Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels1977

Citaat van: AthleticHolanda op dec 20, 2014, 17:21:18
Na afgelopen zondag is Amsterdam de stad waar ik de meeste terreinen heb bezocht, namelijk acht.

Amsterdam wordt internationaal gevolgd door:
Londen (7)
Dublin (6)
Barcelona (5)
Boekarest (5)
Brussel (5)
Praag (5)

... en nationaal door:

Rotterdam (7)
Utrecht (7)
Venlo (5, tevens het maximum aantal terreinen in de stad, bijvelden niet meegerekend)

Ik ben bij 34 terreinen in Amsterdam geweest, maar dat is als ik clubs apart tel. Er liggen meerdere clubs op hetzelfde sportpark. Op sportpark middenmeer bijvoorbeeld ben ik bij meerdere clubs geweest. Ze hebben natuurlijk wel een eigen veld/clubhuis.

Als ik de terreinen met dezelfde naam wegstreep dan kom ik op 25 uit.

Hoe dan ook veruit de meeste nationaal en internationaal in een stad.

Internationaal heb ik trouwens maar 1 stad waar ik meerdere wedstrijden heb bezocht en dat is Melbourne.
Verder alle steden in het buitenland maar 1 wedstrijd.

Defender

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-jabbeke/-onze-hele-dag-om-zeep-a2159681/

Niet echt nutteloze maar ook een anekdote bij op je groudhoplist als je het voorhebt..

Grtz
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Joost

Dat lijkt me toch té krap gepland als je met slechts een uur vertraging het al niet haalt!

FCT1980

Tja als je een uur inpland voor een file of wat anders moet het normaal toch te doen zijn?
Zonde voor die mensen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Joost op dec 22, 2014, 12:38:08
Dat lijkt me toch té krap gepland als je met slechts een uur vertraging het al niet haalt!

"Rond 10.40 uur waren we in Calais, maar voor de check-in stond er een file van maar liefst twee kilometer. We wisten meteen dat het over was en dat we beter konden terugkeren naar huis."

ALenstra

Ik lees in het verhaal dat ze in Calais de boot van 11.00 wilden nemen. Dat is best wel krap.

Joost

Citaat van: John Sleeuwenhoek op dec 22, 2014, 15:06:43
"Rond 10.40 uur waren we in Calais, maar voor de check-in stond er een file van maar liefst twee kilometer. We wisten meteen dat het over was en dat we beter konden terugkeren naar huis."

Voorbeeldje van afgelopen januari, Wimbledon v Exeter;
8:30 uur; Joost oppikken in Zwijndrecht (Parking)
10:30 uur; aankomst Calais
11:20 uur; vertrek Eurotunnel uit Calais
11:00 uur; aankomst Folkestone
12:30 uur; aankomst Kingsmeadow
15:00 uur; Wimbledon - Exeter City

Zwijndrecht - Tunnel is exact 2 uur. Daar dus een half uur speling ingebouwd.
Voor de wedstrijd zelfs 2,5 uur aan speling. Ook om de mogelijkheid te hebben iets te eten overigens.

Als je dan met een bus pas om 11 uur geboekt hebt met nota bene de boot dan roep je het op zo'n zaterdag voor Kerst ook voer jezelf af.


watergatehopper

Citaat van: Joost op dec 22, 2014, 16:35:58
Voorbeeldje van afgelopen januari, Wimbledon v Exeter;
8:30 uur; Joost oppikken in Zwijndrecht (Parking)
10:30 uur; aankomst Calais
11:20 uur; vertrek Eurotunnel uit Calais
11:00 uur; aankomst Folkestone
12:30 uur; aankomst Kingsmeadow
15:00 uur; Wimbledon - Exeter City

Zwijndrecht - Tunnel is exact 2 uur. Daar dus een half uur speling ingebouwd.
Voor de wedstrijd zelfs 2,5 uur aan speling. Ook om de mogelijkheid te hebben iets te eten overigens.

Als je dan met een bus pas om 11 uur geboekt hebt met nota bene de boot dan roep je het op zo'n zaterdag voor Kerst ook voer jezelf af.

En toch bestond er een kans dat we de wedstrijd http://www.watergatehopper.nl/page/londen-kingsmeadow niet gingen redden. Namelijk een telefoontje van je zwangere vriendin. Gelukkig niet gebeld ;)
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Saltacampos

Ik ken deze supportersclub in kwestie, ben er vroeger vaak mee meegeweest en ik vind dat ze systematisch te laat vertrekken, waardoor je de kans op dit soort dingen vergroot, als je meer speling neemt, kan je dit opvangen. Ik zou best nog wel wat meer kunnen vertellen, maar ik zal het hier maar bij laten wat de Belgian Irons betreft.
Over land and sea

3434

Ik ben in totaal 4x met hen meegeweest en telkens was het idd haasten. Vertrek in Mechelen was meestal rond 6h (waar ik woon betekent dit vertrekken om 4.50u). Maar de hele tocht door Vlaanderen neemt enorm veel tijd in beslag. En als het in Calais druk is..

