Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: Joost op feb 04, 2013, 20:48:12
Fascinerend!

Met de amateurclub in mijn vroegere woonplaats kan ik ook zo'n verhaal vertellen. Die zakten in 6 jaar van 1e naar 5e klasse (niveau 4 naar niveau 8 destijds).

Ik vind het wel ontzettend jammer dat ik toentertijd enkele schitterende uit-wedstrijden in tweede klasse en bekerwedstrijden heb laten schieten wegens desinteresse.

Dat gebrek aan interesse heeft me in eerste klasse ook eens een merkwaardige wedstrijd gekost. Ettelijke seizoenen geleden kwam La Louviere op de laatste speeldag op bezoek in Lier. Ik was de financiële perikelen en het gestuntel van de ploeg echter zo beu dat ik het vertikte om mee te gaan naar de wedstrijd. Lierse zou de wedstrijd met 7-0 winnen. Later zou blijken dat de wedstrijd verkocht was. De enige wedstrijd trouwens die in ons voordeel afgesproken was. :-)

Lierse, je kan er boeken over schrijven...

3434

Een wedstrijd die we beiden helaas niet hebben meegemaakt. Eerste nationale, Patro Eisden VV - SK Lierse in seizoen 1960-1961:
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HRM1880

Citaat van: wekke op feb 04, 2013, 21:05:15
Ik vind het wel ontzettend jammer dat ik toentertijd enkele schitterende uit-wedstrijden in tweede klasse en bekerwedstrijden heb laten schieten wegens desinteresse.

Maar de mooiste was je er wel bij vermoed ik? Twijfel trouwens als ik zo'n lijstje wil maken, tel ik hem mee als uitwedstrijd of toch maar als thuiswedstrijd. ;-)

wekke

Citaat van: HRM1880 op feb 04, 2013, 22:57:38
Maar de mooiste was je er wel bij vermoed ik? Twijfel trouwens als ik zo'n lijstje wil maken, tel ik hem mee als uitwedstrijd of toch maar als thuiswedstrijd. ;-)

Ah, jij bedoeld die keer toen enkele van jullie krapuul supporters me aanviel terwijl ik met krukken liep omdat men voet net gebroken was? Diezelfde avond waarbij ik tijdens de match werd bespuwd, men bier, hamburgers, frieten en lege flesjes op men kop gooiden?

Zwartste voetbalavond van men leven, al had ik er zo naar uitgekeken. Dank, om het nog eens aan te halen ;-)

HRM1880

Citaat van: wekke op feb 04, 2013, 23:21:31
Ah, jij bedoeld die keer toen enkele van jullie krapuul supporters me aanviel terwijl ik met krukken liep omdat men voet net gebroken was? Diezelfde avond waarbij ik tijdens de match werd bespuwd, men bier, hamburgers, frieten en lege flesjes op men kop gooiden?

Zwartste voetbalavond van men leven, al had ik er zo naar uitgekeken. Dank, om het nog eens aan te halen ;-)
Voetbal een feest! Zat in het bezoekersvak, dus dergelijke zaken nooit meegekregen.

wekke

Citaat van: HRM1880 op feb 04, 2013, 23:24:40
Voetbal een feest! Zat in het bezoekersvak, dus dergelijke zaken nooit meegekregen.

Weet ik wel. Al het marginale volk zat toen bij ons achter het doel. Die match had, ongeacht de uitslag, pure propaganda kunnen zijn voor hoe het moet: een derby met gemengde vakken, goedkope tickets en veel sfeer. Enkele honderden amokmakers hebben het toen vergald en dat vond ik doodzonde.

Die match heeft op het Lisp veel veranderd, zeker qua mentaliteit en ook tussen RAFC en Lierse kwam het nooit meer goed. De daaropvolgende confrontatie was eveneens schrijnend met de massale tribune fight in de eindronde.

spons

Nog een nutteloos feitje :

Het nieuwe stadion van FC Twente is het enige stadion in Nederland waar ik nog nooit een wedstrijd van Feyenoord heb gemist
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nico1880

Citaat van: wekke op feb 04, 2013, 23:21:31
Ah, jij bedoeld die keer toen enkele van jullie krapuul supporters me aanviel terwijl ik met krukken liep omdat men voet net gebroken was? Diezelfde avond waarbij ik tijdens de match werd bespuwd, men bier, hamburgers, frieten en lege flesjes op men kop gooiden?

Zwartste voetbalavond van men leven, al had ik er zo naar uitgekeken. Dank, om het nog eens aan te halen ;-)
Zo meteen ga je nog zeggen dat je bang had dat de derde wereldoorlog zou uitbreken ..

wekke

Citaat van: Nico1880 op feb 05, 2013, 08:45:03
Zo meteen ga je nog zeggen dat je bang had dat de derde wereldoorlog zou uitbreken ..

Dus als jullie Antwerp supporters steeds weer die wedstrijd aanhalen dan mag ik mijn negateve ervaringen omtrent die match niet uiten of wat?

Joost

Citaat van: spons op feb 05, 2013, 07:11:37
Nog een nutteloos feitje :

Het nieuwe stadion van FC Twente is het enige stadion in Nederland waar ik nog nooit een wedstrijd van Feyenoord heb gemist

Ik heb alle Eredivisieduels die Roda en RBC tegen elkaar speelden gezien. Zowel in Roosendaal als Kerkrade.

Nico1880

Citaat van: wekke op feb 05, 2013, 09:32:34
Dus als jullie Antwerp supporters steeds weer die wedstrijd aanhalen dan mag ik mijn negateve ervaringen omtrent die match niet uiten of wat?
Ik neem dat met een korreltje zout.

De 10-jarige wiens gestolen gsm we wilden vergoeden is tot op heden ook nog niet teruggevonden.

wekke

Citaat van: Nico1880 op feb 05, 2013, 11:47:54
Ik neem dat met een korreltje zout.

De 10-jarige wiens gestolen gsm we wilden vergoeden is tot op heden ook nog niet teruggevonden.

Ik spreek dan ook over dingen die ik zelf heb ondervonden en niet over zaken, zoals die GSM kwestie, die ik niet heb gezien. Ach, laat zitten, het is al weer 6 jaar geleden.

3434

Nog een nutteloos feitje: Ik zag het duel  tussen Patro Eisden en Geel (-Meerhout)  in 2de, 3de en 4de klasse (zowel uit als thuis).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

cafebac

Citaat van: Joost op feb 04, 2013, 15:10:41


De beide duels die ik tegen FC Eindhoven heb gezien waren oefenduels net als Oss v Roda.
Alle thuisduels van waren in het PLS behalve Roda v Go Ahead die ik alleen op Kaalheide zag.


Joost, er staat me vaag iets bij dat ik ook bij een vriendschappelijke Eindhoven - Roda ben geweest, maar heb er geen kaartje van en staat zodoende ook niet in mijn nog vrij recent opgestelde lijst van bezochte wedstrijden. Moet ergens rond 2002, 2003 geweest zijn volgens mij en ik gok 0-0. Is dat de wedstrijd die jij bedoeld?

Joost

Citaat van: cafebac op feb 06, 2013, 17:41:34
Joost, er staat me vaag iets bij dat ik ook bij een vriendschappelijke Eindhoven - Roda ben geweest, maar heb er geen kaartje van en staat zodoende ook niet in mijn nog vrij recent opgestelde lijst van bezochte wedstrijden. Moet ergens rond 2002, 2003 geweest zijn volgens mij en ik gok 0-0. Is dat de wedstrijd die jij bedoeld?
Ik ben in 2011 of 2012 geweest.

Zal eens zien of ik een datum kan achterhalen van die periode.