KNVB Beker 2009/2010

Gestart door AthleticHolanda, jul 07, 2009, 22:02:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Lek11 op apr 09, 2010, 12:47:33
Anno 2010 is het namelijk niet meer mogelijk om grote groepen supporters in goede banen te leiden. Dit probleem is niet van vandaag maar is al jaren aan de gang. Met als toppunt Feyenoord-Ajax.


Ajax kan niet alleen een wedstrijd tegen Feyenoord niet in goede banen leiden maar ook wedstrijden tegen FC Utrecht en ADO niet  gezien het recente verleden en het verbod op het meenemen van uitsupporters naar alle onderlinge duels
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Peenvogel

#121
Citaat van: Lek11 op apr 09, 2010, 12:47:33
Wat een grap die Gudde. Hij kletste ook iets dat de eerste trein vanaf de Arena al 05:00 ging.

Waarschijnlijk gaan wij maar 7.000 kaarten krijgen dat heeft niks te maken met animo, maar puur door het vervoer (tijdstip) en veiligheid.

Wat betekent amateurisme: beoefening van een kunst, wetenschap of sport als amateur.
Aan het hoofd van de stad Rotterdam zit een nieuwe burgervader (amateur). En deze burgervader kan zich geen tweede misstap veroorloven. Hij zal er alles aandoen om het voor de supporters van Ajax zo onaantrekkelijk mogelijk te maken om de reis naar Rotterdam te maken. De "voorpret" is bij mij al helemaal verdwenen. Op deze manier wordt het voetbal gewoon kapot gemaakt. Het wordt tijd dat de regels worden aangepast aan de tijd waarin we leven. Anno 2010 is het namelijk niet meer mogelijk om grote groepen supporters in goede banen te leiden. Dit probleem is niet van vandaag maar is al jaren aan de gang. Met als toppunt Feyenoord-Ajax.

Ik wens Nederland succes met het organiseren van het WK voetbal. Wie dit veroorzaakt doet er eigenlijk niet toe. Feit is dat de bekerfinale niet op een normale manier kan doorgaan.

Nou Cohen heeft wel wedstrijden prima kunnen organiseren in zijn eigen stad. Ik noem een Nederland-Engeland en tijdens de laatste Europaleague wedstrijden van jullie gebeurde ook wel het een en ander.  Volgend seizoen worden er minimaal 6 wedstrijden zonder uitpubliek gespeeld:

Feyenoord - ajax v.v.
Utrecht - ajax v.v.
Den Haag - ajax v.v.

Wat is de grote gemene deler in dit verhaal?  Met de club waren ook geen afspraken te maken. Ik zat destijds in een supportersoverleg-groep van Feyenoord en er werd bezwoeren dat er geen uitingen met davidssterren zichtbaar zouden zijn in de arena. Net zo min als wij palestijnse (waar hebben we het eigenlijk over) uitingen mee mochten nemen. Tijdens die editie kwam er een vlag zo groot als een compleet vak naar beneden. En ik ben vaak zat bij ajax-Feyenoord geweest (zowel in De Meer, Olympisch Stadion en Arena) om te kunnen bevestigen dat daar ook niet bepaald een feestcommissie van de M.E. op je staat te wachten.

Wat dat allemaal met deze finale te maken heeft? Niet zo veel, maar toen jullie een combi opgelegd kregen voor de finales tegen az en psv was het voor jullie geen probleem om met 17.000 man te komen (toen zat er ook een deel bus bij wat nu niet mogelijk is).

Hielke

Ik vind het echt een beschamende vertoning. Aan clichés als 'het moet een voetbalfeest zijn' en dergelijke heb ik een hekel. Hoeft niet, rivaliteit is juist mooi.

Maar kom op jongens. Vorig seizoen was ik zelf bij de bekerfinale. Twee keer 17.000 man die buiten het stadion door elkaar heen lopen. Rood en blauwwit. Is dat uitzonderlijk? Tuurlijk niet. Doe gewoon effe normaal met z'n allen.

Peenvogel

Citaat van: Hielke op apr 09, 2010, 13:24:22
Ik vind het echt een beschamende vertoning. Aan clichés als 'het moet een voetbalfeest zijn' en dergelijke heb ik een hekel. Hoeft niet, rivaliteit is juist mooi.

Maar kom op jongens. Vorig seizoen was ik zelf bij de bekerfinale. Twee keer 17.000 man die buiten het stadion door elkaar heen lopen. Rood en blauwwit. Is dat uitzonderlijk? Tuurlijk niet. Doe gewoon effe normaal met z'n allen.

Maar Heerenveen en Twente bijten elkaar niet. Denk jij dat als het Twente-Groningen was geweest dat er dan niets gebeurd was? Of Ado-Utrecht?, NAC-Willem II? Het is qua organisatie de meest ongunstige finale die mogelijk was. Ze hebben 30 jaar lang geluk gehad dat dit affiche niet voor is gekomen.


Lek11

#124
Citaat van: Peenvogel op apr 09, 2010, 13:07:59
En ik ben vaak zat bij ajax-Feyenoord geweest (zowel in De Meer, Olympisch Stadion en Arena) om te kunnen bevestigen dat daar ook niet bepaald een feestcommissie van de M.E. op je staat te wachten.

