Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: Hugo op mei 30, 2015, 13:00:24
Gisteravond bij Holstein Kiel tegen 1860 München in  Schleswig-Holstein geweest.  Daardoor nu gevinckt in alle Duitse deelstaten. Mijn leven is nu af ;-)
Dat is nog maar het begin, nu nog alle Kreise.
Over land and sea

cafebac

Mijn seizoen in cijfers, oftewel mijn officiële autismerapport:

-66 wedstrijden, een nieuw record na een aantal maal 63 stuks.
-45 wedstrijden in NL
-44 wedstrijden van PSV
-32 wedstrijden in de Eredivisie(allen PSV)
-24 wedstrijden in het Philips Stadion
-22 nieuwe stadions afgevinkt
-21 wedstrijden over de grens gezien
-20 verschillende competities
-20 uitwedstrijden met PSV
-11 wedstrijden in België
-8 wedstrijden in de Europa League
-7 doelpunten zag ik 3x(4-3 tegen Feyenoord, 6-1 tegen NAC en een 0-7 in Verviers)
-6 keer eindigde een wedstrijd in 2-1, allemaal ná de winterstop
-3 keer zag ik twee wedstrijden op één dag
-2 dagen waren nodig voor de 3-3 in Estoril  :D

De teller staat nu op 693 wedstrijden in 112 verschillende stadions in 17 landen.

FCT1980

Citaat van: spons op mei 27, 2015, 10:50:41
Ik heb destijds telefonisch bij de KNVB een kaartje voor de finale besteld. Wedstrijd was inderdaad niet uitverkocht. Kan je je nu bij een champions league finale niet meer voorstellen.

Ik ben 48

Heb in 1988 bij de return van de UEFA cup finale tussen Leverkusen en Espanol ook gewoon een kaartje aan de kassa gekocht voor 8 mark

Geweldig toch dat het destijds op die manier ging. Wat was ik graag bij die finale in de Kuip geweest.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: FCT1980 op jun 02, 2015, 21:15:29
Geweldig toch dat het destijds op die manier ging. Wat was ik graag bij die finale in de Kuip geweest.

Hoe was trouwens, afgezien van de ruime nederlaag, jouw ervaring bij de cup final ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

smitswessel

Citaat van: spons op jun 03, 2015, 03:16:13
Hoe was trouwens, afgezien van de ruime nederlaag, jouw ervaring bij de cup final ?

Uitzonderlijk benieuwd naar!

Voetbalman

Citaat van: cafebac op jun 02, 2015, 20:32:51
Mijn seizoen in cijfers, oftewel mijn officiële autismerapport:

-66 wedstrijden, een nieuw record na een aantal maal 63 stuks.
-45 wedstrijden in NL
-44 wedstrijden van PSV
-32 wedstrijden in de Eredivisie(allen PSV)
-24 wedstrijden in het Philips Stadion
-22 nieuwe stadions afgevinkt
-21 wedstrijden over de grens gezien
-20 verschillende competities
-20 uitwedstrijden met PSV
-11 wedstrijden in België
-8 wedstrijden in de Europa League
-7 doelpunten zag ik 3x(4-3 tegen Feyenoord, 6-1 tegen NAC en een 0-7 in Verviers)
-6 keer eindigde een wedstrijd in 2-1, allemaal ná de winterstop
-3 keer zag ik twee wedstrijden op één dag
-2 dagen waren nodig voor de 3-3 in Estoril  :D

De teller staat nu op 693 wedstrijden in 112 verschillende stadions in 17 landen.

Mooie lijst cafebac. Wat was je mooiste ervaring dit seizoen, nationaal en internationaal?

HRM1880

19/5/2015 zag ik mijn 500e wedstrijd ooit bij Kosice-Podbrezova. Deze wedstrijd eindigde zeer toepasselijk in 5-0.
Momenteel zit ik tevens aan een gemiddelde van ongeveer 20 wedstrijden per levensjaar.

jona93

Vorige week voor het 3e jaar op rij de Europa League finale bezocht telkens zag ik 2 club 2 jaar achter elkaar de finale spelen waarvan 1 team 2x oprij verloor 2013 Benfica-Chelsea, 2014 Sevilla-Benfica, 2015 Dnipro-Sevilla telkens won Sevilla en verloor Benfica 2x de finale
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

spons

Voor mij was het ook mijn 3e Euro league finale op rij en de 10e in totaal ( inclusief UEFA cup ).

