Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:03:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Arjen

Citaat van: Han op okt 20, 2015, 22:45:27
Waarop is jouw verwachting gestoeld dat thuiswedstrijden van Chelsea en Tottenham Hotspur op Wembley het aantal toeschouwers van hun huidige stadioncapacitiet niet overtreffen?

Dat zou een indicatie kunnen zijn dat de huidige stadioncapaciteit toereikend zou zijn.

Ik hang de economische theorie van prijselasticiteit in die zin aan dat van een verlaging van ticket prices op Wembley een magnetische werking uit zal gaan.

Ik ben voorts benieuwd naar het effect van tickets in de 'vrije verkoop' op Wembley als dat van Chelsea en Tottenham Hotspur een beoogde strategie zou zijn. Hetzelfde geldt voor tweewekelijkse revenuen in de clubshop, gegenereerd door voetbaltoeristen.

Niet alle kaarten mogen verkocht worden in verband met afspraken met omwonenden.

Han

Citaat van: Arjen op okt 21, 2015, 09:04:49
Niet alle kaarten mogen verkocht worden in verband met afspraken met omwonenden.

Ah! In dat geval kan mijn boterzachte elasticiteitstheorietje ogenblikkelijk bij worden gezet in het rariteitenkabinet.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Jeje

Citaat van: Han op okt 20, 2015, 22:45:27
Waarop is jouw verwachting gestoeld dat thuiswedstrijden van Chelsea en Tottenham Hotspur op Wembley het aantal toeschouwers van hun huidige stadioncapacitiet niet overtreffen?

Dat zou een indicatie kunnen zijn dat de huidige stadioncapaciteit toereikend zou zijn.

Ik hang de economische theorie van prijselasticiteit in die zin aan dat van een verlaging van ticket prices op Wembley een magnetische werking uit zal gaan.

Ik ben voorts benieuwd naar het effect van tickets in de 'vrije verkoop' op Wembley als dat van Chelsea en Tottenham Hotspur een beoogde strategie zou zijn. Hetzelfde geldt voor tweewekelijkse revenuen in de clubshop, gegenereerd door voetbaltoeristen.
Huidige stadioncapaciteit zullen ze zeker overtreffen, Spurs heeft bijvoorbeeld 22.000 mensen op de wachtlijst voor een seizoenkaart. Maar misschien dat alleen de topwedstrijden een vol wembley zouden geven. In het geval dat ze wel alle kaarten mochten verkopen.

Wist niet dat niet alle kaarten verkocht mochten worden trouwens :P

Shepherd

De verbouwing heeft het niet mooier gemaakt, maar toch blijft dat stadion bijzonder.

Wembley.
26-06-1996
God Save The Queen.
Merg en been.


Han

Meanwhile at Anfield. Liverpool FC, van 45,276 naar 53,783




Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Langemannetje

Een 3e ring of zie ik dat verkeerd?
73 grounds in 14 verschillende landen

Han

Citaat van: Langemannetje op nov 11, 2015, 22:32:37
Een 3e ring of zie ik dat verkeerd?

Je ziet de huidige constructie van de nieuwe hoofdtribune 'achter' de bestaande hoofdtribune. Uiteindelijk wordt de bestaande 'main stand' geïncorporeerd in de nieuwe constructie.

Ter illustratie:

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Shepherd

Citaat van: Han op nov 11, 2015, 23:03:34
Je ziet de huidige constructie van de nieuwe hoofdtribune 'achter' de bestaande hoofdtribune. Uiteindelijk wordt de bestaande 'main stand' geïncorporeerd in de nieuwe constructie.

Ter illustratie:


Volgens mij wordt dat heel imposant.

Langemannetje

Prachtig dat Anfield behouden blijft, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
73 grounds in 14 verschillende landen

Han

Hetzelfde geldt voor Bristol City's Ashton Gate dat momenteel een zeer geslaagde transformatie ondergaat; met behoud van het markante en intieme karakter van de ground.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op nov 12, 2015, 21:20:40
Hetzelfde geldt voor Bristol City's Ashton Gate dat momenteel een zeer geslaagde transformatie ondergaat; met behoud van het markante en intieme karakter van de ground.

Geldt dat niet voor alle stadions? Als er verbouwd wordt dan wordt het oorspronkelijke, meestal saaie, standaard ontwerp binnen de mogelijkheden aangepast. Dan komt er eigenlijk altijd wel een apart, bijzonder geheel voor terug. Dat zie je ook in Twente waar FC Twente en Heracles beide van een stadion uit een catalogus naar een eigen gezicht zijn gegaan.

hgrm

Ik denk dat hetgeen een stadion voor "ons slag mensen" interessant maakt niet eens zozeer de ouderdom van de tribunes is maar meer variatie in stijl van tribunes. Door zo'n verbouwing wordt die variatie eerder groter dan kleiner.

Om een voorbeeld te noemen: het stadion van Stockport met twee oldskool tribunes en een gigantische moderne tribune achter de goal heeft juist door die combi een bepaalde charme.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

En het nieuwe stadion van de spurs wordt een gelijkenis met dat van Sporting, Benfica, Arsenal, Galatasary etc.

Han

Citaat van: hgrm op nov 12, 2015, 22:53:01
Om een voorbeeld te noemen: het stadion van Stockport met twee oldskool tribunes en een gigantische moderne tribune achter de goal heeft juist door die combi een bepaalde charme.

Een boeiende observatie, hgrm. Ik vind die 'clash of styles' namelijk een 'eyesore' en een verschrikking waar geen enkele aantrekkingskracht van uitgaat. Het voelt aan als een ground die op twee gedachten hinkt en niet 'af' is.

Ik heb Preston North End's geleidelijke transformatie van Deepdale en Chelsea's Stamford Bridge door de jaren mogen zien. Dat moet voor jou vermoedelijk een charmant etappe-feest zijn geweest.






Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Wie St. James Park in Exeter nog bezoeken moet misschien opschieten. De club heeft de plannen ingediend bij de gemeente en als het volgens planning verloopt dat gaat nog komende zomer de hoofdtribune tegen de vlakte.