Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Stel een vraag aan een andere groundhopper, die na antwoord gegeven te hebben weer aan iemand anders een groundhopping-gerelateerde vraag mag stellen.

Ik begin.

Denniz1974, wat is jouw meest verschrikkelijke groundhopervaring geweest?

Maroboduus

Jaja, het is weer komkommertijd!

hoevenen lion

Citaat van: Denniz1974 op jul 01, 2008, 14:35:38
Mijn vraag is voor hoevenen lion:

Je bent een RAFC-supporter ... Welk stadion vind je mooier, dat van Anderlecht of van de Kielse Ratten ? ;)

Leuke vraag. Natuurlijk kies ik voor Anderlecht. Het stadion is gewoon leuker. Het kiel is gewoon een saai blok beton zonder sfeer. Vraag maar aan Joost die kan dit bevestigen.

Vraag voor Han:

Door jouw fantastische topic Images Of Ninety-Two droom ik wel is weg en vraag ik me af hoe het vroeger was.

Wat is voor jouw de leukste trip en stadion uit deze topic?

Sebastiaan_W

Citaat van: Denniz1974 op jul 01, 2008, 14:35:38
Citaat van: TeeZee op jun 30, 2008, 21:46:14
Stel een vraag aan een andere groundhopper, die na antwoord gegeven te hebben weer aan iemand anders een groundhopping-gerelateerde vraag mag stellen.

Ik begin.

Denniz1974, wat is jouw meest verschrikkelijke groundhopervaring geweest?

Mijn meest verschrikkelijke groundhopervaring ... Dat is een makkie:

Dessel Sport - Tubize in de 2e Klasse van België: 0-0
Geen sfeer, een stadion van niets, veel te vroeg aanwezig, bang als ik was dat het UITVERKOCHT zou zijn, dus voor de wedstrijd circa 2.5 uur door Dessel gelopen en na afloop als een speer naar huis, vast besloten om er nooit meer terug te komen.





ha ha dit gevoel ken ik bij Dessel, alleen had ik dit bij de thuiswedstrijd van Dessel Sport tegen Deinze en vielen er nog wat goals. Ook veel te vroeg aanwezig en het viel allemaal erg tegen. Wel ontzetten gelachen om de accomodatie.

Nog in het supporterscafé op de hoek bij de rotonde geweest?

Han

Citaat van: hoevenen lion op jul 01, 2008, 15:53:20
Door jouw fantastische topic Images Of Ninety-Two droom ik wel is weg en vraag ik me af hoe het vroeger was.

Wat is voor jouw de leukste trip en stadion uit deze topic?
Ik koester herinneringen aan elke bijdrage in dat topic; merk ik als ik de foto's upload in photobucket en ze vervolgens plaats. Bij vrijwel elke wedstrijd hoort een anekdote, een glimlach of een mijmering. Die beleving is te divers om van ranglijstgevoel te spreken. De approach naar de Racecourse Ground precies zó uitrekenen dat je auto stilstaat bij de laaste toon van Nessun Dorma. Overmand door melancholie rond de Victoria Ground dolen, godzijdank alleen; uit de tannoy system 'I will always love you' horen zingen als je voor het eerst Deepdale verlaat; een verhitte en werkelijk hilarische discussie over de positie van een stand achter de goal op Filbert Street, hollen bij Millwall, gelegenheidsfotograaf op Fratton Park, de completing of the 92 meebeleven van geestverwanten, de belevenissen van reisgenoten, Sir Tom Finney ontmoeten, in de press box van de Trinity Road Stand, etc.

Het meest bijzondere is 'Die Vollendete' op Boundary Park waar mij een warm applaus deel mocht vallen op de middenstip voorafgaand aan de wedstrijd na een kleine rede van Oldham Athletic striker Clyde Wijnhard.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: Denniz1974 op jul 01, 2008, 22:20:44
@ Han,

aan wie ga jij je vraag stellen ?
Ik laat de eer aan anderen en vond het wel zo passend om in elk geval de vraag te beantwoorden.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Om mij heen zie ik voornamelijk een collectieve "laat die jongen nou maar"-houding. Uit sociaal oogpunt wordt er nog wel eens gevraagd aan mij hoe een bepaalde trip was, maar echte interesse is er niet. Het is voor mij sowieso erg moeilijk om het groundhoppen te combineren met werk en een sociaal leven, omdat ik veel weekenden werk.

Mijn collega's moeten altijd schaapachtig lachen en knikken instemmend naar elkaar als ik vertel dat ik naar een zesde divisiewedstrijd in Engeland ga. Toch wil er een aantal graag eens mee, dus dat ga ik in de toekomst een keer regelen.

Overigens moet ik er bij zeggen dat ik feitelijk gezien niet de fanatiekste groundhopper ben. Ik ben niet iedere week op pad en mijn groundhopwereld beperkt zich voor 95% tot Engeland en in mindere mate Schotland. Ondanks dat Engels voetbal iets is waar ik dagelijks mee bezig ben, zijn er wel meer dingen die ik leuk vind en waar ik tijd voor wil en moet maken. Dan moet je vooral denken aan dingen in de sociale sfeer.

Groundhoppen is een fantastische hobby, het maakt me echt niks uit wat anderen ervan denken.

Ik stel dezelfde vraag aan hgrm, want hij is wel een van de fanatiekste groundhoppers hier!

Ici c est Paris

Citaat van: TeeZee op jul 02, 2008, 12:35:11
Om mij heen zie ik voornamelijk een collectieve "laat die jongen nou maar"-houding. Uit sociaal oogpunt wordt er nog wel eens gevraagd aan mij hoe een bepaalde trip was, maar echte interesse is er niet. Het is voor mij sowieso erg moeilijk om het groundhoppen te combineren met werk en een sociaal leven, omdat ik veel weekenden werk.

Mijn collega's moeten altijd schaapachtig lachen en knikken instemmend naar elkaar als ik vertel dat ik naar een zesde divisiewedstrijd in Engeland ga. Toch wil er een aantal graag eens mee, dus dat ga ik in de toekomst een keer regelen.

Overigens moet ik er bij zeggen dat ik feitelijk gezien niet de fanatiekste groundhopper ben. Ik ben niet iedere week op pad en mijn groundhopwereld beperkt zich voor 95% tot Engeland en in mindere mate Schotland. Ondanks dat Engels voetbal iets is waar ik dagelijks mee bezig ben, zijn er wel meer dingen die ik leuk vind en waar ik tijd voor wil en moet maken. Dan moet je vooral denken aan dingen in de sociale sfeer.

Groundhoppen is een fantastische hobby, het maakt me echt niks uit wat anderen ervan denken.

Ik stel dezelfde vraag aan hgrm, want hij is wel een van de fanatiekste groundhoppers hier!

Haha, komt me bekend voor. Wat moet je nou in Belgie, daar kunnen ze toch helemaal niet voetballen, zeggen ze dan. Of ze zeggen, wel tof, maar als ik jou was zou ik naar een 'echte' club gaan, zoals Arsenal of Manchester United....... En dat vind ik dan juist weer enorme schijtclubs.

hgrm

Als vrijgezel hoef ik niemand "toestemming" te vragen als ik er weer eens op uit trek. Even een belletje naar m'n moeder dat ik een zaterdagavond niet bij haar kom eten, volstaat. En verder is het in de familie inmiddels wel geaccepteerd dat ik met foto's van stadions thuiskom in plaats van kathedralen.
Op het werk kennen ze me inmiddels wel. Blijkbaar wegen mijn goede eigenschappen op tegen mijn vreemde hobbies.


Dan de volgende vraag, aan Joost:

Voel je je, als Zuid-Limburger, meer thuis in een Belgisch stadion of in een Noordnederlands stadion?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Groningen, Veendam, Cambuur en Heerenveen heb ik bezocht met uitwedstrijden van Roda, dan krijg je eigenlijk weinig mee van de gastvrijheid. Wel heb ik de regio Twente als heel gastvrij ervaren iedere keer dat ik er was.

Echt thuisvoelen doe ik maar op heel weinig plekken, Kaalheide was sinds ik er de eerste kwam mijn thuis en ik heb heel erg lang moeten wennen aan het PLS. Pas ongeveer anderhalf jaar voel ik me er echt thuis terwijl ik er langer een seizoenkaart heb dan ik ooit op Kaalheide heb gehad. Ook op Tivoli voelt het iedere keer weer als thuiskomen, overigens voel ik mij over het algeheel meer thuis in Duitsland dan in de rest van Nederland.

Het verschil tussen Belgische en Noordelijke stadions is gigantisch qua sfeer en mensen. Bij de Noorderlingen is het grappig dat hoe verschillend je ook bent, je behoort wel allebei tot Nederland.

Hopelijk heb ik je vraag zo beantwoord.

Volgende vraag aan  Ici c est Paris:
Wat is er zo leuk aan het franse voetbal, mij kan het namelijk totaal niet bekoren.

Ici c est Paris

Het Franse voetbal is betrekkelijk spannend. Op de kampioen na wint iedereen van iedereen elke week na elkaar. Hierdoor krijg je een hele spannende competitie met bijvoorbeeld tussen plaats 5 en plaats 18 een gat van pakweg 15 punten. De competitie is totaal niet te voorspellen. Een degradatiekandidaat als Nice doet tot het laatst mee voor de Europese plekken, en toch gevestigde (sub)toppers als RC Lens en Paris Saint-Germain strijden gewoon tegen degradatie. En dat soort dingen zijn meer regel dan uitzondering. Moet zeggen dat het voor een fan van PSG uiteraard wel verschrikkelijk frustrerend is, terwijl het voor een neutrale toeschouwer natuurlijk fantastisch is. Voor de reeks van Lyon werden ook gewoon 5 verschillende clubs achter elkaar kampioen. Door de dominantie van Lyon heeft de Franse competitie dus de naam dat het altijd maar eentonig is,maar dat is dus zeker niet zo. Overigens lijkt dat niet lang meer te gaan duren, want het machtige Lyon lijkt een beetje af te brokkelen terwijl ploegen als Marseille en Bordeaux erg sterk zijn geworden. Lyon had het afgelopen jaar al absoluut niet meer zo makkelijk als de jaren ervoor en haalde het uiteindelijk met de hakken over de sloot nog.

Bovendien is de Ligue 1 een hele technische competitie, waarbij een aantal ploegen ook nog eens zeer leuk en aanvallend voetbal laat zien. En in Frankrijk staan ook een aantal hele mooie stadions als je het mij vraagt. Stadions als het Parc des Princes en het Stade Velodrome zijn natuurlijk pareltjes. En ook in Lyon, Toulouse, Nantes en Saint-Etienne staan prachtige bakken, en dan heb ik nog een aantal clubs niet genoemd.

Maargoed, ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

Een vraag aan TeeZee: Je hebt al redelijk veel gezien, heb jij nog een absolute droom op het gebied van groundhopping, dus een stadion of bepaald affiche dat je absoluut bezocht moet hebben?

TeeZee

#11
Citaat van: Ici c est Paris op jul 02, 2008, 14:12:00Een vraag aan TeeZee: Je hebt al redelijk veel gezien, heb jij nog een absolute droom op het gebied van groundhopping, dus een stadion of bepaald affiche dat je absoluut bezocht moet hebben?
Ik heb drie wensen die nog in vervulling moeten gaan:

* Een 'Jimmy Glass'-wedstrijd
* Een wedstrijd op Boxing Day
* Het voltooien van de 92 op Meadow Lane (Notts County)

De kans dat ik het eerste meemaak is nihil, maar de andere twee punten zullen niet zo heel lang meer duren. Over Jimmy Glass lees je hier en het legendarische doelpunt van deze keeper zie je hier:
http://www.youtube.com/watch?v=KejwqhLDeOs
(dit filmpje wil je echt zien!). Het Final Score-achtige programma van Sky Sports destijds zie je hier:
http://www.youtube.com/watch?v=K6iRHbWDXEY

Vraag aan Rinus A: ga je komend seizoen weer met de vomeerboot naar Newcastle voor een uit- of thuiswedstrijd van Sunderland en heb je ook intenties om toch ook elders in Engeland voetbalwedstrijden te zien?

Hugo

Citaat van: Joost op jul 02, 2008, 13:53:13
Groningen, Veendam, Cambuur en Heerenveen heb ik bezocht met uitwedstrijden van Roda, dan krijg je eigenlijk weinig mee van de gastvrijheid.

Pardon? Ik heb je onderdak geboden, meegenomen naar een restaurant en de volgende dag naar huis gebracht, das toch aardig gastvrij?

Joost

Cambuur moet inderdaad eschrapt worden uit dat lijst. Excuses

Ici c est Paris

Wat een geniaal verhaal van die Jimmy Glass zeg. Had er nog nooit van gehoord. Inderdaad wel een kleine kans dat je zoiets nog mee zal maken haha.