Hoofdmenu

Klaar met voetbal

Gestart door TeeZee, mei 06, 2014, 11:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FC_Emmen

Citaat van: Joost op mei 07, 2014, 19:28:00
Dat is een grapje hoop ik?
Wat dat we bij FC Emmen vrijwel geen combi's hebben? Dat is geen grap.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

belfast

Citaat van: spons op mei 07, 2014, 16:16:40
Ik ben het er niet mee eens dat vroeger alles beter was maar het rijtje dat jij opnoemt was inderdaad wel aardig

Meen je dat? Wat was dan niet beter? Ik kan het ff niet bedenken. Heerlijk ook, geen internet, mobiele telefoons, twitter en al die andere bagger.
D3T=Lief

spons

Citaat van: belfast op mei 08, 2014, 09:52:38
Meen je dat? Wat was dan niet beter? Ik kan het ff niet bedenken. Heerlijk ook, geen internet, mobiele telefoons, twitter en al die andere bagger.

Dat maakt het leven toch alleen maar veel makkelijker
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: FC_Emmen op mei 07, 2014, 19:48:44
Wat dat we bij FC Emmen vrijwel geen combi's hebben? Dat is geen grap.

Het is niet denigrerend bedoeld maar ik verwacht geen grote groep Emmen supporters die naar Almere zouden gaan. En dan lijkt Emmen mij al helemaal niet de club die rotzooi gaat schoppen in Almere.

Ik zou eigenlijk geen enkele wedstrijd kunnen noemen waarbij voor Emmen een buscombi te billijken valt.

belfast

Citaat van: spons op mei 08, 2014, 10:03:20
Dat maakt het leven toch alleen maar veel makkelijker

Makkelijk is niet altijd beter. Het draait het spontane in het voetbalgebeuren de nek om.
D3T=Lief

FC_Emmen

Citaat van: Joost op mei 08, 2014, 10:23:50
Het is niet denigrerend bedoeld maar ik verwacht geen grote groep Emmen supporters die naar Almere zouden gaan. En dan lijkt Emmen mij al helemaal niet de club die rotzooi gaat schoppen in Almere.

Ik zou eigenlijk geen enkele wedstrijd kunnen noemen waarbij voor Emmen een buscombi te billijken valt.
Laatste jaren inderdaad vrijwel geen problemen met supporters.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Niels1977

Wat mij stoort, naast alle combiregelingen etc. zijn ook de veranderende aanvangstijden.
Wedstrijden door de week om 18:45 of zondag om 12:30. Ook waardeloos.

Maar goed je past je een beetje aan, ik zit dus nooit in een uitvak en mis sommige wedstrijden gewoon in zijn geheel.

ðe waan

Citaat van: spons op mei 08, 2014, 10:03:20
Dat maakt het leven toch alleen maar veel makkelijker

Ik kan me niet meer voorstellen hoe ik dat de eerste 25 jaar van mijn leven heb gedaan, zo zonder internet.

En als je een meisje leuk vond moest je bellen of direct aanspreken en dat durfde ik sowieso niet. Facebook, sms en Whats App had het mij een stuk makkelijker kunnen maken vroeger.

Maar goed, ik dwaal af ;-)

ALenstra

Dankzij internet is het verkrijgen van toegangskaarten eenvoudiger geworden. Evenals het regelen van een reis. Als ik mijn Engeland-reizen van nu vergelijk met diezelfde reizen die ik in de 80er jaren maakte dan merk je het verschil.

wekke

Het moderne voetbal is een (hypocriete) tweestrijd voor mij. Enerzijds klagen over de veel te hoge inkomprijzen (prijs/kwaliteit liggen in België mijlen ver uit elkaar), de absurde transferprijzen en lonen, verloochenen van clubculturen,.... Anderzijds geef ik wel duizenden euro's uit voor mijn WK reis, bezocht ik vorig seizoen de Europa League finale, heb ik een tv voetbalabonnement (al zie ik nauwelijks tot geen live wedstrijden op tv) enzovoort.

