er ergens een leuke pot rugby is) en op maandag staat er eentje (Basford United, niveau 8). In het weekend is er een volledig programma (met op zondag bijvoorbeeld Notts County), dinsdag ook met op woensdag een flink aantal wedstrijden in de Championship. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Ik zou eerst kijken wat voor wedstrijden op het programma staan voor die periode. En dat zijn er heel wat aangezien Championship, League One en League Two een doordeweeks programma hebben.

red28

Citaat van: ALenstra op jul 22, 2019, 09:50:52
Ik zou eerst kijken wat voor wedstrijden op het programma staan voor die periode. En dat zijn er heel wat aangezien Championship, League One en League Two een doordeweeks programma hebben.

Daarom ook voor deze periode gekozen! Zodat zaterdag 17 aug en dinsdag 20 aug in ieder geval wedstrijden op prof niveau kunnen worden bezocht. De zondag en maandag kan opgevuld worden met non-league potjes of met een beetje geluk een verschuiving. Tranmere Rovers staat sinds hun promoveren van vorig seizoen hoog op mijn lijsjte. Zaterdag 17 aug spelen ze thuis tegen Bolton!



red28

Citaat van: hgrm op jul 22, 2019, 09:41:33
Ik weet niet of je een rijbewijs hebt. Indien ja: huur een auto. Het OV in Engeland is matig en ook behoorlijk duur. Aangezien je elke dag een wedstrijd wil doen, zitten daar onvermijdelijk avond-kickoffs bij; terugkomen bij het hotel kan dan best tricky zijn.
Uitzonderingen zijn London, Merseyside en de West Midlands. Daar zit zo veel zo dicht op elkaar dat je ook zonder een auto wel uit de voeten kunt. Voor de rest wordt het lastig.

Dat gezegd hebbend, zou ik eerst de fixture lists eens goed gaan bestuderen voor een keuze te maken. Zaterdag, zondag en dinsdag gaat wel lukken op een beetje niveau, maar maandag, woensdag en vrijdag worden lastiger. Ik zou dan ook eerst zorgen dat je die dagen gevuld hebt en dan pas verder kijken.

Zo staat er nu (22/7) voor vrijdag nog helemaal niks op soccerway (dus dat betekent dat je waarschijnlijk al op niveau 8 of lager moet gaan zien. Of kijken of er ergens een leuke pot rugby is) en op maandag staat er eentje (Basford United, niveau 8). In het weekend is er een volledig programma (met op zondag bijvoorbeeld Notts County), dinsdag ook met op woensdag een flink aantal wedstrijden in de Championship.

Ik ben in het bezit van een rijbewijs en heb ook wel ervaring met het huren van een auto in UK ;)!

Joost

Dan lekker naar Liverpool gaan.

Op vrijdag kun je naar League of Wales. Airbus UK of TNS bijvoorbeeld.
Voor Maandags zou ik een poging wagen bij Wolves.

red28

Citaat van: Joost op jul 22, 2019, 10:56:08
Dan lekker naar Liverpool gaan.

Op vrijdag kun je naar League of Wales. Airbus UK of TNS bijvoorbeeld.
Voor Maandags zou ik een poging wagen bij Wolves.

Liverpool geniet ook mijn voorkeur op het moment! Zaterdag Tranmere Rovers, zondag Sheffield United, maandag Wolves en voor de dinsdag en woensdag zijn er ook zat leuke potjes op lager niveau...! Zin an!

Freekos79

Leeds, Sheffield en Manchester zijn ook prima als uitvalsbasis.
Volgende wedstrijd: ?

Van pogo tot popo

Wat je (afhankelijk van de wedstrijden) ook kunt doen is vliegen op stad 1, dan een trein pakken (op tijd boeken!) en terug vanaf stad twee. Birmingham is dan een prima stad om naar toe te vliegen en dan terug vanaf Londen, Manchester of Liverpool.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Van pogo tot popo op jul 29, 2019, 10:08:39
Wat je (afhankelijk van de wedstrijden) ook kunt doen is vliegen op stad 1, dan een trein pakken (op tijd boeken!) en terug vanaf stad twee. Birmingham is dan een prima stad om naar toe te vliegen en dan terug vanaf Londen, Manchester of Liverpool.

Dat wil perfect. Heb ik ook meerdere keren gedaan!
Het ene stadion is het andere niet!