De laatste keer dat ik in Londen was moesten we rennen om de aftrap te halen en na de wedstrijd een half uurtje in de pub alvorens te vertrekken. Dit doe ik niet meer. Net geen 24u onderweg voor 2,5u in Londen te zijn (1,5u  wedstrijd inbegrepen).

Qua prijs valt het totaalplaatje erg mee, maar qua tijd & stress. No thanks.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

jona93

Citaat van: 3434 op dec 23, 2014, 00:06:56
Ik ben in totaal 4x met hen meegeweest en telkens was het idd haasten. Vertrek in Mechelen was meestal rond 6h (waar ik woon betekent dit vertrekken om 4.50u). Maar de hele tocht door Vlaanderen neemt enorm veel tijd in beslag. En als het in Calais druk is..

De laatste keer dat ik in Londen was moesten we rennen om de aftrap te halen en na de wedstrijd een half uurtje in de pub alvorens te vertrekken. Dit doe ik niet meer. Net geen 24u onderweg voor 2,5u in Londen te zijn (1,5u  wedstrijd inbegrepen).

Qua prijs valt het totaalplaatje erg mee, maar qua tijd & stress. No thanks.

Dat probleem heb ik nu niet als ik naar Chelsea ga kijken. bij ons ziet het altijd als volgt uit

6u vertrek bus lokaal te Merelbeke bij competie matchen europeese matchen is meestal rond 11u
6u30 aankomst Carpoolparking Loppem waar we max 5 min stoppen
7u30 aankomst Calais
8u25 aankomst Folkstone (engelse tijd)
10u45 a 11u aankomst stadion Chelsea

en hebben daar dan nog kleine 4a5u de tijd voor de match

kostprijs telkens tussen de €90 en de €140 alles inbegrepen Bus,Ticket,Shuttle,parking
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Voetbalman

Citaat van: jona93 op dec 23, 2014, 17:43:44
Dat probleem heb ik nu niet als ik naar Chelsea ga kijken. bij ons ziet het altijd als volgt uit

6u vertrek bus lokaal te Merelbeke bij competie matchen europeese matchen is meestal rond 11u
6u30 aankomst Carpoolparking Loppem waar we max 5 min stoppen
7u30 aankomst Calais
8u25 aankomst Folkstone (engelse tijd)
10u45 a 11u aankomst stadion Chelsea

en hebben daar dan nog kleine 4a5u de tijd voor de match

kostprijs telkens tussen de €90 en de €140 alles inbegrepen Bus,Ticket,Shuttle,parking

Schitterend, zo hoort het. Pak je de beleving mee voor de wedstrijd, dat is toch waarvoor we het doen :)

Altijd shuttle, nooit ferry? Als je om 7u30 toekomt in Calais, om hoe laat nemen jullie dan de shuttle?

Saltacampos

Citaat van: jona93 op dec 23, 2014, 17:43:44
Dat probleem heb ik nu niet als ik naar Chelsea ga kijken. bij ons ziet het altijd als volgt uit

6u vertrek bus lokaal te Merelbeke bij competie matchen europeese matchen is meestal rond 11u
6u30 aankomst Carpoolparking Loppem waar we max 5 min stoppen
7u30 aankomst Calais
8u25 aankomst Folkstone (engelse tijd)
10u45 a 11u aankomst stadion Chelsea

en hebben daar dan nog kleine 4a5u de tijd voor de match

kostprijs telkens tussen de €90 en de €140 alles inbegrepen Bus,Ticket,Shuttle,parking
Inderdaad, daarom ben ik ook een tevreden lid van Mighty Blues Belgium, een goed georganiseerde supportersclub waar niet zo snel mogelijk dronken worden het doel is, maar naar het voetbal gaan.
Over land and sea

jona93

Citaat van: Freebird op dec 23, 2014, 19:50:45
Schitterend, zo hoort het. Pak je de beleving mee voor de wedstrijd, dat is toch waarvoor we het doen :)

Altijd shuttle, nooit ferry? Als je om 7u30 toekomt in Calais, om hoe laat nemen jullie dan de shuttle?

Meestal 25min na aankomst in Calais. Idd altijd de shuttle tenzij hij volgeboekt is dan is het met de ferry
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

HRM1880

Citaat van: rrcg1899 op dec 23, 2014, 20:19:08
Inderdaad, daarom ben ik ook een tevreden lid van Mighty Blues Belgium, een goed georganiseerde supportersclub waar niet zo snel mogelijk dronken worden het doel is, maar naar het voetbal gaan.
Is dat niet hetzelfde?