Dat is nergens het geval natuurlijk.

Citaat van: Peenvogel op apr 09, 2010, 13:07:59
Nou Cohen heeft wel wedstrijden prima kunnen organiseren in zijn eigen stad. Ik noem een Nederland-Engeland en tijdens de laatste Europaleague wedstrijden van jullie gebeurde ook wel het een en ander.

Heb je helemaal gelijk in. Tijdens Nederland-Engeland, Ajax-Zagreb, en Ajax-Juve is op een aantal plekken toch wel aardig uit de hand gelopen.

Maar goed we hebben het nu over een nationale wedstrijd, de bekerfinale. Bovenstaande wedstrijden kun je daarmee niet vergelijken. Bovendien maakt dat tuig uit Zagreb (voor een erg groot deel)  er in elke Europese uitwedstrijd een zooitje van. Zoals ik al zei het feit is dat de bekerfinale niet op een normale manier kan doorgaan. Dus laten we nu niet Cohen met Aboutaleb gaan vergelijken. Maakt niet uit wie nu precies de schuldige is. Aboutaleb is niet de enige die er zijn aandeel in heeft maar feit is en blijft dat het niet normaal kan gaan.

Citaat van: Peenvogel op apr 09, 2010, 13:07:59
Wat dat allemaal met deze finale te maken heeft? Niet zo veel, maar toen jullie een combi opgelegd kregen voor de finales tegen az en psv was het voor jullie geen probleem om met 17.000 man te komen (toen zat er ook een deel bus bij wat nu niet mogelijk is).

Die bekerfinales konden inderdaad wel gewoon goed worden georganiseerd. Ik ben bij beide bekerfinales geweest destijds en op wat vuurwerk (hoort erbij) enwat  schade in de Kuip na is er niets bijzonders gebeurd. Dus dat kon wel gewoon goed worden georganiseerd.

En een combi is ook helemaal het probleem niet, tenminste met zulke wedstrijd, en in rotterdam, is dat niet meer dan logish. Maar zelfs een combi kan nu niet meer goed worden georganiseerd (Ajax, NS, politie).

Als alle partijen nu eens gewoon samen overleggen moet dit toch te organiseren zijn op een normale manier? Ze zijn bovendien al veel te laat begonnen met overleggen want de kans op een klassieker in de finale was al veel eerder aanwezig.

Als je dit niet kan hoe wil je dan het WK voetbal organiseren? Wat ga je doen met een Duitsland-Polen of een Duitsland-Engeland bij wijze van spreken.

spons

een WK finale Duitsland - Engeland in 2018 in Nederland zal echt een succes worden
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Lek11

Nou we hebben eindelijk zekerheid. Ajax neemt 10.000 kaarten af. 7700 worden er verkocht. 7 treinen, 1100 Ajax-fans per trein.

Na het weekend begint de verkoop en de prijs zal waarschijnlijk tussen de 60 en 75 euro liggen.

MartijNFR

Tussen de 60 en 75 euro?!
Dat is het dubbele van wat wij Feyenoorders moeten dokken..
Laatste ground: 09/12/2017 Sportpark de Wetering (SC Genemuiden - vv Staphorst)

Lek11

Prijs is inmiddels vastgesteld op €75,-.

Ongeloofelijk dit. Ik ga dit weekend heel goed nadenken of ik wel zo'n gek ben die er één koopt. Gaat nergens meer over.

hgrm

Ik neem aan dat je voor die prijs wel eersteklas naar Rotterdam reist....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Peenvogel

En mede-Feyenoorders? Gelukt met het kaartje? Hier wel.

spons

Citaat van: Peenvogel op apr 11, 2010, 09:38:39
En mede-Feyenoorders? Gelukt met het kaartje? Hier wel.

had zelf al een kaartje voor een "neutraal" vak maar ben met een paar vrienden meegeweest naar Vlagtwedde stonden ook nog medesupporters uit Krimpen a.d. IJssel, Zwijndrecht, Hendrik Ido Ambacht, resultaat 23 kaarten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: hgrm op apr 09, 2010, 23:22:29
Ik neem aan dat je voor die prijs wel eersteklas naar Rotterdam reist....

je komt voor dat geld in een eerste klas stadion te zitten en dat is ook heel wat waard uiteraard :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

MartijNFR

Citaat van: spons op apr 11, 2010, 18:04:09
had zelf al een kaartje voor een "neutraal" vak maar ben met een paar vrienden meegeweest naar Vlagtwedde stonden ook nog medesupporters uit Krimpen a.d. IJssel, Zwijndrecht, Hendrik Ido Ambacht, resultaat 23 kaarten
Hoe kom je aan dat kaartje voor het neutrale vak dan? Heb namelijk geen kaartje kunnen krijgen..
Laatste ground: 09/12/2017 Sportpark de Wetering (SC Genemuiden - vv Staphorst)

Peenvogel

Citaat van: spons op apr 11, 2010, 18:04:09
had zelf al een kaartje voor een "neutraal" vak maar ben met een paar vrienden meegeweest naar Vlagtwedde stonden ook nog medesupporters uit Krimpen a.d. IJssel, Zwijndrecht, Hendrik Ido Ambacht, resultaat 23 kaarten

Al een mooi reisje op zich. Bijna Duitsland.