KNVB Beker 2009/2010

Gestart door AthleticHolanda, jul 07, 2009, 22:02:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Ik zal niet eens verbaasd zijn als ze in een leeg stadion spelen.

spons

Citaat van: Joost op mrt 26, 2010, 08:59:36
Ik zal niet eens verbaasd zijn als ze in een leeg stadion spelen.

Dat lijkt me sterk, in dat geval kunnen we beter stoppen met betaald voetbal in Nederland.

En ook het WK 2018 ( voor zover we daar al kans op hebben ) kunnen we dan definitief vergeten.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Lek11

CiteerAjax mag supporters meenemen naar bekerfinale in Rotterdam

Ajax mag eigen supporters meenemen naar Rotterdam voor de bekerfinale op zondag 25 april tegen aartsrivaal Feyenoord. Maar over het aantal wil burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam nog nader overleg met zowel de clubs als de voetbalbond KNVB. Dat heeft zijn woordvoerder vanmiddag laten weten.

Bovendien gaat Aboutaleb niet akkoord met het geplande aanvangstijdstip van zes uur 's avonds. ,,Het zal met het oog op de veiligheid echt vroeger moeten beginnen", zegt zijn woordvoerder. De KNVB hanteert als stelregel dat beide bekerfinalisten evenveel kaarten krijgen toegewezen. De bond drong eerder aan op 15.000 toegangskaarten, voor zowel de Feyenoord- als de Ajax-fans.

Voor de competitie geldt sinds een jaar een afspraak dat beide clubs gedurende vijf seizoenen geen bezoekende supporters in hun stadions toelaten. Dit naar aanleiding van talrijke wanordelijkheden, zelfs bij duels van de beloftenteams. Voor de bekerfinale en het duel om de Johan Cruijff Schaal kan een uitzondering worden gemaakt.

Aboutaleb behoudt zich het recht voor om, in het geval van aanwijzingen over geregisseerd geweld, de supporters uit Amsterdam alsnog te weren uit zijn stad. In 1998 liep het voor, tijdens en na de bekerfinale tussen Ajax en PSV in de Kuip uit op ernstige ongeregeldheden. De Mobiele Eenheid voerde charges uit om de verschillende supportersgroepen uit elkaar te houden. De finale was destijds uit voorzorg al vervroegd naar 15.00 uur.

Feyenoord en Ajax stonden in 1980 voor het laatst tegenover elkaar in de finale van de strijd om de KNVB-beker. Feyenoord won dat duel met 3-1, dankzij doelpunten van Petur Petursson (2) en Carlo de Leeuw. Frank Arnesen opende destijds de score voor Ajax

Goed nieuws, alleen nu ben ik wel erg benieuwd na het aantal. Ik weet wel zeker dat het er geen 15.000 worden, we zullen, denk ik, alleen met treinen mogen afreizen. Ik denk een man of 7-8.000.

Tijdstip zal wel 15:00 worden net als in 98.

spons

#33
Citaat van: Lek11 op mrt 26, 2010, 12:56:13
Goed nieuws, alleen nu ben ik wel erg benieuwd na het aantal. Ik weet wel zeker dat het er geen 15.000 worden, we zullen, denk ik, alleen met treinen mogen afreizen. Ik denk een man of 7-8.000.

Tijdstip zal wel 15:00 worden net als in 98.

ik denk dat ajax de vakken aan de zuidzijde krijgt dus vanaf vak j tot en met vak e zowel 1e als 2e ring, denk dat dit zo'n 9 a 10.000 kaarten zijn. normaal gesproken krijgt een finalist volgens mij ook nog de hoekvakken D, DD, K en KK maar dit loopt zonder afscheiding door naar de lange zijde dus dit lijkt me in dit geval niet realistisch.

ga er ook vanuit dat er alleen treinvervoer zal zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

MartijNFR

15.000 kaarten voor Feyenoord fans?
mmm.. hopen dat ik er een van kan worden!
Laatste ground: 09/12/2017 Sportpark de Wetering (SC Genemuiden - vv Staphorst)

Lek11

Citaat van: spons op mrt 26, 2010, 13:02:10
ik denk dat ajax de vakken aan de zuidzijde krijgt dus vanaf vak j tot en met vak e zowel 1e als 2e ring, denk dat dit zo'n 9 a 10.000 kaarten zijn. normaal gesproken krijgt een finalist volgens mij ook nog de hoekvakken D, DD, K en KK maar dit loopt zonder afscheiding door naar de lange zijde dus dit lijkt me in dit geval niet realistisch.

ga er ook vanuit dat er alleen treinvervoer zal zijn

Dat zou dan inderdaad goed mogelijk kunnen zijn. Nog even afwachten, denk dat dat wel snel bekend gaat worden.

