Week 29: maandag 13 juli t/m 19 juli

Gestart door Voetbalman, jun 25, 2015, 10:20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost


Voetbalman

Citaat van: Joost op jul 01, 2015, 11:14:31
Ik wil de grootte van Anderlecht niet onderschatten maar is 60.000 niet een beetje veel van het goede?

Uiteraard. Het stadion zit nu vol met 20.000 fans, met hoge prijzen omdat het aanbod van tickets beperkt is, wat je ook ziet aan de amateuristische online ticketing. They don't need it. Ik zie Anderlecht heel vlot naar de 30.000 gaan, maar dan is het puur gissen. Voor Anderlecht zelf zijn die 30.000 extra fans eigenlijk ook niet écht belangrijk, het zijn de VIP-pakketten en andere hospitality die de grote dollars gaan opbrengen. Uiteindelijk is het nog allemaal fel afwachten.

spons

Citaat van: Joost op jul 01, 2015, 11:34:36
2020 wanneer er in heel Europa gespeeld gaat worden.

De Belgische bond heeft al aangegeven dat de nationale ploeg gewoon in het koning Boudewijn stadion blijft spelen en volgens mij worden de EK wedstrijden ook gewoon daar gespeeld
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

HRM1880

Citaat van: spons op jul 01, 2015, 12:16:38
De Belgische bond heeft al aangegeven dat de nationale ploeg gewoon in het koning Boudewijn stadion blijft spelen en volgens mij worden de EK wedstrijden ook gewoon daar gespeeld
Dat wordt toch afgebroken? Deze week stond er nog een heel artikel in de krant met Wilfried Meert dat de Memorial Van Damme daarvoor al moeten stoppen.

Voetbalman

Citaat van: spons op jul 01, 2015, 12:16:38
De Belgische bond heeft al aangegeven dat de nationale ploeg gewoon in het koning Boudewijn stadion blijft spelen en volgens mij worden de EK wedstrijden ook gewoon daar gespeeld

Dat klopt helemaal niet hoor. Het Koning Boudewijnstadion heeft van de Uefa zelfs respijt gekregen tot 2018 als ik me niet vergis om nog internationale wedstrijden te mógen huisvesten. Het stadion voldoet op verschillende vlakken niet meer aan de reglementeringen die de Uefa/Fifa opleggen en zou eigenlijk nu al niet meer gebruikt mogen worden voor de nationale ploeg. Laat staan dat er een EK-wedstrijd in gespeeld wordt.

Edit:

Eén van de pijnpunten van het stadion zijn de zitjes. Die zijn niet conform de richtlijnen van de UEFA. De Europese voetbalbond schrijft voor dat de rugleuningen 30 cm hoog moeten zijn, en er een beenruimte van 50 cm moet voorzien zijn.

In Brussel is dat een leuning van 17 cm en een beenruimte van 37 cm. Dit verhelpen is niet evident. De leuning kan hoger gemaakt worden, maar de beenruimte kan enkel ontstaan door van twee rijen één te maken, en de capaciteit te halveren. Of door alles her aan te leggen.

Men weet dat het Koning Boudewijnstadion niet volledig in orde is. De UEFA gaf Brussel een uitzondering tot 2017. Maar of ze die volgende keer ook gaan krijgen is nog maar de vraag.

spons

Wordt overigens wel tijd, dat stadion hadden ze natuurlijk na de schande van 1985 al af moeten breken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Saltacampos

Citaat van: Freebird op jul 01, 2015, 11:58:14
Uiteraard. Het stadion zit nu vol met 20.000 fans, met hoge prijzen omdat het aanbod van tickets beperkt is, wat je ook ziet aan de amateuristische online ticketing. They don't need it. Ik zie Anderlecht heel vlot naar de 30.000 gaan, maar dan is het puur gissen. Voor Anderlecht zelf zijn die 30.000 extra fans eigenlijk ook niet écht belangrijk, het zijn de VIP-pakketten en andere hospitality die de grote dollars gaan opbrengen. Uiteindelijk is het nog allemaal fel afwachten.
Voor Champions League wedstrijden tegen grote clubs zal er wel eens 60.000 man zijn, maar voor de wedstrijden van de pintjesliga zie ik dat niet direct gebeuren.
Over land and sea

Voetbalman

Citaat van: rrcg1899 op jul 01, 2015, 16:18:17
Voor Champions League wedstrijden tegen grote clubs zal er wel eens 60.000 man zijn, maar voor de wedstrijden van de pintjesliga zie ik dat niet direct gebeuren.