Totaal aantal Europese finales : 18
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

cafebac

Citaat van: Freebird op jun 03, 2015, 11:37:45
Mooie lijst cafebac. Wat was je mooiste ervaring dit seizoen, nationaal en internationaal?

Dat is toch wel moeilijk joh. In de Eredivisie was qua voetbal de 4-3 tegen Feyenoord wel echt dé wedstrijd van het jaar.
Daarnaast dit jaar toch heel wat prachtige awaydays meegemaakt. Ruim 90 minuten met 10 man staan en toch winnen in Breda bijvoorbeeld, de 0-5 in Enschede waardoor de titel eigenlijk zeker was. Uitkooi-madness in dordrecht en deventer, last-minute winners in Almelo, Excelsior en Den Haag, 2x 1-5 in één week(Utrecht en Almere)... Ik ben eigenlijk sinds 2007 vast bij uitwedstrijden maar zo'n seizoen had ik nog niet meegemaakt.
Europees naar Estoril(over twee dagen) en Sint Petersburg waren ook onvergetelijk.

Maar soit, het gaat hier over groundhoppen... Heel wat moois gezien dit seizoen met onder meer Neunkirchen, Southend...maar de beste was eigenlijk toch een Revisit. Luik-Waremme waar Luik de koppositie overnam om hem niet meer af te geven. 2600 man waarvan het gros op die staantribune, eerbetoon aan de 10 jaar geleden geliquideerde kopman met heel veel vuurwerk en ook echt een te gekke wedstrijd met hoog tempo, spanning en goals.
https://www.youtube.com/watch?v=-uDItK3riwI

RSYG

Het duel tussen Avesteyn en Juliana Mill in de herkansingsronde voor een plek in de Derde Klasse Zuid II was vanmiddag mijn laatste wedstrijdbezoek van het seizoen 2014/2015.

Hier wat cijfers:
- 101 wedstrijden bezocht
- 74 wedstrijden in Nederland
- 38 wedstrijden Feyenoord (24 thuis - 14 uit)
- 23 wedstrijden NEC (9 thuis - 14 uit)
- 27 wedstrijden in het buitenland in 10 verschillende landen (België, Frankrijk, Spanje, Gibraltar, Duitsland, Hongarije, Turkije, Kroatië, Tsjechië, Italië)
- 28 nieuwe stadions bezocht
- meest doelpuntrijke wedstrijden: Feyenoord - Zorya Luhansk (4-3); PSV - Feyenoord (4-3); NEC - Jong PSV (5-2); NEC - FC Volendam (7-0)
- mooiste ervaringen: roadtrips naar Besiktas, Rijeka en Rome met Feyenoord; AS Roma - Lazio in januari
- meest vruchtbare groundhopdag: 24 januari (Valenciennes - Tours; Kortrijk - Charleroi; Zulte-Waregem -Westerlo)

FCT1980

Citaat van: spons op jun 03, 2015, 03:16:13
Hoe was trouwens, afgezien van de ruime nederlaag, jouw ervaring bij de cup final ?

De dag zelf was echt heel speciaal. Als je er bij bent geweest dan weet je echt hoe massive zo'n cupfinal is. We hadden helaas niet helemaal goed gepland qua reis en hotel (krijg je als je dit uit handen geeft) waardoor we pas zo'n twee uur van tevoren bij Wembley aankwamen maar verder was het top.
Wedstrijd was heel eenzijdig. Villa heeft welgeteld NUL kansen (of was het nou schoten op doel) gehad. Zicht vanaf de bovenste ring was echt prima en een vol Wembley is amazing.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jehoentelaar

HBS-Vlissingen moest ik uiteindelijk nog laten schieten, waardoor mijn relatief bescheiden groundhopjaar eindigt met de volgende cijfers:

- 27 Wedstrijden.
- 4 Landen (Nederland, Duitsland, Kroatië, Verenigde Staten).
- 3 Bekerwedstrijden (waarvan verlenging: 1).
- 2 Oefenwedstrijden.
- 1 Play-offwedstrijd.

- Meest bezochte competitie: Eerste Divisie (7x).
- Meest bezochte ground: Preussenstadion, Haaglandia Stadion (elk 3x).
- Meest bekeken club (thuis en uit): Roda JC Kerkrade (6x).
- Grootste thuiszege: Sparta Rotterdam - Roda JC Kerkrade (6-0).
- Grootste uitzege: diverse wedstrijden met twee doelpunten verschil.
- Doelpuntrijkste wedstrijd: FC Emmen - RKC Waalwijk (5-3).