Citaat van: MartijNFR op mrt 26, 2010, 13:41:03
15.000 kaarten voor Feyenoord fans?
mmm.. hopen dat ik er een van kan worden!

Hoeveel kaarten kregen jullie tijdens de vorige bekerfinale tegen Roda JC?

HJanneman

Als Supp.CC-houder van Ajax hoop ik natuurlijk op meer dan die 8/9000 kaarten om een reƫle kans te houden op kaarten, maargoed, realistisch gezien krijgen we alleen de vakken waar spons het over heeft.

'Neutrale' kaarten worden vaak wel aangeboden op internet e.d. .
Zo was ik er 3 jaar geleden tegen AZ ook ingekomen, maar ik zou dit jaar liever in een aan Ajax toegewezen vak plaatsnemen.

Joost

Citaat van: Lek11 op mrt 26, 2010, 14:39:07
Dat zou dan inderdaad goed mogelijk kunnen zijn. Nog even afwachten, denk dat dat wel snel bekend gaat worden.

Hoeveel kaarten kregen jullie tijdens de vorige bekerfinale tegen Roda JC?

Officieel kreeg Feyenoord er net zoveel als Roda, 15000. Roda verkocht echter niet alle kaarten dus daarvan gingen er nog een 2000 naar feyenoord plus alle 'neutrale'  kaarten waren plots ook in Feyenoord handen.

spons

Bij Feyenoord - Roda had Feyenoord als ik het me goed kan herinneren 17.000 kaarten maar daar werden er maar 15.000 van verkocht omdat Feyenoord 2.000 kaarten verkocht of weggaf aan andere relaties.

Mijn ervaring met de bekerfinales die ik ben geweest ( dit wordt mijn 7e met Feyenoord ) is dat de neutrale vakken altijd voor zeker 90% gevuld waren met Feyenoord supporters
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Datum: 26-03-2010  Bron: Rijnmond.nl 

ajax en Feyenoord krijgen voor de eigen fans elk 12.000 kaarten voor de bekerfinale op zondag 25 april. Dat melden welingelichte bronnen bij de KNVB en de gemeente Rotterdam. De fans van ajax zullen verplicht per trein naar Rotterdam moeten reizen. Daarnaast zijn er kaarten voor de sponsors van het toernooi beschikbaar. Uit veiligheidsoverwegingen zullen neutrale toeschouwers niet worden toegelaten. Daardoor zal de wedstrijd niet uitverkocht zijn.
Om meer fans de gelegenheid te geven de ontknoping van het bekertoernooi te volgen, is ook geopperd om de finale in twee wedstrijden af te werken. Op woensdag 21 april zou dan in de ArenA kunnen worden gespeeld en op zondag 25 april in de Kuip. Zonder fans van de uitspelende club zouden dan bijna 100.000 mensen de twee wedstrijden kunnen bezoeken. De vraag is of de KNVB de organisatorische complicaties van deze oplossing het hoofd kan en wil bieden.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

24000 man in de Kuip is ook niet echt gezellig.

Lek11

Nja het is beter als het hele stadion vol is maar je kunt wel nagaan dat er op de lange zijde overal opstootjes zullen komen als iedereen door elkaar zit. Daarvoor is een feyenoord-ajax te gevoelig, ook in 'neutrale' vakken.

Bekerfinale verdeeld over twee wedstrijden lijkt me echt helemaal niks.

Joost

Citaat van: Lek11 op mrt 27, 2010, 13:03:18
Nja het is beter als het hele stadion vol is maar je kunt wel nagaan dat er op de lange zijde overal opstootjes zullen komen als iedereen door elkaar zit. Daarvoor is een feyenoord-ajax te gevoelig, ook in 'neutrale' vakken.

Bekerfinale verdeeld over twee wedstrijden lijkt me echt helemaal niks.

Doe het dan gewoon anders, scherm de twee vakken af, dat kan makkelijk. Dan is de ene helft Ajax, de andere Feyenoord.

spons

Citaat van: Joost op mrt 27, 2010, 12:28:01
24000 man in de Kuip is ook niet echt gezellig.

nee er worden ook nog 8.000n kaartjes verdeeld onder sponsors, genodigden, aandeelhouders van het stadion, scheidsrechters e.d. ...dus 32.000 in totaal
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Lek11

Door de laatste berichten ben ik bang dat de finale over twee wedstrijden gespeeld gaat worden. Op de radio hoorde ik net dat vandaag overleg is tussen de KNVB en burgemeesters etc. Het is technisch mogelijk dat het over twee wedstrijden gespeeld gaat worden omdat dit in het verleden ook al eens is gebeurd en omdat de KNVB niet wil instemmen met geen neutrale kaarten.