Dat ziet niemand gebeuren. Hoeft ook niet om er een financieel succesverhaal van te maken. En soit, daar draait het allemaal om in de hoofden van de bestuurslui.

Nort

Citaat van: Freebird op jul 01, 2015, 11:58:14
Uiteraard. Het stadion zit nu vol met 20.000 fans, met hoge prijzen omdat het aanbod van tickets beperkt is, wat je ook ziet aan de amateuristische online ticketing. They don't need it. Ik zie Anderlecht heel vlot naar de 30.000 gaan, maar dan is het puur gissen. Voor Anderlecht zelf zijn die 30.000 extra fans eigenlijk ook niet écht belangrijk, het zijn de VIP-pakketten en andere hospitality die de grote dollars gaan opbrengen. Uiteindelijk is het nog allemaal fel afwachten.

30.000 extra kaarten scheelt wel degelijk. Pak gem. €30 per kaart = €900.000 per wedstrijd. Pak 20 wedstrijden = €18.000.000 extra inkomen (zonder catering en merchandise). Of dat realistisch is, is een tweede.

hgrm

Niet zo lang geleden stond er een artikel in de 11 Freunde over de kosten en opbrengsten van toeschouwers bij het voetbal. Het blijkt dat de kosten voor beveiliging etc. zodanig zijn dat toeschouwers weinig opleveren. Ik denk dat het wel scheelt dat sponsors meer willen betalen als 30000 extra mensen hun reclame zien.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

syntric

Citaat van: spons op jul 01, 2015, 13:07:16
Wordt overigens wel tijd, dat stadion hadden ze natuurlijk na de schande van 1985 al af moeten breken
Dat is ook voor driekwart gebeurd :-) Nu goed, als je alles moet gaan afbreken waar ooit iets ergs is gebeurd, ben je nog wel even zoet, beter gewoon iets veiligers bouwen waar het niet meer kan gebeuren, dat mag van mij even goed op dezelfde plaats zijn
Groundhopper for life :-)

hgrm

De vakantie begint verder vorm te krijgen:

14 of 15 juli: Fola Esch - Dinamo Zagreb. Als Fola op 14/7 speelt of als ik geen kaartjes kan krijgen, dan op 15/7: Verl-Watford

16 juli: Regensburg - Aschaffenburg  (eerste officiële wedstrijd in het nieuwe stadion)
17 juli: Unterhaching - Ingolstadt II
18 juli: Regensburg Legionäre - Stuttgart (honkbal Bundesliga, op bezoek bij onze ex-coach)
19 juli: Nürnberg - Celta de Vigo (oefenwedstrijd in Weismain. Puur voor het stadion)

21 juli: Wacker Burghausen - Buchbach
22 juli: Wurzburger FV - Haibach

24 juli: St Pölten - Austia Salzburg
25 juli: Rapid Wien - Ried (Ernst Happel Stadion)
26 juli: Bayern II - 1860 II
27 juli: Freiburg - Nürnberg

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Heb je een vaste basis in Zuid-Oost Duitsland of worden het aparte overnachtingen?

hgrm

Dat gaan losse overnachtingen worden, hooguit een paar dagen in hetzelfde hotel.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

kazimkazim

17-7 Bochum-Dortmund
18-7 Feyenoord-VVV
18-7 Berchem Sport-Antwerp
19-7 Curacao-Nederland (honkbal world port tournament)