- Aantal thuisdoelpunten: 58
- Aantal uitdoelpunten: 33
- Aantal thuiszeges: 12
- Aantal uitzeges: 11
- Aantal gelijke spelen: 4 (waarvan brilstanden: 0)

- Nieuwe grounds: 16

- De meest bekeken club Roda JC Kerkrade heb ik alleen in uitwedstrijden gezien.
- Roda JC Kerkrade is naast SVV Scheveningen de enige club die ik in meerdere competities/toernooien in actie heb gezien.
- Alle gelijke spelen hadden de score 1-1.
- In bekerwedstrijden scoorden alleen de thuisploegen.
- Na vorig jaar zeven wedstrijden te hebben bezocht bleef de Topklasse dit jaar steken op slechts twee competitieve ontmoetingen.
- Geen enkele wedstrijd had meer dan 23.000 toeschouwers.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Mijn seizoen is nog niet ten einde. Morgen staat de herkansing der herkansingen tussen TOV en FC Hilversum op het programma. Beide verliezers van de nacompetitie strijden met Zandvoort en Buitenveldert om de vrijgekomen plaats van Lienden. Morgen de halve finales (in Soest en in Heemstede), zaterdag de finale.

Tot dusver is de stand:

- 68 wedstrijden
- 13 landen (NL, B, D, L, F, A, ENG, CH, CZ, BIH, HR, I, DK)
- 10 bekerwedstrijden
- 3 europese wedstrijden
- 1 oefenwedstrijd
- 1 beslissingswedstrijd
- 1 play-offwedstrijd.

- 6 wedstrijden op het hoogste nationale niveau
- 6 wedstrijden op het tweede niveau
- 10 wedstrijden op het derde niveau
- 12 wedstrijden op het vierde niveau
- 7 wedstrijden op het vijfde niveau
- 6 wedstrijden op het zesde niveau
- 3 wedstrijden op het zevende niveau
- 4 wedstrijden op het achtste niveau

- Meest bezochte competitie: Topklasse zaterdag (6x).
- Meest bezochte ground: Panhuis (GVVV) (4x).
- Meest bekeken club (thuis en uit): GVVV, IJsselmeervogels (4x).
- Grootste thuiszege: ASV'65 - SC 's Graveland (7-0).
- Grootste uitzege: Leobendorf - SV Gröding (1-7).
- Doelpuntrijkste wedstrijd: Wasmeer - Buiksloot (6-4).

- Aantal thuisdoelpunten: 112
- Aantal uitdoelpunten: 116
- Aantal thuiszeges: 25
- Aantal uitzeges: 25
- Aantal gelijke spelen: 18 (waarvan brilstanden: 2)

- Nieuwe grounds: 48

- De enige wedstrijd in de Schotse competitie werd in Engeland gespeeld: Berwick-Queens Park.
- Topklassekampioen Kozakken Boys heb ik twee keer zien spelen en beide keren zien verliezen.
- In één wedstrijd heb ik een verlening gezien.
- Bij twee wedstrijden was een strafschoppenserie noodzakelijk maar werd niet verlengd.
- Pas de 13e wedstrijd van het seizoen was de eerste in Nederland.
- Twee wedstrijden werden door 50000 of meer toeschouwers bezocht. Beide waren uitwedstrijden van Bayern München.
- Swift-HVC'10 werd door slechts 75 toeschouwers bezocht. Dat is 5 keer zoveel als de slechtst bezochte wedstrijd van vorig seizoen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FC_Emmen

Ik heb dit seizoen wedstrijden gezien in:
Nederland, Engeland, Oekraïne en Duitsland.

In de volgende competities/toernooien:
- Vriendschappelijk
- Eerste Divisie (en play-offs)
- Topklasse
- Eerste Klasse
- Eredivisie
- KNVB Beker
- Champions League
- Europa League
- 3. Bundesliga
- Regionalliga Nord
- Nedersasksen Pokal
- Premier League

Mijn meest bezochte club is, hoe kan het ook anders, FC Emmen.
Het seizoen begon voor mijn op 2 juli met DZOH - FC Emmen en eindigde met Nederland - Verenigde Staten.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'