Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

watergatehopper

Citaat van: jdebruin96 op sep 06, 2018, 08:35:18
Iemand enig idee of Royal Mouscron tegen Kortrijk leeft? Het is toch een derbytje.
ik zie dat ze volgende week zondag tegen elkaar spelen dus als het leeft lijkt het mij wel leuk om die pot te bezoeken.

Kortrijk - Waregem leeft zeker maar tegen Moeskroen wordt meer als reguliere competitiewedstrijd gezien.
Niets meer dan tegen Lokeren for example
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Bier und Bratwurst

Citaat van: Nort op sep 06, 2018, 08:42:43
Ze kunnen elkaar niet eens verstaan. Gezien de toeschouwersaantallen bij deze wedstrijden is er niks 'bijzonders' aan...

Dat is niet waar! Moeskroen heeft zelfs een klein stukje Vlaamstalig. Ligt letterlijk op de grens. Overgrote deel is wel Franstalig. Maar Kortrijk is tegen Waregem het mooist denk ik.
Het ene stadion is het andere niet!

Rob1977_PSV

Zaterdag 29 september naar Schalke 04-Mainz en we zitten er aan te denken om met de trein te gaan.
Hier heb ik zelf in Duitsland nog geen ervaring mee, al weet ik wel dat je met toegangskaarten (die we al in bezit hebben) in de regio gratis gebruik kunt maken van het openbaar vervoer.

Iemand ervaring hiermee en tips?
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

hgrm

Citaat van: Rob1977_PSV op sep 10, 2018, 09:20:55
Zaterdag 29 september naar Schalke 04-Mainz en we zitten er aan te denken om met de trein te gaan.
Hier heb ik zelf in Duitsland nog geen ervaring mee, al weet ik wel dat je met toegangskaarten (die we al in bezit hebben) in de regio gratis gebruik kunt maken van het openbaar vervoer.

Iemand ervaring hiermee en tips?

Het hele Ruhrgebiet valt onder het zogenaamde Verkehrsverbund Rhein Ruhr (VRR). Met een toegangskaart heb je doorgaans een bepaalde tijd voor en na de wedstrijd vrij reizen in de hele VRR (meestal iets van 3 uur van te voren en 3 uur erna). Dat betekent bijvoorbeeld dat je de auto gratis kunt parkeren in Oberhausen (achterkant van het station), van daar de S-Bahn naar Gelsenkirchen Hbf kunt nemen (R3 of S2) en van daar de tram.
Voor de heenreis werkt dat uitstekend maar voor de terugreis wat minder, aangezien driekwart van het stadion op hetzelfde moment met dezelfde tram terug wil richting de stad.

Wat ik de laatste keer heb gedaan (dat was niet voor het voetbal, maar voor biatlon, waarbij het stadion ook voor 75% vol zat) is parkeren in de Ackerstrasse in het stadsdeel Buer aan de andere kant van de snelweg. Van daar is het 2 haltes met de tram (heen) of 20 minuten lopen (terug).
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

DanielsenAxedal

Citaat van: Rob1977_PSV op sep 10, 2018, 09:20:55
Zaterdag 29 september naar Schalke 04-Mainz en we zitten er aan te denken om met de trein te gaan.
Hier heb ik zelf in Duitsland nog geen ervaring mee, al weet ik wel dat je met toegangskaarten (die we al in bezit hebben) in de regio gratis gebruik kunt maken van het openbaar vervoer.

Iemand ervaring hiermee en tips?


Was van Venlo naar Gladbach gegaan waar we overnachten na een match van F. Düsseldorf. Vanuit Gladbach gingen we naar Fortuna Düsseldorf tegen Aue. De trein tickets bleken bijzonder duur en dus zijn we eigenlijk constant zwart gegaan en werden nul keer gecontroleerd. In de metro kon het ook makkelijk. Enkel vanaf Venlo naar Gladbach kochten we een kaartje voor.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Freekos79

Citaat van: DanielsenAxedal op sep 10, 2018, 16:28:56

Was van Venlo naar Gladbach gegaan waar we overnachten na een match van F. Düsseldorf. Vanuit Gladbach gingen we naar Fortuna Düsseldorf tegen Aue. De trein tickets bleken bijzonder duur en dus zijn we eigenlijk constant zwart gegaan en werden nul keer gecontroleerd. In de metro kon het ook makkelijk. Enkel vanaf Venlo naar Gladbach kochten we een kaartje voor.

Met tickets van Fortuna Düsseldorf kun je ook gratis reizen voor en na de wedstrijd in vrr gebied.
Volgende wedstrijd: ?

Ajacied


en dat geldt vanaf Venlo al (ook vanaf Arnhem trouwens), dus dat kaartje naar Gladbach had je helemaal niet hoeven kopen

Rob1977_PSV

Bedankt allemaal!

De kaarten van Schalke heb ik al in bezit, dus als ik het bovenstaande goed interpreteer, hoeven we enkel een kaartje te kopen tot en met Venlo?
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

Koning Kriel

Citaat van: DanielsenAxedal op sep 10, 2018, 16:28:56
Was van Venlo naar Gladbach gegaan waar we overnachten na een match van F. Düsseldorf. Vanuit Gladbach gingen we naar Fortuna Düsseldorf tegen Aue. De trein tickets bleken bijzonder duur en dus zijn we eigenlijk constant zwart gegaan en werden nul keer gecontroleerd. In de metro kon het ook makkelijk. Enkel vanaf Venlo naar Gladbach kochten we een kaartje voor.

Dit is misschien wel de slechtste tip ooit.

Ik vond het bier nogal duur dus heb ik het maar gewoon van de toonbank gepakt.

Sebastiaan_W

Citaat van: Koning Kriel op sep 11, 2018, 09:59:53
Dit is misschien wel de slechtste tip ooit.

Ik vond het bier nogal duur dus heb ik het maar gewoon van de toonbank gepakt.

Het wordt tijd voor een like button haha.

Jef400

En een dislikebutton voor zwartrijderspromotie.

ALenstra

#4241
Met een toegangskaartje van Fortuna Düsseldorf mag je gratis vanaf Mönchengladbach naar het stadion. En ja, het is waar dat er amper controles zijn in die treinen en ook metro's en trams. Maar dat wil niet zeggen dat ze er nooit zijn. Ik kan niks met een advies van "rij maar lekker zwart want ze controleren nooit".


Ajacied


Je mag in het hele VRR-gebied gratis van/naar het stadion reizen, en zoals je op dit kaartje kunt zien is dat vanaf Arnhem/Nijmegen/Venlo al.

Freekos79

Citaat van: Ajacied op sep 11, 2018, 19:09:40
Je mag in het hele VRR-gebied gratis van/naar het stadion reizen, en zoals je op dit kaartje kunt zien is dat vanaf Arnhem/Nijmegen/Venlo al.

Dat is een handig en duidelijk kaartje!
Volgende wedstrijd: ?

Nort

Gezien de kans aanwezig is dat ADO - PSV afgelast gaat worden, ben ik op zoek naar een leuk potje voor zaterdag in de omgeving Zwolle - Ter Apel. Zelf zag ik dat Klazienaveen een leuk terrein heeft, maar die spelen op veld 2 helaas. 

Mocht iemand tips hebben, graag!