Wat onze Belgische eerste klasse betreft, ben ik afgehaakt na het eerste play-off seizoen. Al waren het opzeggen van mijn abonnement bij Lierse en de degradatie van Westerlo de voornaamste reden waarom ik nog nauwelijks wedstrijden bekijk uit onze eerste klasse. Ik ben meer en meer de lagere divisies gaan volgen en merk dat dat meer mijn ding is.

Han

Citaat van: TeeZee op mei 06, 2014, 11:08:31
Ik volgde het Europese voetbal al niet meer.
De Jupiler League werd verkracht door de toevoeging van B-teams.
In de Engelse Football League willen ze nu hetzelfde doen.

Ik ben er wel klaar mee nu. Ze zakken maar lekker in de stront met hun voetbal.


Ik heb het vermoeden dat dat proces bij jou al in een eerder stadium in metaforische zin beelden opriep van een sluipend euthanasie-middel dat druppelsgewijs en intraveneus werd toegediend.

Je 'cri de coeur' is deels herkenbaar.

Ik heb hier eerder gefulmineerd over het 'mogen bezoeken' van wedstrijden in Egypte. Alsof je een enkelband krijgt aangemeten met 90 minuten huisarrest.


Ook getrompetterd over het ontmoedigende en supportersvervremende procedé om in het thuisvak van PEC terecht te mogen komen in De Kuip voor de bekerfinale.

Ik heb sinds de introductie van B-elftallen geen enkele maal de uitslagen van de Jupiler League erop nageslagen.

Ik betrap me erop dat ik uitstekend kan leven met uitsluitend samenvattingen van bij voorbeeld de English Premier League of Europees voetbal.

Ik ben echter niet klaar met voetbal. Integendeel.

PEC Zwolle.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Ik maak me er al een paar dagen enorm druk om. B-teams in de prachtige Engelse voetbalpyramide. Hoe bestaat het.
De 92 bestaat dus over een paar jaar niet meer.

Maar goed, nog twee jaar en dan is het over. Was vroeger alles beter? Niet alles, maar de Engelse competitie wel.

Als het gaat om voetbal betrap ik me er op dat ik voornamelijk nog VI kijk.

Niels1977

Citaat van: Han op mei 09, 2014, 00:08:30

Ik ben echter niet klaar met voetbal. Integendeel.

PEC Zwolle.

Han het zou ook wel erg stom zijn als je klaar met voetbal bent vlak voordat PEC Europa ingaat :)
Die zou ik nog maar even meepikken.

cafebac

Han ik kan me vaak niet vinden in je teksten, maar dit heb je prachtig neergezet!

Natuurlijk is het voetbal constant aan verandering onderhevig en vaak is dat niet op de manier die nostalgici zoals wij het graag zien. Desalniettemin blijft het hoe dan ook the beautiful game. De bal is rond.

Han

Citaat van: Niels1977Han het zou ook wel erg stom zijn als je klaar met voetbal bent vlak voordat PEC Europa ingaat :). Die zou ik nog maar even meepikken.

Uiteraard is dat een geweldige incidentele injectie. Ik raak dan ook nog niet verzadigd maar de beleving verandert.


Citaat van: cafebac op mei 11, 2014, 20:26:17
Han ik kan me vaak niet vinden in je teksten, maar dit heb je prachtig neergezet!

Ik heb inmiddels gemerkt dat deze en gene zich aan mijn teksten 'storen' terwijl ik naar mijn bescheiden mening hier niet confronterend post. Whatever.

CiteerNatuurlijk is het voetbal constant aan verandering onderhevig en vaak is dat niet op de manier die nostalgici zoals wij het graag zien. Desalniettemin blijft het hoe dan ook the beautiful game. De bal is rond.

Ik ben pro-nostalgia maar niet per se 'anti-progress'. Voetbal is organisch en evolueert.


Naast afkalving en ontmanteling van 'traditie' op en rond het veld juich ik innovatie toe. Daartoe reken ik onder andere het verschuiven van het WK 2022 naar de winterperiode. Over de toepassing van doellijntechnologie ben ik nog in dubio. Het roept bij mij in elk geval niet het sentiment op dat ik 'klaar ben met voetbal'.

Het fulmineren van TeeZee over de toetreding van B-teams in de Britse voetbalpiramide deel ik overigens wél onvoorwaardelijk.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed